![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Minister-President
|
![]() LOL! Wij werken 'graag' thuis ook nog? Nu heb ik het echt wel allemaal gehoord...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zelf op beveiligde laptops kan men voor privé doeleinden surfen, bankverrichtingen doen, ... . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom vraag ik je het opnieuw: wat is er afgeschaft: a) het recht op onbetaald verlof, of b) het recht op onbetaald verlof, maar met een flinke duit aan zakgeld. Ik las namelijk net in De Tijd van vandaag:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() Dan heb ik het slecht begrepen, mijn excuses.
Het zou blijkbaar toch nog mogelijk zijn om zonder reden loopbaanonderbreking aan te vragen.... Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 juli 2016 om 06:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hiervoor krijg je een uitkering van de RVA (federaal). Daarnaast komt het nieuwe zorgkrediet. Hiervoor krijg je een uiterking van het department WSE (Vlaams). Dit is één van de gevolgen van de 6e staatshervorming. Om hiervan gebruik te maken is eveneens een motivering vereist. Daarnaast heb je ook nog de verlofstelsels die je niet moet motiveren, maar waar je ook geen uitkering voor krijgt. Deze worden vanaf 01/09/2017 hervormd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens gisteren over het onderwerp met een leraar gesproken, die eerst 10 jaar in de privé gewerkt heeft. Een soort reality-check dus. -Er staan op ieder ogenblik minstens drie van de zes PC'-s in het lerarenlokaal vrij voor gebruik. -Als leerkracht kan je licenties voor programma's krijgen voor enkel euro's. Licenties die normaal duizenden euro kosten. Deze kunnen ook privé gebruikt worden. Die kunnen zij ook voor hun privé computer krijgen voor dezelfde gunstprijs. -Als leerkracht met slechts enkele jaren ervaring spendeert hij meer tijd aan zijn job buiten de lesuren met voorbereiding enz. dan de effectieve lesuren. Iets wat ik kan beamen, want dat heb ik in eigen huis ook gezien. -Volgens deze persoon zou iedere leerkracht verplicht een aantal jaren in de privé moeten gaan werken. Dat zou hun ogen openen. -De vastbenoemden die er hun voeten aan vegen bestaan wel degelijk, en dan gaat het over meer dan één uitzondering. -In de praktijk is het onmogelijk deze mensen op straat te zetten. Ze zijn zo goed als onaantastbaar. -Er waren enkele collega's die parttime verlof hadden om te proberen een zelfstandige activiteit op te starten. Op een uitzondering na gaan die uit het onderwijs stappen.* *we hebben niet gesproken over de reden van opstappen. Maar uit gesprekken met anderen die het onderwijs verlieten leer ik dat een van de redenen is dat sommigen (ik heb het dan over zeer bekwame, gemotiveerde leerkrachten) niet met de 'je m'en fous'-mentaliteit van heel wat vastbenoemden om kunnen gaan. Hetzelfde verhaal hoor ik van mensen die in overheidsgerelateerde bedrijven werkten, en die mentaliteit bij heel wat collega-vastbenoemde-ambtenaren ervoeren. Wie in de privé gewerkt heeft kan er niet mee overweg als een collega belooft iets af te werken binnen een termijn van twee weken, en daar 10 maanden later nog niet aan begonnen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
|
![]() Was ik niet genoeg gedetailleerd in mijn mededeling? Sorry daaarvoro. Ikzal proberen duidelijker te zijn.
op elk ogenblik dat lichtstralen, weerkaatst op de 6 computers in het lerarenlokaal de ogen van bewuste leerkracht bereikten, waren 3 van de 6 pc's vrij voor gebruik. Bewuste persoon gaat van de veronderstelling uit dat al de 6 pc's in dermate goede staat van onderhoud zijn dat ze volledig voldoen aan de eisen van de moderne leerkrachten. Zal ik dan ook die opmerking weergeven die hij gaf, en ik nog niet vermelde omdat één voorbeeld niet representatief is voor een gans korps? Op de opendeurdag weigerde een vastbenoemde leerkracht ook meer enige inspanningen te leveren 'buiten zijn uren', behalve één: na enkel uren aanwezigheid strontzat naar huis gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Met het verhaal van de leerkracht die je gesproken hebt zou ik toch wat opletten. In het onderwijs zijn er verschillende netten. Binnen het ene net heeft men meer financiële mogelijkheden dan binnen het andere net. Het gemeentelijk/stedelijk onderwijs kan van de gemeente/stad een fameuze financiële injectie krijgen terwijl dat bij andere netten niet het geval is. Hier is zo’n voorbeeld. Als u praat tegen iemand die tewerkgesteld is in een goed gesubsidieerde school, zal u (qua infrastructuur, personeelsbezetting, …) een ander verhaal horen dan wanneer u praat tegen iemand die tewerkgesteld is in een minder goed gesubsidieerde school. Laatst gewijzigd door T-101 : 8 juli 2016 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat we mekaar wel kunnen vinden in de conclusie dat een bedrijfslaptop een extra met beperkingen is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gsm is dan weer een andere zaak. Aangezien ik perfect mijn gsm kan gebruiken voor privedoeleinden en ik dus geen 2e toestel moet aanschaffen, kan je dat wel zien als een extra. Daarvoor wordt dan ook een voordeel alle aard berekend op de loonfiche, dit in tegenstelling tot de laptop. Wat wel relevant is, is het feit dat ik de volle pot mag betalen om programmas op mijn persoonlijke laptop te zetten en de mensen uit het onderwijs dat hebben voor een appel en een ei. Dat is dan weer een voordeel die zij wel hebben, waar ik voor alle duidelijkheid geen enkel probleem mee heb.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 8 juli 2016 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mensen van de onderwijswereld moeten misschien eens opzoeken wat "forfaitaire bedrijfskosten" zijn.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als u de laptop van uw werkgever op de ene of de andere manier gebruikt voor privé zaken, dan is dat een extra waar u gebruik van maakt, want u kon deze handeling niet doen op deze laptop indien u deze niet had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||||||