![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Is dit alles? Is dit echt alles waar ge mee afkomt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
|
![]() Citaat:
Als gij zegt dat de Duitsers 'een ander volk' is, wel, toen dachten Duitsers en vooral collaborateurs dat anders. En veel heeft dat 'recht zich te verdedigen en te verenigen met andere volkeren om daar een einde aan te stellen' niet opgeleverd, niet waar? En een meerderheid van de Vlamingen zag dat blijkbaar anders, want ge gaat toch niet zeggen dat de collaborateurs populair waren bij de Vlaamse bevolking?. Laatst gewijzigd door geertvdb : 7 mei 2015 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drie gaan over Vlaamse schilders en schrijvers. De vierde gaat over Belgische cultuur. Zal ik ook eens zoeken naar muziek van voor 1830? Na die datum eigent Belgique zich namelijk alles toe wat Vlaams is.
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gezever over wat dat nu precies is, cultuur, en wat dan wel specifiek is voor de Vlaamse cultuur is uitermate interessant, maar dan meer in een filosofische forum. In diverse andere draden op dit forum is daarover al oeverloos gedebatteerd. En gezaagd. Man, gezaagd .... afgezaagd. En gevolgen dat zo'n discussies hebben ! Ongeveer iedereen geraakt er van gedacht veranderd: de strafste flaminganten geraken overtuigd van de belgicistische ideeën, en de strafste fdf-lovers storten dezelfde avond nog hun lidgeld voor Voorpost .... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
|
![]() 1ne debiele link op een avond is genoeg. Mijn incasseringsvermogen voor onzin na een lange dagtaak is niet onbeperkt, hoor. Denkt gij nu echt dat ik al uw linken gaan openen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Illusies? Zijn er dan geen uitingen van cultuur? Muziek, kunst, letterkunde, schilderkunst...? Bestaat dit allemaal niet? Bestaan er volgens u geen cultuurpatronen onder mensen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegelijkertijd laat je een loodgieter uit Egypte inwonen in een Vlaamse familie waar vader loodgieter is. Eens kijken of het allemaal inwisselbaar is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
|
![]() Uw cultuur is in de 17de eeuw blijven stokken??? Wat dacht u van Jan Fabre, Panamaremko, Fred Bervoets, Wim Delvoye? Of hebt u een voorliefde voor dode kunstenaars die wegens dood zijn hun bakkes niet meer kunnen open doen en die U dus lekker in uw gewenst hokje kan steken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
|
![]() Citaat:
Dat den Duits hier alles confisceerde? Dat alles van waarde werd aangeslagen en naar Duitsland werd vervoerd, zelfs kunst? Weet gij dat dan niet? heeft niemand u ooit verteld wat de 2e WO was? denkt gij echt dat de collaborateurs 'populair' waren omdat ze een 'verknecht' Vlaams volk met behulp van de nazi's 'bevrijdde'? Jongen, ik lees hier veel nonsens, maar dit slaagt alles! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Vlamingen/Belgen cultureel van Nederlanders verschillen, dan moet de cultuur aan beide kanten van de staatsgrens toch ergens te definiëren vallen... En juist dan gaat u volop driften. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag u gewoon om Duitse cultuur aan te wijzen. Ik vraag het u al enkele keren, vergeef mij als ik aandring. Bovendien, wat betekent 'uiting van cultuur'? Dat is net als 'gemene deler' een loos begrip. wat u als 'uiting van cultuur' ziet, ziet iemand anders als totaal gebrek aan cultuur. het beste voorbeeld is de reactie op de Beatles begin jaren '60. Dat werd door cultuur bobo's gecatalogeerd als 'electronic noise'. Het beste voorbeeld van een illusie kan ik niet geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan best, maar gaat het hier dan niet over cultuur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 7 mei 2015 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trekt u nu uw woorden in over die enorme culturele verschillen tussen Nederland en Vlaanderen/België? U spreekt immers over "zogenaamd", waardoor de indruk bestaat dat u geen onderscheiden Vlaamse dan wel Belgische cultuur meent te erkennen. Als dat zo is, hoe kunt u dat verschillen ontwaren met de Nederlandse cultuur?
|
![]() |
![]() |