Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2018, 20:38   #221
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Als je een ezel zijn oren bijknipt word die dan een paard? Ik bedoel als je een man zijn apparatuur eraf knipt valt de Y chromosoon dan ineens ook maar weg of is hij dan gewoon een man die zonder pisser verder kan.
Er komt inderdaad heel wat meer bij kijken dan alleen maar "het pissertje".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 20:46   #222
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De reactie van die zwaar zieke man kan ik begrijpen. De opgepompte media-koorts voor dit ene geval en de sensatie er rond is ronduit degoutant. De journalistieke epigonen hebben er een soort breaking news van gemaakt.
Oud 3 februari 2018, 21:09   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
En dan? Wie zegt dat een combinatie iets moét voortbrengen?
Tussen kunnen en moeten is er een immens verschil.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 21:30   #224
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er komt inderdaad heel wat meer bij kijken dan alleen maar "het pissertje".
Ik citeer:

Vooreerst, wat is er mis met een man die vrouwelijke trekjes heeft of een vrouw die mannelijke trekjes heeft? Laat de variëteiten bloeien. Niemand houdt een man tegen om modieus, invoelend, charmant te zijn. Zo zijn er wel nog meer en zij zijn zeker gewenst.
De media pakken uit met een rolmodel en alles lijkt rozengeur en maneschijn, ‘mijn nieuw leven begint’. Maar de transitie lijkt ons verre van gemakkelijk en natuurlijk. Bo moet nu levenslang vrouwelijke hormonen nemen, die de nodige bijwerkingen geven. Zij moet levenslang haar pruik opzetten. Zij moet verschillende operaties ondergaan, vooreerst om haar gezicht vrouwelijker te maken, om haar borsten te vergroten en om haar (zijn) mannelijke geslachtsorganen te verwijderen en vrouwelijke te formeren. Ze moet haar stem oefenen zodat zij een hogere toon kan aanslaan. Dit alles moet ze ondergaan, wetende dat ze nooit de volmaakte vrouw zal zijn! Blijf je dan niet beter die (on)volmaakte man met vrouwelijke trekjes?
Oud 4 februari 2018, 08:49   #225
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Met alle respect voor Bo Van Spilbeek, heb zelf collega's die die stap gezet hebben en heb daar geen probleem mee. Doet in den beginne wat raar aan maar het went. Maar als er al eens niet mee gelachen mag worden ...

Voetbalanalisten spotten met Bo Van Spilbeeck, maar dat wordt hen niet in dank afgenomen.
Oud 4 februari 2018, 09:00   #226
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Met alle respect voor Bo Van Spilbeek, heb zelf collega's die die stap gezet hebben en heb daar geen probleem mee.
ik denk dat niemand er een probleem mee heeft dat 'm zich opereert.

de vraag is gewoon of z'n probleem opgelost is. hij wil vrouw zijn en is 'm nu een vrouw?
De 2e vaststelling is toch dat 'm voor heel veel mensen gewoon een man blijft.

al die moeite doen, al dat geld al die miserie,... en volgend jaar op congé zullen ze hem misschien vragen wat 'm is (man of vrouw), dat moet er toch snoeihard inhakken?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 09:40   #227
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik citeer:

Vooreerst, wat is er mis met een man die vrouwelijke trekjes heeft of een vrouw die mannelijke trekjes heeft? Laat de variëteiten bloeien. Niemand houdt een man tegen om modieus, invoelend, charmant te zijn. Zo zijn er wel nog meer en zij zijn zeker gewenst.
De media pakken uit met een rolmodel en alles lijkt rozengeur en maneschijn, ‘mijn nieuw leven begint’. Maar de transitie lijkt ons verre van gemakkelijk en natuurlijk. Bo moet nu levenslang vrouwelijke hormonen nemen, die de nodige bijwerkingen geven. Zij moet levenslang haar pruik opzetten. Zij moet verschillende operaties ondergaan, vooreerst om haar gezicht vrouwelijker te maken, om haar borsten te vergroten en om haar (zijn) mannelijke geslachtsorganen te verwijderen en vrouwelijke te formeren. Ze moet haar stem oefenen zodat zij een hogere toon kan aanslaan. Dit alles moet ze ondergaan, wetende dat ze nooit de volmaakte vrouw zal zijn! Blijf je dan niet beter die (on)volmaakte man met vrouwelijke trekjes?
Dat vind ik ook. Maar, de betrokkenen beweren steevast dat ze zich "niet goed voelen in hun lichaam". Tja, hoe kan er in godsnaam over zoiets vaag en wollig gediscussieerd worden? Mijn conclusie is dat het, net zoals homoseksualiteit, veel meer een psychische dan een lichamelijke kwestie is. En daaromtrent ben ik zowel onwetend als onbevoegd.
Oud 4 februari 2018, 10:00   #228
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik ook. Maar, de betrokkenen beweren steevast dat ze zich "niet goed voelen in hun lichaam". Tja, hoe kan er in godsnaam over zoiets vaag en wollig gediscussieerd worden? Mijn conclusie is dat het, net zoals homoseksualiteit, veel meer een psychische dan een lichamelijke kwestie is. En daaromtrent ben ik zowel onwetend als onbevoegd.
Die eunuchs moeten dat zelf weten. Wat niet wegneemt dat ze alles moeilijker maken dan het al is. Is zoals iemand al zei zoals iemand die naar de zon wil vliegen, Icarus. Je vleugels smelten en je stort zoals een debiel naar de aarde.
Oud 4 februari 2018, 13:40   #229
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een homo voelt zich niet perse slecht in zijn vel. Door een speling van de natuur vallen ze toevallig op mensen van hetzelfde geslacht. Een transgender ligt nog iets gecompliceerder maar is absoluut geen opvlieging of hype of aandacht trekken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 13:52   #230
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Met alle respect voor Bo Van Spilbeek, heb zelf collega's die die stap gezet hebben en heb daar geen probleem mee. Doet in den beginne wat raar aan maar het went. Maar als er al eens niet mee gelachen mag worden ...
Zijn dat niet diezelfde mensen die menen dat er met alles gespot mag worden (vooral met christenen en de Kerk), maar schijnbaar niet met dat ene, maatschappelijke verschijnsel.
Oud 4 februari 2018, 13:53   #231
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een homo voelt zich niet perse slecht in zijn vel. Door een speling van de natuur vallen ze toevallig op mensen van hetzelfde geslacht. Een transgender ligt nog iets gecompliceerder maar is absoluut geen opvlieging of hype of aandacht trekken.
Schijnbaar wel. Om welke reden moet men zijn "ombouw" immers zo publiekelijk aankondigen?
Oud 4 februari 2018, 13:57   #232
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik denk dat niemand er een probleem mee heeft dat 'm zich opereert.
Dan denkt u verkeerd. De genderideologie gaat uit van een bepaalde visie op de mens die ik als christen totaal niet deel. Onze maatschappij evolueert overduidelijk naar een waar een bepaalde ideologie de overhand probeert te halen en zich onverdraagzaam opstelt tegenover andere visies. Wie zich kritisch uitlaat over de demarches van Boudewijn VS wordt blijkbaar onmiddellijk verketterd.
Oud 4 februari 2018, 13:59   #233
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

vroeger gingen we naar de kermis, nu kijken we vtm
Oud 4 februari 2018, 14:19   #234
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Die eunuchs moeten dat zelf weten. Wat niet wegneemt dat ze alles moeilijker maken dan het al is. Is zoals iemand al zei zoals iemand die naar de zon wil vliegen, Icarus. Je vleugels smelten en je stort zoals een debiel naar de aarde.
Omdat je niet leert.

Je moet de pluimen vastlijmen met 'colle tous' in plaats van met was.
Oud 4 februari 2018, 14:19   #235
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
vroeger gingen we naar de kermis, nu kijken we vtm
De kermis was beter.
Oud 4 februari 2018, 15:55   #236
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar wel. Om welke reden moet men zijn "ombouw" immers zo publiekelijk aankondigen?
Het één sluit het ander niet. En overtuiging, én aandachtshoererij.

Transgenders die in stilte de 'overstap' maken halen nu eenmaal de media niet, maar ze zijn er wel.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 15:57   #237
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De kermis was beter.
Dat weet ik nog zo niet. Daar moest je nog betalen om naar de freaks te gaan kijken.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 16:06   #238
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

ik vind het wel degelijk spectaculair dat Bo zich gelukkiger voelt dan Boudewijn.
Wie ben ik om zijn geluk te betwisten.
Maar anderen ertoe aanzetten om dit maar stil te houden, daar ga ik niet mee in zee.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 18:31   #239
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ik vond dit wel een goed geschreven stuk over deze verder totaal onbelangrijke zaak:

https://sanctorumblog.wordpress.com/...-de-medialaan/

Ze blazen dit op tot een lachwekkend commercieel spektakel waar eigenlijk niemand op zit te wachten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 20:21   #240
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
ik vind het wel degelijk spectaculair dat Bo zich gelukkiger voelt dan Boudewijn.
Wie ben ik om zijn geluk te betwisten.
Maar anderen ertoe aanzetten om dit maar stil te houden, daar ga ik niet mee in zee.
Als een pedofiel zich gelukkig voelt door het stellen van een aantal daden, wie bent u om zijn geluk te betwisten?

Uw bericht toont aan dat we aanbeland zijn in een situatie waar emoties dé referentie zijn geworden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be