![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() even terzijde ... nu ja ...
geregeld kom je in t stadsverkeer toch nog een keertje achter een diesel EUR3 te hangen. vroeger nooit last van gehad, maar tegenwoordig gooi ik dan mijn buitenluchtcirculatie wel dicht merk ik ... en als ik te laat ben lijkt het ook wel of t blijft echt hangen in de auto ... :o nog mensen die dat voorhebben? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.421
|
![]() Citaat:
Allee allee....gij zijt ook niet veel gewend precies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.421
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() Citaat:
komt het echt niet bekend voor? ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 19 december 2019 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.421
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb er zelfs een diesel trauma aan overgehouden ![]() ![]() In feite zijn die constructeurs een pak erger als eender welke drugsdealer. ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 december 2019 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() Idd maar je moet wel alles quoten van die alinea.
Citaat:
PM 0,1 wordt nog altijd niet op grote schaal gemeten-gemonitord. En dat is het schadelijkste fijnstof, daarom. Rond de luchthaven Schiphol weet men het wel... PM 2,5 is nog te groot, men moet gaan naar PM1 en best PM 0,1. Tropos Leipzig meet UFP 30-200 nanometer en Black Carbon PM 1 in de LEZ van steden en deelstaat Sachsen. Een PM 2,5 meter meet dat helemaal niet, want het meetbereik is veel te weinig. ** wat ben je nu met zulke PM 2,5 kaarten? Bekijk de zandgebieden waar geen enkele vorm van industrie of verkeer is... ![]() https://www.vfa-solutions.com/luchtkwaliteit-yale/ map PM 2,5 in Europa OK, maar men zou ook PM 0,1 moeten monitoren: https://ec.europa.eu/jrc/en/publicat...uropean-cities Laatst gewijzigd door Micele : 19 december 2019 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
En dan nog in kleur?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Een kaart maken waar je geen foto van hebt. Wie maakt zulke dingen? En Waarom? Wat drijft hun?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() Citaat:
![]() https://www.youtube.com/watch?v=fcs7hpWxAHY https://www.knmi.nl/over-het-knmi/ni...erper-dan-ooit Laatst gewijzigd door Micele : 19 december 2019 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() https://www.automobielmanagement.nl/...r/?gdpr=accept
Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 19 december 2019 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() Citaat:
Bovendien blijken recente benzines nog altijd gemiddeld minder NOx uit te stoten dan recente diesels, metingen ADAC. Let ook op de andere schaalverdeling, y-as. Geen enkele benzine kwam boven de 15 mg/km NOx. 6 diesels waren slechter dan de slechtste benzine. ![]() https://presse.adac.de/meldungen/ada...schrieben.html Bovendien zijn benzinemotoren sneller warm dan diesels. En het SCR-systeem (met abblue) begint chemisch pas echt efficiënt te werken bij uitlaatgastemperaturen van 250° Celcius (bronnen via ggl) https://de.wikipedia.org/wiki/Selekt...ische_Reaktion Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 19 december 2019 om 23:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Maar soit wat fake onzin meer of minder maakt niets meer uit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 19 december 2019 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() Citaat:
Vanaf post 21 vind je alle details met links van deskundige bronnen, enz... https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=21 met vertaling en bevestiging uit een nog oudere draad. Dat men hier een oude draad moet herhalen voor die diesellovers niet te geloven. zucht. Koop toch nen nieuwe diesel hé, en veel geluk ermee. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 19 december 2019 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.783
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Post dan pas verdere onzin.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() Verhuizen wegens de luchtvervuiling, toch als ze kunnen of de middelen hebben...
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191220_...ang-vertrokken vrijdag 20 december 2019 “Als het kon waren we hier al lang vertrokken” Zes procent van de 20.000 deelnemers aan CurieuzeNeuzen, een onderzoek naar de luchtvervuiling in Vlaanderen, is verhuisd of heeft verhuisplannen. “Als het kon, waren we hier al lang vertrokken”, zegt Bart Bloemen (54) die in Houthalen op het zwartste punt van Vlaanderen woont. In 2018 liet onze zusterkrant De Standaard met CurieuzeNeuzen het grootste onderzoek ooit naar luchtvervuiling in ons land uitvoeren. 20.000 Vlamingen voerden in hun straat een meting uit naar de concentratie stikstofdioxide (NO2), een schadelijk gas dat in de uitlaatgassen van wagens zit. Over heel Vlaanderen werd een gemiddelde concentratie van 22,8 µg/m3 gemeten, al werd op heel wat plekken de Europese norm van 40 µg/m3 ruim overschreden. Uit onderzoek van het Hiva (KU Leuven) blijkt nu dat zes procent van de 20.000 deelnemers aan CurieuzeNeuzen na het onderzoek beslist heeft om op zoek te gaan naar een nieuwe woonst omdat hun meettoestel zo’n slecht resultaat aangaf. Tussen 30 en 50 procent van hen is effectief verhuisd, de overige groep heeft verhuisplannen. “Dit zijn erg grote aantallen”, zegt Huib Huyse, hoofd van de onderzoeksgroep Duurzame Ontwikkeling van het Hiva. “We wisten dat dit kon gebeuren, maar hadden het niet op die schaal verwacht.” Eikenbomen Uit het onderzoek bleek ook dat het zwartste punt van Vlaanderen in Houthalen ligt. Zo gaf het meettoestel bij het huis van Bart Bloemen langs de Grote Baan in Houthalen 75 µg/m3 aan, de hoogste concentratie NO2 van heel Vlaanderen. Bart Bloemen en zijn gezin wonen ruim een jaar later nog altijd langs de Grote Baan. “Maar als het kon, waren we hier al lang vertrokken.” Bart Bloemen groeide als kind op langs de Grote Baan en zag de weg in de loop der jaren helemaal in verval gaan. “In mijn kinderjaren was dit nog een steenweg met eikenbomen en voortuinen”, zegt Bart. “Maar in 1972 hebben ze van de steenweg een viervaksbaan gemaakt om het toenemende verkeer op te vangen.” Toch was de straat in die tijd nog leefbaar. “Begin jaren negentig zijn we langs de Grote Baan een zaak met kinderkleding begonnen. Maar tien jaar later zijn we daarmee gestopt. Door de plannen om de Grote Baan te ondertunnelen, zou er hier tien jaar lang hinder zijn, wat natuurlijk dodelijk is voor een zaak.” Steenslag Van de ondertunneling kwam niks in huis. Integendeel: de situatie werd voor Bart en zijn gezin nog dramatischer. “Zo’n tien jaar geleden heb ik voor mijn deur nog een extra rijvak gekregen omdat ze de kruispunten van de Grote Baan conflictvrij gingen maken”, zegt Bart. “Gevolg is dat de vrachtwagens nu op amper anderhalve meter van mijn deur rijden. En omdat het hier drukker en drukker wordt (langs de Grote Baan passeren dagelijks zo’n 50.000 voertuigen, red.) staat het verkeer hier heel dikwijls stil, waardoor de concentratie stikstofdioxide alleen nog maar toeneemt.” Ondertussen staat de start van de nieuwe Noord-Zuid ten vroegste voor 2026 gepland. “Er zal dus niet snel beterschap komen”, zegt Bart. “Probleem is ook dat er niet meer in de straat of de stoepen voor onze deur wordt geïnvesteerd. Ook ikzelf vervang de ruiten in mijn woning niet meer, omdat die om de haverklap door steenslag sneuvelen.” Poolse arbeiders Bart en zijn vrouw overwegen al langer om uit hun woning langs de Grote Baan weg te trekken. “Probleem is dat we ons huis met deze situatie nooit tegen een goede prijs gaan kunnen verkopen.” Ondertussen ziet Bart steeds meer woningen en handelszaken in zijn buurt leeg staan. “De slager hier even verderop stopt er binnenkort ook mee. In de plaats strijken er meer en meer bouwvakkers neer, op zoek naar een goedkope woning. Al in vier huizen in mijn buurt wonen nu Poolse arbeiders.” Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2019 om 12:40. |
![]() |
![]() |