|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen | 
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  21 december 2015, 18:23 | #101 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  21 december 2015, 18:24 | #102 | 
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 12 augustus 2014 
					Berichten: 8.497
				 |   Degelijke regenkledij voor op de fiets moet de baas dan maar betalen, hij betaald tenslotte ook een deel van de firmawagens. | 
|   |   | 
|  21 december 2015, 18:27 | #103 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   Citaat: 
 Wat mensen van het OCMW vaak vaststellen, is dat een deel van die laagste categorie verbazend genoeg zich schijnbaar wel de aankoop van dure HIFI of een Iphone (met bijhorend abonnement) kan permitteren. 't Doet me onmiddellijk denken aan een geval uit het begin van mijn loopbaar, waarbij de moeder me liet weten dat ze de maandelijkse schoolrekening voor het middageten van haar school niet kon betalen. Financiële problemen, enzovoort. Wel bleek dat de zoon iedere dag zakgeld van moeder meekreeg om na school allerlei snoep te kopen. Hiermee heb ik niet gesteld dat er geen armoede bestaat, maar wel dat we toch een zekere omzichtigheid aan de dag moeten leggen. Fraude komt ook in die groep voor. | |
|   |   | 
|  21 december 2015, 18:28 | #104 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   | 
|   |   | 
|  21 december 2015, 18:31 | #105 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   In het onderwijs hangt uw wedde niet af van de benoeming. Wel van de anciënniteit. | 
|   |   | 
|  21 december 2015, 18:35 | #106 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   Citaat: 
 Ga je voor minder luxe, dan het gerust met één inkomen. Ook het bestedingspatroon is anders geworden, iets wat ik heel duidelijk zie bij onze jongere collega's. Indertijd spaarden we als beginnende onderwijzers ons bijna kreupel. Nu hoor ik hoe sommige jonge leraren zo goed als niets over hebben op het einde van de maand. | |
|   |   | 
|  21 december 2015, 18:36 | #107 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  21 december 2015, 21:34 | #108 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
					Berichten: 82.141
				 |   Citaat: 
 Mevr Schoof ging in haren tijd met nr 1 achter op de fiets, en nr 3 in de dikke buik, 7 komma nul kilometers op bezoek naar nr 2 in het ziekenhuis. Weken na mekaar. Basismobiliteit en mobiliteit zijn complexe begrippen die niet op sos-eenvoudige en vakbondsgerelateerde manier ingevuld kunnen worden. . 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  21 december 2015, 22:56 | #109 | |
| Europees Commissaris Geregistreerd:  8 september 2013 
					Berichten: 6.210
				 |   Citaat: 
  
				__________________ "Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 09:59 | #110 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   vraag het een keer aan de ambtenaren of ze regenkledij krijgen om met de fiets naar hun werk te gaan | 
|   |   | 
|  22 december 2015, 10:04 | #111 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   wat het ecologisch voordeel is van een lege bus die 30liter/100km verbruikt te sturen naar een opbeller, om diezelfde kerel dan terug te voeren naar een willekeurige locatie weet ik niet ? Sociaal zie ik daar ook geen voordeel in dat die bus gesubsidieerd wordt ,terwijl daar een schijnbaar tewerkgestelde busschauffeur als taxichauffeur efficient zou werken, lijkt die belbus een vervalsing i nconcurrentie op alle gebieden De kerel zijn pensioen zit gedebudgetteerd. Die kerel zijn sociale voordelen wegen loodzwaar op de begroting. Die dienstverlening wordt niet belast met een BTW zoals onze eigenste taxidienstverlening. En jawel de verliezen die zich opstapelen bij die dienstverlening worden met de mantel der liefde door een fictieve forfaitaire vergoeding voor ficitieve passagierskilometers vergoed;.. Dus ik kan er echt niet bij dat iemand dan ook daar enige annotatie wilt rond voeren hoe asociaal die verdeling van de schaarse middelen van de overheid dan zogenaamd sociaal verdeeld zijn omdat er dan een lege bus rondrijdt... Kijk een gezonde economie is een rendabele economie. Zolang die bus niet volzit heeft het geen zin dat hij rijdt. Een volle rit is een ecologisch rendabele rit, dan vervoer je 30 -60man arato van 1liter per persoon... Bekijk ook de evolutie van googlecars, en bedenk wat het nut is van bussen te blijven sponsoren in een ubertaxi schema met googletaxi's ? | 
|   |   | 
|  22 december 2015, 10:12 | #112 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 januari 2014 Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden 
					Berichten: 24.689
				 |   Citaat: 
 Ik heb er voor gekozen een woonplaats dicht bij mijn werk te zoeken. Je kan je niet voorstellen wat voor een genot dat is. Nu, dit is ook deels de schuld van veel grote bedrijven. Ook al gebeurt meer en meer elektronisch, toch willen deze bedrijven kost wat kost zo centraal mogelijk in een grote stad gelegen zijn. | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 10:58 | #113 | |
| Europees Commissaris Geregistreerd:  8 september 2013 
					Berichten: 6.210
				 |   Citaat: 
 Maar de keizer van Antwerpen gaat het natuurlijk niet graag horen. En zo zijn er nog een paar.... 
				__________________ "Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 11:08 | #114 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.003
				 |   Citaat: 
 En dan is de bezettingsgraad van auto´s ook al zeer pover met gemiddeld 1,3. Voor de bus op aardgas ziet het plaatje er heel wat beter uit (zeer weinig fijnstof en NOx en ook minder CO2), maar zulke bussen hebben een verwaarloosbaar aantal in Vlaanderen, en de politieke onwil en onwetendheid is groot niet te investeren in die bussen nochtans is Vlaanderen voor de helft verstedelijkt. Vlaanderen zou iets voor het milieu doen moesten ze UBER-X algemeen toelaten op voorwaarde dat het geen dieselauto is, de prijs van de UBERrit/km kan dan bepaald worden door de uitstootnormen van de wagen: puur electrisch zal het goekkoopste tarief hebben, dan CNG-auto´s en plug-in-benzinehybride die wel steeds electrisch kunnen rijden binnen de ganse bebouwde kom, dan de zuinige benzines Euro 6 enz... De werkloosheidsgraad zal verbeteren en de lege dieselbussen en onrendabele dieselbelbussen "in het platteland" zullen niet meer nodig zijn... Uiteraard kan Vlaanderen nog extra meer doen voor het milieu door al die ondoordachte/onwettelijke drempels en verkeersremmers weg te halen. 
				__________________ De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 december 2015 om 11:28. | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 11:14 | #115 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 13 mei 2015 Locatie: Vlaams-Brabant 
					Berichten: 77.417
				 |   Citaat: 
 Een bedrijf of kantoren (waar geen klanten moeten zijn) in het centrum van Brussel of Antwerpen zetten is natuurlijk idioot. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 december 2015 om 11:14. | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 11:21 | #116 | |
| Europees Commissaris Geregistreerd:  8 september 2013 
					Berichten: 6.210
				 |   Citaat: 
 En als de vervuiling dan nog niet vermindert, mogen diezelfde plattelandsbewoners ook milieubelastingen betalen om de uitstoot van de grootsteden te financieren. 
				__________________ "Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 11:53 | #117 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
					Berichten: 178.701
				 |   Bedrijven zoeken ook een randinfrastructuur: waterwegen, snelwegen... Daarom is het onzinnig de zaak nog meer te versnipperen. | 
|   |   | 
|  22 december 2015, 12:10 | #118 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Citaat: 
 wie wil er met zijn huis naast de industrie wonen ? zijn dat de werknemers ? of vragen die allemaal om zo ver mogelijk van de vervuilende lawaaierige industrie te wonen ? wie wil er een sidmar in Brussel centrum hebben ? Zijn dat de mensen die dat vragen om zo'n bedrijven in te planten in brussel centrum ? wie bepaalt er de prijzen van de grond ? zijn dat de bedrijven ? of gaat dat een beetje volgens vraag en aanbod principe ?? ik weet een ding: je lijkt wel veel dingen te vergeten | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 12:39 | #119 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 januari 2014 Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden 
					Berichten: 24.689
				 |   Citaat: 
 Maar waarom moet Deloitte Antwerpen zich per se in het centrum van Antwerpen vestigen? De meeste mensen werken in de dienstensector. Waterwegen, industrieterreinen... zijn daarbij niet noodzakelijk. Zeker met de toenemende digitalisering is er minder en minder reden om in stadscentra te moeten werken. | |
|   |   | 
|  22 december 2015, 12:58 | #120 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Citaat: 
 waarom zitten alle ambtenaren in de centra ? waarom zitten alle gemeentediensten in de centra ? waarom zitten alle rechtbanken en advokaten in de centra ? waarom zitten alle winkels in de centra ? en waarom bouwen ze shoppingcentra op de invalswegen ? waarom zitten lobbydiensten in de centra ? en waarom bouwen ze bedrijvenparken rond de ringen van de steden ? | |
|   |   |