Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2016, 22:24   #301
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Terug naar de tijd van het Ancien Regime volgens Jan Nolf. Hij geeft Francken alvast weinig hoop. In cassatie kan hij enkel wijzen op motiverings- of procedurefouten en die zijn er volgens hem niet.

HLN
Jan Nolf. Het kopstuk van het weekblad dat besloot een linkse koers te gaan varen en Rik van Cauwelaert buiten werkte?
Ze geraken hun linkse brol zo te zien moeilijk kwijt want ik kreeg enkele dagen geleden de zoveelste aanbieding in de bus, en pal daarna het zoveelste telefoontje.
Zowel de Kack als De Nolf hadden zich beter aan hun ancien regime gehouden.
Bij de VRT wordt er in alle geval meer aandacht besteed aan de mening van de ex.hoofdredacteur Rik Van Cauwelaert dan aan die van de ex.vrederechter Jan Nolf.
Oud 8 december 2016, 22:25   #302
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je pillen al gekocht ?
Ik meen het ...en waarom geen atoombom dat het eindelijk eens stopt wat een leven is dat nog en het duurt al langer dan de 2e wereldoorlog dagelijks dat gezaag (je moet jullie eens bezig zien en horen allemaal over een bende stomme vluchtelingen debatteren in plaatst van leuke dingen te kunnen doen met jullie leven, het manipuleert gans ons bestaan ..; vreemdelingen & vluchtelingen ...dat ze stikken.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 22:28   #303
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik meen het ...en waarom geen atoombom dat het eindelijk eens stopt wat een leven is dat nog en het duurt al langer dan de 2e wereldoorlog dagelijks dat gezaag (je moet jullie eens bezig zien en horen allemaal over een bende stomme vluchtelingen debatteren in plaatst van leuke dingen te kunnen doen met jullie leven, het manipuleert gans ons bestaan ..; vreemdelingen & vluchtelingen ...dat ze stikken.
Je vergat op mijn vraag te antwoorden.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 22:28   #304
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Of is het nog voor 50 jaar ver...
Oud 8 december 2016, 22:30   #305
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je vergat op mijn vraag te antwoorden.
Waarom is dat zo belangrijk ba neent.
Oud 8 december 2016, 22:31   #306
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jan Nolf. Het kopstuk van het weekblad dat besloot een linkse koers te gaan varen en Rik van Cauwelaert buiten werkte?
Ze geraken hun linkse brol zo te zien moeilijk kwijt want ik kreeg enkele dagen geleden de zoveelste aanbieding in de bus, en pal daarna het zoveelste telefoontje.
Zowel de Kack als De Nolf hadden zich beter aan hun ancien regime gehouden.
Bij de VRT wordt er in alle geval meer aandacht besteed aan de mening van de ex.hoofdredacteur Rik Van Cauwelaert dan aan die van de ex.vrederechter Jan Nolf.
Stevig onderbouwd. Ik kan u ook het artikel van de VRT aanbieden. Niet dat het enige meerwaarde biedt aan u bevooroordeelde mening. Het is alleen krek hetzelfde artikel.

VRT Jan Nolf: "N-VA wil uitvoerende macht uitbreiden ten koste van rechterlijke macht

Laatst gewijzigd door Jakko : 8 december 2016 om 22:32.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 22:33   #307
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stevig onderbouwd. Ik kan u ook het artikel van de VRT aanbieden. Niet dat het enige meerwaarde biedt aan u bevooroordeelde mening. Het is alleen krek hetzelfde artikel.

VRT Jan Nolf: "N-VA wil uitvoerende macht uitbreiden ten koste van rechterlijke macht
Je kan evengoed het tegenovergestelde zeggen: rechterlijke macht eigent zich wetgevende en uitvoerende macht toe.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 22:33   #308
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Helaas dat krijgt een vulgair dictatuur geurtje. Als de rechters je niet aanstaan gooi ze buiten zoals Erdogan in Turkije.
Citaat:
Erevrederechter en justitiewatcher Jan Nolf is niet verbaasd over de uitspraken van regeringspartij N-VA dat de rechters in de zaak rond het visum voor de Syrische gezin "wereldvreemd" zijn en dat ze "de wet strikt moeten toepassen". "De N-VA wil al heel lang terug naar de perkamenten rechters van het Ancien Regime", zegt Nolf vandaag.

Het ziet er eerder naar uit dat ex.vrederechter en zelfbenoemde justitiewatcher Jan Nolf de wet naar eigen goeddunken wenst te interpreteren.
Een minister die verlangt dat de wet strikt wordt toegepast zet Den Dolf als wereldvreemd weg.
Oud 8 december 2016, 22:49   #309
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stevig onderbouwd. Ik kan u ook het artikel van de VRT aanbieden. Niet dat het enige meerwaarde biedt aan uw bevooroordeelde mening. Het is alleen krek hetzelfde artikel.

Volgens mijn bevooroordeelde mening ziet het er eerder naar uit dat Jan Nolf, de zelfbenoemde justitiewatcher, mede-eigenaar van de Kack en rechter op rust de wet naar eigen goeddunken wenst te interpreteren.

Op welke wijze breidt de N-VA de rechterlijke macht uit ten koste van de rechterlijke macht als ze niet eens aan de rechterlijke morrelt maar vraagt dat rechters de wet strikt toepassen?

Wie heeft Den Dolf horen klagen over het ancien regime toen madam Liekendael de wet letterlijk toepaste en Belgique de wereldpers haalde met haar spaghettiarrest?
Oud 8 december 2016, 22:51   #310
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het ziet er eerder naar uit dat ex.vrederechter en zelfbenoemde justitiewatcher Jan Nolf de wet naar eigen goeddunken wenst te interpreteren.
Een minister die verlangt dat de wet strikt wordt toegepast zet Den Dolf als wereldvreemd weg.
Een Familierechtbank is wel een hoger niveau dan een vredegerecht. Persoonlijk had ik voorheen geen hoge opinie van het gerecht maar deze mensen hebben wel ten gronde hun werk gedaan. De wet is de wet is goed voor bekrompen idioten. Ik heb ervaren dat het gerecht ook menselijk kan zijn of ik heb gewoon geluk gehad. In ieder geval chapeau voor deze mensen van de Familierechtbank van Dendermonde. Toevallig allemaal vrouwen incluis de procureur.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 23:17   #311
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA roept het volk via sociale media op om Theo Francken te steunen in zijn strijd tegen deze wereldvreemde rechters.
En gelijk hebben ze. Het afleveren van een visum moet gebeuren door iemand die ter verantwoording kan worden geroepen, niet door een rechter.

Het gerecht heeft niets liever dan dat er een hele dwangsom stroom op gang komt waarvan dan een deel in handen komt van de advocaten.

Ik zit niet op twitter maar #IkSteunTheo

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 23:25   #312
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een Familierechtbank is wel een hoger niveau dan een vredegerecht. Persoonlijk had ik voorheen geen hoge opinie van het gerecht maar deze mensen hebben wel ten gronde hun werk gedaan. De wet is de wet is goed voor bekrompen idioten. Ik heb ervaren dat het gerecht ook menselijk kan zijn of ik heb gewoon geluk gehad. In ieder geval chapeau voor deze mensen van de Familierechtbank van Dendermonde. Toevallig allemaal vrouwen incluis de procureur.
Maw uw achting voor het gerecht stijgt, naargelang ze al of niet oordelen volgens uw grote gelijk.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 23:29   #313
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij zijn getrouwd onder volledige scheiding van goederen (of hoe heet dat) en mijn vrouw heeft absoluut niets van mij financieel nodig. Het was voor ons beiden iets wat we niet onder controle hadden. Zij was volkomen gelukkig in haar land en ik was gelukkig mijn goesting te doen als vrijgezel.

Als ge geen argumenten meer hebt gooit ge het op een andere boeg door mijn vrouw als een hoertje af te schilderen. Dat had ik reeds 3 jaar geleden ingecalculeert. Dat was waarschijnlijk ook de opinie van Vreemdelingenzaken en mijn gemeentelijke overheid. Gelukkig genoeg was er een rechtbank die na grondig onderzoek daar anders heeft over geoordeeld.
Wat het over een andere boeg gooien betreft....
Als ik een bekend voorbeeld geef van een gezin dat uitgewezen wordt omdat het in de illegaliteit leeft en het vertikt om het land te verlaten, en jij zet daar je partner tegenover, waar je wél een verblijfsvergunning voor weet te bemachtigen, maar je houdt je mond stijf dicht houdt de motivatie van de drie rechters en de procureur die de verblijfsvergunning regelden. Ik ga er dan wel logischerwijze van uit dat je madam, net als mijn voorbeeld, illegaal in het land verbleef was. Dan beweer jij echter dat zij volkomen gelukkig was in haar eigen land en dat jij hier je goesting deed als vrijgezel. Waarvoor was die cinema voor een familierechtbank dan nodig om aan een verblijfsvergunning voor een madam te geraken die volkomen gelukkig was in haar eigen land?

In de gemeente waar jij en je partner/vrouw bekend waren lukte dat niet. Na "grondig onderzoek" elders wel.
Geef toe dat iemand met hersens zich vragen stelt bij dergelijke verhalen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 december 2016 om 23:40.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 23:36   #314
demonen
Banneling

Standaard

Wij zijn eindeloos opgelicht door de gemeentelijke holding (verleden week, niemand gaat vervolgd worden), Dexia, Fortis, Ethias, Arco, kazachgate, KBC..... de belg is zelfs gewoon garant gesteld als het misloopt met Dexia. Voor het gerecht hoeven zulke dingen allemaal niet vervolgd te worden. Meestal verjaart het. Niemand is verantwoordelijk. Het gerechtelijk apparaat staat graag ten dienst van buitenlanders. Het eigen volk kan stikken.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 23:38   #315
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht

Ik zit niet op twitter maar #IkSteunTheo

Francken heeft in stilte al zo'n 800 humanitaire visa toegekend, ik snap dus niet waarom hij van deze ene zaak zo'n statement maakt. Een stoer symbooldossiertje teneinde een wit voetje te halen bij de VB-kiezer, waarschijnlijk.

En sukkeltjes slikken dat voor zoete koek.

Laatst gewijzigd door Coldwave : 8 december 2016 om 23:39.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 23:47   #316
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Wat een slijmbal :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...tiek/1.2839550

Voorwaar imo nog steeds de meest "tjeefachtige" onder de cd&v-ers. Een misdienaar is er niks tegen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 00:04   #317
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat een familierechtbank van een hoger niveau is dan een vredegerecht doet niet ter zake. Net als Den Dolf oordeel jij dat een rechter de wet niet letterlijk hoeft te nemen. D�*t doet wél terzake. Dat wet is de wet is volgens jou voor bekrompen idioten.

Feit blijft dat je partner niet zo gelukkig was in haar eigen land want dan verloste ze geen vrijgezel van mijn favoriete levensstijl.
Feit blijft dat ze hier illegaal was anders had ze geen verblijfsvergunning nodig.
De vraag blijft wat de doorslag gaf voor een familierechtbank om je partner een verblijfsvergunning te geven. Je blijft daar opvallend vaag over. Ik denk dat ik er niet ver naast zat met de twee andere voorbeelden uit mijn eigen ervaringen ik opsomde. (Illegaal in het land/trouwen met een Belg/kindje maken/familierechtbank/verblijfsvergunning)

Terloops. Ik heb je partner/vrouw niet als een hoertje afgeschilderd. Dat woord gebruikte ik trouwens niet één keer in mijn voorbeelden.
Oud 9 december 2016, 00:05   #318
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Francken heeft in stilte al zo'n 800 humanitaire visa toegekend
Dat is zijn goed recht als staatssecretaris asiel & migratie.

Citaat:
ik snap dus niet waarom hij van deze ene zaak zo'n statement maakt.
Omdat hij dit visum niet wil toekennen, terwijl een rechter zijn hand probeert te forceren. Snap je het nu?

Citaat:
Een stoer symbooldossiertje teneinde een wit voetje te halen bij de VB-kiezer, waarschijnlijk.
Francken zou veel meer moeten doen dan dit, maar elke vooruitgang is welkom.

Citaat:
En sukkeltjes slikken dat voor zoete koek.
Weet jij wel wat sukkeltjes zijn? Dit zijn sukkeltjes:

En terwijl Merkel in haar waanzin haar eigen volk & cultuur aan het vernietigen is, proberen landen als Hongarije & Macedonië met een fractie van de budgetten die hier in West-Europa rondklotsen de sukkeltjes te beschermen tegen zichzelf:

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 9 december 2016 om 00:06.
Oud 9 december 2016, 00:14   #319
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Wij zijn eindeloos opgelicht door de gemeentelijke holding (verleden week, niemand gaat vervolgd worden), Dexia, Fortis, Ethias, Arco, kazachgate, KBC..... de belg is zelfs gewoon garant gesteld als het misloopt met Dexia. Voor het gerecht hoeven zulke dingen allemaal niet vervolgd te worden. Meestal verjaart het. Niemand is verantwoordelijk. Het gerechtelijk apparaat staat graag ten dienst van buitenlanders. Het eigen volk kan stikken.
Een dikke 2
Oud 9 december 2016, 00:33   #320
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat een slijmbal :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...tiek/1.2839550

Voorwaar imo nog steeds de meest "tjeefachtige" onder de cd&v-ers. Een misdienaar is er niks tegen.
Ach, Verheirstraeten.
Idd de tsjeef bij uitstek in de CD&V.

Hij kapt op Francken, maar beweert tegelijkertijd krek hetzelfde, namelijk dat de wet voor iedereen geldt.
Voor iedereen behalve voor rechters?
Die mogen de wet naar eigen goeddunken interpreteren anders zijn ze onmenselijk?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be