Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2015, 21:43   #481
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik begrijp wel dat vrouwen die reeds een abortus pleegden maar moeilijk onze visie daarop kunnen volgen omwille van hun geweten. Dat moet erg moeilijk zijn om te erkennen. Al is erkenning de eerste stap naar genezing.

Misschien begrijpen ze door mijn verhaal ook waarom ik zo moeilijk hun visie op abortus kan volgen. Ik kan me niet voorstellen hoe het in mijn gezin zou zijn, zonder haar er bij.

Ze is echt heel bijzonder. Iedereen houdt van haar en zij van iedereen. Ze geeft zin aan het leven van vele mensen en vele mensen geven haar de liefde die ze echt wel verdient, door gewoon zichzelf te zijn.

Paulus.

Allemaal goed en wel; en mijn oprechte respect voor wat u gedaan hebt.

Langs de andere kant vertelt u nu ook één situatie (die uw visie op abortus in een mooi daglicht zet). Net zoals ik dat gedaan heb om mijn visie kracht bij te zetten.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 21:53   #482
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wel dat vrouwen die reeds een abortus pleegden maar moeilijk onze visie daarop kunnen volgen omwille van hun geweten. Dat moet erg moeilijk zijn om te erkennen. Al blijft erkenning de eerste stap naar genezing.

Misschien begrijpen ze door mijn verhaal ook waarom ik zo moeilijk hun visie op abortus kan volgen. Ik kan me niet voorstellen hoe het in mijn gezin zou zijn, zonder haar er bij. Zij mag er best we wezen.

Ze is echt heel bijzonder. Iedereen houdt van haar en zij van iedereen. Ze geeft zin aan het leven van vele mensen en vele mensen geven haar de liefde die ze echt wel verdient, door gewoon zichzelf te zijn.

Misschien, heel misschien zijn er een aantal vaders en moeders die nu abortus overwegen aangeraakt en zien ze de mogelijkheid om hun kind toch gelukkig te zien in een pleeggezin, zonder dat zij zich aan abortus moeten gewagen. Ik hoop het althans.

Want na alles, of je kind nu gewenst is of niet, als ouder wil je dat ze gelukkig zijn en dat kan. Het kan zelfs vrij eenvoudig.

Paulus.
Je bent blijkbaar erg gelukkig met dat kind.
En het kind is ook gelukkig. Ik waardeer wat je doet.

Maar ondertussen zit er ergens een moeder met haar geweten.
Zij heeft niet in alle vrijheid kunnen kiezen.

En het is omwille van die moeder, dat ik bij mijn gedacht blijf.
En niet dat van mensen van wie ik vermoed dat ze , niettegenstaande hun onverdroten inzet, niet geschikt zijn voor het pleegouderschap, omdat ze zich onmenselijk gedragen tegenover vrouwen die ongewenst zwanger zijn.
Zo van dat "werp dat kind maar, en denk er dan verder niet meer over na, want wij gaan het een goede katholieke opvoeding geven en het zal gelukkig zijn. En denk jij ondertussen maar na over je zondige leven. 't Zal je leren."

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 21:53   #483
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Allemaal goed en wel; en mijn oprechte respect voor wat u gedaan hebt.

Langs de andere kant vertelt u nu ook één situatie (die uw visie op abortus in een mooi daglicht zet). Net zoals ik dat gedaan heb om mijn visie kracht bij te zetten.
Het is echt vrij eenvoudig om uw kind af te staan aan een gezin waar hij/ze gelukkig kan zijn. Het kan via internet en je wordt begeleid door bekwame psychologen als je dat wenst. Helemaal gratis. Veel minder moeite, kosten en inspanning dan het plegen van een abortus.

Want, zoals ik eerder zei, elke ouder, of het kind nu gewenst is of niet, wil zijn kind gelukkig zien. En ja, dat kan!

Normaal gesproken, wettelijk gezien, zou elke abortuskliniek je deze informatie moeten geven bij een eerste gesprek. Helaas gebeurt dit niet altijd. Om niet te zeggen "bijna nooit". Zogezegd uit medeleven met de moeder.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 21:57.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 21:56   #484
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is echt vrij eenvoudig om uw kind af te staan aan een gezin waar ze gelukkig kan zijn. Het kan via internet en je wordt begeleid door bekwame psychologen. Veel minder moeite en inspanning dan het plegen van een abortus.

Want, zoals ik eerder zei, elke ouder, of het kind nu gewenst is of niet, wil zijn kind gelukkig zien. En ja, dat kan!

Paulus.
Neen Paulus. Geloof jij nu werkelijk dat een kind afstaan zo eenvoudig is? Het gaat hier niet om een hemd of broek die je wegschenkt.
Oud 3 mei 2015, 21:58   #485
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen Paulus. Geloof jij nu werkelijk dat een kind afstaan zo eenvoudig is? Het gaat hier niet om een hemd of broek die je wegschenkt.
Ik denk dat niet, ik weet dat.

Ik zit al ruim 15 jaar in de branche.

Technisch gesproken is dat geen enkel probleem. Emotioneel wordt het vaak tegengewerkt door vrienden en familie van de aanstaande ouder. Die denken meer ik termen van "opgeruimd staat netjes". De psychologische gevolgen voor de moeder in kwestie ten spijt. En natuurlijk het kind van de rekening die er het leven bij moet laten.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 22:02.
Oud 3 mei 2015, 22:02   #486
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wel dat vrouwen die reeds een abortus pleegden maar moeilijk onze visie daarop kunnen volgen omwille van hun geweten. Dat moet erg moeilijk zijn om te erkennen. Al blijft erkenning de eerste stap naar genezing.
Door de werking van Pro Vita heb ik in het verleden toch al met enkele vrouwen gesproken die inzagen dat hun keuze voor een abortus een verkeerde was. Mij is toen heel in het bijzonder bijgebleven dat heel veel vrouwen niet hun hart hebben gevolgd, maar wel onder zware druk stonden van hun omgeving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 22:03   #487
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Relativisme zou inderdaad een goede omschrijving zijn, maar hoe komt u dan tot uw tweede conclusie?
Op welke morele basis zou u zich dan wel kunnen wapenen tegen mensen die het menselijk leven volgens nog radicalere normen beoordelen? Niet, want uw referentie is alleen het individu.
Oud 3 mei 2015, 22:05   #488
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En niet dat van mensen van wie ik vermoed dat ze , niettegenstaande hun onverdroten inzet, niet geschikt zijn voor het pleegouderschap, omdat ze zich onmenselijk gedragen tegenover vrouwen die ongewenst zwanger zijn.
Zo van dat "werp dat kind maar, en denk er dan verder niet meer over na, want wij gaan het een goede katholieke opvoeding geven en het zal gelukkig zijn. En denk jij ondertussen maar na over je zondige leven. 't Zal je leren."

.
Ik denk niet dat Paulus' visie in de verste verte iets met "katholieke opvoeding" te maken heeft.
Oud 3 mei 2015, 22:05   #489
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op welke morele basis zou u zich dan wel kunnen wapenen tegen mensen die het menselijk leven volgens nog radicalere normen beoordelen? Niet, want uw referentie is alleen het individu.
Net zoals het individu in uw bovenstaande post? Die zogenaamde vrouwen die u sprak?
Oud 3 mei 2015, 22:06   #490
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoals het individu in uw bovenstaande post? Die zogenaamde vrouwen die u sprak?
Ziet u het verschil niet in tussen het filosofisch standpunt over de relativiteit van het menselijk leven tegenover enkele getuigenissen van vrouwen die een abortus ondergingen?
Oud 3 mei 2015, 22:08   #491
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ziet u het verschil niet in tussen het filosofisch standpunt over de relativiteit van het menselijk leven tegenover enkele getuigenissen van vrouwen die een abortus ondergingen?
Op welke basis gaat u ervan uit, dat het door mij aangehaalde voorbeeld geen getuigenis is?
Oud 3 mei 2015, 22:14   #492
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op welke basis gaat u ervan uit, dat het door mij aangehaalde voorbeeld geen getuigenis is?
U haalde geen voorbeeld aan. U schetste een bepaalde situatie waarvan niet duidelijk is of ze gebaseerd is op ervaring dan wel op een veronderstelling.
Oud 3 mei 2015, 22:15   #493
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
U haalde geen voorbeeld aan. U schetste een bepaalde situatie waarvan niet duidelijk is of ze gebaseerd is op ervaring dan wel op een veronderstelling.
Dus gaat u er maar vanuit dat het geen getuigenis is...
Zoiets noemen ze assumptie.
Oud 3 mei 2015, 22:18   #494
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus gaat u er maar vanuit dat het geen getuigenis is...
Zoiets noemen ze assumptie.
Ik ga uit van uw eigen woorden. En daar valt het niet uit af te leiden. Daarnaast blijft mijn vraag onbeantwoord of u het verschil tussen beide elementen inziet (standpunt versus getuigenis).
Oud 3 mei 2015, 22:20   #495
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga uit van uw eigen woorden. En daar valt het niet uit af te leiden. Daarnaast blijft mijn vraag onbeantwoord of u het verschil tussen beide elementen inziet (standpunt versus getuigenis).
Ik kan uit uw gegeven getuigenis niet afleiden of de vrouw al dan niet nuchter of stomdronken was. Ik zal er dus van uitgaan dat ze stomdronken was.
Oud 3 mei 2015, 22:23   #496
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Wees gerust, die vrouw heeft in alle vrijheid gekozen om haar kind af te staan eenmaal ze besefte dat ze wettelijk gezien, te laat was voor een abortus.

Tot nog toe wil ze niet weten waar kind is. Maar wel of het kind gelukkig is en dat gegeven is haar grootste troost voor haar moeilijke, maar noodzakelijke, beslissing.

Ik ben niet gelovig. Blijkbaar worden mensen die zich inzetten voor anderen veelal als "gelovig" bestempeld. Dat is niet altijd zo. Denk maar aan leden van het rode kruis of artsen zonder grenzen. Er zijn heus wel meer mensen die zich inzetten voor hun medemens, zonder te geloven dat één of andere God hun daarvoor zal belonen of straffen.

Niet alle mensen denken dat je een ander niet moet aandoen wat je zelf niet wou dat je overkwam. Want uiteindelijk kun je zo lekker niks doen ook.

Sommigen zijn actief bezig met te doen van dingen dat zij wel wilden dat hun overkwam, waren zij in dezelfde situatie als hun medemens die ze nu helpen. In die visie is "niks doen" uitgesloten.

Paulus.
Oud 3 mei 2015, 22:52   #497
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Triest om te zien hoe bepaalde mensen hier alles proberen kapot te relativeren/bagatelliseren, door bijvoorbeeld een foetus/embryo niet als een menselijk-wezen te beschouwen.
ik word ook nooit aangedaan bij het aanzicht van een vlinder als hij nog in rupsstadium zit.

Of bent U van mening dat alle rupsen vlinders zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 22:57   #498
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypatia Bekijk bericht
Over het verschil tussen adoptie en pleeggezin.
Ik ken een geval, waar de grootmoeder - die bij de scheiding van haar zoon - enkel voor diens baby wou zorgen, als zij het mocht adopteren, zodat alleen zij kon beslissen over het kind en de echte moeder geen rechten of inspraak, zelfs geen bezoekrecht mocht hebben. Die moeder heeft daar zwaar onder geleden. Haar baby van 9 maanden op één dag kwijt.
Ze had in die tijd geen hulp of middelen om voor het kind te zorgen.
ik hoop dat deze praktijken ondertussen verboden zijn. Dit is wat ik mensonterend noem.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 22:57   #499
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan uit uw gegeven getuigenis niet afleiden of de vrouw al dan niet nuchter of stomdronken was. Ik zal er dus van uitgaan dat ze stomdronken was.
Intellectuele eerlijkheid, beste.

Citaat:
En daar valt het niet uit af te leiden.
Oud 3 mei 2015, 22:58   #500
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik word ook nooit aangedaan bij het aanzicht van een vlinder als hij nog in rupsstadium zit.

Of bent U van mening dat alle rupsen vlinders zijn?
Hebt u dan echt niet opgelet tijdens de lessen biologie? Wij, mensen, zijn geen vlinders en bevinden ons nooit in die opeenvolgende stadia.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be