Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2022, 13:35   #81
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bon, naast dat Engels foutief gebroebel is dat Vloms bij jou ook al gene vette, precies?
En ondertussen nog rap je grootmoeder uitmaken voor overjaars kieken, ook dat nog...
Neen, mijn dialect is zelfs een combo van oost vlaams met Antwerps en tinten van Nederlands.
Grootmoeder kloek is dialect he.
Oud 21 mei 2022, 13:39   #82
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
A la flamande.
Toch liever met zalm en hollandaisesaus.
Verandering van spijs doet eten, maar een goede klassieker in pure eenvoud smaakt altijd.

Asperges uit een bokaal met een velleke hesp rond is ook al to die for, met vettige mayonaise en tuinbonen. Mmmmm
*Homer Simpson kwijl*

Laatst gewijzigd door CUFI : 21 mei 2022 om 13:40.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 00:36   #83
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Wat is fijnbekkerij? Komt dat uit de Mc Donalds of Burger King?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 05:39   #84
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wat is fijnbekkerij? Komt dat uit de Mc Donalds of Burger King?
Ik denk dat ze eerder de Commes Chez Sois bedoelen en andere tenten waar ze vooral meer geld moeten vragen om al het overtollige personeel dat daar rondloopt te kunnen betalen.

Maar kom er is daar nog een hele wereld tussen 2 stukjes platgestampt 100 % rundvlees dat meer aanvoelt als karton dat zich tussen een hoeveelheid zoete saus en iets dat brood moet voorstellen bevind.

En met de hand gemasseerde koebeesten wiens vlees met chirurgische precies van het bot is gehaald en vervolgens gebakken wordt met de perfecte gaartijd en omwikkelt met bladgoud vervolgens op een artisanaal gebakken broodje door 2 obers onder een zilveren schaal naar uw zitplaats wordt gebracht.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 06:24   #85
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Wat mij mateloos stoort is dat ze ons afrippen in de supermarkten.
Ze veranderen het recept van iets, maar vragen daarom niet minder geld.
Water wordt zelfs in ons vlees geïnjecteerd.

Het westen stond ooit gekend voor kwaliteit, maar na die derde rijkers hun collaboraties met loonslaaflanden, gaan zelfs onze kwaliteitsproducten ziender ogen achteruit en zijn ze pure afripperij.
Repent.
Oud 22 mei 2022, 06:33   #86
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wat mij mateloos stoort is dat ze ons afrippen in de supermarkten.
Ze veranderen het recept van iets, maar vragen daarom niet minder geld.
Water wordt zelfs in ons vlees geïnjecteerd.

Het westen stond ooit gekend voor kwaliteit, maar na die derde rijkers hun collaboraties met loonslaaflanden, gaan zelfs onze kwaliteitsproducten ziender ogen achteruit en zijn ze pure afripperij.
Repent.
Carrefour : Boursin Cuisine Tomaat & Mediterrane Kruiden

1 jaar geleden : 3,65 Euro
Gisteren : 4,15 Euro

Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 06:41   #87
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik denk dat ze eerder de Commes Chez Sois bedoelen en andere tenten waar ze vooral meer geld moeten vragen om al het overtollige personeel dat daar rondloopt te kunnen betalen.

Maar kom er is daar nog een hele wereld tussen 2 stukjes platgestampt 100 % rundvlees dat meer aanvoelt als karton dat zich tussen een hoeveelheid zoete saus en iets dat brood moet voorstellen bevind.

En met de hand gemasseerde koebeesten wiens vlees met chirurgische precies van het bot is gehaald en vervolgens gebakken wordt met de perfecte gaartijd en omwikkelt met bladgoud vervolgens op een artisanaal gebakken broodje door 2 obers onder een zilveren schaal naar uw zitplaats wordt gebracht.
Als ge de CCS vanop Place Rouppe bedoelde: dat is ook al lang niet meer zoals ten tijde van Pierre Wijnants. (Behalve de rekening, dan.)
Rigolet vond ik nooit rigolo. Zeg dakket gezegd heb.
Oud 22 mei 2022, 06:45   #88
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Ik ben zelfs kant en klaar uit een blik e.d. beginnen eten om te besparen op geld en gas.
Ge zult mij gene cotê l’os of varkensvlees meer zien kopen. Wellicht kip ook niet meer. Vis uit een blikske nog wel

Ik zeg u, ik trek volgend jaar geld van de energieleverancier terug en zal dan meer dan 2k bespaard hebben (bovenop de rest). Als van de zomer bazaar geregeld is, vul ik ne rugzak en ben ik gewoon maanden weg zonder achterom te kijken. Energieverbruik: 0.

Ik word zot tussen al die ogen op mij en hoesters op elkaar gepropt in winkels waar ze ons afrippen en hun karren overal in de weg zetten.
Oud 22 mei 2022, 10:14   #89
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Als ge de CCS vanop Place Rouppe bedoelde: dat is ook al lang niet meer zoals ten tijde van Pierre Wijnants. (Behalve de rekening, dan.)
Rigolet vond ik nooit rigolo. Zeg dakket gezegd heb.
Het is maar een voorbeeld voor de vele zaken die in diezelfde vijver van clienteel vissen.

Ik kan mij voorstellen dat als je dat graag doet (ies goe gaan eten ) dat wel tof kan zijn, met al de zever en kaka die er dan rond verkocht wordt. Maar is het dat allemaal waard.

Kijk ik heb ooit in het midden van nen bos in Canada geweldig goed gegeten, wild maar op een verfijnde manier klaargemaakt. Somelier die daar de gewenste fles wist op te duikelen . Niet naar de prijzen gekeken en gewoon mijn goesting gedaan.

Op het einde van het verblijf, hield ik mijn hart al vast voor het schadebestek, dat ongetwijfeld stevig in de papieren ging lopen. Maar viel dat mee, nog niet de helft van wat ik begroot had. Ja die fles had wat geld gekost, maar het eten viel bijzonder goed mee.

Maar ja er liep daar geen leger bedienden rond. De zaal was sober maar correct en meer dan in orde naar noord-amerikaanse standaard.

Als ik ga eten wil ik dat het lekker is, dat de bediening vriendelijk is, maar al die show moet van mij niet. Ik heb het liever niet zelf. Maar ja smaken verschillen natuurlijk.
Oud 22 mei 2022, 10:15   #90
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik ben zelfs kant en klaar uit een blik e.d. beginnen eten om te besparen op geld en gas.
Ge zult mij gene cotê l’os of varkensvlees meer zien kopen. Wellicht kip ook niet meer. Vis uit een blikske nog wel

Ik zeg u, ik trek volgend jaar geld van de energieleverancier terug en zal dan meer dan 2k bespaard hebben (bovenop de rest). Als van de zomer bazaar geregeld is, vul ik ne rugzak en ben ik gewoon maanden weg zonder achterom te kijken. Energieverbruik: 0.

Ik word zot tussen al die ogen op mij en hoesters op elkaar gepropt in winkels waar ze ons afrippen en hun karren overal in de weg zetten.
ik ga dat halen bij serieuze winkels direct van bij den boer als het kan.
Oud 22 mei 2022, 12:09   #91
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo van die plekken waar ge honderden euro's voor enkele slokken druivensap met alcohol betaalt?

300 euro voor een fles die in den Delhaize aan 40 euro te vinden is.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 12:25   #92
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Die Boursin door minestrone mengen: er pist een engeltje op uw tong.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2022, 12:31   #93
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Gisteren eens door de wijnoverschotten van de supermarkt gesnuisterd en voor vijf euro een biologisch geteelde Bordeaux uit 2018 gekocht. Hij scoorde gemiddeld maar 3,4/5 op Vivino (ik koop normaal nooit iets onder de 3,5/5) maar ik heb het er toch op gewaagd. Ik breng wel verslag uit.
Oud 22 mei 2022, 19:29   #94
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Gisteren eens door de wijnoverschotten van de supermarkt gesnuisterd en voor vijf euro een biologisch geteelde Bordeaux uit 2018 gekocht. Hij scoorde gemiddeld maar 3,4/5 op Vivino (ik koop normaal nooit iets onder de 3,5/5) maar ik heb het er toch op gewaagd. Ik breng wel verslag uit.
Hij valt mee. De smaak mocht nog iets voller maar nu blijkt 2018 één van de mindere jaren te zijn: https://www.vivino.com/BE/nl/chateau...ieur/w/1218530
Oud 22 mei 2022, 20:03   #95
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Eureka!
Oud 23 mei 2022, 04:51   #96
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Perfect gestoomde, gekookte of gebakken groenten zijn -net als rauwe- in een gerecht op hun plaats, indien evenwichtig samengesteld.
Ook in combinatie met gevogelte, vis en/of vlees.

Zoals steeds een kwestie van evenwicht tussen alle ingredienten, inclusief de finesse van correcte/correct te kruiden. (Dat laatste dikwijls een uitdaging zijnde die het verschil tussen goed en uitstekend maakt.)
Oud 23 mei 2022, 05:23   #97
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij valt mee. De smaak mocht nog iets voller maar nu blijkt 2018 één van de mindere jaren te zijn: https://www.vivino.com/BE/nl/chateau...ieur/w/1218530
Was je er ook ZAT van?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 05:34   #98
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is maar een voorbeeld voor de vele zaken die in diezelfde vijver van clienteel vissen.

Ik kan mij voorstellen dat als je dat graag doet (ies goe gaan eten ) dat wel tof kan zijn, met al de zever en kaka die er dan rond verkocht wordt. Maar is het dat allemaal waard.

Kijk ik heb ooit in het midden van nen bos in Canada geweldig goed gegeten, wild maar op een verfijnde manier klaargemaakt. Somelier die daar de gewenste fles wist op te duikelen . Niet naar de prijzen gekeken en gewoon mijn goesting gedaan. Op het einde van het verblijf, hield ik mijn hart al vast voor het schadebestek, dat ongetwijfeld stevig in de papieren ging lopen. Maar viel dat mee, nog niet de helft van wat ik begroot had. Ja die fles had wat geld gekost, maar het eten viel bijzonder goed mee. Maar ja er liep daar geen leger bedienden rond. De zaal was sober maar correct en meer dan in orde naar noord-amerikaanse standaard.
Als ik ga eten wil ik dat het lekker is, dat de bediening vriendelijk is, maar al die show moet van mij niet. Ik heb het liever niet zelf. Maar ja smaken verschillen natuurlijk.
Ik zie geen probleem.
Twee kleine bemerkingen wat mij betreft:

1. Of het nu de 'frituur van Felix' betreft of een '19,5/20 resto' volgens Gault & Millau -> een discussie over prijs, daar begin ik niet aan.
In feite is mijn houding meer: "quand on aime on ne compte pas".
De restaurants waarvan de uiteindelijke rekening het enige impressionante is/was, zijn diegenen die hun pretenties, -behalve een belediging zijn voor smaak en gezond verstand- niet konden waarmaken.

2. Echte culinaire toppers heden ten dage verkopen die beruchte Show niet langer, naar mijn aanvoelen. Dat is wat mij betreft een fabeltje voor de boekskes a la Libelle of Flair, als die nog bestaan.
De enige negatieve ervaring op dat gebied (2018 of 2019) was Hof van Cleve (in Belgenland) toendertijd. Ik denk dat dat grotendeels met de attitude van de eigenaar zelf te maken had maar het bekoelde onze hele culinaire ervaring. Hetgeen op je bord wordt geserveerd evenwel is wel erg lekker. 't Zou eraan mankeren, hé.
Ik zal er nooit terug zelf reserveren. Op uitnodiging wil ik wel nog 1x proberen.
Voordeel van de twijfel gunnen enzo

ADDENDUM: 'k Was bijna een negatieve showervaring vergeten te melden hier in Hong Kong:
Restaurant BELON, chef M. Kirkley. Volgens mij is zijn motto naast de $$$-tekens, "Ik wil wel maar 'k kanni." Belachelijke ervaring en te mijden zoals monkeypox.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 23 mei 2022 om 05:47.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 12:54   #99
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Michelin : "Comme chez Soi" verliest tweede ster, en houdt nog slechts één over.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220523_93861845

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2022, 13:01   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Klinkt allemaal te duur.
Geef mij maar goeie "dagelijkse kost".
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be