![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Straf hé! ![]() Wat een ras of een soort is, dat is allemaal arbitrair. Daar zijn geen objectieve criteria die dat beslissen. Sommige antropologen zien zelfs de Pan als 1 soort, anderen zien de Neanderthaler en de homo sapiens als een verschillende soort. In principe begint een nieuwe soort altijd bij uw broer, of uw zuster. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 oktober 2016 om 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 oktober 2016 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op andere threads verkoopt ge de meest boertige ultra libertaire egoistische nonsens, en dan hebt ge wel de arrogantie om anderen te les te spellen wat ze zouden moeten doen! Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 oktober 2016 om 19:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geef nu eens de naam van die VZW. Waar kan ik die vinden ? Kunnen we daar mensen naar doorverwijzen indien nodig. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 oktober 2016 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, natuurlijk vvindt gij dat nadat ge uzelf in de prak gereden hebt
Citaat:
Het ging over Uw beweringen zo rond post #255 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een soort is een basisbegrip in de evolutietheorie. Een soort kan zich niet voorplanten met een andere soort. Wanneer er geïsoleerde groepen ontstaan van een bepaalde soort voor een langere periode kan dit leiden tot de vorming van een nieuwe soort en deze nieuwe soort gaat dan een eigen traject in. Dit zorgt voor de grote verscheidenheid in de dierenwereld bijvoorbeeld. Een ras kan zich echter wel voortplanten met een ander ras. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar als ik dan concreet vraag waar en waarom, dan is er een grote stilte.... Oh, zo 'rond' post 255. Tussen post 240 en 270? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Er zijn véél meer criteria die biologen gebruiken om te beslissen wat een ras is, en wanneer we spreken van een soort. Al deze criteria zijn louter arbitrair. Gewoon een kwestie van afspraak. Net zoals we afspreken wat een dialect is en wat de standaardtaal. Maar ge moet mij niet geloven. Google het eens , informeer u zelf! Om uw ogen een beetje open te trekken enkele vraagjes: Zijn een chihuahua en een Deense dog verschillende soorten? Op een natuurlijke manier kunnen ze niet voortplanten. Zijn homo sapiens en Neanderthaler verschillende rassen of verschillende soorten. Zijn een paard en een zebra verschillende soorten of verschillende rassen? Zijn een tijger en een leeuw verschillende soorten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als er mensen zijn die dergelijke termen vatbaar willen maken voor interpretatie dan is dit hun zaak maar dit dient de wetenschap niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |||
|
![]() Citaat:
En bovendien; als dit waar is, dan zijn alle dieren hetzelfde ras! ![]() Want een homo sapiens kan met een neanderthaler voortplanten, een neanderthaler met een homo erectus, een homo erectus met een homo habilis, een homo habilis met een Australopithecus , etc etc en zo verder tot de chimpansee. DUS: chimpansee en mens zijn dezelfde ras. Citaat:
Citaat:
![]() Wetenschap is CONSTANT alles in twijfel trekken! Voor de zoveelste keer! DENK NA voor ge iets schrijft! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
|
![]() Citaat:
Ge hebt ooit beweerd: Ik zou graag mijn ongelijk kunnen toegeven maar dan moeten de argumenten me wel overtuigen. Wel.... Geef eens 1 (één!) post waar ge uw ongelijk toegeeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan moet hij ineens voor de volle pot opdraaien. Zelfs wanneer de dame in kwestie beslist het kind voor zichzelf te houden. Er is daar een onevenwicht en elk zinnig mens ziet dat.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En betreffende uw voorbeeld van een chimpansee, daar heb je 100% gelijk in, indien de tussenvormen nog zouden bestaan. Maar deze bestaan niet mee hé? Hadden ze blijven bestaan, dan had ik inderdaad mijn redenering niet kunnen staven maar dan zou de evolutie er waarschijnlijk gans anders hebben uitgezien. Betreffende homo sapiens en neanderthaler heb ik menen te begrijpen dat er toch uitwisseling van DNA zou gebeurd zijn, dit zou willen zeggen dat het verschillende rassen waren en niet verschillende soorten. En uw opmerking van niet seksuele voortplanting bij dieren, zoogdieren in het bijzonder, en hoe daar andere DNA zou bij te pas komen moet je me toch eens uitleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat: