![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn ons reeds zachtjes aan het masseren. Lockdown 2 komt eraan... Uw logica, dat ze dit niet gaan doen omwille van de economische destructie, klopt niet. Die destructie is net de bedoeling. Hou mijn woorden in uw achterhoofd en hou de pers en politiek in de gaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke mogelijke aandoening is nu "corona". Er is een kind op 3 jarige leeftijd gestorven "door corona", maar het was reeds ernstig ziek door andere zaken. Ze hebben u bij uw kloten... let op mijn woorden.
Laatst gewijzigd door Demper : 24 juli 2020 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze chaos past in je plaatje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg uit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Ik ga hangmatten verkopen.
Binnenkort iedereen Waal ja ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons morgen eens naar zee gaan. + Een lekker hapje knabbelen in een gezellig restaurant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een democratische overheid heeft haar taken en houdt rekening met de bevolking. Meningen en visies kunnen verschillen. De meerderheid wint. Ik luister vooral naar wetenschappers. Als wetenschappers het niet kunnen winnen dan is het resultaat voorspelbaar. Ik hoop dat de politieke meerderheid luistert naar de wetenschap. Ondanks mijn blauwe politieke kleur, en wegens geen wetenschapper, kan ik niet anders dan luisteren naar wat experten vertellen, met in het achterhoofd toch een individuele vrijheid garanderen. Het is een moeilijke evenwichtsoefening. Olie op het vuur gooien heeft totaal geen zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan nu gelijk wat afkondigen, voor gelijk welke zotte reden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp niet welke redeneringen die wetenschappers aan de dag leggen: wat wil men bereiken ? Kan men dat bereiken ? Hoeveel gaat dat kosten ? Is dat de moeite waard ? Wanneer weten we of de resultaten gehaald werden, of de methode gefaald heeft ? Wie moet dan opdraaien voor de gemaakte fouten ? Wie moet de schade vergoeden ?
Het spreekt vanzelf dat gelijk welke techniek die erin zou slagen om een epidemie tegen te houden op significante wijze, permanent moet toegepast worden. DAT heb ik nog geen een van die "wetenschappers" duidelijk horen vertellen. Dat is toch fundamenteel, nee ? Het lijkt wel alsof men denkt dat men tijdelijk iets moet doen, en dat "als het volk nadien braaf is", alles in orde komt. Dat is toch een waanzinnige, totaal onwetenschappelijke houding ? WELK DOEL wil men bereiken, wanneer, en hoe kan men nagaan of het bereikt werd, en of de verantwoordelijken hiervoor dus hun taak naar behoren hebben vervuld, dan wel of ze moeten opdraaien voor de vergissingen ? WAAROM wil men dat doel bereiken, en welke is de kosten-baten analyse die daarbij doorgevoerd werd ? Welke risico's op hogere kosten dan voorzien zijn er ? Gelijk welk project van een miljoen keer kleinere omvang moet op al die vragen een antwoord geven als ge geen stamp in uw kont wilt krijgen. Waarom zijn die niet te horen bij zulke grootschalige projecten ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Individuele rechten moeten worden gevrijwaard. Juist. Het probleem is dat er een aanzienlijke populatie bestaat die redeneert in de stijl van "kus m'n kloten". Die zal altijd bestaan. Hun biotoop binnen hoogstens vier huizenblokken, hun bubbel. Laatst gewijzigd door Rudy : 24 juli 2020 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan trouwens niets evalueren achteraf als het doel niet eens werd geformuleerd he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb niet de indruk dat ons wetenschappelijk volk ons probeert blaaskes wijs te maken. De rest is beleid. Politiek. Wat Erika Vlieghe vertelt, beschouw ik als ernstig. Serieus. Geen politieker die achteraf zal moet zeggen dat hij (zij) het niet wist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In veel landen hebben ze dat aantal nog niet gehad tijdens hun piek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Op dit moment is de keuze simpel: ofwel offeren we de horeca en de winkelstraten op, ofwel gaan we voor de tweede gigantische golf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer, je kan nochtans binnen je bubbel iets gaan eten of drinken. Het probleem zit 'm dus bij de controle. |
|
![]() |
![]() |