![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1381 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1382 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil geen kleding verbieden. dat wil JIJ. Jouw waarden staan dus haaks op de Belgische cultuur van tolerantie, want JIJ wil bepaalde kleding verbieden.
![]() |
![]() |
#1383 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belgische haatstaat en haar cultuur van tolerantie.
![]() |
![]() |
![]() |
#1384 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1385 |
Minister-President
|
![]() Het verhaal in de islamitische fascistische ideologie BEGINT met kledij die verboden wordt.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1386 |
Minister-President
|
![]() Geïnstitutionaliseerde misogynie verdient verdedigd te worden volgens sommigen.
Begrijpe wie begrijpen kan.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten helemaal niet tolerant zijn tegenover individuen die handelen, omdat ze deel uitmaken van een bepaalde levensovertuiging. Want volgens jouw redenering moeten we dan richting apartheid, want eremoorden, duivelsuitdrijving met dood tot gevolg omwille van lesbisch zijn, het besnijden van meisjes, het opleggen van hoofddoeken, bourkini, het verbieden om te mogen werken, het dwingen om te trouwen, zijn allemaal individuele handelingen van iemand die tot een bepaalde groep behoort met specifieke overtuiging, maar als individuele handeling gewoon strafbaar, punt uit. Dan even later wel toegeven dat de samenleving mag optreden is in strijd met je redenering over individueel handelen. Dat spanningsveld is nergens voor nodig, je bent burger en daarna ook gelovig, of niet, dat primeert niet boven burgerschap, punt uit. Dat vrouwen niet verantwoordelijk zijn voor het seksueel gedrag van mannen is niet " mijn mening" maar bij wet vastgelegde bescherming, die trouwen ook omgekeerd telt. De " mening" dat vrouwen dit wel zijn, hoeven we evenmin met tolerantie te behandelen, wanneer daar gedrag aan gekoppeld wordt in strijd met hier geldende normen en waarden. Dus, nee, geen bourkini, punt uit, mogen we nog nee zeggen? Wie moet zwemmen met bourkini, die mag gerust naar Iran! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1388 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En Sywen is dan nog een vrouw. Ze is duidelijk reeds erg onder invloed van haar moslimvriendinnen die haar vertellen hoe mooi dat de islam wel niet is. Een vogel voor de kat die Sywen.
![]() |
#1389 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kies, momenteel althans, de kant van de vrouwen die uit vrije wil een boerkini willen dragen en dit, tegen degenen die het dragen van de boerkini willen verbieden. Net als ik, momenteel althans, de kant kies van de vrouwen die geen boerkini wensen te dragen, dit keer tegen degenen die de boerkini willen verplichten. Daar de huidige discussie over die eerste groep gaat, heb ik daar vooral op gereageerd, maar als jij dat wenst, kunnen wij over de tweede groep praten. Hopelijk zal je dan uw binair denken wl achterwege laten. Citaat:
Laten we een neutrale houding aannemen: geen nationaal verbod op homoseksualiteit, maar ook geen nationale verplichting om homoseksuelen toe te laten aan zwembaden. De openbare zwembaden zijn overheidsinstellingen, die de wet moeten toepassen, ik vind het heel laf om deze last op hun schouders te leggen. Net als ik het heel laf vind om de discussie rond de hoofddoek aan de scholen over te laten. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1390 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof je niet beseft dat het om een opgebouwde redenering gaat, vertrekkend vanuit het algemeen principe tot de uitzondering op dat principe, en de toepassing ervan... Citaat:
Citaat:
Of wil jij ook alle vormen van zedige kledij verbieden wegens "in strijd met onze geldende normen en waarden"? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1391 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1392 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wacht tot ze gediend heeft als baarmoederfabriek en tot ze verstoten wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1393 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de eisen die moslims hebben zoals dragen van hoofddoek heeft niets met godsdienst te maken maar alles met aanhorigheid tot een groep, een tribaal gevoel, dat ze willen verheffen tot politiek. Dus een ideologie. Een statement dat ze niks met westerse seculiere samenleving te maken willen hebben. Dus wel degelijk met burgerschap te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1395 |
Minister-President
|
![]() identiteit en burgerschap gaan hand in hand, identiteit is een deel van het groepsgevoel, en de groep is een deel van het burgerschap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
indien niet: beter even gaan meelezen op zo'n moslima-forum waar de ge-insemineerden hun wedervaren vertellen over - kind 1 - kind 2 - kind 3 - kind 4 verlof naar Marokko (schoonouders) in 1999 verlof naar Marokko (schoonouders) in 2000 verlof naar Marokko (schoonouders) in 2001 verlof naar Marokko (schoonouders) in 2002 verlof naar Marokko (schoonouders) in 2003 verlof naar Marokko (schoonouders) in 2004 verlof naar Marokko (schoonouders) in 2005.......2015 Best wel interessant. Vooral de zeer diepzinnige religieuze vragen (mag ik nu wel of niet met mijn rechtervoet het toilet buitenstappen nadat ik per ongeluk mijn aars met mijn rechterhand heb schoongeveegd).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @badattila. Ik dacht dat religie een private zaak is. Dat je zelf alleen op ontdekking moet gaan naar religie. Alle georganiseerde religies zijn sociaal en politiek getint dus komen ze sowieso in botsing met de seculiere staat. Het is je individuele vrijheid inderdaad om zilveren hoedjes te dragen of on aliens te geloven of geloven dat de aarde hol is.
Waar het over gaat is dat bepaalde grote stromingen zoals islam jodendom en christendom de hele zaak weer willen overnemen en een theocratie willen vestigen. Jij gelooft misschien dat dat niet zo ver komt. Maar je moet ook wel een duidelijke lijn durven trekken naar onze religieuze vriendjes tot hier en niet verder of die religies beginnen hun eigen gerechten en parlementen te stichten en stichten zo samenlevingen naast andere samenlevingen waarbij een hoog spanningsveld ontstaat tussen al samenlevingen dat sowieso tot conflicten gaat leiden. Daarom opteren mensen voor een monopoliesamenleving waarbij 1 staat alles voor t zeggen heeft of toch hoger geplaatst is dan al die andere samenlevingskes een hiërarchie als het ware. "There can only be one" weet je wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1398 | ||||
Minister
|
![]() ???
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat we als democratie met meerderheid van stemmen duidelijk nee hadden gezegd tegen de boerkini.
En toch blijft men zagen? Op die manier heeft een democratie ook al zijn nut verloren.
![]() |
#1400 |
Minister
|
![]() Je bedoelt waarschijnlijk de burka.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |