Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2016, 15:58   #341
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik werd er heel gelovig door en voelde me aangeraakt door iets bovennatuurlijk en interdimensioneel.
Mooi, maar een godsdienst heb je er niet uit gecreëerd en bent nu tot de Jehova's getreden die niks van drugs willen weten.
Citaat:

Ja zoals alcohol. Maar jongeren drinken zich nog altijd dood in het land omdat het zo gemakkelijk verkrijgbaar is. Er worden dagelijks mensen wereldwijd doodgereden door alcohol. Maar toch blijft het talrijk vertegenwoordigd.
Alcohol is ook slecht, maar Jezus was eveneens een dronkenlap en zou je ook de drank als een religieus middel kunnen beschouwen.

Citaat:

Zoals de wetenschap eens goed lacht met jouw atoomtheorie, zo lachen ze eens goed met dit. Potheads, junks, losers, ... Dat denken zij.
Deze wereld is inderdaad veel te verstandig (zonder werkelijk geestelijk te zijn) en vele mensen vluchten daarom in de drugs.
Beter zou dan zijn het hogere van mijn atoomtheorie met het lagere van de verdovende middelen te combineren.
Citaat:

Ja mijn geestelijke beperking he. Ik kon daarmee mee leven op mijn manier. Maar iedereen praatte me problemen aan, namen mijn rijbewijs af en begeleide me naar de goot. Dus er is iets mis met mij, maar het was niet mijn gebruik. Het was wat daaronder zat. Nu is dat aan de oppervlakte en ga ik dat fundamenteel aanpakken. Het is de erfzonde door Eva.
die onzin ga je toch niet werkelijk geloven, hè?

Citaat:
Niemand trekt aan mij, of toch niet significant genoeg om invloed uit te oefenen. JG duwen me naar de ware weg, dat is een ondersteuning.
Volgens mij is de godsdienst van de Jehova's van de duivel als ze menen dat de ziel van het lichaam afhankelijk is, dus de eeuwige ziel die goddelijk is zou van de materie, dus van de Duivel afhankelijk zijn?

Terwijl het precies andersom is: het lichaam is van de ziel afhankelijk en wordt met de dood in de ziel opgenomen.
Citaat:

neen mijn ervaring is een slechte leermeester. Ik moet alles afbreken en mezelf fundamenteel brainwashen met de bijbel. Toen ik ontnuchterde deed ik dat met ideologie om mij af te leiden. Nu via de bijbel, en ik heb godsdienstvrijheid dus ik mag dat zo fundamenteel als ik zelf wil uitdragen.
dus vrijheid om de dictatuur van de Jehova's uit te dragen, die immers zelf hoogst onverdraagzaam zijn want andere religies als des duivels oordelen te zijn.
Citaat:
Eva had maar van de vrucht moeten afblijven. De HEERE zwaait hier de scepter vanaf heden.
Dikke onzin: de appel heeft de voortplanting bewust gemaakt en tevens het onderscheid van goed en kwaad als overgang naar het bewustzijn van het eeuwige leven in de hemel.
Voordien waren de mensen nog onschuldig als de dieren, wat een primitieve situatie is.

Oud 30 oktober 2016, 16:09   #342
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mooi, maar een godsdienst heb je er niet uit gecreëerd en bent nu tot de Jehova's getreden die niks van drugs willen weten.
Alcohol is ook slecht, maar Jezus was eveneens een dronkenlap en zou je ook de drank als een religieus middel kunnen beschouwen.
En laat de Kerk haar wijn maar hebben. Ik heb er anders tegen aan gekeken. En waarom zou ik in überhaupt een religie opstarten? Om de bak in te vliegen? Neen bedankt. Ik ben geen Nederlander maar Vlaming.

Citaat:
Deze wereld is inderdaad veel te verstandig (zonder werkelijk geestelijk te zijn) en vele mensen vluchten daarom in de drugs.
Beter zou dan zijn het hogere van mijn atoomtheorie met het lagere van de verdovende middelen te combineren.
die onzin ga je toch niet werkelijk geloven, hè?
Natuurlijk geloof ik die "onzin". De vrouw is geschapen om haar man te behagen en niet andersom. Hiervoor dacht ik dat de vrouw balans bracht en we gelijken waren. Nou niet dus.

Citaat:
Volgens mij is de godsdienst van de Jehova's van de duivel als ze menen dat de ziel van het lichaam afhankelijk is, dus de eeuwige ziel die goddelijk is zou van de materie, dus van de Duivel afhankelijk zijn?
De mens heeft geen ziel, wij zijn stoffelijk.

Citaat:
Terwijl het precies andersom is: het lichaam is van de ziel afhankelijk en wordt met de dood in de ziel opgenomen.
dus vrijheid om de dictatuur van de Jehova's uit te dragen, die immers zelf hoogst onverdraagzaam zijn want andere religies als des duivels oordelen te zijn.
Dikke onzin: de appel heeft de voortplanting bewust gemaakt en tevens het onderscheid van goed en kwaad als overgang naar het bewustzijn van het eeuwige leven in de hemel.
Voordien waren de mensen nog onschuldig als de dieren, wat een primitieve situatie is.
Neen Harrie, nu verkoop jij onzin. Andere religies zijn ook des duivel, kijk naar hun geschiedenis, oorlogen, macht, ... De religies prediken nederigheid, maar de leiders eten de beste maaltijden en hun instituten pronken met zichzelf door de mooiste kunstwerken en torens met bladergoud te bewerken.

De mens is niet in staat goed en fout te onderscheiden. Zo noemen ze mij "fout" terwijl ik het als goed ervoer. Daarom ga ik nu volgens de enige ware weg en dat is Jezus' weg. Jezus is de weg naar de waarheid en de weg naar het eeuwige leven. Onze cellen en lichaam is zelfhealend en door de misleiding doen we onszelf dood. De valse vertegenwoordigers van God misleiden ons naar de ondergang om er zelf beter van te worden.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2016, 16:29   #343
Peche
Banneling

Standaard

1 Kor 11 schrijft Paulus het zo: De vrouw is omwille van de man geschapen. 8 (De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man; 9 en de man is niet omwille van de vrouw geschapen, maar de vrouw omwille van de man.).
Oud 30 oktober 2016, 17:08   #344
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nothing illegal
He, ik ben oom agent niet he ventje.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2016, 17:10   #345
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
He, ik ben oom agent niet he ventje.
Dat het mij allemaal geen kloten meer kan schelen.
Ik heb voor jullie beide evenveel respect.
Niets

Laatst gewijzigd door Peche : 30 oktober 2016 om 17:11.
Oud 30 oktober 2016, 17:11   #346
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1 Kor 11 schrijft Paulus het zo: De vrouw is omwille van de man geschapen. 8 (De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man; 9 en de man is niet omwille van de vrouw geschapen, maar de vrouw omwille van de man.).
En gij gelooft dat Paulus dat geschreven heeft ? Die was toen al 40 jaar dood.
Oud 30 oktober 2016, 17:14   #347
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
En gij gelooft dat Paulus dat geschreven heeft ? Die was toen al 40 jaar dood.
Neemt niet weg dat de vrouw uit de man kwam en ze geschapen is voor de man en niet andersom.
Oud 30 oktober 2016, 17:14   #348
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat het mij allemaal geen kloten meer kan schelen.
Ik heb voor jullie beide evenveel respect.
Niets
Doe me een lol en blijf hier weg. Je verziekt hier al danig dit forum.
Oud 30 oktober 2016, 17:14   #349
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe me een lol en blijf hier weg. Je verziekt hier al danig dit forum.
Nu ga ik blijven se
Oud 30 oktober 2016, 17:15   #350
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neemt niet weg dat de vrouw uit de man kwam en ze geschapen is voor de man en niet andersom.
Sprak de onwetende.
Oud 30 oktober 2016, 17:16   #351
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nu ga ik blijven se
Dan zal je de hitte van de keuken voelen.
Oud 30 oktober 2016, 17:18   #352
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zal je de hitte van de keuken voelen.
Wie gaat ge dan quoten als ik er niet meer ben? Ik ben uw enige aandacht hier op dit forum. En gij zoekt mij iedere maal op, ik negeer U zelf merendeel van de tijd. But you looooooooooooooof to hate me gozer. I know. Peche knows.
Oud 30 oktober 2016, 18:08   #353
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zeker, ze herzien hun doctrines in de loop der jaren net als jouw kerk voor hun tijd en daarna voortdurend deed. Geef ook eens een link naar een opsomming daarvan. En het gekke is dat ze net als jouw kerk desondanks zeggen dat ze de waarheid verkondigen, evenwel zonder onfeilbaarheid te claimen. Ze moeten nog een inhaalslag maken met de herzieningen door jouw kerk. Want die leert inmiddels dat niet God het leven op aarde boetseerde, maar dat de evolutie dat deed. En het verhaal van de zondvloed geloven de JG's nog letterlijk. Jij ook?
Ik heb geen weet van een dergelijke doctrinair bindende uitspraak die mij als katholiek tot instemming verplicht.

U wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2016, 18:11   #354
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het vluchtig gelezen en ermee in slaap gevallen.
Laat nu zijn dat wat er in staat waar is, ik vind het niet opwegen tegen de schandalen uit jouw Kerk.
Uw bericht bevat een ernstige redeneerfout, nl. leerstellige elementen verwarren met morele.

En daarnaast ben ik een beetje verbaasd dat u schijnbaar meent dat er onder Getuigen van Jehova geen ernstige problemen voorkomen.
Oud 30 oktober 2016, 18:12   #355
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw bericht bevat een ernstige redeneerfout, nl. leerstellige elementen verwarren met morele.

En daarnaast ben ik een beetje verbaasd dat u schijnbaar meent dat er onder Getuigen van Jehova geen ernstige problemen voorkomen.
Ik geloof wat ik wil, gij gelooft wat gij wilt
Oud 30 oktober 2016, 18:14   #356
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof wat ik wil, gij gelooft wat gij wilt
Dit gaat niet over geloof, maar om uw veronderstelling dat er schijnbaar geen (ernstige) fouten worden begaan door Getuigen van Jehova. Alleen, naar de bijbel leert, is iedere mens zondig. Ook Getuigen zondigen.
Oud 30 oktober 2016, 18:15   #357
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit gaat niet over geloof, maar om uw veronderstelling dat er schijnbaar geen (ernstige) fouten worden begaan door Getuigen van Jehova. Alleen, naar de bijbel leert, is iedere mens zondig. Ook Getuigen zondigen.
Uiteraard, Eva heeft van de vrucht gegeten en nu hebben wij de erfzonde.
Mijn autisme is daar één van.
Oud 30 oktober 2016, 18:28   #358
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie gaat ge dan quoten als ik er niet meer ben? Ik ben uw enige aandacht hier op dit forum. En gij zoekt mij iedere maal op, ik negeer U zelf merendeel van de tijd. But you looooooooooooooof to hate me gozer. I know. Peche knows.
Gelooft dat maar zeker niet ! Wat ik merk is het hier al weken dat deze topic voorop staat met jou al lijdend voorwerk. Zie, dat hang nu eens me kl.. uit. Al die tijd kan hier geen zinnige discussie plaatsvinden. En ooooooooooooooo, wat ben jij toch vol van jezelf. Rot op man.
Oud 30 oktober 2016, 18:29   #359
Peche
Banneling

Standaard

Stopt met mij te quoten ? Ge gaat zien, weinig mensen hechten hier waarde aan U.
ik heb hier echter alles en iedereen te kakken gezet en maar weinigen andersom.
U bent er geen van, gij zijt een persona nouga grata. Ook IRL anders kwam ge U niet optrekken aan "loserrs" op een online forum.
Oud 30 oktober 2016, 18:35   #360
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelooft dat maar zeker niet ! Wat ik merk is het hier al weken dat deze topic voorop staat met jou al lijdend voorwerk. Zie, dat hang nu eens me kl.. uit. Al die tijd kan hier geen zinnige discussie plaatsvinden. En ooooooooooooooo, wat ben jij toch vol van jezelf. Rot op man.
Hoe? Geraak je niet in andere draadjes van dit forum om daar zinnige discussies te gaan voeren?
Heb je enkel maar toegang tot deze draad waar Peche zichzelf lijdend voorwerp maakt?

Al moet ik eerlijk bekennen dat 't echt wel de spuigaten uitloopt, ik vraag me af of er niemand is die hem tegen zichzelf beschermt, niemand die eens aan de rem trekt, niemand die hem wat gezond verstand bijbrengt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be