Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2016, 14:44   #281
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Men heeft zoveel schrik van "verblokt" te worden dat men iedere vorm van kritiek op de allochtone gemeenschap verstopt en verzwijgt. En soms komt die naar boven, zoals nu.

Hij heeft niks verkeerd gezegd.
Ik noem dat geen kritiek: "Ga naar Marokko!".
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 14:45   #282
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard.

Ik trek de lijn bij het smijten van (houten) bordenwissers.

(Of dat schreeuwen efficient en doeltreffend gaat zijn, daar zeg ik niks over...)
Uiteraard niet.
Stel dat een leraar tegen jouw kinderen zou zeggen "Ga naar het BUSO!", je zou de eerste zijn om te protesteren en terecht.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 14:45   #283
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dikke klasse van Meryame Kitir: ze doet gezamenlijke mededeling met Van Biesen en redt zo diens vel

Als ik het artikel lees dan is het weeral de zoveelste buiging voor de marokkanen en de zoveelste beschamende nedergheid van ons of onze idioten die wij verkiezen, ik ben beschaamd dat dat ik belg of vlaming ben, zo een nederig laf volkske dat wij geworden zijn, mijn grootouders draaien zich in hun graf van teleurstelling.

Moest ik Luc Van Biesen zijn ik durfde mijne kop niet meer laten zien en zou bittere tranen huilen na zulke vernedering, want dat is het.

Welke buiging voor "de" marokkanen bedoel je ? Is het niet het minimum minimorum dat een parlementslid van liberale signatuur zijn verontschuldigingen publiek maakt over zijn uitschuiver ?
Hij stond niet op café
Hij is geen blokker
Hij is een volksvertegenwoordiger
Hij sprak over en tegen een collega in de kamer
Een collega die overigens in België is geboren
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 14:46   #284
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

We zullen het even samenvatten... een Belgische vrouw van Marokkaanse afkomst wordt in het parlement het zwijgen opgelegd met de melding dat ze maar terug naar Marokko moet gaan, maar daar ziet 99% van het forum hier natuurlijk geen graten in. Daar is niet alleen niets racistisch aan, nee het is gewoon 'wat de mensen denken'. Ze moet niet klagen, maar blij zijn dat ze hier volksvertegenwoordiger mag zijn. Gelukkig is het forum niet representatief voor de maatschappij, waar terecht veel meer verontwaardiging was. Wat niet wegneemt dat dit incident aantoont hoe racisme langzamerhand aanvaardbaarder wordt. Onder meer dankzij de welbewuste keuze om dit en andere fora tot een beerput te laten evolueren. Een kleine bloemlezing van de drek uit deze draad:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En wat zit Kitir nu te huilen? Ze mag blij zijn dat ze hier zomaar aan een vet staatsinfuus kan hangen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
wat is er mis met marokko?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Blijkbaar is er toch iets mis mee, want je mag tegen niemand zeggen dat je daar terug naar toe moet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik vind de reactie van Wouter Beke ook ongepast door een Marokaanse als een Limburgse gouwgenoot te beschouwen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Onnozel wijf, als ze niet van vreemde origine was geweest dan had ze in geen 5000 jaar ooit in aanmerking gekomen voor een verkiesbare plaats voor de kamer.
Als ongeschoolde arbeidster zou ze nu kunnen gaan kuisen aan 10 euro bruto per uur, zoals al de rest van haar niveau.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het doet me denken aan Wilders die vroeg of zijn toehoorders meer of minder Marokkanen wilde. Ook daar werd moord en brand om geschreeuwd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Daarnaast, gedraag je eens niet als een bleitend lammetje als er iets gezegd wordt dat je niet aanstaat Kifir/Kufar/whatever, snauw eens terug. Ze had beter teruggeroepen: "Klep toe vetzak". Maar om dat te doen moet je wel iets in je kop hebben om direct een reactie te geven, wat zij als domme ongeschoolde pop die er enkel zit om allochtone stemmen te vergaren niet heeft. Enige dat ze kan is een voorgekauwd tekstje aflezen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat is er strafbaar aan om iemand te zeggen dat hij terug moet gaan naar huis??? Heeft die madame bovendien geen dubbele nationaliteit???
Citaat:
Ik zie niet in wat er fout is aan het stellen dat iemand terug moet naar haar land van herkomst ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eerder een vrijblijvende suggestie. Tenslotte is 'ga naar Marokko' geen bevel van de Fuhrer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Eindelijk een liberaal die iets zinnigs zegt,ik had het niet voor mogelijk gehouden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat mij in deze discussie vooral is opgevallen is hoe lelijk die Kitir wel niet is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik vind dat die Kitir een flink stuk kan zagen en dat het daarom misschien nog zo geen slecht gedacht is om terug naar Marokko te gaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
EINDELIJK een politicus die durft te zeggen wat veel Vlamingen denken!!! Voor mijn part wordt die slet zelfs gedeporteerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik wil niets liever dan minder moslims in mijn land, en meer terug naar waar zij (of hun voorouders) vandaan komen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Marokkanen zijn trouwens blanken ; dus is racisme uitgesloten.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 14:47   #285
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Maar heeft hij het wel gedaan? Volgens kamervoorzitter Wilfried Bracke zou hij het niet gedaan hebben, Wat is het nu?
"Wilfried" zei dat helemaal niet...
Hij zei dat hij het niet hoorde, zijn staf hoorde het ook niet.
Oud 16 september 2016, 14:47   #286
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Biesen heeft niks verkeerd gezegd.

Hij zal er door de kiezer ook niet door afgerekend worden. Dat er nu een heel schouwspel ontstaat in de kamer, is eerder triestig te noemen.

Hij beseft maar al te goed wat er leeft bij de kiezer. En die heeft ALTIJD gelijk.
Integendeel nu misschien wel met zijn openbare vernedering, hij had moeten zeggen dat dat door zijn hoofd flitste en dat gewoon er uit geflapt heeft, dat zou hem stemmen opgebracht hebben. Nu moet hij zijn neus snuiten in wc papier.
Ze (onze politiekers)hebben nog niet door dat ze geen stemmen verliezen door niet zo heel politiek correct te zijn, integendeel. Wedden dat Francken volgende verkiezing een reus wordt.

PS In het parlement is er zoiets als vrijheid van spreken.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 16 september 2016 om 14:54.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 14:49   #287
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Wie is "kutsmoel Calfskop" ?
Die met als voornaam Wilfried.
Oud 16 september 2016, 14:49   #288
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar zijn de bewijzen dat hij die uitspraak heeft gedaan?
Vrijdag 16/09/2016 op het VRT journaal van 13h00.
Is dat bewijs genoeg voor u?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 14:50   #289
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is ten eerste nog maar de vraag of wat hij gezegd heeft, strafbaar is volgens de wet-Moureaux. Die wet is namelijk vrij restrictief of wordt toch vrij restrictief toegepast.

En zelfs als het strafbaar zou zijn voor de gemiddelde burger, dan is het nog niet strafbaar voor een parlementslid dat in de Kamer spreekt. Artikel 58 Grondwet stelt immers: "Geen lid van een van beide Kamers kan worden vervolgd of aan enig onderzoek onderworpen naar aanleiding van een mening of een stem, in de uitoefening van zijn functie uitgebracht."

Een collega afsnauwen "Ga naar Marokko!" is geen stem en volgens mij ook geen mening, maar de vraag is wat de rechtspraak daarvan denkt. Ik vermoed dat rechters - overigens terecht, cf. de vrees voor een "gouvernement des juges" - heel veel schroom zullen hebben om zich over dergelijke politieke kwesties uit te spreken.

Belangrijker is dat er een politiek antwoord volgt. De Grondwet zegt heel duidelijk dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet. Als we volksvertegenwoordigers op basis van hun afkomst gaan beginnen muilkorven in een belangrijk politiek debat zoals dat over Caterpillar, dan morrelen we aan de fundamentele principes van de liberale democratie en van de rechtstaat.
Echt, Kallikles... fijn dat u zich hier druk kan over maken. De overgrote meerderheid van uw medeburgers is ondertussen met iets serieuzere problemen bezig.
Oud 16 september 2016, 14:51   #290
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
We zullen het even samenvatten... een Belgische vrouw van Marokkaanse afkomst wordt in het parlement het zwijgen opgelegd met de melding dat ze maar terug naar Marokko moet gaan, maar daar ziet 99% van het forum hier natuurlijk geen graten in. Daar is niet alleen niets racistisch aan, nee het is gewoon 'wat de mensen denken'. Ze moet niet klagen, maar blij zijn dat ze hier volksvertegenwoordiger mag zijn. Gelukkig is het forum niet representatief voor de maatschappij, waar terecht veel meer verontwaardiging was. Wat niet wegneemt dat dit incident aantoont hoe racisme langzamerhand aanvaardbaarder wordt. Onder meer dankzij de welbewuste keuze om dit en andere fora tot een beerput te laten evolueren. Een kleine bloemlezing van de drek uit deze draad:
Die werd helemaal niet het zwijgen opgelegd, ze had het zelfs niet gehoord, alleen die groene pipo die keren die daar heel zijn jeugd alle dagen van de gewone jongens een mep tegen zijnen bol kreeg, die maakte er een drama van.
Oud 16 september 2016, 14:52   #291
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het stoort mij geweldig dat men hier zo een schandaal over maakt, terwijl in een parlement men net vrij zou moeten kunnen spreken.

Zolang er geen wetten overtreden worden, geldt er vrijheid van meningsuiting.

Welke wet is hier overtreden ?
Wet op racisme.
En racisme is strafbaar in België.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 16 september 2016 om 14:52.
Oud 16 september 2016, 14:53   #292
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig is het forum niet representatief voor de maatschappij, waar terecht veel meer verontwaardiging was.
U verwart de krimpende elitepartijen en de steeds minder gevolgde elitemedia met "de maatschappij", Edina.
Oud 16 september 2016, 14:53   #293
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Uiteraard niet.
Stel dat een leraar tegen jouw kinderen zou zeggen "Ga naar het BUSO!", je zou de eerste zijn om te protesteren en terecht.
De leraar staat niet in het parlement bij andere parlementariers.

De leraar heeft een bepaalde functie tussen kinderen.

Maargoed, ik begrijp uw verwarring tussen parlementariers en kinderen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 14:53   #294
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het enige wat men Van Biesen zou kunnen verwijten is grofheid of onbeleefdheid. Indien al kan bewezen worden dat hij dat inderdaad letterlijk heeft gezegd.
U heeft duidelijk niet naar het VRT journaal van 13h00 gekeken vandaag.
Oud 16 september 2016, 14:54   #295
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Wet op racisme.
En racisme is strafbaar in België.
Wet op racisme al eens doorgenomen ?
Oud 16 september 2016, 14:55   #296
Hoomer

Standaard

Citaat:
Wet op racisme al eens doorgenomen ?
Telt die in het parlement?
Oud 16 september 2016, 14:56   #297
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel dat de woorden "ga naar Turkije" nu eens aan Zuhal met de stijve tepeltjes gericht waren ? Zouden de reacties dan hetzelfde niveau halen ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 14:58   #298
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Is het racisme:
als een Marokkaan mij zwaar zou ambeteren, zou ik hem ook wel naar het hoofd durven slingeren dat hij mag oprotten,
net zo goed als ik dat zou zeggen van iemand van het dorp hiernaast (maar dat zijn daar dan ook allemaal oenen, dat is niet te beschrijven),
net zoals een van Aalst ziekelijk jaloers is op 't peerd van Dengermonde,
of een rosse te horen krijgt : "hé rosten, hoeveel moeje kosten, 'k ga je kopen voor achter mijn kiekens te lopen".

https://www.youtube.com/watch?v=mexJfhkA45A

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 14:58   #299
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht

Waar was Calvo toen ?
2

Waar was het hele journaille toen???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 16 september 2016 om 14:59.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 15:03   #300
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Telt die in het parlement?
Ik ben er nog altijd niet over uit wat er nu exact racistisch is aan "ga dan toch terug naar marokko"

Ten eerste, wat is de context ?
Ten tweede: waar roept hij op tot geweld, of scheldt hij, of vernedert hij haar ?

Ik vind het beangstigend dat zulke zaken niet meer gezegd mogen worden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be