![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat levenslange collocatie wel degelijk mogelijk was in Vlaanderen en Wallonië.
Die gevangenissen-boerderijen: is dat van in de tijd van "landlopers en bedelaars", dus de kolonie van Merksplas (en een in Walloniê ook, meen ik me te herinneren)? Gevangenen een stiel leren: akkoord. Gevangenen "bekeren tot bravere mensen": ik geloof er niet in. Ik geloof maar in één ding: als iemand de gevangenis verlaat, moet die overtuigd zijn dat hij er absoluut voor gaat zorgen dat hij daar nooit meer terecht zal komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie goesting krijgt om ergens iets van te maken, lukt het misschien wel met de nodige begeleiding? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De doodstraf moet gewoon terug ingevoerd worden, problem solved. Voor elke moord, verkrachting, ... een kortdadige oplossing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doodstraf invoeren en uit de EU stappen?
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het overduidelijk bewezen is, geen eten of verblijf meer insteken op de nek van de 'brave' belastingbetalers. Zelfs 'The Donald' wilde de doodstraf terug 'inschakelen' en aan het publiek achter hem waren er best veel met akkoord tijdens zijn toespraak.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met veel koeien zelfs. Gevangenen mogen ze melken zélfs. Wie weet is de melk in uw koffie door een gevangene gemolken?
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Schaf gewoon al de wet Lejeune af . Laat ook iemand die tot minder dan 3 jaar veroordeeld wordt die straf tot de laats e dag uitzitten. Schaf de enkelband af, en schaf het penitentiair verlof af. Zo staan we al een stapje dichter bij de realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom krijgt iemand van het hof drie jaar? Omdat de rechter(s) hem of haar een jaar binnen wil hebben. Kijk: met de wet Lejeune, de rechter wil u een jaar in de gevangenis, hij geeft er u drie, u doet een jaar. Nu: zonder de wet Lejeune, de rechter wil u een jaar in de gevangenis, hij geeft u een jaar, u doet een jaar. U merkt, het bold, het is hetzelfde. Alleen is het zo dat de crimineel beter af is zonder de wet Lejeune, want einde straf gedaan, geen voorwaarden of condities en beperkingen meer. Geen controles meer van justitie-assistenten en dergelijke bullshit meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Levenslang is levenslang, vooral omdat sommigen beter niet meer op de maatschappij worden losgelaten.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Levenslang is enkel levenslang voor diegenen die ontsnapt zijn. Denk Dutroux, Horion en zijn kompaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Ik krijg nu pas toegang tot de draad.
Sociopathie is geen misdrijf. Het is ook niet echt een zelfstandige ziekte. the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5) does not use the term "sociopathy" to describe a mental health issue... ----- Bon ik keek eens in het Nederlandse taalgebied en hier heb je een mooie beschijving van waar Trump aan lijdt - duidelijk een vertling uit het Engels, maar de bron is niet aangegeven => Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doelde eigenlijk op de invoering van de mogelijkheid om onsamendrukbare straffen op te leggen. Om rechters in uitzonderlijke gevallen toe te laten "life without parole" op te leggen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
ER is ook het veiigheidsaspect En als familie en vrienden van slachtoffers en overlevende betrokkenen van gruwelijke misdrijven is het ondraaglijk de daders vrij voor je voeten t ezien lopen. Als ik betrokken was en de staat-gemeenschap slaagt er niet in de doodstraf door levenslang te vervangen, zou ik er zelf iets moeten aan doen.... . Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Mss is levenslang verbannen naar een desolaat eiland een optie.
Napoleon style. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu is het aantal misdrijven zo toegenomen dat zelfs met de wet Lejeune alle gerechtelijke diensten zodanig overbelast zijn dat ze onlangs verplicht geweest zijn om een hele stapel dossiers (ik dacht 1500 gehoord te hebben) zonder gevolg te klasseren, dus een winkel of een persoon overvallen en molesteren of een auto stelen is straffeloos geworden wegens gebrek aan...………………….. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de straffen zwaarder worden dan word de misdaad ook evenredig ongenadig.
Nu is er nog zoiets om te verhinderen dat er verzwarende elementen toegepast worden, zoals vuurwapens en dergelijke. Maar als dat allemaal niet meer van tel is dan zal men in de eerste plaats getuigen en dergelijke wel niet meer sparen. Want als je gesnapt zou worden door dat wel te doen wacht je een keihard vonnis.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |