![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1481 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik snap niet dat jij niet snapt dat je eieren moet breken om een omelet te bakken.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1482 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als dat monsterpak voldoende veilig en hygienisch is, en als het je religie is en het dus erg belangrijk is voor je om daarmee te kunnen zwemmen, als je dat echt graag wil, waarom zou je dat dan niet mogen? We kunnen toch niet zomaar naar willekeur vanalles gaan verbieden?
![]() |
![]() |
#1483 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://latestvegannews.com/chef-jose...ws-your-mind/#
![]() |
![]() |
#1484 |
Minister-President
|
![]() Deepeco, jouw aanpak steunt de misogynie terwijl je de indruk lijkt te geven er iets aan te willen doen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1485 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Flauw re omelet maar bon, ik weet dat je het snapt maar owv de discussie niet wil toegeven dat het een waarheid als een koe is. Plus, jij vergeet dat een slappe aanpak niet werkt wanneer je te maken het met aanhangers van een ideologie die geen uitstaand hebben met mensenrechten, laat staan vrouwenrechten. Zachte heelmeesters, stinkende wonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil namelijk niemand zonder dat monsterpak in mijn buurt. Ergens stelt een maatschappij grenzen en dat is er één van. In Guatemala mag er naar het schijnt in een monsterpak gezwommen worden , ik denk er ernstig over na om naar ginds te verhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1487 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus wij geven allereerst de vrouwen maximale vrijheid, en dan kunnen we de misogynie van moslimmannen aanpakken. Maar je pakt die misogynie van moslimmannen toch niet aan door dingen voor vrouwen te verbieden? Vrouwen zijn de slachtoffers, waarom hen nog eens dingen afnemen? Je zou toch beter dingen voor die mannen verbieden dan? Misogyne mannen gaan het niet erg vinden als hun vrouwen extra vrijheden worden afgenomen.
![]() |
![]() |
#1488 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is alsof je een gebouw hebt met terroristen die vrouwen gijzelen. Dan helpt het niet om de kamers van dat gebouw te beschieten waar enkel vrouwen opgesloten zitten, waardoor er vrouwen sterven, terwijl de terroristen nog steeds beschut zitten. Wat jij voorstelt is te vergelijken met een domme, zeer onhandige heelmeester. Met iemand die twee passen achteruit en dan 5 opzij zet.
![]() |
![]() |
#1489 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1490 | |||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier Laatst gewijzigd door Dirk A : 10 oktober 2015 om 10:31. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je komt wonen in een lekenstaat en de regels zijn in een lekenstaat anders dan in een land waar de regels beheerst worden door verzonnen verhalen van pedofiele struikrovers uit de 7-de eeuw. Als je daar niet mee kan leven , dan moet je maar terug gaan naar dat land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Thuis in de badkuip wel, maar niet in een openbaar bad. Wel ik wens dat dezelfde regels gelden voor vrouwen in dat raar pak : boerkini genaamd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1493 | ||||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik discrimineer toch niet als ik iedereen (dus ook moslims) dezelfde negatieve (en positieve) rechten geef? Ik geef iedereen het negatieve recht om niet verhinderd te worden in het dragen van een boerkini. En ik geef niemand het positieve recht om in het openbare domein een omgeving te hebben waar men niet iemand van een andere bevolkingsgroep kan tegenkomen. Citaat:
ik weet eigenlijk niet meer goed wat je hier bedoelt Citaat:
![]() Citaat:
Wie was er hier de dictator? Citaat:
Citaat:
Citaat:
voila, ik heb je tegenargument hier nu volledig onderuit gehaald ![]() ![]() ![]() Citaat:
Ik heb precies de indruk dat je niet meer mee bent, want dit is wel gek wat je schrijft... Citaat:
![]() |
![]() |
#1494 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() wel, als je zo begint, dan wens ik dezelfde regels voor die andere rare pakken die vrouwen dragen: badpakken en bikini's. Waarom zijn dat rare pakken? Wel simpel: hoe zou je reageren als mannen bikini's begonnen te dragen? Dat trekt toch nergens op? Dus bikini's en badpakken zijn te zot, vanaf nu moeten vrouwen net als mannen topless zwemmen... Mensen die een badpak willen dragen, moeten dat maar thuis in de badkuip doen.
![]() |
#1495 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En trouwens: ik heb het over universele regels van de ethiek, die gelden dus overal, niet enkel in lekenstaten.
![]() |
![]() |
#1496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat zo moeilijk te begrijpen ? Bovendien zijn bikini's veiliger dan boerkini's. Als je met zo'n boerkini in een afzuiggat terecht komt maak je een grotere kans om te verzuipen. Bovendien moeten we , zoals moraalfilosoof vermeersch zei het spel verbieden, zolang er één vrouw is die gedwongen wordt het aan te doen. En dit alles nog los van het feit dat we onmogelijk kunnen toestaan dat een aantal religieuze gekken garen zouden kunnen spinnen uit een ofheffing van het verbod. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik morgen emigreer naar Iran of Pakistan, zal ik mij ook moeten aanpassen aan de gebruiken en normen van ginder (even terecht trouwens).
![]() |
![]() |
#1498 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij verbieden hen niets, wij gebieden hen de regels van het huis te volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1499 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
We gaan toch ook geen naaldhakken verbieden omdat je een hoger risico loopt om ermee voor een auto te struikelen? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn alle culturen niet gelijkwaardig. Zo heb ik bijvoorbeeld ook geen begrip voor de koppensnellerscultuur van de Dajak's. Op de gelijkheid van man en vrouw en op de scheiding van kerk en staat kan geen morzel toegegeven worden. Religie is iets privé en voor mijn part zwemmen ze in een boerkini in een privé zwembad zoveel als ze willen. |
|
![]() |
![]() |