![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie geen verschil in beide post's.
![]() |
![]() |
#242 |
|
![]() oeps.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 april 2022 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens een band is officieel versleten van zodra je minder dan 6 mm groef over hebt. Maar ja ik vervang ze wel wat eerder.
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees maar nog eens.
![]() |
![]() |
#245 | |
|
![]() Citaat:
Vrachtwagens minimale groefdiepte 1,6 mm. https://www.hyss.be/wanneer-vrachtwa...den-vervangen/ Mag ik uw 'versleten' banden komen ophalen?
![]() |
![]() |
#246 |
|
![]() Al 3 keer gedaan. Ik zie het niet. Wil je even helpen?
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Louter gebaseerd op het feit dat je tegenwoordig al vlug contact hebt met minstens 8 satellieten, en wat boldriehoeksmeetkunde.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
-met versleten banden ga je minder weg afleggen als de km teller ook op vb 100m/u dan met nieuwe banden . Met nieuwe banden haal je dus meer ander voertuigen in . 6mm x 2 ( boven- en onderkant ) X 3,14 = 37,68 mm per toer van je band . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder de 3 mm begint het gevaarlijk te worden op nat wegdek en in oostenrijk onder de 4 mm is het een zomerband.
![]() |
![]() |
#250 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel tegen 2050, ik neem aan dat er dan geen mens meer met een voertuig mag rijden. En wat ze met de voetgangers en tweewielers gaan doen is me een raadsel. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Staatssecretaris
|
![]() Rijbewijs met punten invoeren is zinloos .
Nu zijn er pipo's waarvan ze het rijbewijs van afgenomen hebben en die rijden ook nog met auto's .....voorbeelden genoeg van "hervallen rijbewijslozen". Gaat niets doen aan verminderen van verkeersslachtoffers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
|
![]() Citaat:
Uw mening is anders, niet erg maar verkoop het niet als 'officieel' ...
![]() |
![]() |
#253 |
|
![]() Als je regelmatig in Frankrijk rijdt dan merk je dat het wel degelijk werkt.
De meerderheid van Franse chauffeurs houden zich aan de snelheidsbeperkingen. Punten verliezen op je rijbewijs kan je niet 'bijkopen'. Belgen die door Frankrijk rijden hoeven zich daar niks van aan te trekken. Blijf binnen de 20 km/uur te snel en je bent er van af met 45€. Voor een Fransman, 3 kleine overtredingen binnen de 6 maand - rijbewijs inleveren. Dikke geldbeugel is dan waardeloos.
![]() |
#254 | |
|
![]() Citaat:
Een GPS in een raket die loodrecht opstijgt zal als snelheid nul kilometer per uur registreren.
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.mvwautotechniek.nl/gps/ https://hoehetwerkt.nl/global-positioning-system-gps/ https://www.gps.nl/wat_is_gps-.html https://hellotracks.com/en/blog/How-...-GPS-Accuracy/ enz... Laatst gewijzigd door Micele : 10 april 2022 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hier kan je een week rondrijden zonder er één tegen te komen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||
|
![]() Citaat:
Verkeerslicht camera's zo goed als onbestaande en de laatste 40.000 km ben ik in Frankrijk nog geen mobiele en tijdelijke flitsploeg tegen gekomen. Citaat:
oog meer hebt voor het andere verkeer. Ik spreek nu tegen mijn winkel want ik vind dat de huidige maximum snelheden perfect zijn voor ouden van dagen, slechtzienden, smartphone tokkelaars en voor de geldbeugel van de staat. Dat systeem met punten (en lagere boetes die de mensen nog kunnen betalen) is zo slecht niet. Ik ben er echter zeker van dat als men in België het puntensysteem gaat invoeren de boetes niet gaan worden verlaagd.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 11 april 2022 om 09:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Duitsland kosten "de lichte" snelheidsovertredingen 1 kmh - t.em. 20 kmh- te-snel gemiddeld ~ de helft van België. Er is daar ook een vergelijkbaar verschil tussen binnen- en buiten-bebouwde-kom.
Daarvoor krijgt men in Duitsland vanaf 21 kmh te snel wel 1 strafpunt extra, enz... Recidivisten - die het geld niet veel waard vinden - worden in D wel bestraft. Of lopen veel sneller het risico hun rijbewijs te verliezen. Laatst gewijzigd door Micele : 11 april 2022 om 11:09. |
![]() |
![]() |