![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1661 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In elk geval niet om geloofsreden
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1662 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1663 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() dat is irrelevant
zelfs als borstenbedekkende kleding voor vrouwen ook een religieus voorschrift blijkt te zijn, moeten we bikini's nog niet verbieden
![]() |
#1664 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() nee, want het dragen van zwemkleding met religieuze symbolen op is wel toegelaten
![]() |
#1665 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Sterke redenering hoor. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1666 | ||||||
Minister
|
![]() Dat vrouwen niet onderdrukt mogen worden. Geen enkele. Dat we geen boodschap mogen geven aan moslimmannen, dat zijn geen schuld treffen en dat alle schuld bij de vrouwen liggen, voor wat betreft geslachtsdrang. Geen enkele!
Citaat:
Zie ook hierboven. 1 vrouw die gedwongen wordt, is voldoende om het te verbieden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In ieder geval is dit al een eerste hellend vlak, waarop we ons begeven met het toelaten van de boerkini
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier Laatst gewijzigd door Dirk A : 11 oktober 2015 om 23:36. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1667 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je loopt achter trouwens, in veel plaatsen, en vooral openbare plaatsen, worden religieuze symbolen ofwel ontraden ofwel verboden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1668 |
Minister
|
![]() Probeer maar eens met de afbeelding van Mohammed op
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#1669 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwemt iemand in boerkini toevallig naast een naakt persoon , geen van beide mag mekkeren , want alles mag , niks moet !! m.a.w. Iedereen trekt aan of uit wat die wil , vwala ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1670 |
Minister
|
![]() Neen. Kijk maar naar het strand, waar de monokini is toegelaten. Of naaktstranden, of sauna's.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#1671 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
het gaat wel moeilijk worden om precies te weten wanneer iets nog een religieus symbool is en wanneer het een cultureel symbool is. Bv. stel dat borstbedekkende bikini's of badpakken verplicht waren in het christelijk geloof, maar dat bikini's ook verplicht zijn in een westerse cultuur die het christendom omvat maar niet meer 100% christelijk is. Zijn bikini's dan religieuze symbolen? Van wanneer wel? En als boerkini's geen religieuze voorschriften waren (staat niet in de Koran ofzo) maar wel culturele voorschriften van een cultuur waar mensen geloven in Allah, wat dan? Ik zou gewoon focussen op gendergelijkheid en vrijheid en niet blindstaren op al dan niet religieuze symboliek.
![]() |
![]() |
#1672 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() en als we kijken naar zwembaden? Leg uit...
![]() |
#1673 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() dat is waar ik voor zou stemmen, ja. Alles mag, zolang het niet schadelijk is (dus geen onhygienische zwemkleding ofzo).
![]() |
#1674 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles Mag , Niks Moet , letterlijk toepassen !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1675 | ||||||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() ok, dus jij bent ook zoals ik dan tegen de dictatuur van de meerderheid als die meerderheid democratisch beslist om vrouwen te onderdrukken. Diegenen die stemmen op "onderdruk vrouwen" zouden volgens jou dus ook een ongeldige stem hebben.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Enfin, ik weet niet wat je bedoelt met raakvlak met realiteit. Citaat:
De ouders hadden ook de bikini als oplossing geweigerd, maar toch zeg jij niet dat de rechter daarom de bikini oplegde. Waarom niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1676 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar er is wel hoop, want als we - de tepels door de bikini laten steken (want secundaire geslachtskenmerk volgens Deepeco) - we een soort van badmuts over de baard van de man plaatsen (een baardmuts dus) - en de oksels afdekken van vrouwen en mannen, zodat het haar niet zichtbaar is Als we die zaken doen, mogen we van Deepeco, ons stemrecht behouden en zijn we ook geen toekomstige fascisten. En nog een bijkomend voordeel, dan mogen we van Deepeco, ook boerkini's aanstootgevend vinden. Er moet nog wel bijgezegd worden, dat jonge meisjes, zonder borsten en met bikini, dat dit barbaars is. Dat moet dan wel zoveel mogelijjk vermeden worden. Dat is slechts een kwestie, dat de borsten groter als 0 cm worden, om dan pas een bikini aan te doen. Het is allemaal een kwestie om het aan buitenaardse wezens te kunnen uitleggen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik lig plat van het lachen
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier Laatst gewijzigd door Dirk A : 12 oktober 2015 om 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1677 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een gelul over zwemkledij of naakt !!
Herhaling: Vraag een bouwvergunning aan voor een privezwembad , de eigenaar bepaalt de regels & kees is klaar , gedaan met mekkeren !!
![]() |
![]() |
![]() |
#1678 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gebruikt het woordje "ze", verwijzend naar de posters op die fora. En aks dusdanig ga jij ervan uit dat zij de mening van alle Moslims vertegenwoordigen.
Dat kan, hé, maar dat wordt nergens eengetoond. Citaat:
Juridisch houden de argumenten tegen het verbod op de boerkini geen stand. Wees dus gerust, ik ben wel degelijk een maatschappelijk debat aan het voeren. Een debat over onze fundamentele rechten en vrijheden. Citaat:
Citaat:
Er is wel degelijks iets speciaals aan godsdienst, namelijk dat het ook om een fundamentele vrijheid gaat, dat je dat nu wilt of niet. Maar weer eens, wees gerust, herlees mijn posts en je zal merken dat ik verwijs naar de individuele vrijheid rond het dragen van kledij (en eigenlijk vrijheid van meningsuiting), niet godsdienstvrijheid.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 12 oktober 2015 om 06:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1679 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De enige plicht die je dus als "burger" hebt, is de wet te volgen, wetende dat de staat niet het recht heeft om zomaar eender welke wet op te leggen. Een Vlaams nationalist heeft dus het recht te zeggen dat hij een Belgische burger is (en al ontkent hij dat, hij is een Belgische burger) zonder zich daarom een Belgische identiteit aan te meten. Citaat:
Citaat:
Waarom laat je de mensen niet zelf bepalen wat zij voor zichzelf zedig vinden of niet? Onze wet verbiedt enkel dat je onvoldoende zedig gekleed ben, niet dat je té zedig gekleed bent. Of misschien moet de wet aangepast worden om te zedige kledij ook te verbieden? Citaat:
Veel meer dan referenda en meerderheidstelsel is de pluraliteit aan overtuigingen, visie en eisen de kern van een democratie. Btw, volgens ons recht ik het zwemmen in boerkini toegestaan. Het zijn degenen die het willen verbieden, die onze maatschappij willen aanpassen door de regels te veranderen... Citaat:
Daarom dat het verdedigen van de individuele vrijheden, zelfs die van hen, zo belangrijk is. Want daar ligt de echte dam om onze democratie tegen hen te verdedigen, niet in het inperken van "hun" vrijheden. Hun vrijheden inperken, betekent ook onze vrijheden inperken. Is het dat dat je wilt? Dat zou pas beangstigend zijn...
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 12 oktober 2015 om 07:11. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1680 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |