|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen | 
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  1 oktober 2020, 22:14 | #61 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Ik kan het nog altijd niet geloven dat het realistisch voorstel vanaf 2023 -nieuwe inschrijvingen salariswagens enkel EV- naar 2026 opgeschoven werd.  Niet naar 2024 en ook niet naar 2025 maar 2026! Want 2023 dat was het afgewogen voorstel van de socialisten of beter PS: Citaat: 
 Daar tegenover de Liberalen en de Tjeven. En De Croo is premier. Rood-Groen heeft zeker redelijk veel ministerpostjes gekregen? *btw enkel in Noorwegen (1,2 miljoen minder inwoners dan Vlaanderen) hebben ze enkel in afgelopen september 10.528 pure EVs ingeschreven inclusief bestelwagens en lichte vrachtwagens. België heeft na al die jaren slechts 12.000 "electrisch aangedreven" bedijfswagens? Ik hoop dat daar de plug in hybrides niet meegeteld worden. Laatst gewijzigd door Micele : 1 oktober 2020 om 22:40. | |
|   |   | 
|  1 oktober 2020, 22:39 | #62 | 
| Banneling Geregistreerd: 11 januari 2004 
					Berichten: 66.569
				 |   Polestar gezien. Vette kar. En voor velen te betalen kwa leasewagen (650-700 euro pm, veel kaders hebben dat budget). | 
|   |   | 
|  1 oktober 2020, 22:47 | #63 | ||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
 Enkel geklopt door klassieker model 3: 1.116 en VW ID.3 waarop ze te lang op gewacht hebben: 1.974 In Nederland klopte de Polestar 2 reeds de Hyundai Kona. Daar was de top 5 in september: Citaat: 
 Laatst gewijzigd door Micele : 1 oktober 2020 om 22:50. | ||
|   |   | 
|  1 oktober 2020, 22:47 | #64 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 29 december 2012 Locatie: Nieverans Les Bains 
					Berichten: 45.661
				 |   Wel dat kan ik alleen maar beamen wat u schreef want ik denk dat ook wel dat wij snel terug regeringsvrij zullen zijn. 
				__________________ Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.  Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. | 
|   |   | 
|  1 oktober 2020, 22:57 | #65 | ||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
 Citaat: 
 In 1 maand september 2020 werden in Noorwegen reeds 4.018 EV ingeschreven zelfs als we enkel de top 3 nemen: VW ID.3, Tesla model 3 en Polestar 2 tesamen. https://elbilstatistikk.no/ Noorwegen kan men niet vergelijken met België, tussen de grootste 2 steden in Noorwegen die relatief kort bij mekaar liggen van oost naar west (Oslo-Bergen) is met een Noorse EV 464 km. Antwerpen-Brussel is dan weer 46 km. Duidelijk teveel voor een Belgische EV, en dan nog bij die koudere temperaturen  Laatst gewijzigd door Micele : 1 oktober 2020 om 23:25. | ||
|   |   | 
|  2 oktober 2020, 07:53 | #66 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
					Berichten: 82.141
				 |   Citaat: 
 (en daar bovenop: een arts die patiënten aan huis bezoekt, rijdt niet met een salariswagen, maar wel met een bedrijfswagen.) 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  2 oktober 2020, 13:19 | #67 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 14 februari 2014 
					Berichten: 36.570
				 |   Citaat: 
 Trouwens is een kilometer vergoeding een veel betere optie. Wat trouwens jaren het geval was. Hier is men het normaal gaan vinden dat de helft van de werkende belastingbetalers de auto's en bijkomende kosten moet betalen van al diegenen die een auto krijgen DIE ZE IN FEITE NIET NODIG HEBBEN gezien ze nooit moeten rijden voor het bedrijf ( ik denk 90%) En als ik jouw formulering nalees waarom krijgen verpleegsters .....ambtenaren....bus chauffeurs.....politie agenten....brandweermannen....vuilnisophalers en nog zovele anderen dan geen auto bovenop hun salaris ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 oktober 2020 om 13:24. | |
|   |   | 
|  2 oktober 2020, 13:20 | #68 | 
| Minister-President Geregistreerd: 23 januari 2007 
					Berichten: 5.852
				 |   Deze regeling maakt in feite niet zoveel uit voor de CO2. Er zijn Europese normen voor CO2-uitstoot en het (verkoops)marktaandeel van zero-emissies voertuigen. Voor 2025 is dat 15%, voor 2030 is het 35%. Die normen gelden op niveau van de OEM's voor de ganse EU. Wat betekent dat? In 2025 moeten 15% van alle verkochte wagens per OEM de facto een EV zijn (of waterstof, maar negeer dat maar...). Als er dan één land een bijkomende target oplegt, zoals bvb. BE voor z'n bedrijfswagens, dan zorgt dit gewoon voor een rimpeleffect waardoor OEM's in een andere landen binnen de EU minder EV's zullen verkopen. 't zal goed staan in de emissie-rapporteringen van Belgie (al mag je het effect nu ook niet overschatten...), maar netto voor de CO2-uitstoot zal het niet veel uitmaken. Ik vind het wel clever gedaan eigenlijk 
				__________________ We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains | 
|   |   | 
|  2 oktober 2020, 13:52 | #69 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 11 augustus 2006 
					Berichten: 38.482
				 |   Citaat: 
 Maar hoe gaat de federale overheid het inkomstenverlies dekken? 75% van de diesel en benzine prijs zijn taksen en belastingen. Hoe gaat de federale overheid de jobsverliezen opvangen? Meer ambtenaars aanstellen soms. Hoe gaat de federale overheid zorgen dat er geen stroom te korten zijn? Want die kan zo veel staan roepen als ze wil, maar is niet bevoegd om nieuwe centrales te bouwen. Waar zou ze trouwens het geld voor nieuwe centrales vandaan halen. 2026 is dan ook een strategische keuze, want dat bestaat de huidige regering niet meer. Zij beslissen en een ander mag hun rommel en de door hen veroorzaakte problemen opkuisen. | |
|   |   | 
|  2 oktober 2020, 14:11 | #70 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
 Ik denk niet dat ze in 2030 met 35% EV-inschrijvingen de nieuwe 50% CO2-vermindering gaan halen (was 37,5%:https://forum.politics.be/showthread.php?t=255150 ) Laatst gewijzigd door Micele : 2 oktober 2020 om 14:16. | |
|   |   | 
|  2 oktober 2020, 14:16 | #71 | |
| Minister-President Geregistreerd: 23 januari 2007 
					Berichten: 5.852
				 |   Citaat: 
 Ik zie ze de normen nog wel verstrengen hoor, uiteindelijk is 15% in 2025 en 35% in 2030 niet zo ambitieus. Uit de impact assessment bleek dat de kosten voor EV's dermate zullen dalen dat het gewoon maatschappelijk voordeliger is om sneller naar EV's te switchen. Komende jaren zullen bepalend zijn; dan moet aangetoond worden de EV's qua prijs on par kunnen komen met ICE's. Ik monitor de prijstrends van batterijen al sinds 2012 ongeveer en ze zitten nog altijd op schema. Zou ik nooit geloofd hebben in 2012... 
				__________________ We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains | |
|   |   | 
|  2 oktober 2020, 16:32 | #72 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
					Berichten: 82.141
				 |   Citaat: 
 Niets lekker salaris!! Okee, het bruto salaris is doorgaans ok. Maar netto helemaal niet !! De vakboungden willen niet weten van een verlaging van de sociale lasten. Maar wonder boven wonder verzetten ze zich niet tegen een verzachting van die diefstal, via vooral de salariswagens. Noot: ik heb twee nakomelingen en twee schoon-nakomelingen die in Vlaanderen wonen. Twee van hen zijn ambtenaar. De twee anderen hebben een bedrijfswagen waarmee ze ook vrij mogen rondrijden in hun privé. Dat is dus eigenlijk nog een tussenvorm tussen een bedrijfswagen en een salariswagen. 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  2 oktober 2020, 16:45 | #73 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 14 februari 2014 
					Berichten: 36.570
				 |   Citaat: 
 citaat: Mijn buurman, een werknemer in de amusement sector zit al vanaf 14 maart thuis. zag zijn inkomsten van 3 200€ naar 1 700€ zakken. Een man hier uit de omgeving, werkzaam als chauffeur bij een biersteker, zit al vanaf 14 maart thuis, Zag zijn inkomen van 2 500€ naar 1 700€ zakken Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 oktober 2020 om 16:50. | |
|   |   | 
|  2 oktober 2020, 16:52 | #74 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 14 februari 2014 
					Berichten: 36.570
				 |   Citaat: 
 Het is ze gegund hoor en ik zou er ook geen neen tegen zeggen maar wat kost dat allemaal en aan wie uiteindelijk ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 oktober 2020 om 16:53. | |
|   |   | 
|  3 oktober 2020, 05:56 | #75 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
					Berichten: 82.141
				 |   Citaat: 
 Maar die lees ik toch niet zoveel in die uitgaven van Vacature e.d.m. waar mensen open en bloot uitleggen hoeveel ze bruto en netto verdienen. 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  3 oktober 2020, 06:01 | #76 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
					Berichten: 82.141
				 |   Citaat: 
 Sukkelaars van 14 jaar die niet meer verder studeerden, maar voor de beenhouwer boodschappen brachten naar de meer begoede mensen. Voor een uiterst laag loon, en voor wat drinkgeld. En hopelijk tussendoor " de stiel te leren ". Wel, als een beenhouwer zo'n gastje had die beter was dan de anderen (en ook voorzichtiger met dat brommerke enz.), dan mocht dat gastje ook rondrijden in het weekend met dat brommerke. Zo bond hij dat gastje aan zijn zaak. Een win-win-situatie. Wat dat is toch zo stom hé: een voertuig achter laten op de bedrijfsparking, om dan met je eigen voertuig naar huis te rijden. Twee verzekeringen, twee taksen, twee versleten auto's na x jaar ..., twee parkeerplaatsen ... 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  3 oktober 2020, 08:20 | #77 | ||
| Secretaris-Generaal VN |   Citaat: 
 Citaat: 
 
				__________________ De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. | ||
|   |   | 
|  3 oktober 2020, 09:10 | #78 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
 Of we nemen buurland Nederland waar ondertussen 137.000 pure EVs rijden, en daarvan zouden 77% zakelijk gereden worden, rest 23% particulier. Dat particulier deel is stijgend komt van 15%. Dus NL heeft momenteel eigenlijk meer dan 100k bedrijfs/salaris-wagens of 25 maal meer dan België. Alles kaat goed, want met de straffe (rood-groen) regering kunnen de plofbedrijfswagens nog verder tot 2030. Het hangt natuurlijk van de bedrijven zelf af of ze wel kunnen rekenen... Ben toch benieuwd hoeveel NL in 2030 gaat hebben. Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2020 om 09:16. | |
|   |   | 
|  3 oktober 2020, 09:16 | #79 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
					Berichten: 82.141
				 |   Het gebeurt nog dat mensen die zich blind staren op iets, de rest niet meer kunnen zien. 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | 
|   |   | 
|  3 oktober 2020, 09:18 | #80 | ||||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.002
				 |   Citaat: 
 En dan krijgen ze ook nog de premier? Straffe toebak in de broek dan van die pocos. Want ook de CD&V was vóór "vanaf 2023 enkel electrische inschrijvingen": Citaat: 
 De schattingen lopen van 1,25 miljard tot 3,2 miljard... zijn er überhaupt mogelijke terugverdieneffecten? Men rekende het reeds uit in januari: Citaat: 
  Laatst gewijzigd door Micele : 3 oktober 2020 om 09:47. | ||||
|   |   |