![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Opnaaien? Nee hoor. Die Vlamingen zijn inderdaad meestendeels geplukte kiekens. Een Vlaming is een stoelendraaier die denkt dat hij de wereld kent. Ik heb jaren vertoefd op camping met Walen en Vlamingen in een klein Waals dorp waar de dorpsherberg nog een ontmoetingsplaats is. Op camping donken die Walen iedere avond in gezelschap hun wijntje of biertje. Ik was trouwens de enige Vlaming die mocht meedoen ondanks ze wisten dat ik een aanhanger van de VU was. Er werd tussen hen ook over politiek gesproken. En ieder had zijn mening. En kwam er ook voor uit. Maar ondanks tegengestelde meningen werd de daaropvolgende dag terug gekeuveld over alles en nog wat na de klassieke wangkus ter begroeting. Bij de Vlamingen lag dat anders. Die waren overdag fietsen of wandelen en gingen dineren. En als het buikje vol was kropen ze s'avonds voor de TV. En dan waren er ook een paar tussen die dachten dat ze heel sociaal waren en de godganse dag zich bezig hielden met een plaats te zoeken waar ze hun voeten konden onder tafel steken en de wijnkelder van de gastheer leegzuipen. Nu nog ga ik regelmatig naar een paar kleine dorpjes waar ik kan hengelen. Die dorpjes zijn zo klein dat de bouwvallige dorpscafe de enige ontmoetingsplaats is. En dan zie je boer Jef van zijn tractor kruipen en gezellig een pint komen drinken met Charel die in de bank directeur is. En iedere vrouw heeft haar eigen wagentje waarmee ze boodschappen doet. In Vlaanderen zitten wij voor de TV en babbelen de buurvrouwen toevallig eens met mekaar als ze de ruiten van hun klein paleis moeten kuisen en mekaar dus per ongeluk bijna omver lopen. En dan heb je het krapul bij ons waar Madame of Mijnheer absoluut geen contact mee wenst. Wij kennen de Walen! En welke Walen kennen wij? Wel dezen die in Brussel aan de groot-banken werken of aan de Europese instellingen. Allemaal dikke nekken dus die op ons neerkijken als straatvuil. Wel dat zijn geen echte Walen. Wat wij kennen zijn de poenpakkers die toevallig de taal van Voltaire spreken. Wij Vlamingen zijn een ras apart. Wij sturen onze horden vooruit op het slagveld en als de strijdende partijen moe zijn gaan onze notabelen te paard met vlaggen en wimpels getooid de vrede tekenen. En dan komt onze ware aard boven. De zieltogende soldaten worden zowel door vriend als vijand verder afgemaakt of worden verpletterd onder de hoeven van hun strijdros. En dan gaan we feesten. Van "ja hela hop faldera" en "zie de boerinnekes de rokjes zwaaien.....tot boven aan de knie....het is allemaal broderie.... ". De paar maand op dit forum hebben de verschillen pijnlijk duidelijk gemaakt voor mij. Vlamingen zijn geen volk. Vlamingen zijn kleurpolitieke knechten die naast mijnheer onderaan de tafel zitten te wachten op een korstje brood. En pas dan kunnen kwispelen met het staartje van hun hondsheid. Daarom zong Jacques Brel destijds over het "platte" land dat het zijne was. En de meeste Vlamingen vonden dat nog een heel mooi lied. Ik trouwens ook omdat ik de inhoud en betekenis van dat lied snapte. En nu laat ik opnieuw ruimte voor de hooligans. Kunnen ze verder timmeren met hun goedendag op mekaars schedels. Wij zijn een ........fier ras. ![]() Geweldig volk! ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 8 mei 2016 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Opnaaien? Nee hoor. Die Vlamingen zijn inderdaad meestendeels geplukte kiekens. Een Vlaming is een stoelendraaier die denkt dat hij de wereld kent. Ik heb jaren vertoefd op camping met Walen en Vlamingen in een klein Waals dorp waar de dorpsherberg nog een ontmoetingsplaats is. Op camping dronken die Walen iedere avond in gezelschap hun wijntje of biertje. Ik was trouwens de enige Vlaming die mocht meedoen ondanks ze wisten dat ik een aanhanger van de VU was. Er werd tussen hen ook over politiek gesproken. En ieder had zijn mening. En kwam er ook voor uit. Maar ondanks tegengestelde meningen werd de daaropvolgende dag terug gekeuveld over alles en nog wat na de klassieke wangkus ter begroeting. Bij de Vlamingen lag dat anders. Die waren overdag fietsen of wandelen en gingen dineren. En als het buikje vol was kropen ze s'avonds voor de TV. En dan waren er ook een paar tussen die dachten dat ze heel sociaal waren en de godganse dag zich bezig hielden met een plaats te zoeken waar ze hun voeten konden onder tafel steken en de wijnkelder van de gastheer leegzuipen. Nu nog ga ik regelmatig naar een paar kleine dorpjes waar ik kan hengelen. Die dorpjes zijn zo klein dat de bouwvallige dorpscafe de enige ontmoetingsplaats is. En dan zie je boer Jef van zijn tractor kruipen en gezellig een pint komen drinken met Charel die in de bank directeur is. En iedere vrouw heeft haar eigen wagentje waarmee ze boodschappen doet. In Vlaanderen zitten wij voor de TV en babbelen de buurvrouwen toevallig eens met mekaar als ze de ruiten van hun klein paleis moeten kuisen en mekaar dus per ongeluk bijna omver lopen. En dan heb je het krapul bij ons waar Madame of Mijnheer absoluut geen contact mee wenst. Wij kennen de Walen! En welke Walen kennen wij? Wel dezen die in Brussel aan de groot-banken werken of aan de Europese instellingen. Allemaal dikke nekken dus die op ons neerkijken als straatvuil. Wel dat zijn geen echte Walen. Wat wij kennen zijn de poenpakkers die toevallig de taal van Voltaire spreken. Wij Vlamingen zijn een ras apart. Wij sturen onze horden vooruit op het slagveld en als de strijdende partijen moe zijn gaan onze notabelen te paard met vlaggen en wimpels getooid de vrede tekenen. En dan komt onze ware aard boven. De zieltogende soldaten worden zowel door vriend als vijand verder afgemaakt of worden verpletterd onder de hoeven van hun strijdros. En dan gaan we feesten. Van "ja hela hop faldera" en "zie de boerinnekes de rokjes zwaaien.....tot boven aan de knie....het is allemaal broderie.... ". De paar maand op dit forum hebben de verschillen pijnlijk duidelijk gemaakt voor mij. Vlamingen zijn geen volk. Vlamingen zijn kleurpolitieke knechten die naast mijnheer onderaan de tafel zitten te wachten op een korstje brood. En pas dan kunnen kwispelen met het staartje van hun hondsheid. Daarom zong Jacques Brel destijds over het "platte" land dat het zijne was. En de meeste Vlamingen vonden dat nog een heel mooi lied. Ik trouwens ook omdat ik de inhoud en betekenis van dat lied snapte. En nu laat ik opnieuw ruimte voor de hooligans. Kunnen ze verder timmeren met hun "goedendag" op mekaars schedels. Wij zijn een ........fier ras. ![]() Geweldig volk! ![]() En onze politiekers zijn even geweldig. Laatst gewijzigd door werkman : 8 mei 2016 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 8 mei 2016 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dan ook hun loon. Ge kunt niet aan de ene kant zeggen, "je krijgt nu een lager loon maar later krijg je, wat we nu van je loon inhouden bij bij je pensioen", en dan later komen zeiken dat hun pansoein hoger ligt dan in de privé.
Laatst gewijzigd door Garry : 8 mei 2016 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet ook tamelijk naïef zijn om zoiets te geloven. Nu, de realiteit is gewoon dat er geen geld voor is, het geld is door de politici vakkundig verbrast en verkwist. Ik dacht dat als er iets duidelijk was geworden ondertussen het toch wel dat is. Of ze er wel of niet recht op hebben doet helemaal niets meer ter zake, het geld is er niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vooral dat was in het jaar '71. In de jaren 80-90 zijn de lonen wel geegaliseerd. En vergeet ook niet dat ambtenarenlonen sterk stegen met de ancienniteit terwijl dit bij de assemblagebedrijven niet was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste ambtenaren werken 9 to 5 en hebben dus geen nachtvergoeding, ploegenvergoeding of premie voor zaterdag, zondag of feestdag. De meeste mensen die vroeger bijvoorbeeld in de lakstraat stonden hebben ops of zijn reeds overleden. De werkdruk ligt veel hoger in die bedrijven waar regelmatig zware (soms dodelijke) arbeidsongevallen gebeuren. U moogt daar ook het verlof langs leggen! Ambtenaren hadden een lagere aanvangswedde ter compensatie voor hun levenslange benoeming en een veel lagere werkdruk. Vele honderdduizenden werklozen werden verstopt in de ambtenarij en deden werk waar niemand om vroeg. Laatst gewijzigd door demonen : 10 mei 2016 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel je liever de vraag hoeveel ambtenaren jij persoonlijk kent die meer kunnen verdienen in de privé.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kunt zo beknopt zijn dat je alles zegt op een blanco papier.
Nu weet ik Koekje waarom jij nooit iets zegt. Jij doet de mens nadenken over hetgeen er niet staat. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Je kan dus maximaal 15 jaar aan minder gewerkt hebben en de extra legale voordelen voor ambtenaren vermeld je ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Tavek : 10 mei 2016 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook voor de kleintjes is het hoger (waarom zijn er nog mensen die hieraan twijfelen), terwijl voor meest verdienende er wel een plafond bestaat (maar dan wel een hoog, namelijk 6300€/maand).
|
![]() |
![]() |