Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2016, 21:22   #281
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het heeft gewerkt in de VS
Daar hebben ze andere rechtspraak, in Belgie moet de rechter zijn uitspraak toetsen aan de wet.

Moet ik dat echt uitleggen?
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 21:25   #282
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vergeet dat maar. Politiek gesproken moet je achterlijk zijn om een wedstrijdje te organiseren rond het thema van je aartsvijand/concurrent. Ik wil er een magnum goeie champagne met jou op verwedden dat de liberalen het confederalisme nooit nog een woord gaan gunnen. Dat is dood en begraven. Hoe sneller het vergeten is, hoe beter.
Je glazen bol is onberekenbaar.
Zeg nooit "nooit".
Confederalisme dood ??? Momenteel in slaap, niet meer dan dat.
Het zal nog wakker gemaakt worden op het gepaste moment.
D�*t is zeker.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 21:26   #283
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Als het goed is mag het ook gezegd worden en Theo Francken pakt deze zaak goed aan.

Desnoods moet partijgenoot Jan Jambon de politie de opdracht geven om de deurwaarders met harde hand buiten te zetten als die de inboedel komt in beslag nemen. Ik weet zeker dat er politieagenten zullen zijn die dat zouden doen. Want de politie heeft nog het meest last van al die illegalen en vreemdelingen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 21:28   #284
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het steekt wel een beetje bij "de mensen" dat een paar Syriërs met de juiste connecties kunnen beschikken over een team van advocaten, de steun van een hele rits gesubsidieerde mensenrechtenorganisaties en een juridisch apparaat dat ineens als een goed geoliede machine binnen de week de juiste arresten aflevert.

Dat kun je toch wel begrijpen?

Francken is daarop aan het inspelen. Hij gaat in elk geval goed scoren.
Die Walen onderschatten hun "vijand".
Dat is een kapitale fout.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 21:31   #285
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Francken probeert hier eigenlijk te insinueren dat er een soort complot tegen hem en zijn partij is, en met zijn achterban trappen mensen daarin. Daar doe je verder niks aan, mensen die dom zijn en dom willen blijven kun je hooguit belerend toespreken, niet omdat ze kunnen of willen leren maar omdat ze het verdienen.

De N-VA roept het volk via sociale media op om Theo Francken te steunen in zijn strijd tegen deze wereldvreemde rechters.

Ik zweer getrouwheid aan de Koning, gehoorzaamheid aan de Grondwet en aan de wetten van het Belgische volk.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 21:36   #286
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Daar hebben ze andere rechtspraak, in Belgie moet de rechter zijn uitspraak toetsen aan de wet.

Moet ik dat echt uitleggen?
Graag.
Welke wet zegt dat hij een visum moet geven aan elke vreemdeling die er om vraagt ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 21:40   #287
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
De N-VA roept het volk via sociale media op om Theo Francken te steunen in zijn strijd tegen deze wereldvreemde rechters.

Ik zweer getrouwheid aan de Koning, gehoorzaamheid aan de Grondwet en aan de wetten van het Belgische volk.
Helaas dat krijgt een vulgair dictatuur geurtje. Als de rechters je niet aanstaan gooi ze buiten zoals Erdogan in Turkije.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 21:49   #288
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Scheiding der machten is zo één van die regeltjes van onze landen die degelijk en efficiënt bestuur in de weg staat.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 21:52   #289
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Gemakkelijk, de Familierechtbank (drie rechters en een procureur) van Dendermonde heeft de overheid veroordeeld tot de gerechtskosten en het verplicht inschrijven in de bevolkingsregisters en het uitreiken van een verblijfskaart aan mijn toenmalige partner en huidige vrouw.

Jij kon er dus drie rechters en een procureur toe bewegen om de overheid te verplichten je illegaal in het land verblijvende partner een verblijfsvergunning te geven?
Op welke gronden?
Omdat je met een illegaal in het huwelijk wilde treden? Of omdat je al voor het nodige nageslacht had gezorgd? Vandaar de familierechtbank?

Dat is mogelijk. Ik stond er namelijk bij en keer ernaar toen een donkerhuidige vrouw tegen een kleine zelfstandige (die intussen aan kanker is overleden) opschepte dat ze als asielzoekster 1000 euro per maand opstreek plus voorrang kreeg voor een sociale woning. Ze had de vriend van de doodzieke zelfstandige ingepalmd die het met minder dan 700 euro per maand moest rooien en hoopte gauw zwanger te worden om meer kans te maken op een verblijfsvergunning.

Mijn bloedeigen broer scheidde van de vrouw waarmee hij drie kinderen had en haalde een jonge Marokkaanse naar hier. Eens getrouwd en een vierde kind rijker had zij mijn broer niet langer nodig. Zij haalde op haar beurt een landgenoot naar hier. Mijn broer is zijn twee vrouwen, zijn vier kinderen én zijn huis kwijt gespeeld.

Toch veel geluk gewenst met je wederhelft.
Oud 8 december 2016, 21:55   #290
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

operatie vernietig Francken is opgestart
Oud 8 december 2016, 22:00   #291
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Helaas dat krijgt een vulgair dictatuur geurtje. Als de rechters je niet aanstaan gooi ze buiten zoals Erdogan in Turkije.
Terug naar de tijd van het Ancien Regime volgens Jan Nolf. Hij geeft Francken alvast weinig hoop. In cassatie kan hij enkel wijzen op motiverings- of procedurefouten en die zijn er volgens hem niet.

HLN
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 22:06   #292
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Terug naar de tijd van het Ancien Regime volgens Jan Nolf. Hij geeft Francken alvast weinig hoop. In cassatie kan hij enkel wijzen op motiverings- of procedurefouten en die zijn er volgens hem niet.

HLN
Het feit dat de rechter onbevoegd was volstaat anderzijds wel als procedurefout...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 22:06   #293
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

HLN
Cassatie is slechts een maneuver. De zaak is aanhangig bij de Raad Van State. Die zal uitsluitsel moeten geven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 22:07   #294
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is te zeggen, de toenmalige leden hadden dat bij meerderheid bepaald.

Maar die (Vlaamse) mensen zijn lang weg bij de OVLD.
Ik weet het. Daarom schreef ik ook "tot voor kort".
tRutten is nog niet zo gek lang partijvoorzitster. Bovendien is zij niet de enige die op een partijcongres genomen beslissingen aan haar nep-democratische reet veegt.
Ook bij de N-VA is dat de gangbare praktijk.
Oud 8 december 2016, 22:07   #295
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

HLN
Citaat:
Maar in de huidige samenleving volstaat deze manier van rechtspraak niet langer. "Wetten zijn gebrekkig in hun formulering. Het moet daarentegen gaan om de dagelijkse implementatie van de wet. Rechters moeten net activistischer zijn", zegt de erevrederechter.
Maar als één of andere griffier een verkeerde datum neerpent of een rechter "vergeet" zijn handtekening onder een vonnis te zetten dan schreeuwt men "procedurefout" en mag de wet niet meer geïmplementeerd worden.
Oud 8 december 2016, 22:09   #296
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Cassatie is slechts een maneuver. De zaak is aanhangig bij de Raad Van State. Die zal uitsluitsel moeten geven.
Daar zit inderdaad meer logica in.

Wat was die eerste rechter eigenlijk aan het denken toen die meende te moeten oordelen over een overheidsbeslissing ?
Oud 8 december 2016, 22:11   #297
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij kon er dus drie rechters en een procureur toe bewegen om de overheid te verplichten je illegaal in het land verblijvende partner een verblijfsvergunning te geven?
Op welke gronden?
Omdat je met een illegaal in het huwelijk wilde treden? Of omdat je al voor het nodige nageslacht had gezorgd? Vandaar de familierechtbank?

Dat is mogelijk. Ik stond er namelijk bij en keer ernaar toen een donkerhuidige vrouw tegen een kleine zelfstandige (die intussen aan kanker is overleden) opschepte dat ze als asielzoekster 1000 euro per maand opstreek plus voorrang kreeg voor een sociale woning. Ze had de vriend van de doodzieke zelfstandige ingepalmd die het met minder dan 700 euro per maand moest rooien en hoopte gauw zwanger te worden om meer kans te maken op een verblijfsvergunning.

Mijn bloedeigen broer scheidde van de vrouw waarmee hij drie kinderen had en haalde een jonge Marokkaanse naar hier. Eens getrouwd en een vierde kind rijker had zij mijn broer niet langer nodig. Zij haalde op haar beurt een landgenoot naar hier. Mijn broer is zijn twee vrouwen, zijn vier kinderen én zijn huis kwijt gespeeld.

Toch veel geluk gewenst met je wederhelft.
Wij zijn getrouwd onder volledige scheiding van goederen (of hoe heet dat) en mijn vrouw heeft absoluut niets van mij financieel nodig. Het was voor ons beiden iets wat we niet onder controle hadden. Zij was volkomen gelukkig in haar land en ik was gelukkig mijn goesting te doen als vrijgezel.

Als ge geen argumenten meer hebt gooit ge het op een andere boeg door mijn vrouw als een hoertje af te schilderen. Dat had ik reeds 3 jaar geleden ingecalculeert. Dat was waarschijnlijk ook de opinie van Vreemdelingenzaken en mijn gemeentelijke overheid. Gelukkig genoeg was er een rechtbank die na grondig onderzoek daar anders heeft over geoordeeld.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 22:16   #298
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
operatie vernietig Francken is opgestart
IK denk dat niet , héél dien rotte oorlog in Syrië en ook andere landen met hun achterlijke stront oorlogen van 30 jaar aan een stuk en hun klote volk,, maakt "ook ons korte leven kapot het gaat dagelijks altijd maar over vluchtelingen hier vluchtelingen daar wat heeft dat met ons leven te maken dat ze oprotten allemaal die stomme wereldvluchtelingen ,, en hun plang trekken elders op de wereld die is groot genoeg fuckers.. hoepel gewoon op , of val allemaal gewoon dood jong , het leven is méér dan oorlogen en vluchtelingen gaat dat nu nooit eens eindigen dat gezeik .

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 8 december 2016 om 22:18.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 22:18   #299
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
IK denk dat niet , héél dien rotte oorlog in Syrië en ook andere landen met hun achterlijke stront oorlogen van 30 jaar aan een stuk en hun klote volk,, maakt "ook ons korte leven kapot het gaat dagelijks altijd maar over vluchtelingen hier vluchtelingen daar wat heeft dat met ons leven te maken dat ze oprotten allemaal die stomme wereldvluchtelingen ,, en hun plang trekken elders op de wereld die is groot genoeg fuckers.. hoepel gewoon op ,
Je pillen al gekocht ?
Oud 8 december 2016, 22:19   #300
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

HLN
Jan Nolf. Het kopstuk van het weekblad dat besloot een linkse koers te gaan varen en Rik van Cauwelaert buiten werkte?
Ze geraken hun linkse brol zo te zien moeilijk kwijt want ik kreeg enkele dagen geleden de zoveelste aanbieding in de bus, en pal daarna het zoveelste telefoontje.
Zowel de Kack als De Nolf hadden zich beter aan hun ancien regime gehouden.
Bij de VRT wordt er in alle geval meer aandacht besteed aan de mening van de ex.hoofdredacteur Rik Van Cauwelaert dan aan die van de ex.rechter Jan De Nolf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be