![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Stel dat een leraar tegen jouw kinderen zou zeggen "Ga naar het BUSO!", je zou de eerste zijn om te protesteren en terecht. |
|
|
|
|
|
|
#283 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welke buiging voor "de" marokkanen bedoel je ? Is het niet het minimum minimorum dat een parlementslid van liberale signatuur zijn verontschuldigingen publiek maakt over zijn uitschuiver ? Hij stond niet op café Hij is geen blokker Hij is een volksvertegenwoordiger Hij sprak over en tegen een collega in de kamer Een collega die overigens in België is geboren |
|
|
|
|
|
|
#284 | ||||||||||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
We zullen het even samenvatten... een Belgische vrouw van Marokkaanse afkomst wordt in het parlement het zwijgen opgelegd met de melding dat ze maar terug naar Marokko moet gaan, maar daar ziet 99% van het forum hier natuurlijk geen graten in. Daar is niet alleen niets racistisch aan, nee het is gewoon 'wat de mensen denken'. Ze moet niet klagen, maar blij zijn dat ze hier volksvertegenwoordiger mag zijn. Gelukkig is het forum niet representatief voor de maatschappij, waar terecht veel meer verontwaardiging was. Wat niet wegneemt dat dit incident aantoont hoe racisme langzamerhand aanvaardbaarder wordt. Onder meer dankzij de welbewuste keuze om dit en andere fora tot een beerput te laten evolueren. Een kleine bloemlezing van de drek uit deze draad:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#285 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hij zei dat hij het niet hoorde, zijn staf hoorde het ook niet. |
|
|
|
|
|
|
#286 | |
|
|
Citaat:
Ze (onze politiekers)hebben nog niet door dat ze geen stemmen verliezen door niet zo heel politiek correct te zijn, integendeel. Wedden dat Francken volgende verkiezing een reus wordt. PS In het parlement is er zoiets als vrijheid van spreken. Laatst gewijzigd door Hoomer : 16 september 2016 om 14:54. |
|
|
|
|
|
|
#287 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die met als voornaam Wilfried.
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#289 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#290 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#291 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En racisme is strafbaar in België. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 16 september 2016 om 14:52. |
|
|
|
|
|
|
#292 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U verwart de krimpende elitepartijen en de steeds minder gevolgde elitemedia met "de maatschappij", Edina.
|
|
|
#293 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De leraar heeft een bepaalde functie tussen kinderen. Maargoed, ik begrijp uw verwarring tussen parlementariers en kinderen. |
|
|
|
|
|
|
#294 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#295 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#297 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#298 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is het racisme:
als een Marokkaan mij zwaar zou ambeteren, zou ik hem ook wel naar het hoofd durven slingeren dat hij mag oprotten, net zo goed als ik dat zou zeggen van iemand van het dorp hiernaast (maar dat zijn daar dan ook allemaal oenen, dat is niet te beschrijven), net zoals een van Aalst ziekelijk jaloers is op 't peerd van Dengermonde, of een rosse te horen krijgt : "hé rosten, hoeveel moeje kosten, 'k ga je kopen voor achter mijn kiekens te lopen". https://www.youtube.com/watch?v=mexJfhkA45A .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#299 |
|
Banneling
|
2
Waar was het hele journaille toen??? Laatst gewijzigd door marie daenen : 16 september 2016 om 14:59. |
|
|
|
|
|
#300 |
|
Banneling
|
Ik ben er nog altijd niet over uit wat er nu exact racistisch is aan "ga dan toch terug naar marokko"
Ten eerste, wat is de context ? Ten tweede: waar roept hij op tot geweld, of scheldt hij, of vernedert hij haar ? Ik vind het beangstigend dat zulke zaken niet meer gezegd mogen worden. |
|
|
|