Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 juni 2011, 21:35   #181
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Elk niveau moet doen waar het het meest geschikt voor is. De gemeenten, Vlaanderen, Europa. Dat is het subsidiariteitsprincipe. België is echter nergens een geschikt niveau voor.
Dat is gewoon een bewering die niet ondersteund wordt door argumenten. Wat wilt ge dat ik daar nu op antwoord? ('België is echter nergens geschikt voor')

Citaat:
Net alsof Brussel daar nog geld voor zou hebben Als Brussel en Wallonië op eigen benen moeten staan gaan ze binnen de kortste keren een beleid voeren dat nog veel restrictiever is dan wat de Vlamingen willen. Vandaag voeren ze een beleid dat er op steunt dat het uiteindelijk toch maar de Vlaming is die betaalt.
Beweert ge dat politiek altijd rationeel is? Voor hetzelfde geld voert Brussel een opendeurenpolitiek om de groeiende migrantengemeenschap te paaien. Ge weet best hoe politici in elkaar zitten.

Citaat:
Als Vlaanderen voor alles verantwoordelijk is, waar dient België dan nog voor? Aan een lege huls hebben we niets.
No shit?
captain jack is offline  
Oud 18 juni 2011, 21:38   #182
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Er zijn er blijkbaar die zelfs niet zo ver willen gaan. Dat is het probleem.
Tsja, vroeg of laat zullen ze overeenstemming moeten bereiken. Oftewel over de toekomst van België, oftewel over de splitsing. In beide gevallen zal een akkoord nodig zijn. Ik denk dat een akkoord over het eerste nog steeds evidenter is voor de meeste politici.
captain jack is offline  
Oud 18 juni 2011, 21:49   #183
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Tsja, vroeg of laat zullen ze overeenstemming moeten bereiken. Oftewel over de toekomst van België, oftewel over de splitsing. In beide gevallen zal een akkoord nodig zijn. Ik denk dat een akkoord over het eerste nog steeds evidenter is voor de meeste politici.
Hoe langer het zuiden echter aan zijn status quo vasthoudt en allerlei doorzichtige vertragingsmanoeuvers daarvoor inschakelt, des te vlugger en des te evidenter komt scenario twee in het vizier.
Je weet het ook: de meeste Vlamingen denken er stilaan zo over/ met België als het kan, zonder als het moet. De Vlaming heeft geen andere keuze we moeten vooruit. En als dat binnen de koepel België - zoals ik hem in een vorige post beschreef - kan gebeuren ok, maar wordt daar niet aan tegemoet gekomen dan zal een splitsing onvermijdelijk en ook wenselijk zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 18 juni 2011, 21:53   #184
captain jack
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hoe langer het zuiden echter aan zijn status quo vasthoudt en allerlei doorzichtige vertragingsmanoeuvers daarvoor inschakelt, des te vlugger en des te evidenter komt scenario twee in het vizier.
Je weet het ook: de meeste Vlamingen denken er stilaan zo over/ met België als het kan, zonder als het moet. De Vlaming heeft geen andere keuze we moeten vooruit. En als dat binnen de koepel België - zoals ik hem in een vorige post beschreef - kan gebeuren ok, maar wordt daar niet aan tegemoet gekomen dan zal een splitsing onvermijdelijk en ook wenselijk zijn.
Dus ook gij ziet een mogelijk nut voor België?
captain jack is offline  
Oud 18 juni 2011, 21:59   #185
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ook gij ziet een mogelijk nut voor België?
Een nut eigenlijk niet. Want het afschaffen zou ons op het geld van een beleidsniveau besparen. Het huidige België heeft voor mij geen nut, is zelfs zinloos en heeft nagenoeg niets dan nadelen. Een Belgische 'paraplu' zou aanvaardbaar kunnen zijn als de personen die eronder lopen een maximum aan vrijheid en zelfstandigheid zouden genieten als het niet regent.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 18 juni 2011 om 22:21.
Bokkenreyder is offline  
Oud 18 juni 2011, 23:30   #186
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon een bewering die niet ondersteund wordt door argumenten. Wat wilt ge dat ik daar nu op antwoord? ('België is echter nergens geschikt voor')
Wel euh, dat was nou net de vraag: wat is het nut van België? Maar een antwoord daarop krijgt men nooit. Wel, als niemand er een antwoord kan op geven dan is het toch bewezen dat het geen nut heeft? Dus hou maar op om de vraag te ontwijken of om te draaien.
Citaat:
Beweert ge dat politiek altijd rationeel is? Voor hetzelfde geld voert Brussel een opendeurenpolitiek om de groeiende migrantengemeenschap te paaien. Ge weet best hoe politici in elkaar zitten.
Denkt ge echt dat de bevolking het lang gaat pikken als ze elke dag verder verarmt als gevolg van een open-deur politiek? De grootste tegenstanders van een open-deur politiek zijn de migranten: elke illegaal die erbij komt neemt hun werk af. Niet dat van de hooggeschoolde autochtonen. Dus wees maar gerust dat er heel snel een straatopstand van komt.
Citaat:
No shit?
Eigen shit eerst.
fonne is offline  
Oud 18 juni 2011, 23:33   #187
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel euh, dat was nou net de vraag: wat is het nut van België? Maar een antwoord daarop krijgt men nooit.

Eigen shit eerst.
Toch wel. Om dat stel zweetdieven van Laken in weelde te laten baden.
Garry is offline  
Oud 18 juni 2011, 23:46   #188
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
En, meneer de democraat, mogen wij ook de media bespelen, en de mensen de waarheid vertellen over hoe het écht zit? Of moet de VRT gewoon rood en Belgisch blijven, meneer de democraat?
"Uw waarheid" is niet de waarheid. De meeste inwoners van België hebben geen enkel interesse in uw brol (ze hebben al geen interesse in politiek "tout court") en accepteren België zoals dit land nu is. Pas op, ik zeg niet dat ze per se Belgicisten zijn maar ze accepteren onze huidige België. Uw brol bestaat gewoon opdat men ermee lacht.
Everytime is offline  
Oud 18 juni 2011, 23:50   #189
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Als ik op café, vergaderingen, recepties, etc zit en het topic belgië-Vlaanderen komt op tafel, begin ik nu steeds meer de omgekeerde discussies te voeren. Vroeger begon ik altijd te argumenteren pro Vlaanderen (en ik had veel en goede argumenten) maar nu draai ik de discussie steeds meer en meer om. Ik vraag aan de anderen (die nooit volbloed belgiscist zijn zoals ze hier zitten, maar eerder gewoontedier) : "haal mij de objectieve argumenten aan waarom we België zouden moeten behouden?" , een beetje zoals de threadstarter hier.
Een half uur later hebben ze op zijn minst begrip voor de vlaams-nationale gedachte, en zijn er al een hoop die overtuigd zijn van het punt.

Er zijn gewoon géén rationele sociaal-economische argumenten pro-belgie en contra-vlaanderen/wallonie
Nog gelukkig dat u me nooit op café, vergadering, receptie, etc..... ontmoet hebt. Kom eens met zo'n "discussie" en u zal heel vlug begrijpen dat ik mijn tijd met dit brol niet wil verliezen.
Everytime is offline  
Oud 18 juni 2011, 23:57   #190
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lulkoek! Het eerste teken van het huidige België ( en misschien is dat ook maar toevallig ) is de noordgrens die onstond na de vrede van Westfalen, meer bepaald na het verdrag van Munster in 1648. De historie van de Lage Landen die daar aan vooraf ging bevestigt juist het historisch Nederlandstalig karakter van wat nu Vlaanderen genoemd wordt en zelfs van streken tot ver beneden de huidige taalgrens.

En nu - on-topic - een 'serieuze' reden voor het behoud van België in zijn huidige context.
Accepteren het feit dat verschillende gemeenschappen in hetzelfde land wonen.
Everytime is offline  
Oud 19 juni 2011, 00:00   #191
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen argument pro: dat is een vaststelling, meer niet! Dus 'onvoldoende'.
Accepteer gewoon de realiteit, zo simpel is het! Het is toch niet moeilijk. In plaats van "Ik ben Vlaming" zeggen, zegt u "Ik ben Belg". Een woord veranderen door een andere, het is niet het einde van de wereld en u zal er niet van sterven.
Everytime is offline  
Oud 19 juni 2011, 00:04   #192
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blij dat ik je tevreden gesteld heb. Maar dat verandert niets aan de onzin van het huidige België.
Onzin of niet, u woont nog steeds in België en u kan niets anders doen dan dit feit accepteren.
Everytime is offline  
Oud 19 juni 2011, 00:06   #193
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
"Uw waarheid" is niet de waarheid. De meeste inwoners van België hebben geen enkel interesse in uw brol (ze hebben al geen interesse in politiek "tout court") en accepteren België zoals dit land nu is. Pas op, ik zeg niet dat ze per se Belgicisten zijn maar ze accepteren onze huidige België. Uw brol bestaat gewoon opdat men ermee lacht.
lol

meer nog

what brought this on?

Tja, we zijn maar de grootste van België, niks om je zorgen over te maken. Waarop wacht je nog om een regering ZONDER ons te maken? 100% -17% = 83% wat ruim voldoende is om een regering te vormen, nietwaar?

Dus WAT is het probleem? Waarom blijf je zo naar ons uithalen? Wij zijn toch voor niks nodig?

Of toch?

Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 19 juni 2011 om 00:06.
EddyBal is offline  
Oud 19 juni 2011, 00:07   #194
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Croo is geen Vlaming, nog minder dan jij: hij is een slippendrager van het Belgisch establishment. Seniel en dement geworden onder invloed van de macht die het Belgisch apparaat hem in ruil voor zijn 'diensten' verleende.
Zijn moedertaal is het Nederlands, hij woont in Vlaanderen : hij is dus een Vlaming. Het is niet omdat een Vlaming anders dan u denkt dat hij geen Vlaming meer is.
Everytime is offline  
Oud 19 juni 2011, 00:07   #195
EddyBal

Standaard

Citaat:
Onzin of niet, u woont nog steeds in België en u kan niets anders doen dan dit feit accepteren.
Denk je? Verkeerd gedacht! Come and see next episode.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 19 juni 2011, 00:10   #196
EddyBal

Standaard

Citaat:
Accepteer gewoon de realiteit, zo simpel is het! Het is toch niet moeilijk. In plaats van "Ik ben Vlaming" zeggen, zegt u "Ik ben Belg". Een woord veranderen door een andere, het is niet het einde van de wereld en u zal er niet van sterven.
Draai dat eens om? Maar daar ga jij WEL van sterven zeker?

Seg, mevrouw is zo gepikeerd vandaag? Heeft C Deborsu je gebeld vanop de BBQ waar ik met Bart zat te babbelen? Ik zou daar enkele grappige momenten van kunnen vertellen, maar ik wil CD zijn programma niet verklappen.
EddyBal is offline  
Oud 19 juni 2011, 00:12   #197
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je? Verkeerd gedacht! Come and see next episode.
U kan "België Barst" in uw straat schreeuwen zolang u wil, daarom zal België niet barsten!
Everytime is offline  
Oud 19 juni 2011, 00:13   #198
EddyBal

Standaard

Citaat:
U kan "België Barst" in uw straat schreeuwen zolang u wil, daarom zal België niet barsten!
Kijk eens goed: de barst is er al. Nog een beetje verder kraken en het valt in stukken uiteen. Het zal straffe lijm moeten zijn die elio aan het brouwen is, of we vieren Kerst in een onafhankelijk Vlaanderen
EddyBal is offline  
Oud 19 juni 2011, 00:26   #199
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Draai dat eens om? Maar daar ga jij WEL van sterven zeker?

Seg, mevrouw is zo gepikeerd vandaag? Heeft C Deborsu je gebeld vanop de BBQ waar ik met Bart zat te babbelen? Ik zou daar enkele grappige momenten van kunnen vertellen, maar ik wil CD zijn programma niet verklappen.
Nee, spelen vanuit een kant of vanuit de andere kant, waar is het verschil?
Everytime is offline  
Oud 19 juni 2011, 00:28   #200
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens goed: de barst is er al. Nog een beetje verder kraken en het valt in stukken uiteen. Het zal straffe lijm moeten zijn die elio aan het brouwen is, of we vieren Kerst in een onafhankelijk Vlaanderen
Als de barst er al was, zou u niet meer in België leven.
Everytime is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be