Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2015, 12:40   #1381
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Belgische cultuur bestaat niet.
Slacher? Komen eten? Onze keuken landbouw groentjes varkens frietjes?
Karnaval? Gentse feesten? Den aankomst van Sinterklaas....
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:01   #1382
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar pleit jij dus helemaal niet voor, wel voor aanpassing van de samenleving aan Islamitische waarden die haaks staan op Westerse emancipatie.
zever.

Ik wil geen kleding verbieden. dat wil JIJ. Jouw waarden staan dus haaks op de Belgische cultuur van tolerantie, want JIJ wil bepaalde kleding verbieden.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:11   #1383
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
zever.

Ik wil geen kleding verbieden. dat wil JIJ. Jouw waarden staan dus haaks op de Belgische cultuur van tolerantie, want JIJ wil bepaalde kleding verbieden.
- lol -

De Belgische haatstaat en haar cultuur van tolerantie.
Oud 8 oktober 2015, 13:14   #1384
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Slacher? Komen eten? Onze keuken landbouw groentjes varkens frietjes?
Karnaval? Gentse feesten? Den aankomst van Sinterklaas....
je merkt zelf ook dat er niks Belgisch in je rijtje staat (hoop ik voor je) ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:18   #1385
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
zever.

Het verhaal in de islamitische fascistische ideologie BEGINT met kledij die verboden wordt.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 13:20   #1386
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Geïnstitutionaliseerde misogynie verdient verdedigd te worden volgens sommigen.

Begrijpe wie begrijpen kan.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 15:13   #1387
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat klopt.

Omdat wat telt, de individuele handelingen zijn. Een maatschappij hoeft niet tolerant te zijn tegenover een of andere levensovertuiging. Een maatschappij hoeft tolerant te zijn tegenover de handelingen van de individuen die deel uitmaken van een levensovertuiging.
Een maatschappij kan daar dus tegen optreden, zelfs indien die individuele handelingen verplicht of opgelegd worden door de geloofsovertuiging. Uiteraard dient dat optreden zo beperkt en uitzonderlijk mogelijk te blijven.
Er is dus in se geen enkel probleem om polygamie te verbieden, of moord (zelfs voor karikaturisten of mensen die de geloofsovertuiging wensen te verlaten), of huwelijk met een kind van 9 jaar, enz. Er is dus in se geen enkel probleem om op te treden tegen jongeren die vrouwen uitschelden, ongevraagd betasten, enz.

Zoals steeds is er een grenszone, waar de spanningsveld ligt tussen verschillende rechten, plichten en vrijheden. De discussie rond de boerka, ondertussen afgehandeld (al is er nog een zaak hangende bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens) lijkt afgerond. De discussie rond de boerkini (dat geen boerka is, het gezicht is immers zichtbaar), is er een andere.

Nergens is sprake om het principe in vraag te stellen...

So what!

Dat is jouw mening. Als een vrouw meent dat zij wél verantwoordelijk is voor het seksueel gedrag van mannen, dan is dat haar mening. Een mening die, bij mijn weten althans, toegelaten is, zelfs in onze gendergelijke maatschappij.

Want daar zit de kern van het probleem. Een aantal mensen, ook binnen de overheid, menen dat zij hun manier van denken en van doen zomaar kunnen opleggen aan anderen. Daar bestaat een woord voor: de gedachtepolitie. Welkom in Iran.
Dit is zo fout als het maar zijn kan.
We moeten helemaal niet tolerant zijn tegenover individuen die handelen, omdat ze deel uitmaken van een bepaalde levensovertuiging.
Want volgens jouw redenering moeten we dan richting apartheid, want eremoorden, duivelsuitdrijving met dood tot gevolg omwille van lesbisch zijn, het besnijden van meisjes, het opleggen van hoofddoeken, bourkini, het verbieden om te mogen werken, het dwingen om te trouwen, zijn allemaal individuele handelingen van iemand die tot een bepaalde groep behoort met specifieke overtuiging, maar als individuele handeling gewoon strafbaar, punt uit.
Dan even later wel toegeven dat de samenleving mag optreden is in strijd met je redenering over individueel handelen.

Dat spanningsveld is nergens voor nodig, je bent burger en daarna ook gelovig, of niet, dat primeert niet boven burgerschap, punt uit.

Dat vrouwen niet verantwoordelijk zijn voor het seksueel gedrag van mannen is niet " mijn mening" maar bij wet vastgelegde bescherming, die trouwen ook omgekeerd telt.
De " mening" dat vrouwen dit wel zijn, hoeven we evenmin met tolerantie te behandelen, wanneer daar gedrag aan gekoppeld wordt in strijd met hier geldende normen en waarden.
Dus, nee, geen bourkini, punt uit, mogen we nog nee zeggen?
Wie moet zwemmen met bourkini, die mag gerust naar Iran!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 15:46   #1388
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Geïnstitutionaliseerde misogynie verdient verdedigd te worden volgens sommigen.

Begrijpe wie begrijpen kan.
En Sywen is dan nog een vrouw. Ze is duidelijk reeds erg onder invloed van haar moslimvriendinnen die haar vertellen hoe mooi dat de islam wel niet is. Een vogel voor de kat die Sywen.
Oud 8 oktober 2015, 18:19   #1389
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Als ze het zelf vertellen, dan mag ik het toch wel geloven zeker?
Beweer jij dat "zij" alle Moslims zijn?

Citaat:
Voor mijn part moet je dit laatste niet geloven. Maar kijk misschien hier eens naar dan: http://www.demorgen.be/binnenland/ru...oden-a2213515/
82,2% van de Belgische moslims, vinden dat er maar één interpretatie van de Koran is en dat elke moslim zich daaraan moet houden.
Je mag het zonlicht blijven ontkennen, geen probleem.
Heeft hier niks mee te maken. Als 82,2% van de Moslima's vinden dat zij een boerkini uit geloofsovertuiging moeten dragen, dan is dat hun goed recht.

Citaat:
Een beetje logisch denken kan geen kwaad. Daarmee beweer ik niet, dat jij beweert, dat ze allemaal een boerkini uit vrije wil dragen. Maar, daarmee beweer ik, dat jij dit niet kan bewijzen en dat er tenminste x aantal zullen zijn. Als ik dat zou beweren, dan zou ik het stellen als 'jij beweert dat alle vrouwen dit uit vrije wil doen'. Op uw stelling 'Jij kan onmogelijk weten wie van die vrouwen zich echt uit dwang "bedekt", en wie dat uit vrije wil doet.', hetgeen de kant kiest van de vrouwen die het uit vrije wil doen, kan ik een stelling plaatsen die de kant kiest van vrouwen die het niet uit vrije wil doen. Het valt mij tegen, dat je dit niet doorhad.
Tss tss tss, weer eens dat binair denken.
Ik kies, momenteel althans, de kant van de vrouwen die uit vrije wil een boerkini willen dragen en dit, tegen degenen die het dragen van de boerkini willen verbieden. Net als ik, momenteel althans, de kant kies van de vrouwen die geen boerkini wensen te dragen, dit keer tegen degenen die de boerkini willen verplichten.

Daar de huidige discussie over die eerste groep gaat, heb ik daar vooral op gereageerd, maar als jij dat wenst, kunnen wij over de tweede groep praten. Hopelijk zal je dan uw binair denken wl achterwege laten.

Citaat:
Dat kan je niet vermijden, maar is geen reden om niet aan wetenschappelijk onderzoek te gaan doen (waar ik niet mee wil zeggen dat je tegen wetenschappelijk onderzoek bent, ik zal het er maar bij zetten)

Hier verschillen we van mening. Een degelijke wetenschappelijke studie heeft weldegelijk zin en ik vind dat we als maatschappij een neutrale houding moeten aannemen: geen nationaal verbod van de boerkini, maar ook geen nationale verplichting van het toelaten van boerkini's aan zwembaden.
Een beetje te eenvoudig, jongeman...
Laten we een neutrale houding aannemen: geen nationaal verbod op homoseksualiteit, maar ook geen nationale verplichting om homoseksuelen toe te laten aan zwembaden.

De openbare zwembaden zijn overheidsinstellingen, die de wet moeten toepassen, ik vind het heel laf om deze last op hun schouders te leggen. Net als ik het heel laf vind om de discussie rond de hoofddoek aan de scholen over te laten.

Citaat:
Ik vind dat het IGK of het gerecht, niet zelf mogen beslissen dat gendergelijkheid, ondergeschikt is aan godsdienstvrijheid. Dat is een politieke verantwoordelijkheid. Le gouvernement des juges, moeten we vermijden.
Dat is geen gouvernement des juges, dat is de toepassing van de scheiding der machten, waar elke macht een bepaalde rol heeft. Nu, niks belet om daar een wet over te stemmen, hé, zoals in het boerqaverhaal gebeurd is.

Citaat:
Dat klopt, maar in 3% van de gevallen, stappen ze toch naar de rechtbank (meestal haatmisdrijven)
Dat recht hebben zij. Maar in hoeveel gevallen krijgen ze gelijk?
Oud 8 oktober 2015, 18:27   #1390
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit is zo fout als het maar zijn kan.
We moeten helemaal niet tolerant zijn tegenover individuen die handelen, omdat ze deel uitmaken van een bepaalde levensovertuiging.
Want volgens jouw redenering moeten we dan richting apartheid, want eremoorden, duivelsuitdrijving met dood tot gevolg omwille van lesbisch zijn, het besnijden van meisjes, het opleggen van hoofddoeken, bourkini, het verbieden om te mogen werken, het dwingen om te trouwen, zijn allemaal individuele handelingen van iemand die tot een bepaalde groep behoort met specifieke overtuiging, maar als individuele handeling gewoon strafbaar, punt uit.
Dan even later wel toegeven dat de samenleving mag optreden is in strijd met je redenering over individueel handelen.
Zwak, heel zwak, zelfs ontchoogelend zwak. Je kan veel beter dan dat...
Alsof je niet beseft dat het om een opgebouwde redenering gaat, vertrekkend vanuit het algemeen principe tot de uitzondering op dat principe, en de toepassing ervan...

Citaat:
Dat spanningsveld is nergens voor nodig, je bent burger en daarna ook gelovig, of niet, dat primeert niet boven burgerschap, punt uit.
Burgerschap heeft niks met geloof te maken... Burgerschap is gewoon een politiek feit, geloof maakt daarentegen integraal deel uit van een identiteit.

Citaat:
Dat vrouwen niet verantwoordelijk zijn voor het seksueel gedrag van mannen is niet " mijn mening" maar bij wet vastgelegde bescherming, die trouwen ook omgekeerd telt.
De " mening" dat vrouwen dit wel zijn, hoeven we evenmin met tolerantie te behandelen, wanneer daar gedrag aan gekoppeld wordt in strijd met hier geldende normen en waarden.
Het gedrag dat in strijd is met de wet, mag inderdaad aangepakt worden. Neen, sorry moet aangepakt worden. Maar de wet verbiedt niemand om zich zedig te kleden en te denken dat dat een goede zaak is, zelfs dat dat een religieuze verplichting is.
Of wil jij ook alle vormen van zedige kledij verbieden wegens "in strijd met onze geldende normen en waarden"?

Citaat:
Dus, nee, geen bourkini, punt uit, mogen we nog nee zeggen?
Uiteraard. Of je gelijk hebt neen te zeggen, is een ander verhaal...

Citaat:
Wie moet zwemmen met bourkini, die mag gerust naar Iran!
Dat is niet verplicht.
Oud 8 oktober 2015, 18:42   #1391
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Het verhaal in de islamitische fascistische ideologie BEGINT met kledij die verboden wordt.
eindelijk iemand die inziet dat islam=fascistische ideologie
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 18:44   #1392
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
En Sywen is dan nog een vrouw. Ze is duidelijk reeds erg onder invloed van haar moslimvriendinnen die haar vertellen hoe mooi dat de islam wel niet is. Een vogel voor de kat die Sywen.
jan zeg dat wel. Ze is hevig op zoek naar identiteit wellicht, iets waar ze te zwak voor is om te vinden in onze westerse maatschappij.
Wacht tot ze gediend heeft als baarmoederfabriek en tot ze verstoten wordt.
Oud 8 oktober 2015, 18:47   #1393
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zwak, heel zwak, zelfs ontchoogelend zwak. Je kan veel beter dan dat...
Alsof je niet beseft dat het om een opgebouwde redenering gaat, vertrekkend vanuit het algemeen principe tot de uitzondering op dat principe, en de toepassing ervan...

Burgerschap heeft niks met geloof te maken... Burgerschap is gewoon een politiek feit, geloof maakt daarentegen integraal deel uit van een identiteit.

Het gedrag dat in strijd is met de wet, mag inderdaad aangepakt worden. Neen, sorry moet aangepakt worden. Maar de wet verbiedt niemand om zich zedig te kleden en te denken dat dat een goede zaak is, zelfs dat dat een religieuze verplichting is.
Of wil jij ook alle vormen van zedige kledij verbieden wegens "in strijd met onze geldende normen en waarden"?

Uiteraard. Of je gelijk hebt neen te zeggen, is een ander verhaal...

Dat is niet verplicht.

de eisen die moslims hebben zoals dragen van hoofddoek heeft niets met godsdienst te maken maar alles met aanhorigheid tot een groep, een tribaal gevoel, dat ze willen verheffen tot politiek. Dus een ideologie. Een statement dat ze niks met westerse seculiere samenleving te maken willen hebben. Dus wel degelijk met burgerschap te maken.
Oud 8 oktober 2015, 18:50   #1394
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
de eisen die moslims hebben zoals dragen van hoofddoek heeft niets met godsdienst te maken maar alles met aanhorigheid tot een groep, een tribaal gevoel, dat ze willen verheffen tot politiek. Dus een ideologie. Een statement dat ze niks met westerse seculiere samenleving te maken willen hebben. Dus wel degelijk met burgerschap te maken.
Allé, eventueel kan je zeggen dat om een cultureel feit gaat, dus noch steeds verbonden aan identiteit, en niet aan burgerschap.
Oud 8 oktober 2015, 18:53   #1395
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Allé, eventueel kan je zeggen dat om een cultureel feit gaat, dus noch steeds verbonden aan identiteit, en niet aan burgerschap.
identiteit en burgerschap gaan hand in hand, identiteit is een deel van het groepsgevoel, en de groep is een deel van het burgerschap
Oud 8 oktober 2015, 19:00   #1396
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
jan zeg dat wel. Ze is hevig op zoek naar identiteit wellicht, iets waar ze te zwak voor is om te vinden in onze westerse maatschappij.
Wacht tot ze gediend heeft als baarmoederfabriek en tot ze verstoten wordt.
Ik dacht dat Sywen reeds gehersenspoeld was en al haar intrede had gedaan;

indien niet: beter even gaan meelezen op zo'n moslima-forum waar de ge-insemineerden hun wedervaren vertellen over

- kind 1
- kind 2
- kind 3
- kind 4

verlof naar Marokko (schoonouders) in 1999
verlof naar Marokko (schoonouders) in 2000
verlof naar Marokko (schoonouders) in 2001
verlof naar Marokko (schoonouders) in 2002
verlof naar Marokko (schoonouders) in 2003
verlof naar Marokko (schoonouders) in 2004
verlof naar Marokko (schoonouders) in 2005.......2015

Best wel interessant.

Vooral de zeer diepzinnige religieuze vragen (mag ik nu wel of niet met mijn rechtervoet het toilet buitenstappen nadat ik per ongeluk mijn aars met mijn rechterhand heb schoongeveegd).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 19:34   #1397
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

@badattila. Ik dacht dat religie een private zaak is. Dat je zelf alleen op ontdekking moet gaan naar religie. Alle georganiseerde religies zijn sociaal en politiek getint dus komen ze sowieso in botsing met de seculiere staat. Het is je individuele vrijheid inderdaad om zilveren hoedjes te dragen of on aliens te geloven of geloven dat de aarde hol is.

Waar het over gaat is dat bepaalde grote stromingen zoals islam jodendom en christendom de hele zaak weer willen overnemen en een theocratie willen vestigen. Jij gelooft misschien dat dat niet zo ver komt. Maar je moet ook wel een duidelijke lijn durven trekken naar onze religieuze vriendjes tot hier en niet verder of die religies beginnen hun eigen gerechten en parlementen te stichten en stichten zo samenlevingen naast andere samenlevingen waarbij een hoog spanningsveld ontstaat tussen al samenlevingen dat sowieso tot conflicten gaat leiden. Daarom opteren mensen voor een monopoliesamenleving waarbij 1 staat alles voor t zeggen heeft of toch hoger geplaatst is dan al die andere samenlevingskes een hiërarchie als het ware.

"There can only be one" weet je wel.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 21:13   #1398
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beweer jij dat "zij" alle Moslims zijn?
???

Citaat:
Heeft hier niks mee te maken. Als 82,2% van de Moslima's vinden dat zij een boerkini uit geloofsovertuiging moeten dragen, dan is dat hun goed recht.
Je kan het licht van de zon blijven ontkennen. Maak eens een onderscheid tussen een juridische en een maatschappelijke discussie.

Citaat:
Tss tss tss, weer eens dat binair denken.
Ik kies, momenteel althans, de kant van de vrouwen die uit vrije wil een boerkini willen dragen en dit, tegen degenen die het dragen van de boerkini willen verbieden. Net als ik, momenteel althans, de kant kies van de vrouwen die geen boerkini wensen te dragen, dit keer tegen degenen die de boerkini willen verplichten.

Daar de huidige discussie over die eerste groep gaat, heb ik daar vooral op gereageerd, maar als jij dat wenst, kunnen wij over de tweede groep praten. Hopelijk zal je dan uw binair denken wl achterwege laten.
Kom, kom. Je kan toch beter dan maar 1 item per keer te bespreken.

Citaat:
Een beetje te eenvoudig, jongeman...
Laten we een neutrale houding aannemen: geen nationaal verbod op homoseksualiteit, maar ook geen nationale verplichting om homoseksuelen toe te laten aan zwembaden.

De openbare zwembaden zijn overheidsinstellingen, die de wet moeten toepassen, ik vind het heel laf om deze last op hun schouders te leggen. Net als ik het heel laf vind om de discussie rond de hoofddoek aan de scholen over te laten.
Daar heb je wel een punt. Mijn houding is te gemakkelijk. Maar ik vertrek dan ook van het idee, om godsdienst te behandelen, zoals elke andere vraag. Er is niks speciaal aan godsdienst, om hier een afwijkende regeling voor te hebben, als bv. vragen om naakt te zwemmen, in string, met duik apparatuur, kinderuurtje, enz... Waarom een uitzondering voor godsdienst? Wat is hier zo speciaal aan? We moeten ook geen wet stemmen voor strings, naaktzwemmen, duikapparatuur, ...

Citaat:
Dat is geen gouvernement des juges, dat is de toepassing van de scheiding der machten, waar elke macht een bepaalde rol heeft. Nu, niks belet om daar een wet over te stemmen, hé, zoals in het boerqaverhaal gebeurd is.
Inderdaad.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2015, 21:18   #1399
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik dacht dat we als democratie met meerderheid van stemmen duidelijk nee hadden gezegd tegen de boerkini.

En toch blijft men zagen?

Op die manier heeft een democratie ook al zijn nut verloren.
Oud 8 oktober 2015, 21:51   #1400
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik dacht dat we als democratie met meerderheid van stemmen duidelijk nee hadden gezegd tegen de boerkini.

En toch blijft men zagen?

Op die manier heeft een democratie ook al zijn nut verloren.
Je bedoelt waarschijnlijk de burka.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be