Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2018, 20:50   #2141
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het politiek correcte denken dat links installeerde via de media, met onmiddellijke afstraffing van al degene die daar niet aan meedoen... dat is inderdaad een linkse dictatuur.
Verliest Ferdinand Huts geld, als hij een uithaal maakt naar de vakbonden? Nee. Hoe wordt hij dan afgestraft?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2018, 21:05   #2142
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij zitten met hun pollen aan kinderen; nu nog of in het verleden en dat keur ik af zonder de minste problemen... Durven ze dat nu nog??? Hewel dan is het justitie die volkomen in de fout gaat, want godsdienst als motief om zo dingen in de doofpot te steken of ongestraft te laten, kan niet...

Wat te zeggen over alle mannen met invloed en macht die hun handen niet van de vrouwen konden houden en hen molesteerden...
Het waren niet maar een paar enkelingen maar een heel systeem dat hen de hand boven het hoofd hield; en wat deed justitie als er af en toe wel klacht werd ingediend??? De andere kant opkijken...
Dus moet wij nu maar dat hele systeem opdoeken??? Is dat wat je voorstelt???

Maar je hebt gelijk dat het links is die de macht van de pastoors heeft afgenomen en hoe gevaarlijk dat is, is toch duidelijk... Dus ik aggeer nu tegen links omdat ze nu een gevaar voor het heil van onze samenleving zijn... en niet ergens in een hypothetische korte of nabije toekomst.
Nu en met de dag meer, zelfs een veel groter gevaar dan S&V is en dus ga ik mij nu niet blind staren op S&V maar val ik links aan omdat ze deze maatschappij de dieperik in duwen...

Met al hun geschoemel ontnemen zij de mensen hun democratische hefbomen om te proberen deze wereld in de juiste banen te leiden; zij ontnemen de mensen hun recht op een betere wereld...

Links is vandaag de vijand en niemand anders en dat hebben zij er zelf van gemaakt door hun eigen oorspronkelijke doeleinden 180° om te buigen zodat we in feiten zelfs niet meer van links kunnen spreken en zelfs exteem links nog te goed voor hen is...

Het zijn gewoon volksverraders.
Ach mens zever niet, de N-VA top heeft uwe protégé zelf buitengebonjourd, sinds wanneer is de N-VA links? Only in Durbuy zeker
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2018, 21:06   #2143
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
1984. We zijn er, he. Newspeak. War is Peace, Freedom is Slavery, and Ignorance is Strength

https://en.wikipedia.org/wiki/Doublethink

Als ik dat herlees, dan krijg ik koude rillingen van de pertinentie ervan...

"To know and not to know, to be conscious of complete truthfulness while telling carefully constructed lies, to hold simultaneously two opinions which cancelled out, knowing them to be contradictory and believing in both of them, to use logic against logic, to repudiate morality while laying claim to it, to believe that democracy was impossible and that the Party was the guardian of democracy, to forget whatever it was necessary to forget, then to draw it back into memory again at the moment when it was needed, and then promptly to forget it again, and above all, to apply the same process to the process itself—that was the ultimate subtlety: consciously to induce unconsciousness, and then, once again, to become unconscious of the act of hypnosis you had just performed. Even to understand the word—doublethink—involved the use of doublethink."
In feiten kun je dat alles terugbrengen tot het onjuist gebruik van het verstand... maak de problemen zo complex mogelijk, wat het verstand altijd doet want het verstand blijft rondjes en rondjes draaien, en een kat vindt zijn jongen er niet meer in terug...
De mensen moeten leren om alle onzin die verteld wordt onmiddellijk de prullenmand in te gooien en zeker niet in hunne kop op te stapelen... Ergens geldt dat hoeveel te meer onzin of zelfs onbegrepen juiste praat die wij in onze kop hebben opgeslagen hoe veel te minder wij de clou van heel het gebeuren zien en hoe verder wij verloren lopen...
En aan zulke mensen kun je alles wijsmaken...

Gooi al het overbodige over boord, zeker als je er niets van snapt en als je toch vooruit wil bouw dan een systeem op dat je snapt en waarvan je weet dat het geldt... Het is niet nodig om het de hele tijd bruikensklaar vast te houden. Op het ogenblik dat je het nodig hebt komt het je zo voor de geest, want zo werkt een gezond verstand...

Ik weet wel dat men steeds bewijzen vraagt van wat je zegt en ik vind het ook fijn om iemand te lezen die met een encyclopedische kennis kan terugverwijzen naar wat hij beweert en het zo kan staven... maar uit ondervinding weet ik dat indien ik zou proberen om zo te werken dat ik mijzelf dan zal verliezen in pietluttigheden en de ware achtergrond achter ht gebeuren uit het oog zou verliezen en in feiten niet meer zou zien wat er werkelijk gebeurd...

Enfin, een beetje buiten het domein van deze draad; maar misschien interesseert het je wel... Tussen haakjes gezet, praat ik zo boven het hoofd van de meeste mensen want zij zien mijn zienswijze niet in en ik kan het hen moeilijk kwalijk nemen dat ze het dan ook maar zwans vinden.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2018, 21:11   #2144
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is een rijke anarchist ?
Zij die wel zoveel invloed en geld hebben dat ze hele landen kunnen omkopen...

En de linkse dictatuur heeft zich tot doel gesteld om de mensen van die landen in het 'juiste' gelid te doen lopen.
Oud 13 september 2018, 21:13   #2145
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij zitten met hun pollen aan kinderen; nu nog of in het verleden en dat keur ik af zonder de minste problemen... Durven ze dat nu nog??? Hewel dan is het justitie die volkomen in de fout gaat, want godsdienst als motief om zo dingen in de doofpot te steken of ongestraft te laten, kan niet...

Wat te zeggen over alle mannen met invloed en macht die hun handen niet van de vrouwen konden houden en hen molesteerden...
Het waren niet maar een paar enkelingen maar een heel systeem dat hen de hand boven het hoofd hield; en wat deed justitie als er af en toe wel klacht werd ingediend??? De andere kant opkijken...
Dus moet wij nu maar dat hele systeem opdoeken??? Is dat wat je voorstelt???

Maar je hebt gelijk dat het links is die de macht van de pastoors heeft afgenomen en hoe gevaarlijk dat is, is toch duidelijk... Dus ik aggeer nu tegen links omdat ze nu een gevaar voor het heil van onze samenleving zijn... en niet ergens in een hypothetische korte of nabije toekomst.
Nu en met de dag meer, zelfs een veel groter gevaar dan S&V is en dus ga ik mij nu niet blind staren op S&V maar val ik links aan omdat ze deze maatschappij de dieperik in duwen...

Met al hun geschoemel ontnemen zij de mensen hun democratische hefbomen om te proberen deze wereld in de juiste banen te leiden; zij ontnemen de mensen hun recht op een betere wereld...

Links is vandaag de vijand en niemand anders en dat hebben zij er zelf van gemaakt door hun eigen oorspronkelijke doeleinden 180° om te buigen zodat we in feiten zelfs niet meer van links kunnen spreken en zelfs exteem links nog te goed voor hen is...

Het zijn gewoon volksverraders.
Wat is in feite het probleem? Uw verloren zoon is toch steeds welkom bij de kattekoppen, van de KUL; car oui: 'les extrêmes se touchent'
Oud 13 september 2018, 21:14   #2146
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Verliest Ferdinand Huts geld, als hij een uithaal maakt naar de vakbonden? Nee. Hoe wordt hij dan afgestraft?
Moet Ferdinand Huts worden afgestraft?

Misschien wat gezever voor het oog van de linkse achterban, maar voor de rest... Denk je nu echt dat de linkse top in zijn eigen voeten gaat schieten???
Oud 13 september 2018, 21:15   #2147
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ach mens zever niet, de N-VA top heeft uwe protégé zelf buitengebonjourd, sinds wanneer is de N-VA links? Only in Durbuy zeker
Maar ze zeggen toch dat de NVa zich bij het andere klootjesvolk heeft aangesloten... Dus ze liegen???
Oud 13 september 2018, 21:17   #2148
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ze zeggen toch dat de NVa zich bij het andere klootjesvolk heeft aangesloten... Dus ze liegen???
Wie is 'ze'?
Oud 13 september 2018, 21:17   #2149
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is in feite het probleem? Uw verloren zoon is toch steeds welkom bij de kattekoppen, van de KUL; car oui: 'les extrêmes se touchent'
En hoeveel andere mensen gaan nu hunne mond niet meer durven opendoen want de linkse inquisitie staat klaar...?
Dat is het probleem...
Oud 13 september 2018, 21:18   #2150
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Wat is een rijke anarchist ?
Iemand die geld genoeg heeft om optimaal van het systeem gebruik te maken en fuck-off kan zeggen tegen de gemeenschap. En natuurlijk, van iedereen onafhankelijk is.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 13 september 2018 om 21:18.
Oud 13 september 2018, 21:18   #2151
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is 'ze'?
De linkse media...
Oud 13 september 2018, 21:18   #2152
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoeveel andere mensen gaan nu hunne mond niet meer durven opendoen want de linkse inquisitie staat klaar...?
Dat is het probleem...
Jij doet toch uw mond open
Oud 13 september 2018, 21:19   #2153
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De linkse media...
Ik dacht dat je die niet volgde
Oud 13 september 2018, 21:21   #2154
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij doet toch uw mond open
In het openbaar???
Oké, ik heb geen enkel zicht op een openbare functie, betrekking...
Ik ben dus buiten schot... Maar andere mensen die nog hun leven moeten uitbouwen en misschien openbaar willen meewerken...
Kun jij je dat voorstellen dat ze telkens opnieuw hunne tong twee keer in hunne mond moeten omdraaien alvorens ze de ene of andere leugen (want de waarheid mag niet gezegd worden) kunnen uiten...

Dat is inquisitie...
Oud 13 september 2018, 21:23   #2155
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het openbaar???
Oké, ik heb geen enkel zicht op een openbare functie, betrekking...
Ik ben dus buiten schot... Maar andere mensen die nog hun leven moeten uitbouwen en misschien openbaar willen meewerken...
Kun jij je dat voorstellen dat ze telkens opnieuw hunne tong twee keer in hunne mond moeten omdraaien alvorens ze de ene of andere leugen (want de waarheid mag niet gezegd worden) kunnen uiten...

Dat is inquisitie...
Kijk Marie die Dries heeft kleurtjes & vrouwen zitten bashen dat het een lievelust is; nu niet afkomen dat hij niet voldoende kansen kreeg / inquisitie blablabla; het is een gore racist + seksist en tja, in bepaalde middens botst dat nu eenmaal, like I said: bij de kattekoppen is ie nog steeds welkom

Laatst gewijzigd door bembem : 13 september 2018 om 21:27.
Oud 13 september 2018, 21:24   #2156
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat je die niet volgde
Ik volg Knack on line; ik volg verschillende alternatieve media on line en hier op het forum hoor je toch genoeg van alle indoctrinaties die de media door de strot van de stoute Vlamingen wil stuwen...
Oud 13 september 2018, 21:25   #2157
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk Marie die Dries heeft kleurtjes & vrouwen zitten bashen d
Hoeveel mensen hier op dit forum doen dat niet???
Allemaal maar de vuilbak in???
Oud 13 september 2018, 21:28   #2158
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mijn part ja, ik zal er niet wakker van liggen.
Oud 13 september 2018, 21:30   #2159
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Ze kunnen solliciteren bij werkgevers die graag kleurmensen en vrouwen bashen.
Oud 13 september 2018, 21:31   #2160
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mijn part ja, ik zal er niet wakker van liggen.
Tot de dag natuurlijk dat ze vinden dat ook jouw praat niet 'links' genoeg meer is...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be