Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2021, 20:25   #41
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niet vergeten dat in fora en social sites van alle aard de anti-vaxxers veel agressiever het woord voeren maar procentueel niet de realiteit uitmaken. Als men dit forum bekijkt zou men de conclusie kunnen trekken dat de anti's de meerderheid van de bevolking vertegenwoordigen. De vaccinatiecijfers geven een veel realistischer beeld.
Uiteraard, het werkt aan beide kanten.

De vaccinatiecijfers voor de boosters gaan een duidelijker beeld geven denk ik, er is weinig animo voor bij de -60ers.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 20:34   #42
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach kritisch, er zitten hier veel deelnemers die parroteren wat ze op bepaalde sites vinden, helaas.
Ach, kritisch, er zitten hier veel deelnemers die papegaaien enkel hersenloos wat hen op het nieuws en msm leugenmedia worden voorgekauwd, daarom hebben ze zich ook laten vangen om zich vrijwillig te lenen als proefkonijnen voor experimentele vaccins.
Citaat:
Hoe kun je anders een idioot herkennen? Idioten zijn televisiekijkers. Big time televisiekijkers. Hun favoriete programma’s zijn soaps, spelshows, sport, talentenjachten, sitcoms, en CNN News.

De mening van een idioot over welk onderwerp dan ook is vaak een woord-voor-woord herhaling van de laatste televisienieuwsshow die ze bekeken hebben.
Als je hun mening vraagt over iets dat nog niet op televisie is geweest, zul je waarschijnlijk een fluoride blik tegemoet zien.
Ze zullen er geen mening over hebben, omdat niemand hen verteld heeft wat ze moeten denken.

Televisie is voor een idioot een mentale reddingsboei. Haal hun televisie weg voor een week en ze zouden niet weten wat te denken over iets. Ze zouden spartelen als een gestrande walvis en ontwenningsverschijnselen krijgen.
Daarom verzandt ook elke corona topic in oeverloze herhalingen zonder enige weerlegging of argumentatie wegens afwezigheid van zelfstandig denken, redeneren en een eigen mening.
Zoals een hamstertje blijven ze doelloos rondhollen in hun wieltje met het herhalen van altijd hetzelfde riedeltje tot de volgende nep-nieuws uitzending hen vertelt wat ze denken.

Laatst gewijzigd door Oma : 21 september 2021 om 20:36.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 20:45   #43
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Uiteraard, het werkt aan beide kanten.

De vaccinatiecijfers voor de boosters gaan een duidelijker beeld geven denk ik, er is weinig animo voor bij de -60ers.
Ik ga daar geen seconde over twijfelen als ik een uitnodiging krijg. Ook al omdat ik pragmatisch ben.

Trouwens werd er ook nogal smalend gedaan op dit forum toen men aan de vaccinaties begon, men zou nooit de 50% bereiken en er werd gelachen met de eerste zoekende aanpak om mensen te vaccineren. Blijkt dat België nu in de top staat.
Volgens het nieuws deze avond zit men bij de + 12 jarigen nu all rond de 80%. Die gasten willen natuurlijk plezier maken zoals voorheen en aan alles en nog wat deelnemen. Die zijn nog meer pragmatischer dan ik.
Bij elke gezond denkende mens is er een combinatie van voordeel in herwonnen vrijheid en minder risico in de IC te belanden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 20:47   #44
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga daar geen seconde over twijfelen als ik een uitnodiging krijg. Ook al omdat ik pragmatisch ben.

Trouwens werd er ook nogal smalend gedaan op dit forum toen men aan de vaccinaties begon, men zou nooit de 50% bereiken en er werd gelachen met de eerste zoekende aanpak om mensen te vaccineren. Blijkt dat België nu in de top staat.
Volgens het nieuws deze avond zit men bij de + 12 jarigen nu all rond de 80%. Die gasten willen natuurlijk plezier maken zoals voorheen en aan alles en nog wat deelnemen. Die zijn nog meer pragmatischer dan ik.
Bij elke gezond denkende mens is er een combinatie van voordeel in herwonnen vrijheid en minder risico in de IC te belanden.
Dat is ook waar, we gaan zien of het zal lukken zonder dwang.
Oud 21 september 2021, 20:51   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Zoals een hamstertje blijven ze doelloos rondhollen in hun wieltje met het herhalen van altijd hetzelfde riedeltje tot de volgende nep-nieuws uitzending hen vertelt wat ze denken.
Stel je dan eerst de vraag wie uiteindelijk de hamstertjes zijn, bij wijze van spreken.
Wie denkt uiteindelijk niet de waarheid in pacht te hebben.
Ik verwijt antivaxers niets, zolang ze niet als een getuige van Jehova hun voet tussen de deur steken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 21:32   #46
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Doet me een beetje denken aan de Hitlerjugend.
Braaf laten prikken, 't is voor onze Fuhrer, voor GrozzDeutschland, voor 1000 jaar.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 21:34   #47
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Trouwens werd er ook nogal smalend gedaan op dit forum toen men aan de vaccinaties begon, men zou nooit de 50% he.
Een beetje zoals gemakkelijke planten.bereiken en er werd gelachen met de eerste zoekende aanpak om mensen te vaccineren. Blijkt dat België nu in de top staat.
Zeg niet gechanteerd en afgedreigd, zeg pragmatisch.
Zeg niet collaboratie, zeg gezond en weldenkend.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 21 september 2021 om 21:36.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 21:44   #48
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In belgië zitten dan meer masochistische idioten dan in de rest van de wereld.

En waar haalt het 'nieuws' deze cijfers vandaan? Uit hun duim?
80% van de +12-jarigen gevaccineerd? Dan toch geen middelbare scholieren, daar zijn de minderheid van de gevaccineerde kinderen reeds het mikpunt van spot, zij worden al toekomstige zombies genoemd.

De gezond denkende mens is ook gezond van lijf en leden en dus ongevaccineerd.
Het zijn gevaccineerden die herbesmet en zwaar ziek op de IC belanden - ze hebben je liggen gehad door je het mindere risico door vaccinatie wijs te maken, je loopt nu zelfs dubbel risico om zwaar ziek op de IC te kunnen belanden: én door een herbesmetting én door bijwerkingen van je vaccinatie.
Tot zover dan de contradictie van een gevaccineerd, gezond denkend mens.

Herwonnen vrijheid? Jij hebt door je vaccinatie niks herwonnen, dat was immers om te beginnen al democratische vrijheid waar je RECHT op hebt en dat ze je wettelijk gezien niet eens hadden mogen afpakken.
Gij bedankt een kidnapper na je ontvoering zeker ook nog voor je 'herwonnen vrijheid'?
Oud 21 september 2021, 21:59   #49
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Stel je dan eerst de vraag wie uiteindelijk de hamstertjes zijn, bij wijze van spreken.
Ik verwijt antivaxers niets, zolang ze niet als een getuige van Jehova hun voet tussen de deur steken.
Diegenen die altijd met dezelfde onzin blijven spartelen zonder enige argumentatie om hun gepapegaai, dat ze presenteren als hun mening, te onderbouwen.
Degenen die geen discussie/dialoog kunnen voeren maar telkens met afgezaagde riedeltjes teruggrijpen naar wat hen wordt voorgekauwd ondanks de weerleggingen, waar ze dan NIET op antwoorden.

Iedereen weet intussen dat gevaccineerden herbesmet kunnen worden en dus ook zwaar ziek op de IC kunnen belanden, naast het risico om ook zwaar ziek te worden door bijwerkingen, ze hebben dus DUBBEL meer kans dan de ongevaccineerde om in het ziekenhuis te belanden en TOCH blijven ze zeuren dat vaccinatie de kans zou verkleinen om zwaar ziek in het ziekenhuis te belanden!
DAT zijn de hamstertjes!
Oud 21 september 2021, 22:48   #50
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dag Rudy.
Antivaxxers waren we eerst allemaal, tot de vaxxers de voet tussen de deur staken.
De wereld niet omdraaien.
Oud 22 september 2021, 05:33   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is ook waar, we gaan zien of het zal lukken zonder dwang.
Het onderdeel "herwonnen vrijheid" is enkel maar door dwang daar he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 05:38   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gij uw spuitjes wilt is NORMAAL, het is voor mensen zoals gij en ik dat het juist gunstig is, die spuitjes. Gij zoudt goed zot moeten zijn om dat spuitje NIET te willen, want gij en ik kunnen serieus last hebben van covid. Omdat wij in een leeftijdsklasse zitten waar dat nu eenmaal zo is. Dat wil niet zeggen dat wij daar schrik moeten van hebben, want de kans is nog altijd veel groter dat covid geen probleem is, dan wel (dat is zelfs voor 80+ zo), maar de weliswaar redelijk kleine kans dat het lelijk doet is een beetje te hoog om "verwaarloosbaar" te zijn, en als dusdanig is elke vermindering daarvan welkom. En dat is wat zo een spuitje doet, dus zouden wij oenen moeten zijn om dat niet te nemen.

Dat is helemaal anders voor jonge mensen. Die hun kans om lelijke covid op te doen is zodanig klein dat die verzuipt in alle andere risico's dat die mensen dagelijks lopen. Dat is een beetje alsof men U zou vragen van enkel maar met een rollator rond te lopen, want zo vermindert ge uw kans om een lelijke val te doen op straat. De kans dat gij een lelijke val doet op straat bestaat, maar is zodanig klein dat die verminderen met een rollator meer ambras is dan wat ge ervoor over hebt.

Het idee dat ge "vrijheid" gaat krijgen omdat ge pillekes pakt die ge niet nodig zou hebben, is een bijzonder riskant idee he. Want ja, op het moment zelf gaat ge uw wortelke krijgen. Maar ge hebt ondertussen goed bijgedragen aan het lukken van de machtswellust van een bende halve garen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 september 2021 om 05:40.
Oud 22 september 2021, 05:42   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Dag Rudy.
Antivaxxers waren we eerst allemaal, tot de vaxxers de voet tussen de deur staken.
Ik ben eigenlijk nog maar weinig antivaxxers tegengekomen.

Ik ken drie soorten mensen:

1) vaxxers: mensen die anderen willen dwingen tot vaccinatie.

2) normale mensen: die nemen zelf wel of geen vaccin volgens hun al dan niet juiste of foute ideeen, maar trekken zich niet aan wat anderen hiermee doen.

3) anti-vaxxers: mensen die anderen willen verbieden om vaccins te nemen.

Die laatste ken ik eigenlijk bijna niet. Ja er zijn een paar zotten die een vaccinatie centrum in brand steken en zo, maar dat is het dan ook.
Oud 22 september 2021, 05:51   #54
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het onderdeel "herwonnen vrijheid" is enkel maar door dwang daar he.
Uiteraard, daarom vermeld ik het ook, als er dwang is kun je niet spreken van vaccinatiebereidheid.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 22 september 2021 om 05:51.
Oud 22 september 2021, 10:51   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Dag Rudy.
Akkoord als het gaat om gevaccineerden die willen dat kinderen worden gevaccineerd. Die laatsten kunnen niet argumenteren en ondergaan wat pa en/of ma wilt. Jammer.
En dan de overheid. Een coronapas misbruiken als stok achter de deur vind ik nogal laf.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 15:23   #56
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk nog maar weinig antivaxxers tegengekomen.

Ik ken drie soorten mensen:

1) vaxxers: mensen die anderen willen dwingen tot vaccinatie.

2) normale mensen: die nemen zelf wel of geen vaccin volgens hun al dan niet juiste of foute ideeen, maar trekken zich niet aan wat anderen hiermee doen.

3) anti-vaxxers: mensen die anderen willen verbieden om vaccins te nemen.

Die laatste ken ik eigenlijk bijna niet. Ja er zijn een paar zotten die een vaccinatie centrum in brand steken en zo, maar dat is het dan ook.
Dikke 2! Dat ze mij met rust laten! Ik verbied ook niemand om zijn prikjes te gaan halen. I don't give a shit!

Als wildvreemden wél ne shit geven om mijn keuze dan is dat hoogstwaarschijnlijk niet uit bezorgdheid om mijn gezondheid, maar eerder uit moeizucht. En dan vedienen ze petsen rond hun oren!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 16:47   #57
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Dikke 2! Dat ze mij met rust laten! Ik verbied ook niemand om zijn prikjes te gaan halen. I don't give a shit!

Als wildvreemden wél ne shit geven om mijn keuze dan is dat hoogstwaarschijnlijk niet uit bezorgdheid om mijn gezondheid, maar eerder uit moeizucht. En dan vedienen ze petsen rond hun oren!
Dikke 3!

De vraag is, vanwaar komt die drang om iedereen per se te willen vaccineren, goed wetende dat als men gevaccineerd is, nog steeds besmettelijk kan zijn.
Voor de zorg te ontlasten kan het niet zijn vanwege de hoge vaccinatiegraad van de risicogroep.
Waarom worden er ook overal die pasjes "green pass", "coronapas", etc... uitgerold ?
Er is geen enkele medische onderbouwing meer voor, dus dan moet het iets anders zijn nietwaar ?

Wat zou de reden kunnen zijn...
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 17:04   #58
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Dikke 3!

De vraag is, vanwaar komt die drang om iedereen per se te willen vaccineren, goed wetende dat als men gevaccineerd is, nog steeds besmettelijk kan zijn.
Voor de zorg te ontlasten kan het niet zijn vanwege de hoge vaccinatiegraad van de risicogroep.
Waarom worden er ook overal die pasjes "green pass", "coronapas", etc... uitgerold ?
Er is geen enkele medische onderbouwing meer voor, dus dan moet het iets anders zijn nietwaar ?

Europees digitaal paspoort komt er ook.
In Nederland ook al verdere beperking om met cash te betalen.

Deze nette calculator van MasterCard lijkt een mooie gimmick, maar let maar op. Deze zal straks overal op al uw aankopen worden getraceerd en u zal nog net zoveel co2 voetafdruk mogen hebben en u zal voor elk meerverbruik netjes centjes mogen ophoesten. Reizen en zo, zal voor het plebs nog maximaal 1 keer per jaar kunnen.
https://www.mastercard.be/nl-be/visi...alculator.html
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 19:32   #59
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Neem de mensen hun vrijheid af en ze krijgen die enkel terug als ze zich , uiteraard vrijwillig en niet verplicht, laten besnijden. Uiteindelijk zal men ook aan 80% komen. Er is GEEN enkele medische redenen om jongeren te vaccineren. Alleen gehersenspoelden blijven dat geloven, ongeïnformeerden, zoals er helaas zeer veel zijn. Weten niet meer dan wat FVDB, De Croo of Pater Van Damme zijn komen orakelen op TV zonder dat dezen ook maar enige kritische vraag of een andere expert tegenover zich kregen. Deze lichtbak konijnen sliken dat allemaal voor zoete koek omdat ze eigenlijk er niet mee bezig zijn: ze hebben angst, willen doen wat de experten zeggen om de angst weg te nemen en leven voor de rest hun leven. Nuttige idioten van de Pharma.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 19:36   #60
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Dikke 3!

Winstbejag, duistere plannen ??De elite zit NOOIT in met het volk. De vaccins zullen wel werken , maar er is vrij veel schade, soms permanent, en weinig gevallen worden gemeld ( doden zijn nooit de schuld van het vaccin / ernstige bijwerking worden zeer weinig gemeld ) dus men stelt dat de vaccins veilig zijn en de rest in collaterale schade. Wat zit Bill Gates in met Joske Vermeulen die nu hartproblemen heeft of na de prik 5 dagen later dood is ?
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be