![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal in konvooi rijden aan 10 km/u, begeleid door iemand met een rode vlag.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Logisch dat je sneller rijdt aan hetzelfde toerental met een grotere bandenomtrek op je aangedreven wielen. Die vervangende band zal wslk niet door de keuring geraken. lol. (225/45/18 wel) Probeer nog eens opnieuw met de link van Johan Daelemans: https://www.mvwautotechniek.nl/afrolomtrek-calculator/ En betreft topic, Lydia vindt de 100 kmh Vmax een slecht idee. Laatst gewijzigd door Micele : 9 april 2022 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Duitsland rijden is voor mij het paradijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
245 is 245 en mocht 225 zijn blijft het nog steeds hetzelfde.
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens is het niet meer zo dat de snelheidsmeter standaard 10 km/u te hoog aangeeft. Dat was vroeger zo, bij recente wagens is die vrij accuraat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Banden van 245 hoog bestaan niet tenzij misschien op een buitenaardse truck. En uw meter laat dat niet zien maar dat is net het punt, dat is de afwijking.
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem in Duitsland is dat men continu in uitzondering snelheid regels valt. Ineens mag je maar 100 doen dan kan je weer vlammen maar plots is het 80.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Leg uit. Uit wat je neerschrijft kan ik zelfs niet uitmaken waar je met je redenering naartoe wil.
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
Daarvoor heb je ALLE gegevens nodig. De maat van uw velgen, de breedte van uw band en de verhouding van de hoogte van uw band t.o.v. breedte. Een voorbeeld: 185/70 x 15" 185 mm breed , verhouding hoogte/breedte 70% en maat van de velg 15 inch (of 15x2.54mm) Van hieruit kan je alles zelf narekenen of je gebruikt volgende link: https://www.mvwautotechniek.nl/afrolomtrek-calculator/
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() Waar zie jij een probleem? U aanpassen aan de plaatselijk geldende maximum snelheid bestaat in zowat alle landen en regio's waar wegen zijn aangelegd.
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
Verwijzen naar een 'buitenaardse truck' maakt duidelijk dat je hier wel degelijk de bal flink mis trapt. Stel dat 20/245 x 2" zou bestaan ... hoe groot zou dat wiel (velg+band) dan wel zijn? Hier gaan we ... (49 mm + 25.4 mm) x2 = 148,8 mm of een kleine 15 cm totale hoogte. Kan dienen voor een step.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 april 2022 om 23:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Afbeeldingsresultaat voor omtrek cirkel: Omtrek van de cirkel = pi x diameter. https://www.velgenwereld.nl/informatie-op-autobanden En je moet op het gelijkvormigheidsattest kijken welke banden/velgcombinatie mag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan mijne Ranger ook instellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bandhoogte. In de bandenmaat is het getal wat na de breedte van de band komt (2de gedeelte) de hoogte van de band welke een percentage is van de breedte van de band. Een 225/35 is dus lager dan 225/45 maar even breed. In de volksmond "laag profiel of niet". En het tweede getal kan nooit hoger dan het eerste. Tenzij iets buitenaards. Of in jullie geesten misschien?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2022 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze gegevens met standaardbanden
• BMW bouwjaar 1989: bij 100 kmh-gps duidt de snelheidsmeter 109 kmh aan. (electronische meter, krijgt impuls van achterbrug) dus netjes in het midden van EU-voorschrift: 4 tot 14 kmh teveel is verplicht (geen idee of dat veranderd is, ik denk het niet) - in jonge jaren ook al getest: topsnelheid 225 kmh-gps duidt de snelheidsmeter 240 kmh aan. Gps-toestel is een Becker Traffic Pro HS en sowieso ca. check km-paaltje: 120 kmh in 30 sec. • Skoda Fabia bouwjaar 2012: snelheidsmeter 6 kmh teveel bij 70 kmh, check gps raamplakker of dubbelcheck met smartphone. Bij 100 kmh ook 6 kmh teveel. Bij topsnelheid 190 kmh niet getest, lol. Laatst gewijzigd door Micele : 10 april 2022 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verschil met versleten banden of niet is verwaarloosbaar, zelfs bij vrachtwagens.
En de 100km/u is gewoon weer een Groen! wensje waarmee ze zich ongelofelijk populair gaan maken bij het kiesvee. Voor 1 keer zie ik de voordelen van het Franse systeem wel in.
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() Neen, helemaal niet.
Vergelijk het met snelheid die gemeten wordt in een vliegtuig. Je hebt grond snelheid en werkelijke luchtsnelheid. Die werkelijke 'luchtsnelheid' kan je vergelijken met de werkelijke snelheid van je wagen en de enige factor die bij wagens of vrachtwagens een verschil uitmaakt is de stijg of helingshoek t.o.v. het horizontale vlak. Heeft uw rijweg een hellingshoek van 10% dan gaat je GPS een snelheid aanwijzen van bv: 100 km/uur waar uw effectieve snelheid 100 / cos 10° ofwel 102 km/uur is. Als je echt op het randje van toegelaten snelheid wil rijden is het interessant om hiermee toch rekening te houden. Best uw GPS - snelheid corrigeren met het stijgingspercentage.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 april 2022 om 10:56. |
![]() |
![]() |