![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
|
![]() Om 'laadpaalklevers' af te schrikken, wordt het verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) voert die verplichting in, schrijven Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen zaterdag.
Vanaf eind deze zomer zal het verplicht worden om effectief op te laden wanneer je met een elektrische auto parkeert op een parkeerplaats die voorbehouden is voor het laden van een elektrisch voertuig. Bestuurders zullen bij een laadpaal mogen parkeren tot hun batterij is opgeladen, maar niet langer. Zo hoopt Gilkinet voor voldoende 'rotatie' bij de laadpalen te zorgen. Stel: Ik kom om 22u30 thuis van mijn werk (middagshift) en plaats mijn wagen om aan de laadpaal. Moet ik dan 's nachts opstaan om mijn wagen te gaan verplaatsen? Volgens de letter van de wet wel, maar is dat leefbaar voor de gewone burger? Of zijn er bepaalde uren waarop deze wetgeving van toepassing is? Of beter in de nacht niet opladen? Sancties voor bestuurders die toch niet laden bij het bezetten van een parkeerplaats worden door lokale besturen opgelegd. In Antwerpen bijvoorbeeld geldt nu al een rotatietarief van 0,01 euro per minuut voor wie een openbare laadpaal bezet houdt terwijl de batterij al lang opgeladen is. In Brugge mag dan weer maximaal twee tot vier uur op een openbare laadplaats worden geparkeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Verbieden, verbieden, verbieden .... een techniek om je eigen falen en fouten te verbergen.
Gilkinet zou beter zorgen voor echt voldoende laadpalen, als hij het meent met elektrische voertuigen. Verder vind ik het maar normaal dat als je een laadpaal gebruikt op een parkeerplaats die "hot" is, je ook parkinggeld betaalt, net zoals de gewone auto naast jouw plaats, waar dan geen laadpaal zou staan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
|
![]() Is gemakkelijk in een reglement te gieten.
Maar het kan ook zijn dat dit land gatachterlijk is. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.466
|
![]() Kelt,briljant zoals gewoonlijk,gaat dat eens oplossen zie.
Als een "openbare intelligente laadpaal" (ja? toch?) opmerkt dat een wagen twee uur na het volladen zijn nog steeds aangekoppeld is,begint hij de betreffende batterij weer te ontladen.... Daarna,indien nog steeds aanwezig wordt automatisch weer geladen,maar nu aan dubbel tarief. Als die blijft staan,na twee uur,weer ontladen. Daarna,indien nog steeds aanwezig wordt automatisch weer geladen,maar nu aan opnieuw verdubbeld tarief. etc.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 juni 2022 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.585
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat het perfect mogelijk moet zijn voor een Tesla om zichzelf elders in de buurt te parkeren als de volgende de pries eruit trekt. Een beetje zoals Kid van The Nightrider.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
|
![]() Google eens op (technische) oplossingen?
Hopla, via mijn krant: Citaat:
Citaat:
Dan is er geen rotatietarief. Staat in het blauw uitgelegd. Je opent een draad erover en leest niet wat er in de links staat? Wat doet men met gewone wagens die ergens te lang geparkeerd staan? Of daar staan waar ze niet mogen? Laatst gewijzigd door Micele : 5 juni 2022 om 11:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
|
![]() Citaat:
Ik lees nergens de wet die de minister invoert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
|
![]() Citaat:
Die wet zal weldra komen. Straks. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 juni 2022 om 20:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
|
![]() Citaat:
U komt af met de oplossing van Antwerpen (die volgens mij correct is), maar nergens met de oplossing van de regeringk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
|
![]() Citaat:
En de titel alleen zegt het ook, van hbvl.be: Laden aan publieke laadpaal straks verplicht En de titel uit het Nieuwsblad geef ik ook nog: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 6 juni 2022 om 08:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
|
![]() Citaat:
Ik vraag wat na 20u00 in de wetgevingk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
|
![]() Citaat:
Wie weet gaan al die steden en gemeentes hun huidige regels navenant aanpassen. En hun boetes ook. Zo lees ik het toch, jij niet? Er wordt enkel een vb gegeven van Antwerpen en Brugge, er zijn alvast meer dan 500 steden en gemeentes in België. Elk hun soorten laadpunten en vermogens. Lees nog eens elk zinnetje in de context: Boetes Sancties voor bestuurders die toch niet laden bij het bezetten van zo’n parkeerplaats laat Gilkinet aan de lokale besturen over. Die zijn daar al mee bezig. Wie in Antwerpen een openbare laadpaal bezet houdt terwijl de batterij al vol is, betaalt een rotatietarief van 0,01 euro per minuut. Die teller begint te lopen 30 minuten nadat je laadsessie afliep. Wie de parkeerplaats aan een Antwerpse snellader langer bezet houdt dan nodig, betaalt 0,25 euro per minuut. “Het rotatietarief wordt op dit moment alleen in rekening gebracht tussen 8 uur ’s ochtends en 20 uur ’s avonds”, beklemtoont Maarten Vanderhenst, kabinetschef van Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). “Het kan niet de bedoeling zijn dat mensen in het midden van de nacht hun auto moeten gaan verplaatsen.” In Brugge mag je op een openbare laadplaats dan weer maximaal twee of vier uur parkeren, afhankelijk van de locatie. Wie er langer staat, riskeert een parkeerboete van 30 euro. - - - - - - Er komen voortdurend slimme laadpunten bij. Maar het vb van Antwerpen zal de hoofdmoot uitmaken, aan zeer trage laadpalen moet je nu eenmaal de ganse nacht kunnen laden (aan 3 kW heb je 24 kWh erbij op 8 uur, laad je ergens aan 11 kW, tja dan heb je na 3 uur al 33 kWh erbij, dat is dus geen trage laadpaal meer en zal die vb.-regeling van Brugge krijgen). Op een gewone parkeerplaats (bewonersparkeren) staat men toch ook de ganse nacht. Ik zie dus nergens een probleem. Ook semi-openbare die hun manier van handhaving hebben. Of enkel voor zakelijke klanten, op het werk ofzo, daar heb ik een vb-link van: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 6 juni 2022 om 09:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.067
|
![]() "Nu steeds meer mensen elektrisch gaan rijden, is de Nederlandse taal ook weer een woord rijker: de laadpaalklevers. "
Toen steeds meer mensen in files begonnen te staan, werd de Nederlandse taal ook een woord rijker: de bumperklevers.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
|
![]() Citaat:
Ik wil weten wat de wetgever zegt. Mss zeggen die verplicht laden tot 22u00 of tot 24u00, of ... Ik zie dat, in tegenstelling tot u, nergens staan. Dit is in Antwerpen zo. “Het rotatietarief wordt op dit moment alleen in rekening gebracht tussen 8 uur ’s ochtends en 20 uur ’s avonds”, beklemtoont Maarten Vanderhenst, kabinetschef van Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). “Het kan niet de bedoeling zijn dat mensen in het midden van de nacht hun auto moeten gaan verplaatsen.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
|
![]() Er gaat nog een woord bijkomen "De plattebatterijstrook".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 21.067
|
![]() Als het verhaal van de wegwerp (batterij intern en behuizing dichtgelijmd) oplaadbare apparaten zich daar ook herhaalt in de vorm van achtergelaten: de "pechstrookklevers"
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 6 juni 2022 om 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.585
|
![]() Je wekker zetten om een paar uur nadat je bent ingeslapen je wagen van de laadpaal te gaan halen om geen boete te krijgen ...
![]() Neen, een wagen gaat aan veel mensen gewoon niet meer besteed zijn omdat ze hem niet kunnen plaatsen/opladen.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk eerder dat veel mensen de wagen gewoon niet meer kunnen betalen. Noch in aankoop, noch in "energie-voorziening".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
|
![]() |
![]() |
![]() |