Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2016, 19:20   #341
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ah, goede argumenten, zoals bijvoorbeeld dat een ras en een soort eigenlijk hetzelfde is.
Ja, inderdaad!

Straf hé!

Wat een ras of een soort is, dat is allemaal arbitrair. Daar zijn geen objectieve criteria die dat beslissen. Sommige antropologen zien zelfs de Pan als 1 soort, anderen zien de Neanderthaler en de homo sapiens als een verschillende soort.

In principe begint een nieuwe soort altijd bij uw broer, of uw zuster.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 19:21   #342
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 oktober 2016 om 19:29.
Oud 20 oktober 2016, 19:35   #343
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 oktober 2016 om 19:39.
Oud 20 oktober 2016, 19:36   #344
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mmmm toch wel.....sommige mensen moet je nu éénmaal tegen zichzelf beschermen .....daar waren we het toch over eens.

Geef anders eens de naam en het adres van die VZW....altijd interessant...misschien ken ik ze wel...de wereld is klein.
Ja, ze hebben u ooit proberen te redden!
Citaat:

Maar in feite zouden ze beter een VZW oprichten om jonge voetballers te waarschuwen voor de gevaren van kopballen......
Wat houdt u tegen? Verbeter de wereld, begin bij u zelf.
Op andere threads verkoopt ge de meest boertige ultra libertaire egoistische nonsens, en dan hebt ge wel de arrogantie om anderen te les te spellen wat ze zouden moeten doen!
Citaat:
Een paar van mijn vrienden zijn er ook gek door geworden.....verblijven nu stuk voor stuk in de psychiatrie....en op de koop toe waren sommigen enig kind......Erg is dat voor die ouders.

Misschien iets voor jou ?
Ik hou me hier al bezig met mensen te waarschuwen voor drugs. Dat is al een volle dagtaak. dank zij oa u.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 20 oktober 2016 om 19:38.
Oud 20 oktober 2016, 19:57   #345
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja, ze hebben u ooit proberen te redden! Wat houdt u tegen? Verbeter de wereld, begin bij u zelf.
Op andere threads verkoopt ge de meest boertige ultra libertaire egoistische nonsens, en dan hebt ge wel de arrogantie om anderen te les te spellen wat ze zouden moeten doen! Ik hou me hier al bezig met mensen te waarschuwen voor drugs. Dat is al een volle dagtaak. dank zij oa u.
De voetballende brullende boer moet zichzelf maar redden....daar steek ik mijn tijd niet in. Die kosten de gemeenschap al geld genoeg.

Maar geef nu eens de naam van die VZW. Waar kan ik die vinden ? Kunnen we daar mensen naar doorverwijzen indien nodig.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 oktober 2016 om 20:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 22:33   #346
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zijt toch echt hopeloos, elke keer weer.

Zucht.
ja, natuurlijk vvindt gij dat nadat ge uzelf in de prak gereden hebt

Citaat:
Het gaat om de bewering dat de mens een 'speciale plaats' heeft in het dierenrijk.

Ik beweer dat niet. Bij wie ligt de bewijsverplichting?

En het argument dan ... Omdat de mens '1000 woorden in zijn vocabulair' heeft ...
Dat is het toppunt van antropocentristisch cherry picking!
misschien daarom dat ge U nu hardnekkig van den domme houdt
Het ging over Uw beweringen zo rond post #255
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2016, 07:12   #347
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad!

Straf hé!

Wat een ras of een soort is, dat is allemaal arbitrair. Daar zijn geen objectieve criteria die dat beslissen. Sommige antropologen zien zelfs de Pan als 1 soort, anderen zien de Neanderthaler en de homo sapiens als een verschillende soort.

In principe begint een nieuwe soort altijd bij uw broer, of uw zuster.
Hiermee bewijs je nu juist jouw onkunde.

Een soort is een basisbegrip in de evolutietheorie.

Een soort kan zich niet voorplanten met een andere soort. Wanneer er geïsoleerde groepen ontstaan van een bepaalde soort voor een langere periode kan dit leiden tot de vorming van een nieuwe soort en deze nieuwe soort gaat dan een eigen traject in. Dit zorgt voor de grote verscheidenheid in de dierenwereld bijvoorbeeld.

Een ras kan zich echter wel voortplanten met een ander ras.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2016, 07:20   #348
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja, natuurlijk vvindt gij dat nadat ge uzelf in de prak gereden hebt
Ja, da hebt ge al verschillende keren beweerd.
Maar als ik dan concreet vraag waar en waarom, dan is er een grote stilte....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

misschien daarom dat ge U nu hardnekkig van den domme houdt
Het ging over Uw beweringen zo rond post #255
Oh, zo 'rond' post 255. Tussen post 240 en 270?
Oud 21 oktober 2016, 07:43   #349
geertvdb

Standaard

Citaat:
De voetballende brullende boer moet zichzelf maar redden....daar steek ik mijn tijd niet in. Die kosten de gemeenschap al geld genoeg.

.
Tuurlijk, gij denkt enkel aan u zelf.

Verslaafden 'kosten de gemeenschap ook al geld genoeg' trouwens.
Oud 21 oktober 2016, 07:56   #350
geertvdb

Standaard

Citaat:
Hiermee bewijs je nu juist jouw onkunde.

Een soort is een basisbegrip in de evolutietheorie.
Serieus, maar allez!

Citaat:

Een soort kan zich niet voorplanten met een andere soort. Wanneer er geïsoleerde groepen ontstaan van een bepaalde soort voor een langere periode kan dit leiden tot de vorming van een nieuwe soort en deze nieuwe soort gaat dan een eigen traject in. Dit zorgt voor de grote verscheidenheid in de dierenwereld bijvoorbeeld.

Een ras kan zich echter wel voortplanten met een ander ras.
Voor dat ge iets poneert, kunt ge niet eerst googlen? Ik heb u die raad al gegeven, en toch blijft ge dezelfde stommiteit doen. Ik snap dat niet.

Er zijn véél meer criteria die biologen gebruiken om te beslissen wat een ras is, en wanneer we spreken van een soort. Al deze criteria zijn louter arbitrair. Gewoon een kwestie van afspraak. Net zoals we afspreken wat een dialect is en wat de standaardtaal.

Maar ge moet mij niet geloven. Google het eens , informeer u zelf!

Om uw ogen een beetje open te trekken enkele vraagjes:
Zijn een chihuahua en een Deense dog verschillende soorten? Op een natuurlijke manier kunnen ze niet voortplanten.
Zijn homo sapiens en Neanderthaler verschillende rassen of verschillende soorten.
Zijn een paard en een zebra verschillende soorten of verschillende rassen?
Zijn een tijger en een leeuw verschillende soorten?
Oud 21 oktober 2016, 08:07   #351
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Serieus, maar allez!

Voor dat ge iets poneert, kunt ge niet eerst googlen? Ik heb u die raad al gegeven, en toch blijft ge dezelfde stommiteit doen. Ik snap dat niet.

Er zijn véél meer criteria die biologen gebruiken om te beslissen wat een ras is, en wanneer we spreken van een soort. Al deze criteria zijn louter arbitrair. Gewoon een kwestie van afspraak. Net zoals we afspreken wat een dialect is en wat de standaardtaal.

Maar ge moet mij niet geloven. Google het eens , informeer u zelf!

Om uw ogen een beetje open te trekken enkele vraagjes:
Zijn een chihuahua en een Deense dog verschillende soorten? Op een natuurlijke manier kunnen ze niet voortplanten.
Zijn homo sapiens en Neanderthaler verschillende rassen of verschillende soorten.
Zijn een paard en een zebra verschillende soorten of verschillende rassen?
Zijn een tijger en een leeuw verschillende soorten?
Als een Deense dog zich kan voortplanten met een ras b en dit ras b kan zich voortplanten met een ras c en dit ras c kan zich voortplanten met een ras d, en ras d kan zich voortplanten met een chihuahua, dan zijn dit verschillende rassen en niet soorten. 2 soorten op geen enkele manier DNA met elkaar uitwisselen. Dit lijkt me toch een duidelijke definitie neen?

Als er mensen zijn die dergelijke termen vatbaar willen maken voor interpretatie dan is dit hun zaak maar dit dient de wetenschap niet.
Oud 21 oktober 2016, 08:21   #352
geertvdb

Standaard

Citaat:
Als een Deense dog zich kan voortplanten met een ras b en dit ras b kan zich voortplanten met een ras c en dit ras c kan zich voortplanten met een ras d, en ras d kan zich voortplanten met een chihuahua, dan zijn dit verschillende rassen en niet soorten.
Maar dat is NIET uw definitie.

En bovendien; als dit waar is, dan zijn alle dieren hetzelfde ras!

Want een homo sapiens kan met een neanderthaler voortplanten, een neanderthaler met een homo erectus, een homo erectus met een homo habilis, een homo habilis met een Australopithecus , etc etc en zo verder tot de chimpansee.

DUS: chimpansee en mens zijn dezelfde ras.

Citaat:
2 soorten op geen enkele manier DNA met elkaar uitwisselen. Dit lijkt me toch een duidelijke definitie neen?
Biologen denken daar anders over. Want wat met dieren die zich niet sexueel voortplanten? Dan is uw definitie zinloos.
Citaat:

Als er mensen zijn die dergelijke termen vatbaar willen maken voor interpretatie dan is dit hun zaak maar dit dient de wetenschap niet.
Ge hebt al veel domme dingen geschreven, maar dit slaat alles!

Wetenschap is CONSTANT alles in twijfel trekken!

Voor de zoveelste keer! DENK NA voor ge iets schrijft!
Oud 21 oktober 2016, 08:32   #353
geertvdb

Standaard

Citaat:
Als een Deense dog zich kan voortplanten met een ras b en dit ras b kan zich voortplanten met een ras c en dit ras c kan zich voortplanten met een ras d, en ras d kan zich voortplanten met een chihuahua, dan zijn dit verschillende rassen en niet soorten. 2 soorten op geen enkele manier DNA met elkaar uitwisselen. Dit lijkt me toch een duidelijke definitie neen?

Ik wacht trouwens nog altijd op een antwoord op een belangrijke vraag:
Ge hebt ooit beweerd:

Ik zou graag mijn ongelijk kunnen toegeven maar dan moeten de argumenten me wel overtuigen.
Wel....
Geef eens 1 (één!) post waar ge uw ongelijk toegeeft?
Oud 21 oktober 2016, 09:21   #354
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad, de vrouw beslist voor de volle 100%. De vent heeft er, behalve een kwakje, ook verder niets aan bijgedragen.
Tot het kind geboren wordt of er kosten verbonden zijn aan prenatale zorg...
Dan moet hij ineens voor de volle pot opdraaien.
Zelfs wanneer de dame in kwestie beslist het kind voor zichzelf te houden.
Er is daar een onevenwicht en elk zinnig mens ziet dat.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2016, 09:23   #355
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar dat is NIET uw definitie.

En bovendien; als dit waar is, dan zijn alle dieren hetzelfde ras!

Want een homo sapiens kan met een neanderthaler voortplanten, een neanderthaler met een homo erectus, een homo erectus met een homo habilis, een homo habilis met een Australopithecus , etc etc en zo verder tot de chimpansee.

DUS: chimpansee en mens zijn dezelfde ras.

Biologen denken daar anders over. Want wat met dieren die zich niet sexueel voortplanten? Dan is uw definitie zinloos.
Ge hebt al veel domme dingen geschreven, maar dit slaat alles!

Wetenschap is CONSTANT alles in twijfel trekken!

Voor de zoveelste keer! DENK NA voor ge iets schrijft!
Ik denk constant na en wetenschap moet inderdaad alles in twijfel trekken. Maar woorden dienen om te communiceren en kunnen een vaste definitie hebben in een bepaalde context. In de context van de evolutietheorie is het verschil tussen ras en soort overduidelijk. Dat jij daar mist begint rond te creëren bewijst voor mij dat jij een trol bent in de context van het internet.

En betreffende uw voorbeeld van een chimpansee, daar heb je 100% gelijk in, indien de tussenvormen nog zouden bestaan. Maar deze bestaan niet mee hé? Hadden ze blijven bestaan, dan had ik inderdaad mijn redenering niet kunnen staven maar dan zou de evolutie er waarschijnlijk gans anders hebben uitgezien.

Betreffende homo sapiens en neanderthaler heb ik menen te begrijpen dat er toch uitwisseling van DNA zou gebeurd zijn, dit zou willen zeggen dat het verschillende rassen waren en niet verschillende soorten.

En uw opmerking van niet seksuele voortplanting bij dieren, zoogdieren in het bijzonder, en hoe daar andere DNA zou bij te pas komen moet je me toch eens uitleggen.
Oud 21 oktober 2016, 09:35   #356
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik denk constant na en wetenschap moet inderdaad alles in twijfel trekken. Maar woorden dienen om te communiceren en kunnen een vaste definitie hebben in een bepaalde context. In de context van de evolutietheorie is het verschil tussen ras en soort overduidelijk.
Fout! Het is net het omgekeerde! Onder biologen is er een constant debat wat een soort is en wat een ras! Alleen bij u is dat 'overduidelijk'! Kunt ge niet voor 1 keer een intellectuele inspanning doen en het eens googlen?
Citaat:
Dat jij daar mist begint rond te creëren bewijst voor mij dat jij een trol bent in de context van het internet.
Ik spuit helemaal geen mist! Ik ben overduidelijk dat criteria voor wat een ras is en wat een soort , arbitrair zijn.
Citaat:

En betreffende uw voorbeeld van een chimpansee, daar heb je 100% gelijk in, indien de tussenvormen nog zouden bestaan.
Maar gij blijft maar eigen criteria verzinnen!
Citaat:
Maar deze bestaan niet mee hé? Hadden ze blijven bestaan, dan had ik inderdaad mijn redenering niet kunnen staven maar dan zou de evolutie er waarschijnlijk gans anders hebben uitgezien.
Allez jong!

Citaat:

Betreffende homo sapiens en neanderthaler heb ik menen te begrijpen dat er toch uitwisseling van DNA zou gebeurd zijn, dit zou willen zeggen dat het verschillende rassen waren en niet verschillende soorten.
Vreemd, want de laatste consensus onder biologen is dat het verschillende soorten zijn. Maar wacht, op het volgende antroplogie congres ga ik u uitnodigen, en gij moogt daar komen uitleggen. Iedereen gaat zeker naar u luisteren!
Citaat:

En uw opmerking van niet seksuele voortplanting bij dieren, zoogdieren in het bijzonder, en hoe daar andere DNA zou bij te pas komen moet je me toch eens uitleggen.
Maar er zijn toch levensvormen die zich niet sexueel voortplanten. Wel, vertel mij eens hoe ge die gaat classificeren.
Oud 21 oktober 2016, 10:25   #357
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Fout! Het is net het omgekeerde! Onder biologen is er een constant debat wat een soort is en wat een ras! Alleen bij u is dat 'overduidelijk'! Kunt ge niet voor 1 keer een intellectuele inspanning doen en het eens googlen?
Ik spuit helemaal geen mist! Ik ben overduidelijk dat criteria voor wat een ras is en wat een soort , arbitrair zijn. Maar gij blijft maar eigen criteria verzinnen! Allez jong!

Vreemd, want de laatste consensus onder biologen is dat het verschillende soorten zijn. Maar wacht, op het volgende antroplogie congres ga ik u uitnodigen, en gij moogt daar komen uitleggen. Iedereen gaat zeker naar u luisteren!

Maar er zijn toch levensvormen die zich niet sexueel voortplanten. Wel, vertel mij eens hoe ge die gaat classificeren.
Googlen? zoals: http://http://skepp.be/nl/wetenschap...p#.WAnd45N95p8

Dit lijkt me een goede samenvatting te zijn.
Oud 21 oktober 2016, 12:39   #358
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, gij denkt enkel aan u zelf.

Verslaafden 'kosten de gemeenschap ook al geld genoeg' trouwen
s.
In alle geval een paar duizend maal minder dan de zinloze War on Drugs
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2016, 12:41   #359
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... de laatste consensus onder biologen is ...
De zoveelste op rij.
Oud 21 oktober 2016, 13:44   #360
geertvdb

Standaard

Citaat:
In alle geval een paar duizend maal minder dan de zinloze War on Drugs
Oh, maar in de Filipijnen gaat het goed! Dat moet u zeker plezieren dat daar de War on Drugs zeer efficient verloopt!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be