Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2010, 18:14   #181
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Er was ooit een tijd dat wij bekend stonden als een gastvrij volk. Wat is er met ons gebeurd?
Onze gastvrijheid werd en wordt teveel misbruikt misschien?
Profiteurs moeten er uit gegooid worden, simpel.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 18:18   #182
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
hoe kan je nu mensen uit een EU-land de grens overzetten?
Bepaalde aspecten van dat "EU-gedoe", open grenzen enz moeten dringend herbekeken worden, dat wel! Niets dan last en problemen...
Hou de "goede" dingen voor de landen en gooi de rest er uit!
Oud 1 augustus 2010, 18:20   #183
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
me dunkt wordt hier het Testament herschreven: een kudde gelovigen op zoek naar hun thuisland.
Ofwel zei de groepsleider in Wingene in volle coleire: ik ga naar d'hoere!

Ik vraag me overigens af waar die gasten hun geld vandaan halen om met zo'n karavaan dure wagens en nog duurdere caravans en mobilhomes rond te trekken?
Ik ook...
Oud 1 augustus 2010, 18:39   #184
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zouden de advocaten een andere taal spreken onder een Vlaamse justitie dan die ze nu spreken onder een Belgische justitie? Ik snap het niet.
Het franstalig gedeelte van die advocaten en tutti quanti zijn soms een stuk breeddenkender over bepaalde toestanden... de rekening komt uiteindelijk helemaal of voor een groot stuk bij de Vlamingen terecht...
De wereldredders van de SPa zonder de PS zouden ook een heel stuk minder slagkracht hebben zeker?
Oud 1 augustus 2010, 20:07   #185
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als vroeger ergens zigeuners, of wie dan ook, op privé eigendom stonden, of iets soortgelijks, dan belde de veldwachter naar de gendarmen. Die kwamen dan af en gaven die gasten een kwartierke om in te pakken.

In wezen gebeurt nu hetzelfde, alleen moet dat vijf dagen duren, moeten een advocaat, een rechter, een gerechtsdeurwaarder daar dik geld aan verdienen, en ondertussen moeten de flikken daar wezenloos staan bij kijken.
²

Ik snap ook heel dat gedoe daarrond niet.

Gasten gaan met caravan onaangekondigd op andermans eigendom staan.

Eigenaar is niet akkoord en wil die gasten weg (wat zijn goed recht is; hij per slot van rekening de eigenaar...).

Eigenaar belt politie (ah ja, want het recht in eigen handen nemen mag niet).

Politie verwijdert bende onnozelaars die doen alsof het de normaalste zaak is om efkes onaangekondigd een vloot caravans op andermans eigendom te zetten en geeft klop met matrak als 't niet rap genoeg gaat (terzijde: hoeveel kak, pis en andere afval produceert zo'n hoop volk per dag? Doen die dat allemaal in de geijkte vuilzak en betalen ze netjes voor het ophalen van het vuil? Of nemen ze dat mee en dumpen ze dat op een plaats waar het toegelaten is? Of laten ze hun vuiligheid liggen voor de eigenaar, die het dan zelf mag opkuisen als dank voor zijn afgedwongen gastvrijheid? Ik gok op het laatste... Plezant hè. 't Is allemaal goed en wel om vanuit uw comfortabele bureauzetel te zitten lullen dat "we een bekrompen en niet gastvrij volk zijn", 't is andere kak als ge zelf de afval van 700 zigeuners moogt gaan opkuisen). Of het leger wordt ingeschakeld als er een beetje teveel onnozelaars bijeen zijn en het plaatselijke korps het niet aankan.

Maar om één of andere reden kan dat niet.

Ik begrijp dat niet. Ik zal dan wel een bekrompen en ongastvrije mens zijn zeker?

Meh.

Laatst gewijzigd door Sammael : 1 augustus 2010 om 20:09.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 20:37   #186
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Bepaalde aspecten van dat "EU-gedoe", open grenzen enz moeten dringend herbekeken worden, dat wel! Niets dan last en problemen...
Hou de "goede" dingen voor de landen en gooi de rest er uit!
Waarom? Zou alleen maar nadelen hebben:

Men zou terug visa moeten aanvragen om op reis te kunnen gaan => extra administratie, kosten en wachttijden.
Lange wachtrijen aan de grens => extra douane en kosten.
Verhuizen naar een ander EU land vereist meer papierwerk en rompslomp.
Etc.

En dat allemaal omdat de racistische medemens zich ergert aan mensen uit andere EU landen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 augustus 2010 om 20:38.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 18:28   #187
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Waarom? Zou alleen maar nadelen hebben:

Men zou terug visa moeten aanvragen om op reis te kunnen gaan => extra administratie, kosten en wachttijden.
Lange wachtrijen aan de grens => extra douane en kosten.
Verhuizen naar een ander EU land vereist meer papierwerk en rompslomp.
Etc.

En dat allemaal omdat de racistische medemens zich ergert aan mensen uit andere EU landen.
De "racistische" medemens? Dat zijn diegenen die het beu zijn dat ook het gespuis uit andere landen zich hier komt installeren? Het gaat niet om "alle vreemdelingen" uit "racistische" redenen! Stop eens met dat hypocriet geleuter...
Ik denk dat veel mensen een beetje oponthoud erbij zouden nemen nu om één en ander te laten nakijken, wetende dat het bovenstaande daarmee een einde zou kunnen nemen!
Extra kosten? Hoeveel kosten veroorzaken de duizenden vreemde werklozen, profiteurs van alle slag en grote en kleine kriminelen nu die onze gevangenissen vullen?
We kunnen beter onze mensen in onze sociale woningen stoppen ipv ze op te vullen met binnenvallende vreemdelingen, hun gespuis inbegrepen!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be