![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1562 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1563 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Oosten voelt zich aangesproken. De idee al van in hetzelfde hokje als degenen waartegen men fulmineert gestoken te worden. Dat levert hem en zijn vriendjes koude rillingen op. Het gaat hen daarom niet om het collaboreren zelf, maar om het feit dat ze in de toekomst als 'evenwaardige' collaborateurs zou kunnen aanzien worden als die Vlaamsgezinden die door hen onterecht nog dat etiket wordt opgeplakt. Ik hoop dat dat die rillingen eeuwigdurend zijn. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 17 mei 2015 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1564 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1565 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb hier wel het voorstel gedaan destijds om diplomatisch te blijven en niet te veralgemenen zoals Pandareus zo graag doet; zich baserend op studie van een zo gezegde wetenschapper; een studie die reeds en vooral veralgemenend en een eenzijdige benadering was van een problematiek die al voor 70 jaar terug het daglicht zag. Ik nam het standpunt in dat er verschillende oorzaken en redenen geweest zijn waarom er gecollaboreerd werd. En dat bepaalde kliekjes voor sommigen de aanzet zijn geweest tot collaboratie. Dat is geen ontkenning geweest van het feit dat collaboratie een fout zou geweest zijn. Voor de meerderheid van de deelnemers toch; maar er waren ook naïeve uitzonderingen. Wat wel een feit is geweest en nog is; is het gegeven dat de collaboratie nu nog wordt misbruikt om te voorkomen dat Vlamingen hun lot zelf in handen zouden nemen. Wat vooral ook een feit is is het gegeven dat zelfs de nazaten van gewezen collaborateurs het gelag hebben moeten mee betalen. Dat zijn feiten. Dat er op een forum dan op een smerige manier wordt gemanipuleerd en men gerangschikt wordt als een mogelijke troll die dt -fouten maakt en onleesbare teksten schrijft omdat ze niet zijn opgedeeld in alinea's is erover. En dat dan die bepaalde mensen beginnen te zagen over persoonlijke aanvallen en dreigen met de moderator te verwittigen vind ik dan er nog eens over. Dat vind ik dan zelfs smerig. Krijgen de collaborateurs en de oud-strijders op het kerkhof nu eindelijk hun rust of blijven we doordrammen? En blijven wij de gebeurtenissen uit een vroegere oorlog misbruiken om te verhinderen dat er een betere samenleving kan worden uitgebouwd? ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 17 mei 2015 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1566 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat kan De Wever mij schelen ?
![]() |
#1567 |
Banneling
|
![]() De Wever denkt en doet wat hij wil. Ik maak als het nodig is wel een eindbalans op. Dat De Wever en ik het niet over alles eens kunnen zijn, is geen probleem. Ik ben De Wever niet en hij is mij niet. Trouwens, in een andere context ben ik ervan overtuigd dat De Wever ook zou nuanceren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1568 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1569 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1570 |
Banneling
|
![]() En maar vasthouden aan de takken van de bomen, hoever wil je gaan Pandareus?
Laatst gewijzigd door tandem : 17 mei 2015 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1571 |
Banneling
|
![]() Blijven verengen. Ontsnappen aan je eigen hedendaagse situatie is nochtans niet meer mogelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1573 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1574 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1575 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1576 |
Banneling
|
![]() De taalstrijd??? Je bedoelt het verraad voor de postjes, het verraad voor de macht. Hoe noemt men zoiets? Als het over WOII gaat, noemen ze het collaboratie. Als het over nu gaat, noemen ze het spel van de politiek. Rare snuiters, die liefhebbers van de onstaat die nooit had mogen ontstaan en met collaboratie van Frankrijk het levenslicht zag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1577 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door tandem : 17 mei 2015 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1578 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1579 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor sommige mensen is letterlijk alles toegelaten om toch maar goed te kunnen praten dat bompapa 'onterecht' in den bak heeft gezeten na WO II.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1580 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet de connotatie die jij en je vriendjes eraan willen geven die telt. Jullie bepalen niet wat achter de etymologie van een woord zit. Gelukkig. |
|
![]() |
![]() |