![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de Arabische "cutluur" bestaat wel, zeker?
![]() |
#363 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben niet van slechte wil. Als u mij Duitse cultuur kan aanwijzen, dan wil ik erin geloven. Net als ik in uw opperwezen wil geloven als u het mij kan aanwijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Hebt gij ook soms tegenargumenten ipv u enkel te wentelen in de slachtofferrol? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als volk bestaat er een geweldige Belgische cultuur, vaneigens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
|
![]() Citaat:
Een 'gemene deler' is een wiskundig begrip. Als u het wil toepassen op een begrip als cultuur, mij best, maar dan maakt u het een loos begrip. Wijs mij Duitse cultuur aan, en ik zal erin geloven. Dus ... wijs! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer die spreidstand maar eens uit te leggen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Banneling
|
![]() En zo iemand komt hier zogezegd de multikul en de grote francofonie verdedigen en valt al totaal van zijn stokje als er regionale verschillen in één en dezelfde kultuur zouden zitten. Dus verder dan een bekrompen francophone éénheidsworst komt hij niet, en zeker niet op kultureel vlak...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Banneling
|
![]() En een echte grote francophone kultuur bestaat dan ook niet... Ik zou niet weten wat. Heel goed om weten...
Laatst gewijzigd door marie daenen : 7 mei 2015 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je bent goed in vorm vandaag.
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus als er al een Belgische kultuur bestaat is die toch echt niet om over naar huis te schrijven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of gaan we nu een abstract begrip gaan uitvinden dat zo ver van de realiteit staat dat het geheel zonder betekenis is?
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat heeft dan, in die tijd, maar bitter weinig verontwaardiging over de hele wereld opgeroepen, maar ja dat is dan voorzeker ook de fout van de Vlamingen, die volgens u wel al wisten maar het niet verder wereldkundig maakten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Banneling
|
![]() Hoe kunnen dan hier met stellige zekerheid zovelen komen verkondigen dat er geen Vlaamse kultuur bestaat en meer zelfs dat de Vlaming niet bestaat, terwijl ze er anders geen enkel probleem van maken over of de francofoon nu wel of niet zou bestaan, maar gewoon aannemen dat hij wel bestaat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
|
![]() Citaat:
Als u er een semantische kwestie van wil maken, mij best. Maar geloof me, het is een doodlopend pad. Geef mij uw definitie van cultuur. En u mag mij ook uw definitie van opperwezen geven. Dat is een gelijklopende oefening. Want beide zijn illusies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Cultuur in het algemeen verwijst naar het patroon van menselijke activiteit en de symbolische structuren, die deze activiteit een zekere betekenis geven. In filosofische zin wordt cultuur, dat wat door de mens verworven is, tegenover de "natuur", dat wat aangeboren is, gesteld. Er bestaan uiteenlopende definities van "cultuur", die duiden op verschillende theoretische benaderingen voor de beeldvorming of evaluatie van de menselijke activiteit en haar producten." (Wikipedia) Begin er maar aan: wat is nu 'Vlaamse' cultuur, wat 'Belgische', wat 'Nederlandse'. Een hopeloos kluwen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 mei 2015 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |