![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt dat wiet niet sociaal aanvaard is?
Kan het jou wat schelen of je buren roken, snuiven, spuiten, zuipen, slikken wiet smoren of hem in spacecake draaien?
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand kan uw huis overhoop halen ook al heb jij tientallen liters in huis van een drugs zoals alcohol. jij kan in alle veiligheid alcohol kopen, en je hebt erkende merken. Dat is hard drugs he. Soft drugs vervolgen we, stigmatiseren we, en maken we illegaal VOOR DE REDENS waar alcohol LEGAAL mee maakte. Daar alcohol nog steeds legaal de overlast maakt, en wiet veel minder overlast veroorzaakt zowel illegaal als legaal. Laatst gewijzigd door Peche : 25 juni 2015 om 08:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is zeker een harddrug. De overlast die alcohol geeft is vrij goed onder controle te houden. Ik denk dat voor de overheid de kosten-baten-analyse mooi doorslaat naar de baten. Citaat:
Ik pleit om alle substanties vrij te laten verkopen, kopen en gebruiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met welke reden? Nuanceer eens duidelijk hoe de situatie daar exact was ![]() Ik kan daar nog altijd moeilijk uit afleiden waarom alcohol kan en cannabis niet. Weet U al waarom men cannabis verboden heeft in de states des tijd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou nog meer het geval zijn mocht alles vrij verkrijgbaar zijn, en alles uit de illegaliteit worden gehaald. Coke en opiaten zouden drastisch in prijs zakken naar het niveau van de alcohol.
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen hebben geen zin in aanvaringen met justitie en politie.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||||
Banneling
|
![]() u begrijpt toch de ware intentie van mijn topic?
De vinger eens terugwijzen, en erkennen dat drank een drugs is. We hebben een "toch wel zeer streng drugbeleid" volgens politici. Maar voeren we dat dan wel consequent uit? Citaat:
Laten we eens zien hoe veel van jullie nog gediend zouden zijn als er terug een drooglegging komt en we consequent zouden uitvoeren wat geacht wordt van de mensheid. Er is nu eenmaal een verbod op drugs, en we mogen geen uitzondering bij alcohol maken. Als iemand toch wenst te drinken en de wet wenst te breken, je kent de mogelijke gevolgen. Een boete of vergiftiging en rijverbod. Zoals tig drinkers hier al meldde over andere drugs: dat is evolutie, die was dom genoeg het te pakken dus laat die maar sterven. Het is bewezen dat mijn product alleen maar beter is geworden in de illegaliteit. Maar het is ook een bewezen feit dat alcohol een jewelste impact heeft op onze maatschappij. Op sociaal vlak kunnen jullie dat gewoon niet meer bijhouden in Belgie. En dan hypocriet wijzen naar wiet????????????!!!!!!!!!!!!!! Citaat:
Drank is geen drugs of wat? Het verbod maakt bij andere dingen ook geen hol uit, maar we doen het toch ook al is de overlast tot 10x minder dan bij alcohol. Citaat:
Laten we diezelfde 10 mensen eens vragen hoe zij zich voelen bij iemand onder invloed van cannabis of alcohol. Het is relatief, maar relativiteit moeten we niet zoeken he. Consequentie is van toepassing!!!!! Citaat:
Ik spreek vrijuit over mij, tot waar ik wil. Maar de kwestie is dat we een zero tolerantie hebben en drank een drugs is. De overlast is niet te negeren. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die is verslaafd en heeft hulp nodig. En we moeten afleren aan volgende generaties dat drank sociaal is ![]() Maar dat ging zichzelf zo wel uitwijzen he, we weten waar we naartoe gaan in deze samenleving... Lekker zuur .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En eigenlijk 7 op 7. Huishoudelijk geweld, verkeerslachtoffers, alcoholvergiftiging bij jongeren, zorgverlening kan geen verslaafden meer aan, wachtlijsten van jewelste, zelfmoorden pieken.... Alcohol he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alcohol veroorzaakt dodelijke verkeerslachtoffers, geweld, ... Meer dan eenders welke drugs net omdat het zo talrijk te krijgen is. Het dient dus illegaal te worden. Als u niet bekend bent met de overlast van alcohol zal ik dat later eens in beeld brengen. Ik schiet niet op u en ik vind niet dat substanties zomaar te krijgen dienen te vallen. Duidelijk zijn er genoeg mensen met problemen rond alcohol en we verbieden wel minder voor minder. Drank is drugs Men bepleit een zero tolerantie Go for zero dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom wil je alcohol daarenboven criminaliseren? Dat is mijn vraag. Citaat:
Citaat:
Daar moet je niet op rekenen. Vandaar trouwens mijn pleidooi voor minder politieke inmenging en meer vrijheid. Citaat:
Toch niet dat we ons leven in opperste verveling slijten zonder roes, genot,...? Citaat:
Citaat:
Dat is een totaal andere kwestie. Citaat:
Iedereen draagt zelf de gevolgen van de producten die hij inneemt. Citaat:
Ik hoop desondanks op een rechtlijnigheid ooit, in de zin van: neem wat je wil, maar draai er zelf voor op. Citaat:
Heb jij daar echt een (onrechtlijnige) politicus voor nodig?
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wat betreft die verkeersslachtoffers nogmaals: alcoholgebruik is niet hetzelfde als rijden onder invloed
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Maggie de block op haar spray.
Ik heb een consequent beleid nodig. Men vervolgt wiet maar geen alcohol. Alcohol heeft bewezen legaal en illegaal overlast te veroorzaken en iedere ONSCHULDIGE dode is een teveel. Hoeveel worden er hier maandelijks aangereden door dronken bestuurders? Een zero tolerantie is zero. En als ik vervolgd word ben ik gediscrimineerd op alcoholgebruikers. Basta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfverzonnen? Neen gast.... Jij negeert de overlast gepaard aan drank. Het neemt serieuze remmen weggen en stoppen slaan meermaals door waar onschuldige de prijs voor betalen. Kinderen kijken toe op hun drankverslaafde ouders en komen al te dikwijls in een viceuze cirkel terecjt. Het begon bij drank. Niet de joint. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opteer liever voor minder beleid. Citaat:
Pleit daarom voor het buiten vervolging stellen van weed. Citaat:
Overlast is een bewijsbaar gegeven en kan juridisch aangepakt worden. Gebruik hoeft niet nadelig te zijn (voor derden) Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Pleit daarom voor afschaffing van criminalisering van alle drugs. Citaat:
Je moet de (weinige) overlast in relatie tot het massale drankverbruik bekijken. Citaat:
Daar luistert niemand meer naar tenzij om mee te lachen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Het zal toch anders draaien staaf
Wiet is goed in de illegaliteit. Drank helaas.... Maar voor de niet gebruiker sowieso beter af in illegaliteit. Kwestie van je eigen beleid ervaren he. Voer het eens consequent uit die zero tolerantie van NVA. |
![]() |
![]() |