Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's?
Ik ben voor 29 78,38%
Ik ben tegen 8 21,62%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2015, 22:58   #981
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Euh .... nee

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2015, 23:05   #982
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

http://www.scientias.nl/de-wereld-wo...s-religieuzer/

Koekoek.

Vlaanderen is niet representatief voor de wereld.
Het betreffende artikel baseert zich hoofdzakelijk op de bevolkingsgroei. Hetgeen in de westerse wereld nog minimaal is, dit terwijl die explosief stijgt in de ontwikkelingslanden. Laat dat nu net ook de gebieden zijn met de minste intellectuele ontwikkeling, welke ook de nog steeds hoogste cijfers hebben betreft religiositeit. De ontkerkelijking werd hier vreemd genoeg volstrekt buiten beschouwing gelaten. Een paar cijfers zonder nadere gegevens. "In het geval van de VS hebben we het dan over een flinke groei: van 16 naar 26 procent."
Een feit is, dat meer ontwikkeling en kennis afvalligheid geeft. Als dat zich doorzet komen we op heel andere cijfers in anno 2050.
Oud 25 oktober 2015, 23:42   #983
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Weer een afgekapte quote. JVDB doet niets anders, en antwoord dan volledig naast de essentie die in het door hem weggelaten tekst staat.
Dat is zo'n beetje uw fetish? Afgekapte quotes?

U misbruikt dat om de discussie te ontlopen, heb ik de indruk.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2015, 23:55   #984
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neem mijn goede raad ter harte, beste, die ik in een eerder bericht heb verwoord. Ga even wandelen, zodat u kalmeert.
En vergeet u zeker niet van nog eens langs het wijwatervat te passeren dat ongetwijfeld in uw slaapkamer prijkt, vooraleer u te bed te begeven.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2015, 23:58   #985
Wapper

Standaard

Citaat:
Bs'd

http://www.scientias.nl/de-wereld-wo...s-religieuzer/

Koekoek.

Vlaanderen is niet representatief voor de wereld.
Wt'f
Israel nog minder. (Gelukkig maar)
Oud 26 oktober 2015, 01:29   #986
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Monseigneur Boni vertegenwoordigt in de katholieke Kerk slechts een minderheidsstroming, iets wat de men trouwens heel goed ondervonden heeft bij de laatste synode. Hij heeft bijvoorbeeld sterke tegenwind gekregen van zowat heel de delegatie van de Amerikaanse en Afrikaanse bisschoppen. Dat zegt wel iets.
Voor mij zegt dat juist dat er in Amerika en Afrika veel fundamentalistische (katholieke) achterlijkheid aanwezig is. In Oeganda ondersteunen bisschoppen mensonterende jachten op vermeende homoseksuelen. Met zo'n tuig zou ik me als oprechte katholiek zelfs nog niet willen associëren.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 01:39   #987
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, dat zou immers volkomen in strijd zijn met de grondwettelijke vrijheid van godsdienst en organisatie. Confessioneel onderwijs kan met alle gevolgen van dien, wat trouwens bewezen wordt door de protestantse "Scholen met de Bijbel". Mocht u het niet weten: die worden trouwens gesubsidieerd.

Natuurlijk is het hedendaags katholiek onderwijs over het algemeen vrij laks. Alleen, en daar zit u volledig fout, ligt de verantwoordelijkheid voor de toetsing van de katholiciteit in het onderwijs niet bij de Guimardstraat, maar bij de individuele inrichtende macht van iedere school. Sommige scholen staan daarom wat nauwer bij de leer van de katholieke Kerk dan andere.
U gebruikt hetzelfde argument als fanatieke moslims die hier van hun oren komen maken: leg ons geen strobreed in de weg, want wij hebben de vrijheid ... blablabla ! Godsdienstvrijheden eindigen daar waar persoonlijke vrijheden in het gedrang komen. Een publiek erkende instelling, wat ook het gesubsidieerd onderwijs is, kan en mag die nooit ingaan tegen de fundamentele wetten van de overheid. Katholiek of niet katholiek, dat speelt in feite geen rol. U heeft zich te houden aan de wetgeving, zo niet bent u in overtreding.

In uw optiek zou ik bijvoorbeeld een 'cannabisschool' kunnen oprichten en alle leerlingen doorheen de ganse dag groene sigaretjes kunnen laten paffen. Geeft de overheid daarop kritiek en wil ze dat aanpakken, ga ik schermen met mijn fundamentele vrijheid op een overtuiging, en zeggen dat die overheid zich niet te moeien heeft. Deze redenering is natuurlijk absurd, maar dat is hetzelfde dat u onwrikbaar tracht te beweren.

In het recente verleden zijn er al enkele Antwerpse joodse scholen op de vingers getikt, omdat ze het beginsel van gendergelijkheid in het onderwijs nog steeds niet willen erkennen. Daardoor dreigen ze hun subsidies en erkenning van diploma's mis te lopen. Duikt er ooit een fanatieke katholieke school op, er zou er nu ook al zo eentje bestaan ergens in het Brusselse, kan die hetzelfde lot beschoren zijn. Recht op godsdienstvrijheid en vrije inrichting van onderwijs mag nooit misbruikt worden om een discriminatoir programma op leerlingen af te sturen !

U dient dringend eens een aantal wetboeken door te nemen, mijn beste.
Oud 26 oktober 2015, 07:05   #988
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Het betreffende artikel baseert zich hoofdzakelijk op de bevolkingsgroei. Hetgeen in de westerse wereld nog minimaal is, dit terwijl die explosief stijgt in de ontwikkelingslanden.
De bevolkinsgexplosie is ook in de meeste ontwikkelingslanden al lang voorbij hoor.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 07:20   #989
Zwitser

Standaard

Citaat:
U slaat nog eens de bal mis. Ik heb u al uitgedaagd na te gaan wat het standpunt van alle christelijke gemeenschappen was in de 17e of 19e eeuw was en dat te vergelijken met dat uit de 21e eeuw. En dan kunt u concluderen wie er afgeweken is van het onderricht wat ze al eeuwen huldigen.
Maar daarmee beantwoord je nog steeds mijn vraag niet.
Dat in de 17de eeuw alle christelijke gemeenschappen tegen homoseksualiteit waren kan je dus ook als een puur cultureel gegeven zien.
Ooit lieten de meeste christelijke gemeenschappen slavernij toe. Op een gegeven moment zijn steeds meer christenen slavernij gaan verwerpen, tot uiteindelijk slavernij zelfs geheel taboe werd. Dat toont aan dat evolutie wat betreft ethische kwesties mogelijk is, en dat het christendom met de samenleving mee evolueert.
Is erkennen dat de de kerk een deel is van de samenleving en dus ook mee evolueert dan fout?

Jij blijft stellen dat de zondigheid van homoseksualiteit buiten diskussie staat, dat dit overduidelijk is. Ik wil voor dat standpunt van jou nu toch wel eens een argument dat dit ondersteunt zien.
Want ik stel vast dat er over dit punt dat volgens jou niet ter diskussie staat levendig gediskusieert wordt binnen het christendom. Dat alleen is al een voldoende argument om te stellen dat het wel degelijk ter diskussie staat.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 10:31   #990
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Jij blijft stellen dat de zondigheid van homoseksualiteit buiten diskussie staat, dat dit overduidelijk is. Ik wil voor dat standpunt van jou nu toch wel eens een argument dat dit ondersteunt zien.
Want ik stel vast dat er over dit punt dat volgens jou niet ter diskussie staat levendig gediskusieert wordt binnen het christendom. Dat alleen is al een voldoende argument om te stellen dat het wel degelijk ter diskussie staat.

Dat is exact het probleem met Jan VDB: hij meent dat zijn visie inzake homoseksualiteit/pedofilie/etc representatief is voor "het" christendom.
Oud 26 oktober 2015, 10:36   #991
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is zo'n beetje uw fetish? Afgekapte quotes?

U misbruikt dat om de discussie te ontlopen, heb ik de indruk.
Neen, juist omgekeerd. Het wordt gebruikt, niet door mij, om dingen uit zijn context te lichten en niet te moeten ingaan op de essentie, de tactiek van mensen zonder argumenten. Het vervalst de discussie.
Oud 26 oktober 2015, 10:41   #992
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar daarmee beantwoord je nog steeds mijn vraag niet.
Dat in de 17de eeuw alle christelijke gemeenschappen tegen homoseksualiteit waren kan je dus ook als een puur cultureel gegeven zien.
Ooit lieten de meeste christelijke gemeenschappen slavernij toe. Op een gegeven moment zijn steeds meer christenen slavernij gaan verwerpen, tot uiteindelijk slavernij zelfs geheel taboe werd. Dat toont aan dat evolutie wat betreft ethische kwesties mogelijk is, en dat het christendom met de samenleving mee evolueert.
Is erkennen dat de de kerk een deel is van de samenleving en dus ook mee evolueert dan fout?

JVDB beantwoordt nooit vragen waaruit een zekere zelfkritiek kan blijken.
Oud 26 oktober 2015, 10:45   #993
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee u geeft zich terug bloot. Omdat u ook in uw klas uw beschouwingen opdringt. Zelfs met uw fiets moet ge automobilisten kloten en de les spellen. Ik beklaag uw vrouw, tenzij ze een trut is die u altijd gelijk geeft. En dan nog dat is het verstandigste, welweters moet ge altijd gelijk geven, of negeren.
Dat is wellicht het beste. Die horen ook niet op een discussieforum, zoals deze thuis.
Oud 26 oktober 2015, 10:46   #994
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dat is exact het probleem met Jan VDB: hij meent dat zijn visie inzake homoseksualiteit/pedofilie/etc representatief is voor "het" christendom.
Geen enkele van de 3 grote Abrahamistische religies aanvaardt homoseksualiteit.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 10:49   #995
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Oud 26 oktober 2015, 11:10   #996
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
niet enkel voor het christendom, ook voor de wetenschap ; volgen jullie even volgend "gesprek" :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat is er "normaal" aan het geloven in een "imaginaire onzichtbare en almachtige vriend" ???
Citaat:

Wat is er "normaal" aan het geloven dat wij van de apen afstammen?
Citaat:
dat is geen geloof, maar het resultaat en conclusie van jarenlange studie en onderzoek.
Citaat:
Studie en onderzoek dat slechts tot een theorie heeft geleid die als los zand aan elkaar hangt.
Citaat:
neen, dat is wat een extreme ultra-katholiek als jij, er van denkt.
Citaat:
Niet echt, allerlei publicaties gaan die richting uit.
Citaat:
waarschijnlijk bestaan er ook "publicaties" die beweren dat de aarde plat is, of dat de zon rond de aarde draait.

En toen reageerde hij niet meer.................."vastgereden" uiteraard.
Ik twijfel er meer en meer aan dat zo'n extreem iemand les zou mogen geven in een Lagere School

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 26 oktober 2015 om 11:13.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 11:41   #997
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
niet enkel voor het christendom, ook voor de wetenschap ; volgen jullie even volgend "gesprek" :

Ik twijfel er meer en meer aan dat zo'n extreem iemand les zou mogen geven in een Lagere School
Hij is "fin de carrière", ik vermoed dat zijn visie al jaren met veel tenengekrul, oogerrol en knipoogjes getolereerd wordt...
In elke school zitten er wel zo een paar "speciallekes
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 11:41   #998
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Hij is "fin de carrière", ik vermoed dat zijn visie al jaren met veel tenengekrul, oogerrol en knipoogjes getolereerd wordt...
In elke school zitten er wel zo een paar "speciallekes"

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 oktober 2015 om 11:42.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 11:47   #999
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
In elke school zitten er wel zo een paar "speciallekes"
Moest mijn kind in de klas van JvdB zitten, dan kaarte ik dit aan. Eerst met hemzelf, dan intern bij de directie, helpt dat niet, dan bij de inrichtende macht. Luisteren die niet, dan ga ik nog hogerop. Ik wil niet dat mijn kind vergiftigd wordt met zijn ultramontaanse fanatieke gedachtengoed, discriminerend wereldbeeld en christelijk fundamentalisme. Al is de kans klein dat ik mijn kind naar een katholieke school zou sturen.
Oud 26 oktober 2015, 11:59   #1000
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Moest mijn kind in de klas van JvdB zitten, dan kaarte ik dit aan. Eerst met hemzelf, dan intern bij de directie, helpt dat niet, dan bij de inrichtende macht. Luisteren die niet, dan ga ik nog hogerop. Ik wil niet dat mijn kind vergiftigd wordt met zijn ultramontaanse fanatieke gedachtengoed, discriminerend wereldbeeld en christelijk fundamentalisme. Al is de kans klein dat ik mijn kind naar een katholieke school zou sturen.
Voil�*, en ik ga ervan uit dat er nog andere ouders zo zullen reageren. Vandaag de dag verschillen katholieke scholen nog nauwelijks van Gemeenschapsscholen (in vele klaslokalen hangt zelfs geen kruisbeeld meer, en wordt s'morgens voor de les niet meer gebeden). Sommige ouders sturen hun kinderen zelfs naar een katholieke school, omdat die school het dichtst bij huis is (het omgekeerde gebeurt trouwens ook)
Daarom dat ik dan ook zeer sterk twijfel dat JvdB (nog) , met zulke extreme ideeën, les mag geven. Ik vind het trouwens ook verdacht dat een leraar (die iedere morgen toch fris voor zijn klas moet staan) soms tot een stuk in de nacht berichten post op een internetforum.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be