![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spreken we over België, het land waar de pakkans enkele jaren geleden enorm laag was?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
"Denk bij de het aankopen van de wagen ook aan de nodige veiligheidsaspecten! Een stevige kooi met een grote kreukelzone redt het leven van jou en jouw familieleden!" met bijhorende foto: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het meeste brengt op op de veilige snelweg met groot voertuigendebiet en nog rustig verkeer, dit is wel een artikel uit Nederland: Citaat:
(naar een werkende link moet ik nog zoeken, deze doet het: http://www.verkeersmaatregelen.nl/In...tredingen.aspx )
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 mei 2015 om 21:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wow, dat wist ik niet. LOL
Wat niets afdoet aan mijn stelling dat het enkel om de kassa gaat, zelfs de politie en andere organisaties geven het toe. Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 mei 2015 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit topic gaat over een eventuele snelheidsverhoging van de max snelheid. Zoals in menig buitenland gerealiseerd en in bepaalde landen al nabije toekomst: Citaat:
![]() |
![]() |
#68 |
Gouverneur
|
![]() 140 is redelijk, en 's nachts mag dat nog meer zijn.
Natuurlijk is het weer een beperkende factor, die iedereen moet inschatten. Trouwens: er staan genoeg dynamische borden dat men bij regenweer een geldende verlaagde limiet geldt. En waarom moet BE anders zijn dan de omringende landen? Trouwens: het vele (doorvoer)verkeer zal ons vanzelf tot stilstand drijven. En had ik niet eens ergens gelezen dat de "goede" staat van onze snelwegen, die politiek wordt ontkent -met 2 doden vorig jaar- ook een reden van de lagere snelheid? Dus we heffen een enorme belasting op 'melkkoe' auto, en waar gaat dit geld naar toe en/of is BE onkundig/onwillig om deftige wegen aan te leggen -met 2 doden tot gevolg, waarbij er dus sprake kan worden gemaakt van schuldig verzuim (-> Je moet dit maar eens proberen als kleine man... Je bent voor de rest van je leven geruïneerd + je kinderen, achterkleinkinderen...). De enige reden waarom dit niet te doen, is verlies van goedkope inkomsten. .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-te-vaak.dhtml
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-te-vaak.dhtml .
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is het beter thuis te blijven volgens de snelrijders !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben het hier alvast volledig eens met hem !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ALLE etiketten van reglementen/opvoeding aan kas vegen om ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En voor hardleerse hardrijders zou het moeten zijn: Strike 3 rijbewijs levenslang kwijt. Haal die idioten van de baan. ![]()
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat valt daar aan toe te voegen? Misschien ontging het u, maar reeds veel eerder dan vandaag heb ik mij geen tegenstander getoond van een eventuele snelheidsverhoging op onze autosnelwegen. Dat neemt evenwel niet weg, dat het schermen met "tijdwinst" in België niet zelden belachelijk is. Over hoeveel minuten spreken we als we aan 100, 120 of 140 van Gent naar Antwerpen rijden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel bij een frontale botsing is dat met gordel gemakkelijk te overleven (zelfs niet eens gewond), MAAR bij een (schuin) dwarse/zijdelingse botsing ter hoogte van de B-stijl, -of tussen A en B-stijl - of erachter, zijn al menige doden gevallen bij een impact van nauwelijks 30 kmh, afhankelijk van de zijdelingse stevigheid van de auto, en ook zijdelingse airbags en kopairbags (hoeveel auto´s hebben dit allemaal en zijn daar voldoende stevig ?). Zijdelings heb je namelijk geen vertragingswerking van de berekende kreukelzone afgestemd op gordel en airbags vooraan, enkel frontaal of schuin-frontaal heb je dat. De gordel heeft zijdelings ook amper werking bij het moment van zijdelingse impact, je hoofd knalt dan direct tegen .... EuroNCAP heeft niet voor niets de paaltest ingevoerd -sinds 2000- of een zijdelingse impactsnelheid van maar 29 kmh. En verder een zijdelingse botsing maar wel tegen een breed object aan 50 kmh. Een kwart van alle fatale ongevallen (dus dodelijk) resulteert door zijdelingse impact: Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=PNaVq3F6O0M Maar deze N-talige link geef ik er nog bij (ondertussen, in 2015, naar 32 kmh impact gebracht en iets schuiner tegen het smal diep indringend object, zie foto): Citaat:
Citaat:
Men hoeft maar te googlen op paal- en boomongevallen de meeste zijn dodelijk of "levenslang kreupel" aan amper 50 kmh.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 mei 2015 om 13:02. |
||||
![]() |
![]() |