Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2016, 18:56   #81
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een open deur intrappen. Niemand betwist dat.
Je zet hier dus een volledig overbodige mededeling in de draad.

Proficiat.

.
Waarom begint ge er dan zelf over.
Stop dan met die onnozelheden te posten.

Laatst gewijzigd door alberto : 14 november 2016 om 19:04.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 20:00   #82
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De media is een ietsje breder dan uitsluitend K3. Misschien in uw wereld niet maar die oorzaak moet je bij uzelf zoeken.
Wel, geef nog eens een ander voorbeeld van het door uw strot rammen?
Doet dat pijn eigenlijk?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 21:39   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw opmerking is ronduit en alweer degoutant.
Wanneer mensen over anderen zeggen dat ze hen willen laten leven zoals zij willen, is dit op geen enkele wijze een pleidooi voor handelingen die bij wet strafbaar zijn, dat begrijp je zeker maar desondanks kun je het weer eens niet laten om over pedofielen te beginnen wanneer het over holebi's gaat. Dat is ronduit pervers, blij dat mijn kinderen nooit les hebben gehad van pilaarbijters zoals u!
Ook dit is geen argument: ooit waren homoseksuele handelingen strafbaar. Ook hier schiet u in de eigen voet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 21:41   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U weet goed genoeg dat er bedoeld werd "Mensen leven zoals ze willen, zolang ze daar geen andere mensen mee schaden".

De vergelijking met pedofilie is echt veruit één van de slechtste argumenten tegen homoseksualiteit.
Waar blijven de argumenten? Met "u weet goed genoeg..." weten we niets. Ik weet immers geenszins wat u denkt te weten over wat ik zou weten...
Oud 14 november 2016, 21:42   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Neen Jan, daar sla je de bal lelijk mis. Het misdadige aan een pedofiel is dat hij zwaar misbruik maakt van de onrijpheid en onwetendheid van een kind. Iets wat niet kan gezegd worden van een homofiele of lesbische relatie tussen volwassen personen die bewust voor elkaar kiezen.
Het gaat om de stelling "mensen moeten kunnen leven zoals ze willen". Niet over de verschillen tussen homofilie en pedofilie.
Oud 14 november 2016, 21:45   #86
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook dit is geen argument: ooit waren homoseksuele handelingen strafbaar. Ook hier schiet u in de eigen voet.
Ben jij hier nu daadwerkelijk de 'slippery slope' argumentatie aan het bovenhalen?

Kom ons hier nu niet vertellen dat je niet het ongelooflijk fundamentele verschil ziet tussen waarom pedofilie NIET is toegelaten en homoseksualiteit wel, en waarom beiden zelfs met veel fantasie niet in dezelfde categorie zitten.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 22:12   #87
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
K3 heeft meer dan 10 CD's. Er is één liedje dat over homoseksualiteit gaat. Sterker nog, volgens mij is er in heel de studio 100 discografie maar één liedje over homoseksualiteit te vinden.

"Dagdagelijks door ieders strot rammen"...
"Vanaf m'n jongste jaren ben ik een goeie gast
Wat velen nog niet wisten, ik zat nog in de kast
Ik kwam eruit gevlogen
En roep ho la di dee
En iedereen mag het weten
Ja ik ben een beetje gay

Een beetje gay, dat is okay
En een beetje gay, daar is niks mis mee
Een beetje gay, is snel tevree
Maar hij lust liever wel een worst dan een saté

We waren met wat vrienden,
we stonden in de kroeg
We dronken nog een biertje,
want we hebben nooit genoeg
Toen kwam een blonde dame
Die vroeg ga je met mee mee
Ik zei schat, ik zou wel willen,
maar ik ben een beetje gay

Nu ben ik vrijgevochten
Doe alles wat ik wil
Bekijk ik heel het leven door een roze bril
En als de mensen lachen dan zit ik daar niet mee
Want ik houd van het leven en ik ben een beetje gay

Ooit had ik eens een meisje
Het was een mooie griet
Maar we wisten beidde, dit is de liefde niet
Ze zei toen, lieve jongen, doe jij nu niet zo stoer
Nu heb ik sinds twee weken verkering met haar broer

Maar hij lust liever wel een worst dan een saté"

Geen Studio 100- maar schlagertoestand en een Yves Segers die meer dan duidelijk zijn homosexualiteit uit.
https://www.youtube.com/watch?v=rk2Xdjj7jFc

In hetzelfde genre - maar niet gezongen - is het bekend dat Bart Kaëll en Luc Appermont een koppel is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 22:44   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ben jij hier nu daadwerkelijk de 'slippery slope' argumentatie aan het bovenhalen?

Kom ons hier nu niet vertellen dat je niet het ongelooflijk fundamentele verschil ziet tussen waarom pedofilie NIET is toegelaten en homoseksualiteit wel, en waarom beiden zelfs met veel fantasie niet in dezelfde categorie zitten.
Sommige mensen kunnen toch echt niet lezen...

Citaat:
Het gaat om de stelling "mensen moeten kunnen leven zoals ze willen". Niet over de verschillen tussen homofilie en pedofilie.
Oud 14 november 2016, 22:56   #89
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sommige mensen kunnen toch echt niet lezen...
En sommige mensen kunnen toch echt niet interpreteren. Er is er hier maar ééntje op heel dat forum die wat Everytime zei geïnterpreteerd heeft als 'iedereen moet maar alles kunnen doen, ook als dat illegaal is en verkrachting van minderjaringen inhoudt'. Die persoon ben jij.

En er is een reden waarom er maar eentje is die dat zo interpreteert, en dat is dat die interpretatie compleet van de pot gerukt is.

Dat je die non-discussie met die complete non-interpretatie nu al een paar dagen volhoudt betekent dat je ofwel een indrukwekkend gebrek aan interpretatievermogen hebt, ofwel een al even indrukwekkend grote trol bent.

ALLE anderen hebben door wat er bedoeld werd. Iedereen. Aan wie ligt het dan?
Oud 14 november 2016, 22:58   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
En sommige mensen kunnen toch echt niet interpreteren. Er is er hier maar ééntje op heel dat forum die wat Everytime zei geïnterpreteerd heeft als 'iedereen moet maar alles kunnen doen, ook als dat illegaal is en verkrachting van minderjaringen inhoudt'. Die persoon ben jij.

En er is een reden waarom er maar eentje is die dat zo interpreteert, en dat is dat die interpretatie compleet van de pot gerukt is.

Dat je die non-discussie met die complete non-interpretatie nu al een paar dagen volhoudt betekent dat je ofwel een indrukwekkend gebrek aan interpretatievermogen hebt, ofwel een al even indrukwekkend grote trol bent.

ALLE anderen hebben door wat er bedoeld werd. Iedereen. Aan wie ligt het dan?
En nog steeds geen enkel argument in heel de tekst te vinden. Er staat weldegelijk wat ik citeerde. En, zoals al eerder opgemerkt, er was een tijd dat homoseksualiteit bij strafbaar was.
Oud 14 november 2016, 23:11   #91
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
En nog steeds geen enkel argument in heel de tekst te vinden. Er staat weldegelijk wat ik citeerde. En, zoals al eerder opgemerkt, er was een tijd dat homoseksualiteit bij strafbaar was.
Ik ben er nog steeds niet uit of het optie 1 of 2 is bij jou, al heb ik de neiging naar 2 te gaan.

Maar goed, niet denkende dat het voor ALLE anderen ZO overduidelijke toch nog voor een volwassen iemand moet uitgelegd worden, hier is de uitleg:

Everytime bedoelde NIET dat ook illegale activiteiten waar er sprake is van onschuldige slachtoffers moeten kunnen toen hij zei dat mensen moeten kunnen leven zoals ze willen.

Maar ik gok dat zelfs dat nog steeds niet doordringt, en ik voel een vervolgvraag met een indrukwekkend trolgehalte komen.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 14 november 2016 om 23:12.
Oud 15 november 2016, 00:03   #92
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was ook een tijd dat christen zijn strafbaar was. Uw punt?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 00:25   #93
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar hoe zijt gij kunnen ontsnappen aan die massa media hersenspoeling?

Wat is het geheim van uw genie? Ik wil worden zoals u!
Ik woon niet in dat hersenloze schapenland en ik lees (meestal) uw gezever niet.

Is dat voldoende of wil je nog 'n anecdote?

Op bezoek bij mijn broer in Blg. zat ik in zijn auto, op de radio (dacht ik) werd 'n onnozel lieke gedraaid, geen erg, maar 't volgende bleek van hetzelfde onnozele kaliber te zijn, vraag ik aan m'n broer waar hij feitelijk naar luisterde, want 't was de onnozelheid voorbij qua tekst èn melodie, zegt hij; "Maar dat is K3, ken je dat niet, m'n dochtertjes zijn er gek op", was dus 'n CD, ik zei maar niks, maar dacht bij mezelf 'arme kindertjes die met die onnozelheid dagdagelijks om de oren geslagen worden, dat worden vast en zeker genieën later die beginnen te schreien als ze alleen naar buiten moeten'.
Ik ben daar te lang weg en heb geen begrip voor dat soort snowflake gedoe, hier is dat nog zo erg niet, gelukkig maar, want als ik op TV 'n programma zie waarin Vlaamse jongeren te zien zijn, kerels als strandjanetten en meisjes/vrouwen die niets vrouwelijk meer hebben, doorgedreven, aan waanzin grenzende politiek correctheid, ben ik blij dat ik daar geen deel meer van uitmaak.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 03:10   #94
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik woon niet in dat hersenloze schapenland en ik lees (meestal) uw gezever niet.

Op bezoek bij mijn broer in Blg. zat ik in zijn auto, op de radio (dacht ik) werd 'n onnozel lieke gedraaid, geen erg, maar 't volgende bleek van hetzelfde onnozele kaliber te zijn, vraag ik aan m'n broer waar hij feitelijk naar luisterde, want 't was de onnozelheid voorbij qua tekst èn melodie, zegt hij; "Maar dat is K3, ken je dat niet, m'n dochtertjes zijn er gek op", was dus 'n CD, ik zei maar niks, maar dacht bij mezelf 'arme kindertjes die met die onnozelheid dagdagelijks om de oren geslagen worden, dat worden vast en zeker genieën later die beginnen te schreien als ze alleen naar buiten moeten'.
Ik ben daar te lang weg en heb geen begrip voor dat soort snowflake gedoe, hier is dat nog zo erg niet, gelukkig maar, want als ik op TV 'n programma zie waarin Vlaamse jongeren te zien zijn, kerels als strandjanetten en meisjes/vrouwen die niets vrouwelijk meer hebben, doorgedreven, aan waanzin grenzende politiek correctheid, ben ik blij dat ik daar geen deel meer van uitmaak.
Eindelijk... terug wat lief bijtend sarcasme. (en bedankt voor de tip want ik kom volgende maand voor paar dagen naar Belgistan.)
Nota tot ikke-zelf: lokaal kindergekweel of rap op de radio = censuur.

Is radio 'nostalgie' of iets vergelijkbaars laatste eeuws ginder nog operationeel? Frequentie?
Dank U.
Oud 15 november 2016, 03:36   #95
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Eindelijk... terug wat lief bijtend sarcasme. (en bedankt voor de tip want ik kom volgende maand voor paar dagen naar Belgistan.)
Nota tot ikke-zelf: lokaal kindergekweel of rap op de radio = censuur.

Is radio 'nostalgie' of iets vergelijkbaars laatste eeuws ginder nog operationeel? Frequentie?
Dank U.
Ik zou 't niet weten, ik zei toch al dat ik er niet woon, en 't was niet de radio, maar 'n CD, voor z'n kindertjes, eerlijk waar, hij zong zelf die idiote teksten mee, ik wist niet wat ik zag of hoorde, of ik moest lachen of huilen.

Ik durfde niet te zeggen dat je je kinderen toch niet aan zulke martelpraktijken kan of mag blootstellen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 08:14   #96
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik woon niet in dat hersenloze schapenland
Welk land?

Citaat:
en ik lees (meestal) uw gezever niet.
Maar ik wil worden zoals u!
Citaat:

Wow! Wat een interessante anekdote!

U hebt evenwel mijn vraag niet begrepen.

Ik zal ze nog eens herhalen:
Hoe komt dat u immuun bent voor de hersenspoeling van de media, en hebt kunnen ontsnappen van een bestaan in de grijze domme massa. AUB, leg het mij uit. Wat is het geheim van uw genie?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 08:53   #97
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar blijven de argumenten? Met "u weet goed genoeg..." weten we niets. Ik weet immers geenszins wat u denkt te weten over wat ik zou weten...
Hou uzelf niet zo van den domme. U bent in staat op een veel hoger niveau te discussiëren dan dat.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 09:03   #98
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou uzelf niet zo van den domme. U bent in staat op een veel hoger niveau te discussiëren dan dat.
Dan zit het brein in de wolken.
Weeral een probleem.
Oud 15 november 2016, 10:55   #99
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou 't niet weten, ik zei toch al dat ik er niet woon, en 't was niet de radio, maar 'n CD, voor z'n kindertjes, eerlijk waar, hij zong zelf die idiote teksten mee, ik wist niet wat ik zag of hoorde, of ik moest lachen of huilen.

Ik durfde niet te zeggen dat je je kinderen toch niet aan zulke martelpraktijken kan of mag blootstellen.
Liever dat ze azijnpissers worden die op alles kakken wat populaire media is. Lekker subversief.
Mijn dochter staat ook soms schattig mee te dansen als er K3 op de TV is. So f*n what? Liever mijn kinderen aan een brede waaier van mogelijkheden blootstellen en leren van hun eigen menign te vormen, dan ze af te schermen van dingen waar ik zelf niet mee akkoord ga. Voor alles een leeftijd trouwens.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 11:15   #100
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het principe "mensen moeten kunnen leven zoals ze willen" gaat altijd vergezeld van een (meestal onuitgesproken) ander principe: "zolang je niet ingaat tegen de vrijheid van anderen, de openbare orde niet verstoort en de wetgeving niet overtreedt".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be