Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2016, 13:17   #201
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je treurt om iets wat je haat?
U heeft iets gelezen wat er niet staat, noch op de lijnen, noch ertussen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juni 2016 om 13:17.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 13:19   #202
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
U heeft iets gelezen wat er niet staat, noch op de lijnen, noch ertussen.
Dat zou kunnen, daarom dat ik u om meer uitleg vroeg.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 13:45   #203
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat zou kunnen, daarom dat ik u om meer uitleg vroeg.
Nee ik haat België niet. Ik zei dat ik erom treur. Dat is een gevoel dat niet uit haat geboren wordt. Is het geen typisch Belgisch nationalistische reflex te veronderstellen dat kritiek op België vanuit haat dient geboren te worden? Daar spreekt een fanatisme uit waarmee ik me liever niet geïdentificeerd zie.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 13:55   #204
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik wens respect. Een respect dat zich uit door de bereidheid privileges af te bouwen. Respect dat zich uit door de bereidheid zich aan te passen aan de lokale taal indien men naar Vlaanderen komt.
Iedereen spreekt in zijn privé leven de taal die hij wil. Je kunt/mag mensen niet dwingen om nederlands te spreken, of frans. Ik ken een engelsman die hier al tien jaar woont en nog steeds geen woord frans of nederlands verstaat. Hij is de mening toegedaan dat dat niet nodig is. Mag hij dat ? Wettelijk gezien is het antwoord zondermeer "ja".
Citaat:
Ik wens ook dankbaarheid te zien voor de solidariteit die Vlaanderen toont met het zuiden. Maar die dankbaarheid zou er zijn moest er respect zijn.
Dankbaarheid ? Voor interpersoonlijke solidariteit, vervat in een nationaal stelsel van Sociale Zekerheid ?
Verwar jij de SZ niet met liefdadigheid van nonkel pastoor ?
Citaat:
Ik wens een eerlijk België, en als dat niet kan, geen België.
Er is maar één echt probleem en dat is er geen institutioneel maar één van goede of slechte wil. Namelijk dat de politieke overheid in Brussel de bestaande wetgeving op tweetaligheid op lakse wijze toepast/controleert/implementeert. Politici willen namelijk graag herverkozen worden en schuren dus liever de meerderheid van de kiezers (= hun kiezers) niet tegen de haren.

Nieuwe wetgeving zou niets oplossen, een beetje politieke moed vanuit de federale regering om de stad en de lokale regering ertoe aan te zetten de regelgeving beter toe te passen zou al veel kunnen oplossen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 14:13   #205
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Iedereen spreekt in zijn privé leven de taal die hij wil. Je kunt/mag mensen niet dwingen om nederlands te spreken, of frans. Ik ken een engelsman die hier al tien jaar woont en nog steeds geen woord frans of nederlands verstaat. Hij is de mening toegedaan dat dat niet nodig is. Mag hij dat ? Wettelijk gezien is het antwoord zondermeer "ja".
Waarschijnlijk omdat ze hem in het gemeentehuis in het Engels te woord staan. Iets wat ze hem eigenlijk zouden moeten weigeren. Dus nee, wettelijk gezien zal hij niks verkeerd doen, maar het getuigt van een misprijzen tegenover de lokale bevolking om te blijven weigeren u te integreren. Maar zoals u zegt, het is geen misdaad om u te gedragen als een asociale eikel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 22 juni 2016 om 14:14.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 19:12   #206
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Flauwe grap.
Maar een flauwe grap die steekt...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 20:23   #207
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Volgens de Resolutie van Straatsburg van 1975 is het Europa zelfs verboden om de ingevoerde Arabieren te verplichten één van onze talen te leren, waarom zouden de Frankofonen dat dan wel moeten???????????????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 20:31   #208
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Volgens de Resolutie van Straatsburg van 1975 is het Europa zelfs verboden om de ingevoerde Arabieren te verplichten één van onze talen te leren, waarom zouden de Frankofonen dat dan wel moeten???????????????
Meneer, dit is wel een redelijk ernstig forum.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 20:46   #209
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja maar joske, een Waal die echt goed Engels spreekt , die kom je toch ook niet al te dikwijls tegen.

... dat dacht je maar
Uiteraard denkt een Vlaming dit daar ze hun eigen tekortkomingen zelf niet horen en dat van een Waal of Fransman wel.
( btw je hebt dan nog het feit Romaans tov Germaans )
Maar een buitenstaander, dus ook een Waal of Fransman, zegt van ons precies hetzelfde
Wat perceptie niet kan doen hé
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 20:48   #210
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

... dat dacht je maar
Uiteraard denkt een Vlaming dit daar ze hun eigen tekortkomingen zelf niet horen en dat van een Waal of Fransman wel.
( btw je hebt dan nog het feit Romaans tov Germaans )
Maar een buitenstaander, dus ook een Waal of Fransman, zegt van ons precies hetzelfde
Wat perceptie niet kan doen hé
En toch hebben Vlamingen de naam en de faam zich te beredderen in meerdere talen. Je zal maar als Poolse vrachtwagenchauffeur in een Frans dorpje de weg moeten vragen. In Vlaanderen heb je kans dat mensen je trachten te helpen in rudimentair Engels, Frans, Duits...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 21:06   #211
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En toch hebben Vlamingen de naam en de faam zich te beredderen in meerdere talen. Je zal maar als Poolse vrachtwagenchauffeur in een Frans dorpje de weg moeten vragen. In Vlaanderen heb je kans dat mensen je trachten te helpen in rudimentair Engels, Frans, Duits...
Misschien de naam en de faam...
Mijn persoonlijke ervaring leert me anders dat Walen vaak niet moeten onderdoen.
Dus ik zou dat graag uitbreiden tot : Belgen kunnen zich gemiddeld behoorlijk redden in andere talen

Uiteraard dient ge appelen met appelen te vergelijken.
Het gaat niet op om Vlaanderen, voor 99% lintbebouwing en veel internationaal verkeer op beperkte oppervlakte, te gaan vergelijken met een 'dorpje' in de middle of nowhere - France. ( we hadden het trouwens over Wallonië ?)
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 21:10   #212
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet op om Vlaanderen, voor 99% lintbebouwing en veel internationaal verkeer op beperkte oppervlakte, te gaan vergelijken met een 'dorpje' in de middle of nowhere - France. ( we hadden het trouwens over Wallonië ?)
Net alsof er door een doorsnee Vlaams dorp de hele tijd internationaal transport rijdt en de middenstand daardoor alles doet om vloeiend op z'n minst drie talen te spreken...
Oud 22 juni 2016, 21:21   #213
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn persoonlijke ervaring leert me anders dat Walen vaak niet moeten onderdoen.
Dus ik zou dat graag uitbreiden tot : Belgen kunnen zich gemiddeld behoorlijk redden in andere talen

Op de radio (radio één) nochtans een reportage gehoord over toeristische sites in de Ardennen, veelal gerund door Nederlanders. Daar was een Waalse horeca school, maar die Nederlanders konden geen lokalen inhuren omdat ze er geen talen leerden terwijl een groot deel van de gasten uit de buurlanden en Vlaanderen kwamen.
Oud 22 juni 2016, 21:23   #214
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Op de radio (radio één) nochtans een reportage gehoord over toeristische sites in de Ardennen, veelal gerund door Nederlanders. Daar was een Waalse horeca school, maar die Nederlanders konden geen lokalen inhuren omdat ze er geen talen leerden terwijl een groot deel van de gasten uit de buurlanden en Vlaanderen kwamen.
Oud 22 juni 2016, 22:27   #215
^_^
Parlementslid

Standaard

Google -> ' greve charleroi ' via nieuws

En dan krijg je artikels van
Gisteren
10 juni
9 juni
8 juni
6 juni
4 juni
3 juni
1 juni
31 mei
30 mei
Etc...

Dit is al jaren zo aan de gang -> blader gewoon door tot pagina > 30

Die mensen hebben nog wel recht op een mening, maar niet meer op een luisteraar.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 23:01   #216
Guinevere
Banneling

Standaard

Het Nederlands is inderdaad geen mooie of zachte taal.

Ik heb in 't buitenland al eens de opmerking gekregen dat ik als een blaffende hond klink.

Nou zeg.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 23:07   #217
^_^
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht

Ik heb in 't buitenland al eens de opmerking gekregen dat ik als een blaffende hond klink.

Nou zeg.
U hebt recht op een mening ...
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 23:11   #218
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nou zeg.
Ja, maar dat ben jij natuurlijk.
Oud 22 juni 2016, 23:58   #219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nou zeg.
Totaal subjectief oordeel. Ik vind Arabisch een mooie taal, maar ik weet ook dat het als een spraakgebrek in sommige oren klinkt. Het is dus geen zaak van "het is..." maar wel "ik vind...".
Oud 23 juni 2016, 10:40   #220
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nou zeg.
Jaak Brel tegengekomen in het buitenland zeker
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be