Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2021, 19:59   #61
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Dikke 3!

De vraag is, vanwaar komt die drang om iedereen per se te willen vaccineren, goed wetende dat als men gevaccineerd is, nog steeds besmettelijk kan zijn.
Voor de zorg te ontlasten kan het niet zijn vanwege de hoge vaccinatiegraad van de risicogroep.
Waarom worden er ook overal die pasjes "green pass", "coronapas", etc... uitgerold ?
Er is geen enkele medische onderbouwing meer voor, dus dan moet het iets anders zijn nietwaar ?

Wat zou de reden kunnen zijn...
Die virologen hebben hun kaarten overspeeld en dachten nooit aan die 70% te komen, nu we zover zijn moeten ze verder bluffen naar 100% zodat ze nog steeds de schuld op de antivaxxers kunnen steken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 21:03   #62
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk nog maar weinig antivaxxers tegengekomen.

Ik ken drie soorten mensen:

1) vaxxers: mensen die anderen willen dwingen tot vaccinatie.

2) normale mensen: die nemen zelf wel of geen vaccin volgens hun al dan niet juiste of foute ideeen, maar trekken zich niet aan wat anderen hiermee doen.

3) anti-vaxxers: mensen die anderen willen verbieden om vaccins te nemen.

Die laatste ken ik eigenlijk bijna niet. Ja er zijn een paar zotten die een vaccinatie centrum in brand steken en zo, maar dat is het dan ook.
Zie mijn handtekening Patrick. Iemand die vaccinatie wil verbieden is inderdaad wel degelijk kamp 3. Maar beweren, zoals Rudy doet, dat de antivaxxers het debat beheersen, en bij ieder huis, de voet tussen de deur hebben, is manifest onwaar. Immers, waar wordt vaccinatie verboden? Waar wordt het (rechtstreeks of onrechtstreeks door “Ihre Papieren bitte”) verplicht? En wat is de verhouding tussen de twee?
Juist ja...
Oud 22 september 2021, 21:10   #63
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dikke 3!

De vraag is, vanwaar komt die drang om iedereen per se te willen vaccineren, goed wetende dat als men gevaccineerd is, nog steeds besmettelijk kan zijn.
Voor de zorg te ontlasten kan het niet zijn vanwege de hoge vaccinatiegraad van de risicogroep.
Waarom worden er ook overal die pasjes "green pass", "coronapas", etc... uitgerold ?
Er is geen enkele medische onderbouwing meer voor, dus dan moet het iets anders zijn nietwaar ?

Handige verkopers, handige bankiers en handige politiekers spelen dit spel al millennia. Je moet het niet verder zoeken.
Een kleine groep psychopaten met geld, hebben een iets grotere groep sociopaten met ambitie, een verhaaltje in de wereld laten sturen; angst en segregatie. “Works everytime and anytime” Een echte PT Barnum slogan.

De bange schaapjes waren er altijd al om gewillig naar de slachtbank te leiden, en zullen er na wij al heeeel lang dood zijn (naar alle waarschijnlijkheid van iets anders dan eender welk virus ) ook nog zijn, maar dan weer afgeslacht met een andere smoes.
Oud 23 september 2021, 19:02   #64
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Pfizer verklaart zelf dat zijn vaccin veilig is in een persbericht. De eigenlijke klinische studie is nog niet gepubliceerd, dus we moeten pfizer maar op zijn woord geloven. Het heeft voorlopig ook geen data over efficaciteit, dat zou te lang duren, terwijl de hopen kinderlijkjes zich opstapelen zou wachten of het ook iets doet, onverantwoord zijn
Een slager die zijn eigen vlees keurt. En dan nog een slager met een recordboete in 2009. Daar moeten wij het volste vertrouwen in hebben
Oud 23 september 2021, 20:27   #65
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dikke 3!

Niemand beweerd hier dat een gevaccineerde niet meer besmettelijk kan zijn of dat een gevaccineerde niet meer ziek kan worden. Het is alleen maar een milde vorm, geen fatale situaties in ziekenhuizen waar men sterft zoals een hond naar de willekeur van de dokters of verpleegstertjes van dienst. Dat wil ik niet dan kies ik liever zelf mijn dood scenario.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 21:00   #66
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Dikke 2! Dat ze mij met rust laten! Ik verbied ook niemand om zijn prikjes te gaan halen. I don't give a shit!

Als wildvreemden wél ne shit geven om mijn keuze dan is dat hoogstwaarschijnlijk niet uit bezorgdheid om mijn gezondheid, maar eerder uit moeizucht. En dan vedienen ze petsen rond hun oren!
Zet dat op papier, ondertekend.
Dan laten ze je misschien gerust als je ligt te sterven.
Maar, ik vermoed dat je nog in de leeftijdscategorie zit waar je nog veel noten op je zang kan hebben.

Laatst gewijzigd door Rudy : 23 september 2021 om 21:04.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 21:22   #67
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zet dat op papier, ondertekend.
Dan laten ze je misschien gerust als je ligt te sterven.
Maar, ik vermoed dat je nog in de leeftijdscategorie zit waar je nog veel noten op je zang kan hebben.
Over leeftijdscategorieën gesproken.
Ik heb vandaag nog eens een grafiekje gemaakt met de data van Sciensano...
(bron: https://www.sciensano.be/en/covid-19-data)

WTF is truly going on ?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  leeftijdsgroepen.png‎
Bekeken: 46
Grootte:  76,9 KB
ID: 114904  

Laatst gewijzigd door StV : 23 september 2021 om 21:24.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 21:24   #68
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Dikke 2! Dat ze mij met rust laten! Ik verbied ook niemand om zijn prikjes te gaan halen. I don't give a shit!

Als wildvreemden wél ne shit geven om mijn keuze dan is dat hoogstwaarschijnlijk niet uit bezorgdheid om mijn gezondheid, maar eerder uit moeizucht. En dan vedienen ze petsen rond hun oren!
Ramptoerisme.
Kijken hoe slecht het gaat met een ander.

Daar houden mensen van.
Hoe slechter hoe liever.
Oud 23 september 2021, 21:39   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over leeftijdscategorieën gesproken.
Ik heb vandaag nog eens een grafiekje gemaakt met de data van Sciensano...
(bron: https://www.sciensano.be/en/covid-19-data)

WTF is truly going on ?
Ja en. Wat wil je nu aantonen. Dat de meeste sterfgevallen van covid zich bij de oudsten bevinden ?
Dat weten we al lang.
Je reageert naast de kwestie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 21:53   #70
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja en. Wat wil je nu aantonen. Dat de meeste sterfgevallen van covid zich bij de oudsten bevinden ?
Dat weten we al lang.
Je reageert naast de kwestie.
Naast de kwestie ?

De titel van deze draad is "Pfizer vaccin veilig verklaard voor mensen vanaf 5 jaar" !!!

Welke immorele sadistische idioot denkt er zelfs nog maar aan om een vaccin te gaan testen in deze leeftijdsgroep op basis van deze cijfers ? (buiten Josef Mengele zelve)

Laatst gewijzigd door StV : 23 september 2021 om 21:55.
Oud 23 september 2021, 22:45   #71
gunter5148

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie ?

De titel van deze draad is "Pfizer vaccin veilig verklaard voor mensen vanaf 5 jaar" !!!

Welke immorele sadistische idioot denkt er zelfs nog maar aan om een vaccin te gaan testen in deze leeftijdsgroep op basis van deze cijfers ? (buiten Josef Mengele zelve)
Bespaar u de hoge bloeddruk StV. Da’s veel dodelijker dan deze snotvalling.

Als je hier bent om de religieuzen te overtuigen niet meer te geloven, dan ben je aan het verkeerde adres.

De posities zijn ingenomen, en het is een loopgravenoorlog.

Mijn positie is dat covid een sprookje is om de bange schaapjes braaf te laten luisteren.

Zij geloven het sprookje.

Daar sta je tegenover.

Welkom op het forum
Oud 23 september 2021, 23:00   #72
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Bespaar u de hoge bloeddruk StV. Da’s veel dodelijker dan deze snotvalling.

Als je hier bent om de religieuzen te overtuigen niet meer te geloven, dan ben je aan het verkeerde adres.

De posities zijn ingenomen, en het is een loopgravenoorlog.

Mijn positie is dat covid een sprookje is om de bange schaapjes braaf te laten luisteren.

Zij geloven het sprookje.

Daar sta je tegenover.

Welkom op het forum
Danku, maar ik heb er inderdaad echt moeite mee om te begrijpen dat mensen zo stekeblind kunnen zijn ! (En met mensen bedoel ik diegene die dit ondergaan, niet diegene die dit sturen)
De cijfers zijn toch overduidelijk en ze staan vlak voor hun neus, voor iederen vrij te raadplegen !.
Oud 24 september 2021, 04:17   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Danku, maar ik heb er inderdaad echt moeite mee om te begrijpen dat mensen zo stekeblind kunnen zijn !
Daar valt mijn mond nu inderdaad al anderhalf jaar van open. Er zijn hier veel mensen (en ik denk dat dit forum serieus gebiased is richting mensen die wel hun ogen open doen, omdat dit een van de weinige plekken is waar je niet buitenvliegt als je een ander standpunt dan het officiele inneemt) die een "expert" napraten, ook al hebben ze onder hun neus alle gegevens en cijfers die exact het omgekeerde aangeven dan wat die expert staat te zeggen. En DAT is verbazend. Het feit dat men mensen de feiten kan tonen, dat zij die feiten niet tegenspreken want die feiten zijn dezelfde bron als die van hun experten (ttz, de wetenschappelijke literatuur), maar toch niet aanvaarden dat dat de expert zou tegenspreken.

Je zou kunnen gedacht hebben dat mensen de feiten niet kennen, en daarom de expert geloven. Nee. Veel mensen verbieden zichzelf van na te denken en zelf een redenering op te bouwen.

Een expert mag een plotje tonen waarop staat: 90% van de doden zijn boven de 65 jaar, 0.1% jonger dan 25 jaar en daarbij zeggen: deze cijfers tonen aan dat kinderen een groot gevaar lopen, en het rare is dat mensen dat slikken. Zij zullen U zelfs herhalen: "kinderen lopen een groot gevaar want 90% van de doden is ouder dan 65 jaar, zoals professor Zonnebloem op TV heeft gezegd". Ze zullen U een linkje geven naar het stukje TV programma waar die professor Zonnebloem dat vertelt.

DAT is iets dat mijn mond laat openvallen.

Meer nog, als je dan zegt: "maar kijk eens, Jef, dat plotje geeft toch aan dat kinderen helemaal geen last hebben van corona", dan krijg je op je neus "weet jij het beter misschien dan professor Zonnebloem ? Heb jij daar wel een diploma voor ? Alle grote professoren zeggen dat kinderen groot gevaar lopen !".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 04:42   #74
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

De reden is dat sommigen overheid zien als hun verzorger en hun sinterklaas, en daarom de piste dat ze liegt en bedriegt bij voorbaat uitsluiten, niet eens beginnen zelfdenken.
Dat is de strategie van de grote leugen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 05:05   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De reden is dat sommigen overheid zien als hun verzorger en hun sinterklaas
Als papa en mama. Dat is de oeroude imitatie van overheid, he. Het misbruiken van het gegeven dat wij lang als kind opgevoed worden door 2 mensen die het in de meeste gevallen goed met ons menen en het inderdaad beter weten, om zich te substitueren voor mama en papa, en de dominantie relatie die wij daarin erkennen uit herinneringen van onze kinderjaren.

"ge weet het toch niet beter dan mama zekers".
Oud 24 september 2021, 06:54   #76
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niemand beweerd hier dat een gevaccineerde niet meer besmettelijk kan zijn of dat een gevaccineerde niet meer ziek kan worden. Het is alleen maar een milde vorm, geen fatale situaties in ziekenhuizen waar men sterft zoals een hond naar de willekeur van de dokters of verpleegstertjes van dienst. Dat wil ik niet dan kies ik liever zelf mijn dood scenario.
Iedereen is ondertussen ook akkoord dat de bescherming van vaccins verdwijnt na zoveel maanden en je blijft inderdaad besmettelijk.
- dan wordt je beter besmet als je nog steeds onder bescherming bent van het vaccin
- dan heeft het geen nut om kinderen in te enten met iets wat gevaarlijker is dan de ziekte zelf

Ik bedoel, die logica is toch duidelijk?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 07:33   #77
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie ?

Volledig mee eens. Wat nu gebeurt is te zot voor woorden en de schaapjes praten de politici die dit beslissen en orakelen op tv, maar na.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 09:11   #78
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
wat is dan het nut van een covid paspoort?
Oud 24 september 2021, 10:11   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
denk ... denk ... denk ...

Oud 24 september 2021, 10:16   #80
gunter5148

Standaard

Citaat:
Papieren bitte!

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 september 2021 om 10:16.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be