![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het tegenovergestelde van te weinig hebben.
Wat is te weinig hebben? Je hebt te weinig als: - je in een slechte woning dient te wonen - ongezond eten dient te kopen - je je woning niet kan verwarmen - mobiel beperkt bent - je verkiest om niet naar een dokter te gaan ook als je ziek bent - geen gebruik kan maken van de huidige communicatiemiddelen - vul aan.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoeft niet rijk te zijn om... In een gezellig huis te wonen Een betrouwbare auto te hebben U medisch te laten verzorgen Een gezond gebit te hebben Een lekkere vrouw te hebben Gezond en lekker te kunnen eten Telefonisch bereikbaar te zijn Om af en toe op vakantie te gaan Om goede vrienden te hebben Een fijne familie te hebben Te genieten van de zon op of ondergang Te genieten van de stilte Te genieten van een goed gesprek Te genieten van te zeveren op politics.be ![]() Te genieten van..... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 januari 2016 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen maar dat is naast de kwestie..... het ging hier over al dan niet rijk zijn.
En by the way zelfs met een leefloon zijn nog vele dingen mogelijk in dit land. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 januari 2016 om 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar vanwaar die drang om jouw mening erover op te dringen aan anderen? Zou het je een slecht gevoel geven als blijkt dat anderen die niet jouw gedachtengoed hanteren, toch gelukkig zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar lees jij toch dingen die ik niet schrijf.....mijn motto is altijd geweest leven en laten leven. Maar toeval of niet ik dacht precies hetzelfde over jou ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 januari 2016 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Minister
|
![]() Tuurlijk niet, maar dat past niet in zijn wereldbeeld. Typevoorbeeld van het eigen referentiekader op te willen dringen aan anderen. Dat duidt er niet zelden op dat het geloof in het eigen referentiekader nogal wankel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schrijf wat voor mij geldt en wat ik denk dat voor mij belangrijk is. Ik schrijf nergens dat dat ook voor jou zou moeten gelden. We zijn hier om onze mening toe te lichten en proberen te staven......Als jij daar andere dingen wil achter zoeken .....t'ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder volstaat een ''gemiddeld '' inkomen. Of volstaat dat niet om te wonen een auto te hebben en te eten ? Of ken jij nog veel mensen die telefonisch niet bereikbaar zijn ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 januari 2016 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Minister
|
![]() Citaat:
't Zou dom zijn om te denken dat flessen van 10000€/stuk per definitie ook goed en lekker zijn, maar ook domheid is geen misdrijf, laat staan dat ze er zichzelf voor moeten schamen. Uiteindelijk is heel die "als je geld hebt moet je je daarvoor schamen en moet je dat vooral wegsteken"-filosofie weinig meer dan een tegemoet komen aan de gifgroene afgunstmentaliteit van de doorsnee Belg. Alles om te vermijden dat gifgroene Jan met de pet niet getriggerd wordt, wanneer hij/zij geconfronteerd wordt met anderen die meer kunnen/hebben/doen. 't Is kleingeestig om als "rijke" je voldoening te halen uit het confronteren van anderen met wat je hebt, maar 't is even kleingeestig om als "niet-rijke" je blind te staren op die confrontatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het hoeft voor mij niet te gelden, maar 'k zal uiteindelijk wel zien dat jij gelijk hebt, zoiets? ![]() Uiteindelijk doe ik in dit topic weinig meer dan mijn voorkeuren aangeven, waarbij jij toch telkens opnieuw moet reageren met een variante op "dat is niet de juiste mindset en je zal ooit wel zien dat ik gelijk heb". ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien, een huis is niet zo onmiddellijk consumeerbaar of omzetbaar in andere goederen.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 25 januari 2016 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor sommigen is een klein rijhuis voldoende, is een Suzuki Swift meer dan voldoende als wagen en is basic food genoeg. Anderen willen een vrijstaand huis, willen een stevige middenklasser en eten al eens graag wat "meer gesofistikeerd" (whatever je definitie daarvan is). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 januari 2016 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik weet ook dat het ene het ander niet uitsluit.Niemand heeft de waarheid in pacht. Maar dat is mijn stelling.....als je daar niet mee akkoord gaat staat het je vrij dit te weerleggen. Als je daar natuurlijk het opdringen van allerhande wereldbeelden wil achter gaan zoeken...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |