Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2022, 08:19   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.406
Standaard Gilkinet: "Laadpaalkleven tegengaan!".

Om 'laadpaalklevers' af te schrikken, wordt het verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) voert die verplichting in, schrijven Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen zaterdag.

Vanaf eind deze zomer zal het verplicht worden om effectief op te laden wanneer je met een elektrische auto parkeert op een parkeerplaats die voorbehouden is voor het laden van een elektrisch voertuig. Bestuurders zullen bij een laadpaal mogen parkeren tot hun batterij is opgeladen, maar niet langer. Zo hoopt Gilkinet voor voldoende 'rotatie' bij de laadpalen te zorgen.


Stel:
Ik kom om 22u30 thuis van mijn werk (middagshift) en plaats mijn wagen om aan de laadpaal. Moet ik dan 's nachts opstaan om mijn wagen te gaan verplaatsen?

Volgens de letter van de wet wel, maar is dat leefbaar voor de gewone burger?
Of zijn er bepaalde uren waarop deze wetgeving van toepassing is?
Of beter in de nacht niet opladen?



Sancties voor bestuurders die toch niet laden bij het bezetten van een parkeerplaats worden door lokale besturen opgelegd. In Antwerpen bijvoorbeeld geldt nu al een rotatietarief van 0,01 euro per minuut voor wie een openbare laadpaal bezet houdt terwijl de batterij al lang opgeladen is. In Brugge mag dan weer maximaal twee tot vier uur op een openbare laadplaats worden geparkeerd.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 08:51   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Verbieden, verbieden, verbieden .... een techniek om je eigen falen en fouten te verbergen.
Gilkinet zou beter zorgen voor echt voldoende laadpalen, als hij het meent met elektrische voertuigen.

Verder vind ik het maar normaal dat als je een laadpaal gebruikt op een parkeerplaats die "hot" is, je ook parkinggeld betaalt, net zoals de gewone auto naast jouw plaats, waar dan geen laadpaal zou staan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 11:04   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Is gemakkelijk in een reglement te gieten.

Maar het kan ook zijn dat dit land gatachterlijk is.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 11:26   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.466
Standaard

Kelt,briljant zoals gewoonlijk,gaat dat eens oplossen zie.

Als een "openbare intelligente laadpaal" (ja? toch?) opmerkt dat een wagen twee uur na het volladen zijn nog steeds aangekoppeld is,begint hij de betreffende batterij weer te ontladen....
Daarna,indien nog steeds aanwezig wordt automatisch weer geladen,maar nu aan dubbel tarief.
Als die blijft staan,na twee uur,weer ontladen.
Daarna,indien nog steeds aanwezig wordt automatisch weer geladen,maar nu aan opnieuw verdubbeld tarief.


etc....



Laatst gewijzigd door kelt : 5 juni 2022 om 11:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 11:31   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Is gemakkelijk in een reglement te gieten.

Maar het kan ook zijn dat dit land gatachterlijk is.
Hoe moet dat er dan uitzien
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 11:40   #6
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Kelt,briljant zoals gewoonlijk,gaat dat eens oplossen zie.

Als een "openbare intelligente laadpaal" (ja? toch?) opmerkt dat een wagen twee uur na het volladen zijn nog steeds aangekoppeld is,begint hij de betreffende batterij weer te ontladen....
Daarna,indien nog steeds aanwezig wordt automatisch weer geladen,maar nu aan dubbel tarief.
Als die blijft staan,na twee uur,weer ontladen.
Daarna,indien nog steeds aanwezig wordt automatisch weer geladen,maar nu aan opnieuw verdubbeld tarief.


etc....





Ik denk dat het perfect mogelijk moet zijn voor een Tesla om zichzelf elders in de buurt te parkeren als de volgende de pries eruit trekt. Een beetje zoals Kid van The Nightrider.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 11:41   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hoe moet dat er dan uitzien
Google eens op (technische) oplossingen?

Hopla, via mijn krant:
Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220603_96957757

Laden aan publieke laadpaal straks verplicht

Om ‘laadpaalklevers’ af te schrikken, wordt het straks verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. “Er was nood aan duidelijke wetgeving voor elektrisch laden terwijl je parkeert”, aldus minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo).

In Vlaanderen staan er vandaag ruim 6.000 publieke laadpunten. Ter vergelijking: de stad Amsterdam alleen al telt er 5.000. En zelfs daar komt het, nu er almaar meer elektrische auto’s rondrijden,?geregeld tot spanningen tussen bestuurders over het veel te lang bezet houden van zo’n publieke laadplaats. Om dergelijke toestanden bij ons te vermijden, past minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) daarom de Belgische wegcode aan. De wijzigingen gaan eind deze zomer in.

Concreet is het vanaf dan verplicht om effectief op te laden, of “te connecteren met de aanwezige laadinfrastructuur”, wanneer je met een elektrische auto parkeert op een parkeerplaats die voorbehouden is voor het laden van een elektrisch voertuig. “Op dit moment is het inderdaad niet verplicht je auto op te laden wanneer je die op zo’n voorbehouden plek parkeert”, zegt advocaat Jan Roodhooft, die zich met deze materie bezighoudt.


Gilkinet voert die verplichting nu wel in: bestuurders mogen dus bij een laadpaal parkeren tot hun batterij is opgeladen, maar niet langer. De minister hoopt dat daardoor voldoende ‘rotatie’ bij de laadpalen zal ontstaan.

Daarnaast verduidelijkt Gilkinet de wegcode, zodat parkeren op zo’n voorbehouden laadplaats ook juridisch als parkeren wordt beschouwd, en niet als stilstaan. De verduidelijking moet verhinderen dat eigenaars van een elektrisch voertuig?het betalend parkeren in die buurt zouden kunnen ontlopen.

Boetes

Sancties voor bestuurders die toch niet laden bij het bezetten van zo’n parkeerplaats laat Gilkinet aan de lokale besturen over. Die zijn daar al mee bezig. Wie in Antwerpen een openbare laadpaal bezet houdt terwijl de batterij al vol is, betaalt een rotatietarief van 0,01 euro per minuut. Die teller begint te lopen 30 minuten nadat je laadsessie afliep. Wie de parkeerplaats aan een Antwerpse snellader langer bezet houdt dan nodig, betaalt 0,25 euro per minuut.

Het rotatietarief wordt op dit moment alleen in rekening gebracht tussen 8 uur ’s ochtends en 20 uur ’s avonds”, beklemtoont Maarten Vanderhenst, kabinetschef van Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). “Het kan niet de bedoeling zijn dat mensen in het midden van de nacht hun auto moeten gaan verplaatsen.”

In Brugge mag je op een openbare laadplaats dan weer maximaal twee of vier uur parkeren, afhankelijk van de locatie. Wie er langer staat, riskeert een parkeerboete van 30 euro.

Jochen Desmet van EV Belgium, de sectorfederatie van de elektrische mobiliteit, juicht de duidelijkere regelgeving toe. “Twee zaken zijn voor ons erg belangrijk: dat parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen niet worden ingenomen door gewone auto’s. En daarnaast dat laadplaatsen niet nodeloos bezet worden gehouden wanneer de auto is volgeladen.”
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Stel:
Ik kom om 22u30 thuis van mijn werk (middagshift) en plaats mijn wagen om aan de laadpaal. Moet ik dan 's nachts opstaan om mijn wagen te gaan verplaatsen?
Nee. Traag laden doe je namelijk sowieso 's nachts.
Dan is er geen rotatietarief. Staat in het blauw uitgelegd. Je opent een draad erover en leest niet wat er in de links staat?


Wat doet men met gewone wagens die ergens te lang geparkeerd staan?
Of daar staan waar ze niet mogen?

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juni 2022 om 11:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 19:45   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Google eens op (technische) oplossingen?

Hopla, via mijn krant:


Nee. Traag laden doe je namelijk sowieso 's nachts.
Dan is er geen rotatietarief. Staat in het blauw uitgelegd. Je opent een draad erover en leest niet wat er in de links staat?


Wat doet men met gewone wagens die ergens te lang geparkeerd staan?
Of daar staan waar ze niet mogen?
Ik lees wat Antwerpen doet.
Ik lees nergens de wet die de minister invoert.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 19:58   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik lees wat Antwerpen doet.
Ik lees nergens de wet die de minister invoert.
Ik ook niet, maar dat hoeft voor mij ook niet.

Die wet zal weldra komen. Straks.

Citaat:
Om ‘laadpaalklevers’ af te schrikken, wordt het straks verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. “Er was nood aan duidelijke wetgeving voor elektrisch laden terwijl je parkeert”, aldus minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo).
Een simpele aanpassing van artikel 70.2.1, 3°, h van de wegcode volstaat.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juni 2022 om 20:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 08:04   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik ook niet, maar dat hoeft voor mij ook niet.

Die wet zal weldra komen. Straks.



Een simpele aanpassing van artikel 70.2.1, 3°, h van de wegcode volstaat.
U verwijt mij dat ik me vragen stel i.v.m. de avonduren.
U komt af met de oplossing van Antwerpen (die volgens mij correct is), maar nergens met de oplossing van de regeringk.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 08:20   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U verwijt mij dat ik me vragen stel i.v.m. de avonduren.
U komt af met de oplossing van Antwerpen (die volgens mij correct is), maar nergens met de oplossing van de regeringk.
Die staat in het artikel. En ik heb ze in het vet gezet.

En de titel alleen zegt het ook, van hbvl.be:

Laden aan publieke laadpaal straks verplicht

En de titel uit het Nieuwsblad geef ik ook nog:

Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220603_97255253

Nieuwe regel moet ‘laadpaalklevers’ afschrikken: effectief laden aan publieke laadpaal wordt straks verplicht

Om ‘laadpaalklevers’ af te schrikken, wordt het straks verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. “Er was nood aan duidelijke wetgeving voor elektrisch laden terwijl je parkeert”, aldus minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo).

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juni 2022 om 08:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 08:28   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die staat in het artikel. En ik heb ze in het vet gezet.

En de titel alleen zegt het ook, van hbvl.be:

Laden aan publieke laadpaal straks verplicht

En de titel uit het Nieuwsblad geef ik ook nog:
Dat vraag ik tioch helemaal / allemaal niet.

Ik vraag wat na 20u00 in de wetgevingk?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 08:38   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat vraag ik tioch helemaal / allemaal niet.

Ik vraag wat na 20u00 in de wetgevingk?
Het laden blijft dan in de regel ook verplicht, maar de regels kunnen verschillen volgens lokatie en-of gemeente. En wslk ook waar de laadpaal staat, sowieso welke aard laadpaal (vermogen 3 kW, 3,7 kW, 7,3 kW, 11 kW, meer?) en of de laadpaal an sich slim is. Dus een hele boterham.

Wie weet gaan al die steden en gemeentes hun huidige regels navenant aanpassen. En hun boetes ook.

Zo lees ik het toch, jij niet? Er wordt enkel een vb gegeven van Antwerpen en Brugge, er zijn alvast meer dan 500 steden en gemeentes in België. Elk hun soorten laadpunten en vermogens.

Lees nog eens elk zinnetje in de context:

Boetes

Sancties voor bestuurders die toch niet laden bij het bezetten van zo’n parkeerplaats laat Gilkinet aan de lokale besturen over. Die zijn daar al mee bezig. Wie in Antwerpen een openbare laadpaal bezet houdt terwijl de batterij al vol is, betaalt een rotatietarief van 0,01 euro per minuut. Die teller begint te lopen 30 minuten nadat je laadsessie afliep. Wie de parkeerplaats aan een Antwerpse snellader langer bezet houdt dan nodig, betaalt 0,25 euro per minuut.

“Het rotatietarief wordt op dit moment alleen in rekening gebracht tussen 8 uur ’s ochtends en 20 uur ’s avonds”, beklemtoont Maarten Vanderhenst, kabinetschef van Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). “Het kan niet de bedoeling zijn dat mensen in het midden van de nacht hun auto moeten gaan verplaatsen.”

In Brugge mag je op een openbare laadplaats dan weer maximaal twee of vier uur parkeren, afhankelijk van de locatie. Wie er langer staat, riskeert een parkeerboete van 30 euro.


- - - - - -

Er komen voortdurend slimme laadpunten bij. Maar het vb van Antwerpen zal de hoofdmoot uitmaken, aan zeer trage laadpalen moet je nu eenmaal de ganse nacht kunnen laden

(aan 3 kW heb je 24 kWh erbij op 8 uur, laad je ergens aan 11 kW, tja dan heb je na 3 uur al 33 kWh erbij, dat is dus geen trage laadpaal meer en zal die vb.-regeling van Brugge krijgen).

Op een gewone parkeerplaats (bewonersparkeren) staat men toch ook de ganse nacht. Ik zie dus nergens een probleem.

Ook semi-openbare die hun manier van handhaving hebben. Of enkel voor zakelijke klanten, op het werk ofzo, daar heb ik een vb-link van:

Citaat:
https://www.eneco-emobility.com/be-n...laadpaalklever

De oplossing voor laadpaalklevers

Nu steeds meer mensen elektrisch gaan rijden, is de Nederlandse taal ook weer een woord rijker: de laadpaalklevers. Oftewel, een auto die het laadpunt bezet houdt, terwijl hij allang is opgeladen. Voor veel bedrijven en ondernemers is dit fenomeen een reden om te twijfelen over de aanschaf van een laadpunt, want geheid dat er ook op kantoor werknemers of klanten zijn die de laadpaal de hele dag bezet houden. In dat geval kun je wel twintig laadpalen aanschaffen. Om dit scenario te voorkomen, heeft Eneco eMobility een laadoplossing bedacht, speciaal voor laadplekken op het werk: WeCharge. Met WeCharge creëer je vier laadplekken met slechts één laadpaal.

Hoe werkt WeCharge?

De laadpaal wordt in het midden van vier parkeerplekken geplaatst en heeft twee sockets. Je kunt er dus twee auto’s tegelijkertijd aan opladen. Wanneer die zijn volgeladen, worden de stekkers automatisch ontgrendeld en kun je de auto’s op de andere twee parkeerplekken opladen. Met WeCharge creëer je dus twee extra laadmogelijkheden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U komt af met de oplossing van Antwerpen (die volgens mij correct is), maar nergens met de oplossing van de regeringk.
Antwerpen zal ook zwaardere openbare laadpalen hebben, waar men andere regels zal toepassen als dat ene voorbeeld uit dat artikel.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juni 2022 om 09:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 11:41   #14
Erw
Secretaris-Generaal VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.069
Standaard

"Nu steeds meer mensen elektrisch gaan rijden, is de Nederlandse taal ook weer een woord rijker: de laadpaalklevers. "

Toen steeds meer mensen in files begonnen te staan, werd de Nederlandse taal ook een woord rijker: de bumperklevers.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 11:49   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het laden blijft dan in de regel ook verplicht, maar de regels kunnen verschillen volgens lokatie en-of gemeente. En wslk ook waar de laadpaal staat, sowieso welke aard laadpaal (vermogen 3 kW, 3,7 kW, 7,3 kW, 11 kW, meer?) en of de laadpaal an sich slim is. Dus een hele boterham.

Wie weet gaan al die steden en gemeentes hun huidige regels navenant aanpassen. En hun boetes ook.

Zo lees ik het toch, jij niet? Er wordt enkel een vb gegeven van Antwerpen en Brugge, er zijn alvast meer dan 500 steden en gemeentes in België. Elk hun soorten laadpunten en vermogens.

Lees nog eens elk zinnetje in de context:

Boetes

Sancties voor bestuurders die toch niet laden bij het bezetten van zo’n parkeerplaats laat Gilkinet aan de lokale besturen over. Die zijn daar al mee bezig. Wie in Antwerpen een openbare laadpaal bezet houdt terwijl de batterij al vol is, betaalt een rotatietarief van 0,01 euro per minuut. Die teller begint te lopen 30 minuten nadat je laadsessie afliep. Wie de parkeerplaats aan een Antwerpse snellader langer bezet houdt dan nodig, betaalt 0,25 euro per minuut.

“Het rotatietarief wordt op dit moment alleen in rekening gebracht tussen 8 uur ’s ochtends en 20 uur ’s avonds”, beklemtoont Maarten Vanderhenst, kabinetschef van Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). “Het kan niet de bedoeling zijn dat mensen in het midden van de nacht hun auto moeten gaan verplaatsen.”

In Brugge mag je op een openbare laadplaats dan weer maximaal twee of vier uur parkeren, afhankelijk van de locatie. Wie er langer staat, riskeert een parkeerboete van 30 euro.


- - - - - -

Er komen voortdurend slimme laadpunten bij. Maar het vb van Antwerpen zal de hoofdmoot uitmaken, aan zeer trage laadpalen moet je nu eenmaal de ganse nacht kunnen laden

(aan 3 kW heb je 24 kWh erbij op 8 uur, laad je ergens aan 11 kW, tja dan heb je na 3 uur al 33 kWh erbij, dat is dus geen trage laadpaal meer en zal die vb.-regeling van Brugge krijgen).

Op een gewone parkeerplaats (bewonersparkeren) staat men toch ook de ganse nacht. Ik zie dus nergens een probleem.

Ook semi-openbare die hun manier van handhaving hebben. Of enkel voor zakelijke klanten, op het werk ofzo, daar heb ik een vb-link van:




Antwerpen zal ook zwaardere openbare laadpalen hebben, waar men andere regels zal toepassen als dat ene voorbeeld uit dat artikel.
Net wat ik schrijf, er wordt enkel een voorbeeld gegeven.
Ik wil weten wat de wetgever zegt.
Mss zeggen die verplicht laden tot 22u00 of tot 24u00, of ...
Ik zie dat, in tegenstelling tot u, nergens staan.

Dit is in Antwerpen zo.
“Het rotatietarief wordt op dit moment alleen in rekening gebracht tussen 8 uur ’s ochtends en 20 uur ’s avonds”, beklemtoont Maarten Vanderhenst, kabinetschef van Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). “Het kan niet de bedoeling zijn dat mensen in het midden van de nacht hun auto moeten gaan verplaatsen.”
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 11:50   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
"Nu steeds meer mensen elektrisch gaan rijden, is de Nederlandse taal ook weer een woord rijker: de laadpaalklevers. "

Toen steeds meer mensen in files begonnen te staan, werd de Nederlandse taal ook een woord rijker: de bumperklevers.
Er gaat nog een woord bijkomen "De plattebatterijstrook".
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 13:33   #17
Erw
Secretaris-Generaal VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er gaat nog een woord bijkomen "De plattebatterijstrook".
Als het verhaal van de wegwerp (batterij intern en behuizing dichtgelijmd) oplaadbare apparaten zich daar ook herhaalt in de vorm van achtergelaten: de "pechstrookklevers"
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 6 juni 2022 om 13:33.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 14:59   #18
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.590
Standaard

Je wekker zetten om een paar uur nadat je bent ingeslapen je wagen van de laadpaal te gaan halen om geen boete te krijgen ...

Neen, een wagen gaat aan veel mensen gewoon niet meer besteed zijn omdat ze hem niet kunnen plaatsen/opladen.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 15:56   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.774
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Neen, een wagen gaat aan veel mensen gewoon niet meer besteed zijn omdat ze hem niet kunnen plaatsen/opladen.
Ik denk eerder dat veel mensen de wagen gewoon niet meer kunnen betalen. Noch in aankoop, noch in "energie-voorziening".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 16:11   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik denk eerder dat veel mensen de wagen gewoon niet meer kunnen betalen. Noch in aankoop, noch in "energie-voorziening".
Oei.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be