![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#15581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Russen in het buitenland zijn een ras apart. Velen zijn ook geen etnische Russen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Never mind. Dat was zeker niet mijn bedoeling.
![]() |
![]() |
#15583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens zelfs Marokko, ik vond de meeste Marokkanen in Marokko lieve en vreedzame mensen, helemaal anders dan het schorriemorrie dat de Brusselse straten teistert. En als mijn Turkse vrienden van groep Yorum naar Gent komen, spreken ze soms Engels onder elkaar. Alles om zeker niet geassocieerd te worden "met die achterlijke en dorpse Erdogan supporters", namelijk de Gentse Turken. Laatst gewijzigd door tomm : 15 februari 2022 om 07:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zat te wachten op een mening van D. Trump over de situatie Oekraïne/Rusland.
Trump: “Duitsland is afhankelijk van Rusland en zal de NAVO uit elkaar doen vallen” Uit de tekst: Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gun anderen de "echte" authentieke boertige mensen om zich mee te vereenzelvigen. I'll take a raincheck. Vodka en steureitjes op mini blinis kan ik ook appreciëren zonder fysieke aanwezigheid van Russische mentale Arnokes. 'k Ben niet volmaakt, he. ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 15 februari 2022 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15587 |
Europees Commissaris
|
![]() Die Zelensky is misschien de slechtste nog niet: hij gaf niet zo lang geleden blijkbaar zelf te kennen dat een referendum over Donbass geen taboe is.
![]() |
#15588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Donbas heeft men helemaal geen 99% Russisch als moedertaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die "boertige" Russen houden wel nog de deur open voor dames, en geven hen (oneven) bloemen, terwijl dat in het Westen allemaal verwaterd is. Veel van die boertige Russen stellen de vraag, als ik hen zeg uit België te komen, "Vlaming of Waal?" De gemiddelde Belg kan niet één Autonome Republiek binnen het grootste land ter wereld opsommen met uitzondering misschien van Tsjetsjenië. Die boertige Russen, en zeker niet alleen de elite, kunnen met de ogen dicht Pushkin citeren, maar ook de Gentse schrijver en Nobelprijswinnaar Maurice Maeterlinck is beter gekend in Rusland dan in Vlaanderen. Ze kennen ook Franse chansons zoals die van Joe Dassin beter dan de gemiddelde jonge Vlaming. Het enige dat je hier nog hoort is Angelsaksische troep. Die boertige Russen kunnen zich ook uitstekend vermaken, zelfs grootouders blijven tot stuk in de nacht dansen en restaurants worden discotheken voor het hele gezin. Wat anders dan Belgen "van de betere klasse" die doen alsof ze van een veel te dure wijn genieten in een stijve en bijzonder saaie omgeving, met de obligate afgezaagde grapjes, en de #metoo en corona zedenpolitie die streng toekijkt of alles wel volgens de strikte regeltjes verloopt. Of jonge Belgen daarentegen van de mindere klasse die hun feest vieren in een vettige frituur met cara pils, om daarna een paar gram speed soldaat maken en vooral veel kinders te maken die dan ook van het OCMW zullen gaan leven. (nu goed, zo'n bas classe bestaat in Rusland ook, al moet je daarvoor naar de armere, afgelegen streken en de kleine steden. ) Arno is fake, vraag maar aan Jan Bucquoi, "een echten", die zorgvuldig gecultiveerde "Oostendse boertigheid" (die ik zeker kan appreciëren vergeleken met Uber hypocriete Brabanders bvb.) is zijn business strategy. Laatst gewijzigd door tomm : 15 februari 2022 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij draait met de wind en lijkt het allemaal zelf niet goed te weten. Wat zeker is dat de Amerikanen hun leger aan spionnen, adviseurs, etc. in Kiev ingezet hebben om Zelensky te bewerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Russian language is spoken predominantly in these two regions (over 90%). https://en.wikipedia.org/wiki/Donbas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15593 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als die job een criterium is, ziet het er hoopvol uit.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede staat verderop in het artikel duidelijk: Modern Donbas is a predominately Russophone region. According to the 2001 census, Russian is the main language of 74.9% of residents in Donetsk Oblast and 68.8% in Luhansk Oblast. ![]() Die 90% moet dus ook inwoners omvatten die het Russisch niet als 'main language' hebben maar slechts als tweede taal. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 februari 2022 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15595 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://en.wikipedia.org/wiki/Russians
In de praktijk zijn niet alle etnische Russen van Slavische origine maar in de loop der eeuwen zijn ze beginnen Russisch spreken, zich bekeren, en worden nu beschouwd als etnische Russen. Ook heel wat Russen van Oekraïense origine beschouwen zich nu als Rus. Toen Odessa gesticht werd door de tsarin, was dit gebied nog maar pas in handen van Rusland, daarvoor behoorde het afwisselend aan Kozakken en de Turken. Kozakken waren oorspronkelijk een Turkse stam die echter Slavisch werd door massale immigratie van Oekraïense en Russische lijfeigenen. Reeds eeuwen kibbelen Russen en oekraïners erover of de Kozakken nu Russisch of Oekraïens zijn. Zelf hebben de meeste partij gekozen voor Rusland. Odessa werd vooral bevolkt door Joden en Russen, Oekraïners koloniseerden het omringende platteland. Men is het wel eens over wie geen etnische Rus is: Islamitische, Turks sprekende volkeren, andere Kaukasische volkeren(samen goed voor bijna 20 % van de Russische bevolking), Joden, etnische Duitsers, Koreanen, etc. Een groot aantal van de huidige Russische regeringsleden zijn geen etnische Russen, of toch geen zuivere. Onder andere de minister van economie, de minister van buitenlandse Zaken, de minister van defensie, de eerste minister, etc. De rijkste Russen zijn geen etnische Russen, maar Joden, Tataren, Oesbeken, etc. Laatst gewijzigd door tomm : 15 februari 2022 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze dorpelingen spreken echter zuiver Russisch van zodra ze hun dorp verlaten. Je kunt het vergelijken met West-Vlaams en AN in West-Vlaanderen. Afhankelijk van hoe je het bekijkt spreekt de grote meerderheid er AN als moedertaal, of net niet. Daarom die soms verwarrende cijfers, dus tussen 67 en 99%. Die 99% klopt als je sommige boerse dialecten als Russische dialecten beschouwt. Zoniet, dan spreekt een groot deel van Zuid-West Rusland ook Oekraiens. Er ook wel even bij vermelden dat die lokale dialecten dichter bij het Russisch dan bij het Oekraiens staan. En dan hangt het er nu net vanaf wie deze statistieken opstelde en met welk doel... Laatst gewijzigd door tomm : 15 februari 2022 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15597 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 februari 2022 om 16:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Triest: je verwijt mij geindoctrineerd te zijn terwijl ik lach met ZOWEL de Belgenlandse boer als met de Russen boer. Ondertussen is Rusmans voor jou authentiek, aka ne goeien boer en Oostendse Arnomans ne "fake" boer. ![]() Wie is hier nu de meest geindoctrineerde blaaskaak? Merci pour ce beau moment.
![]() |
![]() |
#15599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feiten Blijven Feiten * Djiezes, afhankelijk van de afkeer t.o.v. Putin gaat men de Guy zijn haatspeech onderschrijven, ofwa. *Note: ik ben opnieuw een overtuigde Russische-boeren lover, nu ik de logica van dat bovenvermeld doel van Putin begrijp? ![]()
![]() |
![]() |
#15600 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Urgentie aanwakkerend taalgebruik van zowel Washington als Londen: "de invasie is imminent". De invasie is nu al een behoorlijke tijd imminent. De vroegste 'imminent' die vlug vlug via een zoekrobot kan gevonden worden dateert van 22 november vorig jaar. Het is waarschijnlijk al eerder gaande.
U.S. Intel Believes Russian Invasion of Ukraine ‘Imminent’ White House warns Russian invasion of Ukraine may be imminent U.S. Warns of Imminent Russian Invasion of UkraineDrie geluiden van de andere zijde van de Atlantische Oceaan. Canada zit op dit eigenste ogenblik nog altijd op die lijn. Russian invasion threat to Ukraine imminent, says Joly, amid diplomacy, cyberattacksVan over het Kanaal eveneens op dit eigenste ogenblik dezelfde teneur. Russian invasion of Ukraine could be imminent, UK's Truss saysAl deze stellingnames of positioneringen zijn vals.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 februari 2022 om 07:07. |
![]() |
![]() |