![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En daar gaan we weer.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij pedofilie zijn het minderjarigen, zeg maar kinderen, die door de wet moeten beschermd worden. Ik zie echt het verband niet met Van Spilbeeck.
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de emotie de enige referentie is? Of toch niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge zijt totaal oneerlijk als ge er hier pedofilie bijsleurt.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 4 februari 2018 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Als men de discussie wil sluiten door de primauteit van de emoties naar voor te schuiven, dan is het vrij logisch andere voorbeelden aan te halen. Dan wordt duidelijk dat de emoties niet de primauteit kunnen hebben, maar dat we ook andere elementen in rekening nemen. Ook zo bij de hele zaak rond de genderideologie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De uitspraak "wie ben ik om hem zijn geluk te ontzeggen" gaat bijgevolg niet op. Fijn dat u toch dezelfde conclusie kwam. Zij het wel langs de omweg die ik u liet gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Adequater zou zijn dat de wet kinderen beschermt tegen pedofilie, in mijn ogen snap ik wel dat mannen jonge meisjes aantrekkelijk vinden om er sex mee te hebben en is de pedofiel in feite strafbaar voor de daad zelf. Maar genderproblematiek hiermee verweven is ten gronde een no go, in de eerste plaats dat de oorzaken tot beide problematieken verschillend zijn waar de een over een biologisch niet passen in het juiste lichaam probleem gaat en de andere over een niet biologische gedragsprobleem gaat.
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 4 februari 2018 om 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het vaste rondje zondagavondsofismen is weer bezig.
Moet kunnen. Alleen wanneer men het misbruik dat inherent is aan pedofilie op één lijn stelt met levenskeuzes van volwassen transsexuelen vind ik het verontrustend lichtzinnig.
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U mist overduidelijk de kern: de aard van het argument, nl. "de emoties als ultieme toetssteen". In de aard van "wie zijn wij om hem zijn geluk te ontzeggen?".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij weet zelfs zonder dat ik het zeg dat het zijn sofismen zijn.
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kuch. U zegt het nochtans zelf. We kunnen bepaalde handelingen en daden beoordelen vanuit verschillende criteria. Niet louter alles goedpraten vanuit de oproep "laat je gevoel spreken".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook bevestigt het: we kunnen gedragingen gerust ook vanuit andere gezichtspunten benaderen dan enkel "hij voelt zich goed, dus wat moet jij er dan tegen zijn".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind jouw vergelijking zeer laag bij de grond.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet wel heel zeker dat het van uw kant een totaal van de pot gerukt discussieargument is van pedofilie - een misdaad dus - te gaan vergelijken met de transgenderproblematiek. Van Spilbeek heeft niemand schade berokkend. En ja, het hele mediacircus errond irriteert mij ook, dat is de prijs die mediafiguren blijkbaar moeten betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |