![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is nog het nut van België medio 2011?
Het gebrek aan reactie van mijn belgicistische 'vriend' RikskeI op deze vraag in een andere thread heeft mij ertoe besluiten om dit midden in de groep te gooien. Wat biedt België meer dan Vlaanderen? Heeft het nog nut of is het een lege doos? Blijft belgië bestaan omdat: - er een koninklijk familie is die bij het oplossen van het land in de kou komt te staan; - er mensen zijn die beweren Belg te zijn alhoewel er helemaal geen Belgische identiteit bestaat; - omdat men anders met Brussel geen blijf denkt te weten; - omdat voor solidariteit tussen het noorden en het zuiden een overkoepelend Belgisch verband absoluut noodzakelijk is; - omdat... Het surrealistische land dat 181 geleden gevormd werd omdat men dacht nood te hebben aan een bufferstaat tussen de grote West-Europese mogendheden van dat moment zodat het risico op conflicten ertussen zou verkleind worden, heeft nu volledig zijn oorspronkelijk nut verloren. Moet men 'nutteloze dingen' niet opruimen? Of kan iemand toch nog een authentieke en originele bestemming bedenken voor het gebied dat men nu nog België noemt, een bestemming die het ongelukkige gedwongen en irrationele huwelijk van de Nederlandstaligen in het noorden met de Franstaligen in het zuiden overstijgt? Kan iemand relevante zaken aanhalen die een zelfstandig Vlaanderen ons zou ontnemen bij het verdwijnen van een unitair België?
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen enkele goeie pro reden te bedenken, geen enkele goeie rationele reden, die niet kan opgevangen worden door iets anders te bedenken, er zijn alleen maar redenen om den boel op te doeken.
|
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Dat klopt. Maar er zijn er nog die met die gedachte leven en er zelfs naar terug willen. Vandaar die vraag.
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles voor Vlaanderen, Vlaanderen voor Kristus heeft niets te maken met politiek, maar met de morele ingesteldheid van de bevolking.
De vertaling naar begrijpbare taal voor jou is, ik ben bereid alles op te offeren om Vlaanderen te beschermen tegen elk gevaar en elke overheersing en Vlaanderen op een gouden schotel aan Kristus aan te bieden. Dus zolang er een Vlaming leeft en er ketters in Vlaanderen rondlopen of Vlaanderen bedreigen, is het AVV-VVK van toepassing. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat België de enige bescherming is die Vlaanderen heeft tegen de bezetting van Vlaanderen door Hollanders. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
België is het enige dat in de weg staat van hereniging met onze volksgenoten in de Noordelijke Nederlanden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In ieder geval zou de staat veel beter bestuurd zijn op zijn Nederlands dan met wat we nu opgescheept zitten. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Als ik op café, vergaderingen, recepties, etc zit en het topic belgië-Vlaanderen komt op tafel, begin ik nu steeds meer de omgekeerde discussies te voeren. Vroeger begon ik altijd te argumenteren pro Vlaanderen (en ik had veel en goede argumenten) maar nu draai ik de discussie steeds meer en meer om. Ik vraag aan de anderen (die nooit volbloed belgiscist zijn zoals ze hier zitten, maar eerder gewoontedier) : "haal mij de objectieve argumenten aan waarom we België zouden moeten behouden?" , een beetje zoals de threadstarter hier.
Een half uur later hebben ze op zijn minst begrip voor de vlaams-nationale gedachte, en zijn er al een hoop die overtuigd zijn van het punt. Er zijn gewoon géén rationele sociaal-economische argumenten pro-belgie en contra-vlaanderen/wallonie |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Maar enfin, er zijn zo veel argumenten pro Belgica!
Frieten, bier, de Rode Duivels, het koningshuis... De lijst gaat verder, hoor.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Ardennen aan het innemen om ons vanuit het noorden én zuiden in de tang te kunnen nemen.... ![]()
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Gelukkig is dat niet de enige blokkage tegen de hoçllanders, anders werd ik direct belg. nog liever belg dan hollander. Maar bovenal ben ik Vlaming, zoals de meeste van mijn lotgenoten. de zogenaamde "hereniging" (van iets dat amper bestaan heeft) zal voor vele Vlamingen een rem zetten op de wil tot het splitsen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Als we dat kunnen omkeren, en een Belgische staat maken die een confederatie is, en dat de eigenlijke macht in de deelstaten zit, en de transferts niet nationaal, maar regionaal worden uitgedeeld (van de ene regio naar de andere), dan kunnen we van een degelijk staatsbeheer gaan spreken. Nu is het de maraton lopen op één been...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() maak u geen illusies. De goed bestuurde Belgische confederale staat komt er nooit. De franstaligen willen dat helemaal niet. Ze gaan liever allemaal samen kopje onder dan maar over iets te moeten toegeven en hervormingen door te voeren
|
![]() |