![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grootmoeder kloek is dialect he.
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verandering van spijs doet eten, maar een goede klassieker in pure eenvoud smaakt altijd.
Asperges uit een bokaal met een velleke hesp rond is ook al to die for, met vettige mayonaise en tuinbonen. Mmmmm *Homer Simpson kwijl*
Job 13:5 Laatst gewijzigd door CUFI : 21 mei 2022 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is fijnbekkerij? Komt dat uit de Mc Donalds of Burger King?
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom er is daar nog een hele wereld tussen 2 stukjes platgestampt 100 % rundvlees dat meer aanvoelt als karton dat zich tussen een hoeveelheid zoete saus en iets dat brood moet voorstellen bevind. En met de hand gemasseerde koebeesten wiens vlees met chirurgische precies van het bot is gehaald en vervolgens gebakken wordt met de perfecte gaartijd en omwikkelt met bladgoud vervolgens op een artisanaal gebakken broodje door 2 obers onder een zilveren schaal naar uw zitplaats wordt gebracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij mateloos stoort is dat ze ons afrippen in de supermarkten.
Ze veranderen het recept van iets, maar vragen daarom niet minder geld. Water wordt zelfs in ons vlees geïnjecteerd. Het westen stond ooit gekend voor kwaliteit, maar na die derde rijkers hun collaboraties met loonslaaflanden, gaan zelfs onze kwaliteitsproducten ziender ogen achteruit en zijn ze pure afripperij. Repent.
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 jaar geleden : 3,65 Euro Gisteren : 4,15 Euro ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rigolet vond ik nooit rigolo. Zeg dakket gezegd heb.
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zult mij gene cotê l’os of varkensvlees meer zien kopen. Wellicht kip ook niet meer. Vis uit een blikske nog wel ![]() Ik zeg u, ik trek volgend jaar geld van de energieleverancier terug en zal dan meer dan 2k bespaard hebben (bovenop de rest). Als van de zomer bazaar geregeld is, vul ik ne rugzak en ben ik gewoon maanden weg zonder achterom te kijken. Energieverbruik: 0. Ik word zot tussen al die ogen op mij en hoesters op elkaar gepropt in winkels waar ze ons afrippen en hun karren overal in de weg zetten. ![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij voorstellen dat als je dat graag doet (ies goe gaan eten ![]() Kijk ik heb ooit in het midden van nen bos in Canada geweldig goed gegeten, wild maar op een verfijnde manier klaargemaakt. Somelier die daar de gewenste fles wist op te duikelen . Niet naar de prijzen gekeken en gewoon mijn goesting gedaan. Op het einde van het verblijf, hield ik mijn hart al vast voor het schadebestek, dat ongetwijfeld stevig in de papieren ging lopen. Maar viel dat mee, nog niet de helft van wat ik begroot had. Ja die fles had wat geld gekost, maar het eten viel bijzonder goed mee. Maar ja er liep daar geen leger bedienden rond. De zaal was sober maar correct en meer dan in orde naar noord-amerikaanse standaard. Als ik ga eten wil ik dat het lekker is, dat de bediening vriendelijk is, maar al die show moet van mij niet. Ik heb het liever niet zelf. Maar ja smaken verschillen natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
300 euro voor een fles die in den Delhaize aan 40 euro te vinden is.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Boursin door minestrone mengen: er pist een engeltje op uw tong.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren eens door de wijnoverschotten van de supermarkt gesnuisterd en voor vijf euro een biologisch geteelde Bordeaux uit 2018 gekocht. Hij scoorde gemiddeld maar 3,4/5 op Vivino (ik koop normaal nooit iets onder de 3,5/5) maar ik heb het er toch op gewaagd. Ik breng wel verslag uit.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in combinatie met gevogelte, vis en/of vlees. Zoals steeds een kwestie van evenwicht tussen alle ingredienten, inclusief de finesse van correcte/correct te kruiden. (Dat laatste dikwijls een uitdaging zijnde die het verschil tussen goed en uitstekend maakt.)
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twee kleine bemerkingen wat mij betreft: 1. Of het nu de 'frituur van Felix' betreft of een '19,5/20 resto' volgens Gault & Millau -> een discussie over prijs, daar begin ik niet aan. In feite is mijn houding meer: "quand on aime on ne compte pas". De restaurants waarvan de uiteindelijke rekening het enige impressionante is/was, zijn diegenen die hun pretenties, -behalve een belediging zijn voor smaak en gezond verstand- niet konden waarmaken. 2. Echte culinaire toppers heden ten dage verkopen die beruchte Show niet langer, naar mijn aanvoelen. Dat is wat mij betreft een fabeltje voor de boekskes a la Libelle of Flair, als die nog bestaan. De enige negatieve ervaring op dat gebied (2018 of 2019) was Hof van Cleve (in Belgenland) toendertijd. Ik denk dat dat grotendeels met de attitude van de eigenaar zelf te maken had maar het bekoelde onze hele culinaire ervaring. Hetgeen op je bord wordt geserveerd evenwel is wel erg lekker. 't Zou eraan mankeren, hé. Ik zal er nooit terug zelf reserveren. Op uitnodiging wil ik wel nog 1x proberen. Voordeel van de twijfel gunnen enzo ![]() ADDENDUM: 'k Was bijna een negatieve showervaring vergeten te melden hier in Hong Kong: Restaurant BELON, chef M. Kirkley. Volgens mij is zijn motto naast de $$$-tekens, "Ik wil wel maar 'k kanni." Belachelijke ervaring en te mijden zoals monkeypox.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 23 mei 2022 om 05:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Michelin : "Comme chez Soi" verliest tweede ster, en houdt nog slechts één over.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220523_93861845
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klinkt allemaal te duur.
Geef mij maar goeie "dagelijkse kost". |
![]() |
![]() |