![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
Bekijk resultaten enquête: Komt er een Russische invasie van de Oekraïne? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
35 | 61,40% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
22 | 38,60% |
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zie screenshot in bijlage. De afbeelding die ik postte in post 231 ging over militaire bijstand door de individuele landen zelf, maar ik kon -vanwege redenen- enkel die afbeelding makkelijk posten op basis van een link. Laatst gewijzigd door parcifal : 10 februari 2022 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben nog wat kannonvlees uit de vroegere kampen terug gevonden.
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, staat zo in het artikel, maar dan was de post van parcifal op zijn minst misleidend.
![]() |
#244 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het op ambras uitdraait en we worden opgeroepen zal ik helpen als de politiekers op de eerste rij staan.
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou me nog meer dan verbazen dat 62% van de bevolking van de EU er zou voor kiezen om tegen de Russen te gaan vechten om Oekraïne te helpen. Gekker moet het niet worden.
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integenstelling tot de Belgen en Nederlanders, weten de meeste Europeanen wel wat het is om onder Russisch bewind te moeten leven en zien zij een uitbreiding van Rusland naar het westen als een bedreiging voor hun vrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal toekijken, want iemand moet het gevaarlijk werk doen!
![]() |
#250 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze weten niet beter ,net als de Chinezen en de Arabieren Laatst gewijzigd door cato : 10 februari 2022 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Amerikanen bespioneren en luchtruimen schenden is het weer geen probleem , en geen "act of agression." En zonder de VS zou NATO niet eens bestaan. Het is opgericht als verlengstuk van de Amerikaanse macht.
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de Russen zien de uitbreiding van NATO als een bedreiging, democratie of niet.
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom mag Rusland zich wel gedragen als een volwaardig, soeverein land, maar Oekraïne niet? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 februari 2022 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut. Voor je aan die zware taak begint, neem er een goede fles Bordeaux bij en wat snacks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is eenvoudig om dat nu anno 2022 neer te pennen. Maar had de Nato niet bestaan, dan is de kans groot dat nonkel stalin en zijn opvolgers tijdens de koude oorlog nog een flink deel van west-europa onder de knoet zouden gebracht hebben. Men kan historisch er niet naast kijken dat de Nato onze garant was en is op een west-europa zonder 'grote oorlogen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland heeft wat het wil : de krim, dat is gedane zaak. Idem in Donbas waar ze hun gebieden de facto controleren waar russen de meerderheid vormen. Als Poetin zijn militaire 'buffer' in Oekraïne kan verkrijgen, waarom zou hij dan nog aansturen op een regime change ? Wat mij blijft opvallen is de totaal andere benadering vanuit de angelsaksische kant van de Nato tegenover de frans-duitse as. De eerste doet niet anders dan stoere taal spreken, rode lijnen tekenen, dreigen, en doet alsof de veiligheidseisen van rusland zelfs niet op tafel liggen. Is men dan echt ZO stom om te geloven dat de russen daarvan onder de indruk gaan zijn ? ![]() De tweede willen het probleem in al zijn facetten bekijken. Dus : ja, het zal moeten een compromis worden. Ik heb net in The Guardian het verslag gelezen van het bezoek aan Moskou door de minister van buitenlandse zaken van de UK. Samengevat : ze kon zich de moeite besparen, als het alleen maar is om wat gemeenplaatsen te gaan verkopen op een persconferentie om aan haar baasje BoJo te tonen hoe serviel ze is dan is ze gelukt. In alle andere mogelijke objectieven faalde ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ee n verovering van grote delen van Oekraine zal een golf van verzet ontketenen , gesteund met westerse wapens en logistiek, een typische by proxy war |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou idioot zijn braaf te wachten op grote Russische inval. |
|
![]() |
![]() |