![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#37741 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De voorspelbare HO gaat nu afkomen met de Leeuw als kollaboratievlag.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 12 november 2015 om 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37742 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37743 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er bestaat inderdaad in de praktijk niet echt een Waals nationalisme. Dit ten spijt: https://nl.wikipedia.org/wiki/Waalse...tieke_partijen Waalse belangen zijn Belgische belangen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 12 november 2015 om 01:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37744 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U ziet er weer goed naast. Immers, daar ging het echter niet over. Het ging over het feit dat Quercus mij voor de voeten wierp dat ik in de 19de eeuw leefde met mijn gedachten, terwijl hij tot voor kort een hele tijd zat te zwaaien met de 'princevlag' uit de ... 16de eeuw! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 november 2015 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37745 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, niet alleen de leeuw. ![]() Mooi is dat! P.S. Let hier ook op het embleem van de N.S.B. . En vooral op de kleuren van het schild met het leeuwtje... Inderdaad, de kleuren van de 'prinsenvlag'! Niet zo fraai, zou ik zo zeggen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 november 2015 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37746 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37747 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37748 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze benaming vinden we trouwens in heel wat vreemde talen terug in die tijd: ' Hollandais', Hollandès, Ollandese, Holländer, Holandeses, Hollendrzy, Голландский, Olandiż, Hollanda Dili, Hollen(d)ska, Belanda, Ollainnis, Hollandisht, Olandų, enz, enz. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 november 2015 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37749 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37750 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weiger om enkele zwarte jaren de hele symboliek van een eeuwenoude vlag te laten bepalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37751 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Het is niet omdat een misdadige bende een oud en eerbiedwaardig symbool in zijn klauwen neemt dat het voor eeuwig taboe is. Integendeel, het hoort hen net onttrokken te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37752 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet wel weten wat u vertelt. Dit stelde u: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37753 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Maar als men afkomt met Leon Degrelle die zwaait met de Belgische vlag, dan tap ik maar uit hetzelfde vaatje voor wat de prinsenvlag betreft . Maar ja, dan steigeren sommigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37754 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik enkele pagina's terugkijk, merk ik dat u de chronologie een beetje omslaat. Degrelle met zijn Belgische vlag werd pas opgeworpen toen u zich al negatief had uitgelaten over de prinsenvlag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37755 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vergist zich. Daar gaat het niet over. Ik ben niet degene die begonnen is nationale vlaggen te betrekking op WO II. En dus: u moet in het vervolg wat beter en vooral nauwkeuriger 'terugkijken' Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 november 2015 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37756 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 november 2015 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37757 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus de naam: Koninkrijk der Nederlanden of Nederland zijn volkomen legaal. België daarentegen heeft zich al die jaren na 1830 tot op de dag van vandaag, afgezet tegen Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37758 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch liet Nederland, in tegenstelling tot Spanje en Engeland , de mensen in Indie hun eigen godsdienst. Indonesië is het grootste moslimland ter wereld De Spaanse kolonies zijn allemaal Katholiek, door dwang van de Roomse koning en Roomse Kerk. Java was bij de komst van de VOC dun bevolkt, door de economische voorspoed heeft Java in de koloniale tijd een massa economische immigranten aangetrokken en is nu zeer dicht bevolkt. Dus de gebeurtenissen in de geschiedenis zijn altijd anders met de ogen van nu dan in de context van die tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37759 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 november 2015 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |