Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2015, 13:57   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Nuttige idioot

Ooit was Moureaux een strijdlustige voorstander van de migratiestop en van de assimilatie van de migranten en hun kinderen. Hij ging in het verzet tegen migrantenstemrecht. En van de subsidiëring van de islamreligie kon al helemaal geen sprake zijn.
Ooit was Moureaux een strijdlustige voorstander van de migratiestop. Hij ging in het verzet tegen migrantenstemrecht.
De omslag volgde in 1992, toen Moureaux burgemeester van Molenbeek werd. ‘Hij komt uit een liberaal en heel welgesteld milieu. Zijn arme medeburgers kende hij alleen door over hen te lezen’, schrijft Hermanus. Volgens de intussen overleden Luikse PS’er Guy Mathot leerde Moureaux, zoon van een voormalige liberaal minister, de tekst van De Internationale op de knie van het kindermeisje.

De zelfverklaarde marxist Moureaux en andere PS-kopstukken gedroegen zich als kolonialen die in Congo steunden op de stamhoofden om de inboorlingen rustig te houden, beschrijft Hermanus. Geconfronteerd met de eerste opstootjes van lokale jongeren deed Moureaux als burgemeester een beroep op de moskeeën. Die moesten dienen als doorgeefluik om de rust in de gemeente te bewaren en de kleine criminaliteit in te dijken.

Het bekwam Moureaux slecht. Hij werd, aldus Hermanus, ‘de nuttige idioot’ van de imams, die steeds inhaliger werden en nieuwe eisen stelden.

Vandaag raakt de PS allengs verstikt door dat deel van haar Brusselse electoraat dat weigert zich te integreren en dat niet wil begrijpen dat zijn waarden niet sporen met de westerse. Hermanus drukt Di Rupo op het hart dat de partij niet kan toelaten dat de hier vigerende normen en de politieke en maatschappelijke verworvenheden - zoals de scheiding tussen politiek en religie - de gelijkheid van mannen en vrouwen, worden afgezwakt omwille van die groep.

Deze PS, die bovendien gebukt gaat onder nepotisme, mediocre arrivisten en cliëntelisme, doet niet langer dromen, vindt een ontgoochelde Hermanus. ‘Wie niet meer droomt, is dood’, schrijft hij. Eraan toevoegend: ‘En er hangt nu al een lijkgeur.’

http://www.tijd.be/dossier/terreur/E...04153-8275.art
De Zaterdagmorgen bij het ontbijt is het artikel van Rik Van Cauwelaert altijd het eerste waar ik naar grijp. Altijd het lezen meer dan waard. De PS is de hoofdverantwoordelijke voor de volkomen uit de hand gelopen toestand in "la Capitale".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 14:50   #62
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ketterend ketje Bekijk bericht
Laat ons niet handelen zoals moslimextremisten en hem dus niet ophangen. Ook niet van de hoogste toren met zijn hoofd naar beneden smijten.
Levenslang is menselijker.
Zou dat een straf zijn voor de homosexueel geaarde Di Rupo, levenslang in de gevangenis?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2015, 17:28   #63
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Nuttige idioot

Ooit was Moureaux een strijdlustige voorstander van de migratiestop en van de assimilatie van de migranten en hun kinderen. Hij ging in het verzet tegen migrantenstemrecht. En van de subsidiëring van de islamreligie kon al helemaal geen sprake zijn.

Ooit was Moureaux een strijdlustige voorstander van de migratiestop. Hij ging in het verzet tegen migrantenstemrecht.

De omslag volgde in 1992, toen Moureaux burgemeester van Molenbeek werd. ‘Hij komt uit een liberaal en heel welgesteld milieu. Zijn arme medeburgers kende hij alleen door over hen te lezen’, schrijft Hermanus. Volgens de intussen overleden Luikse PS’er Guy Mathot leerde Moureaux, zoon van een voormalige liberaal minister, de tekst van De Internationale op de knie van het kindermeisje.

De zelfverklaarde marxist Moureaux en andere PS-kopstukken gedroegen zich als kolonialen die in Congo steunden op de stamhoofden om de inboorlingen rustig te houden, beschrijft Hermanus. Geconfronteerd met de eerste opstootjes van lokale jongeren deed Moureaux als burgemeester een beroep op de moskeeën. Die moesten dienen als doorgeefluik om de rust in de gemeente te bewaren en de kleine criminaliteit in te dijken.

Het bekwam Moureaux slecht. Hij werd, aldus Hermanus, ‘de nuttige idioot’ van de imams, die steeds inhaliger werden en nieuwe eisen stelden.

Vandaag raakt de PS allengs verstikt door dat deel van haar Brusselse electoraat dat weigert zich te integreren en dat niet wil begrijpen dat zijn waarden niet sporen met de westerse. Hermanus drukt Di Rupo op het hart dat de partij niet kan toelaten dat de hier vigerende normen en de politieke en maatschappelijke verworvenheden - zoals de scheiding tussen politiek en religie - de gelijkheid van mannen en vrouwen, worden afgezwakt omwille van die groep.

Deze PS, die bovendien gebukt gaat onder nepotisme, mediocre arrivisten en cliëntelisme, doet niet langer dromen, vindt een ontgoochelde Hermanus. ‘Wie niet meer droomt, is dood’, schrijft hij. Eraan toevoegend: ‘En er hangt nu al een lijkgeur.’

http://www.tijd.be/dossier/terreur/E...04153-8275.art
Hermanus heeft ook terecht kritiek op de "Vlaamse Moureaux" (Jean-Luc Dehaene).
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 17:49   #64
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Zaterdagmorgen bij het ontbijt is het artikel van Rik Van Cauwelaert altijd het eerste waar ik naar grijp. Altijd het lezen meer dan waard. De PS is de hoofdverantwoordelijke voor de volkomen uit de hand gelopen toestand in "la Capitale".
En toch:
de ex-Amerikaanse ambassadeur wist op "Eén" te vertellen dat Belgie nu in de Global Peace Index op plaats nr 14 staat... Voor 13/11 was dat de 9de plaats.
De top 3 v.d. veiligste landen in de wereld zijn : Ysland, Denemarken & Oostenrijk.
De ambassadeur zei ook dat voor buitenlanders Belgie "gevaarlijk" is omwille van de goede chocolade en in 't algemeen de héérlijke restaurants !
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 20:47   #65
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bij mijn weten is in het Franstalig onderwijs in Brussel, de Nederlandse taal verplicht als 2e taal.
Ja, en? Praat eens met afgestudeerde Franstalige humaniora studenten in het NL.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2015, 20:50   #66
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nogmaals, N-VA is geen voorstander van de federale staat. U richt uw pijlen op de enige partij (buiten VB) die niet mee aan de wieg stond van de laatste staatshervormingen. Verder is N-VA eveneens geen voorstander van de 19 baronieen en 6 politiezones. Hiervoor moet u bij de franstalige partijen zijn.
Maar het confederalisme dat zij voorstaan is evenmin goed. Enkel wat het VB wilt is de oplossing : kiezen voor de republiek Vlaanderen.
Oud 29 november 2015, 20:56   #67
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Er gaat bijgevolg geen bedreiging meer van uit.
Ben je al de problemen vergeten in de faciliteiten gemeenten? In België gaat er nog steeds wel degelijk en bedreiging van uit.
Oud 29 november 2015, 22:52   #68
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is in het Franstalig onderwijs in Brussel, de Nederlandse taal verplicht als 2e taal.
Bij mijn weten beslist de ouderraad, met gewone meerderheid, welke de 2de taal wordt.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 19:01   #69
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Eigenlijk is het toch ongelooflijk. Dat de Amerikanen hier een eerste Europese nieuwssite moeten uit de grond stampen omdat de Europeanen daar blijkbaar nog niet zelf aan gedacht hebben.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 23:24   #70
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ben je op zoek naar aandacht ? OK : ik heb je bijdrage gelezen en daar staat niets in dat enige reactie vraagt.
Graag gedaan.

Pandareus; gelieve te noteren dat ik om uw one-liners met zogezegd advies nooit vragende partij ben geweest. Je bent weeral verdwenen na een heleboel deelnemers aan deze topic persoonlijk te hebben aangevallen.
Dus doe uzelf en mij ook een plezier en hou uw commentaar voor uzelf.
Tenzij u iets persoonlijk zou te zeggen hebben over de de inhoud van de topic zelf of de te verwachten inhoud. Want een eigen visie geeft U nooit.
Je houdt je uitsluitend bezig met anderen persoonlijk aan te vallen en dan nog met waardeloze opmerkingen. Waardeloze opmerkingen zijn nog erger dan inhoudsloze opmerkingen. De weinige inbrengen die ik nog doe getuigen minder van een zucht naar opvallen dan uw inbrengen. Heel het forum is doorspekt met gezever en persoonlijke aanvallen van uwentwege.
Ik schreef het reeds eerder op dit forum dat ik mijn inbreng zou minderen en dat uw gezever daartoe heeft bijgedragen. En als er toendertijds iets onder uw hersenpan zat van betekenis dan had U toen reeds de U passende conclusies getrokken. Maar een hond boven zijn etensbak kan alleen maar op een manier reageren en dat is "bijten naar anderen". En het is vooral die etensbak die uw gedrag negatief beïnvloed.
Meer verwacht ik dan ook niet meer van U.
Dus houdt uw commentaar maar voor uzelf. Het enige advies dat ik U kan geven.
En laat de opmerkingen als die nodig zijn best over aan de moderators.
Dag Panda!

Laatst gewijzigd door werkman : 16 november 2016 om 23:26.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 23:30   #71
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Eigenlijk is het toch ongelooflijk. Dat de Amerikanen hier een eerste Europese nieuwssite moeten uit de grond stampen omdat de Europeanen daar blijkbaar nog niet zelf aan gedacht hebben.
POLITICO, hand in hand met de Soros-duivel.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2016, 01:06   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probleem nr1:

Hoeveel keren moet ik nog herhalen dat grenzen ideaal zijn voor misdadigers. Onze Vlaams-nationalisten op dit forum hebben mij in het verleden al herhaaldelijk uitgelachen als ik dat aangaf als een van de redenen waarom ik tegenstander ben van gewestvorming.
Waar zijn ze nu, de mannen die hun dag vullen met het verkondigen van Vlaams-nationalistische geleuter op dit forum?
Wel zagen over de verdeling van Brussel, maar dat België gesplitst wordt is dan geen probleem. Dan kijken ze de andere kant op.
Van Belgique met de billen bloot naar het Brusselse onderwijs, en van daar naar de gewestvorming, om uiteindelijk te belanden bij de mannen die hun dag vullen met Vlaams-nationalistisch geleuter.

Je mag nochtans op twee oren slapen, pajoke. Jouw geliefde Belgique zal niet splitsen dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.
Oud 17 november 2016, 01:21   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat klopt,

maar "Nederlands" is zo goed als nergens/nooit een buisvak.

Er wordt - meestal noodgedwongen - héél véél door de vingers gezien.
Zoals te verwachten was zijn jouw woorden vluchtiger dan gas.....

Het artikel waar deze draad over gaat handelt trouwens niet over de tweede taal die (zogezegd) verplicht is in Brussel maar over "The 12 people and ideas that ruined Molenbeek". EEN van hen is de N-VA-politicus waar dit over geschreven wordt:

Citaat:
The Belgian interior minister bluntly admitted ahead of the attacks that Molenbeek was full of problems. And then on Saturday, he said: “We don’t have control of the situation in Molenbeek.” While taking useful steps to set up much needed databases and demand results from local officials, Flemish Jambon also is knocked by many for paying too little attention to Brussels, despite a constant string of warning signs. The Flemish regional government, led by Jambon’s NVA party, cut funding to the very services in Molenbeek that Jambon says should have been doing more to work together and prevent radicalization.
Het artikel gaat in hoofdzaak over de radicalisering in Molenbeek waar j�*renlang geen aandacht aan besteed werd. In hoofdzaak door Brusselse politici. Maar pajoke moet kunnen lullen over Vlaams-nationalistisch geleuter, over de splitsing van Belgique, de verdeling van Brussel, en over de tweede taal Nederlands die in Brussel verplicht zou zijn.

De 11 politici van de traditionele partijen die Molenbeek door de jaren heen maakten tot wat het is kent pajoke niet.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 november 2016 om 01:32.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2016, 01:56   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Heb je daar eigenlijk een bron voor, voor deze bewering ?

edit : ik zie dit enkel op een haatblog fenixx.org en een andere haatblog NL4NL

lijkt met bullshit te zijn...
Ik heb nochtans ook zoiets opgevangen. Op de Nederlandse tv denk ik.
En neen, niet eind vorig jaar maar slechts enkele dagen geleden.
Het ging over haatzaaiende imams en de moskeeën waar zij predikten.
Oud 17 november 2016, 01:59   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
POLITICO, hand in hand met de Soros-duivel.
Naar nieuws dat niet onder de politiek correcte hamer ging hoeven we alleszins niet te zoeken in de Belgische "kwaliteitsmedia".
Oud 17 november 2016, 08:57   #76
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
In mijn tijd was een uur handwerk ook verplicht in mijn klas, maar er is geen enkele handarbeider uit voorgekomen hoor...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2016, 09:00   #77
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In mijn tijd was een uur handwerk ook verplicht in mijn klas, maar er is geen enkele handarbeider uit voorgekomen hoor...
Huisvrouwen daarentegen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2016, 09:01   #78
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Probleem nr1:

Hoeveel keren moet ik nog herhalen dat grenzen ideaal zijn voor misdadigers. Onze Vlaams-nationalisten op dit forum hebben mij in het verleden al herhaaldelijk uitgelachen als ik dat aangaf als een van de redenen waarom ik tegenstander ben van gewestvorming.
Waar zijn ze nu, de mannen die hun dag vullen met het verkondigen van Vlaams-nationalistische geleuter op dit forum?
Wel zagen over de verdeling van Brussel, maar dat België gesplitst wordt is dan geen probleem. Dan kijken ze de andere kant op.
En waarom wordt la Belgique gesplitst??? België heeft geen recht van bestaan voor de grote francofonie die alleen maar la Belgique willen erkennen...
dus dat is toch vragen voor een splitsing...
Hoe dikwijls moet ik dat nog zeggen???
en hoe komt het dat de Vlaamse elite ostentatief de andere kant blijft uitkijken ipv de grondrechten van de Vlamingen eindelijk eens te beschermen in dit onland???
Waarom doen ze het niet??? Hebben ze bang van het franstalige ongekontroleerde, diep gewortelde banditisme; lees anti-Vlaams racisme???
Oud 17 november 2016, 09:04   #79
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
52% van de Waalse leerlingen kiezen Engels, en 48% Nederlands.
http://www.rtbf.be/info/regions/deta...gue?id=7832541

Wat wil dat zeggen: Als we afgerond de bevolking van Wallonië tellen is dat 3,5 miljoen Brussel 1 miljoen Franstaligen. Samen is dat 4,5 miljoen.

Een ruwe berekening:
48% van die 3,5 kiezen voor Nederlands. Dat is 1,7. Alle Brusselaars moeten Nederlands kiezen=1.
1,7+1=2,7.

2,7 van de 4,5 hebben Nederlands als 2e taal.

Besluit: 60% van de Franstaligen volgen Nederlands als tweede taal.
Vreemd, maar ik zie echt niet waar die 60% franstaligen die Nederlands als tweede taal kiezen te vinden zijn... Ze moeten zich wel enorm goed verbergen... Vrezen ze misschien anti-Vlaamse reacties van hun franstalige medebewoners???
Oud 17 november 2016, 09:05   #80
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Newsflash, Vlaams nationalisten zijn ook tegenstander van gewestvorming en heterogene bevoegdheidscreatie. Je richt je pijlen dus op de verkeerden. Je moet het gaan zoeken bij de Belgicistjes die krampachtig blijven vasthouden aan een niet werkende staatsstructuur waardoor ze het moeilijker en moeilijker maken om nog te blijven functioneren door nieuwe, nog belachelijkere compromis staatshervormingen er door te drukken.
2
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be