Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2012, 12:32   #181
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Onderzoeken, indien noodzakelijk vervolgen en opsluiten
En dan en intussen...

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 12:33   #182
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
... is er niet veel tijd meer over, en moeten we heel hard werken om het destructieve Belgicisme te vernietigen en te vervangen door een regime waarin de noodzakelijke maatregelen wél een kans maken.
Waar wacht je nog op ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 17 mei 2012, 12:36   #183
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waar wacht je nog op ?
Word je ongeduldig?

We zijn bezig hé, Viveke, al een goede eeuw, maar we waren tot voor kort met te weinig.

Sorry daarvoor hé.
Oud 17 mei 2012, 12:42   #184
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Word je ongeduldig?

We zijn bezig hé, Viveke, al een goede eeuw, maar we waren tot voor kort met te weinig.

Sorry daarvoor hé.
Les excuses sont faites pour s'en servir. Dat is juist de reden waarom dat excuus-truus gezever van de "Vlaamse" politiek zo weinig aanhang kreeg. Nu de Vlamingen zijn verzonken in zelfgenoegzaamheid krijgt deze politieke "laisser-faire, laisser-passer" attitude meer electorale aanhang.

Jouw soort is bezig met het grootste niets, buiten geklaag en gezever en de blijvende zoektocht naar zielgenoten in je eeuwige klaagzang.

Het wordt hoog tijd dat je de realiteit van de verkiezingsuitslagen en de polls eens realiseert.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 mei 2012 om 12:43.
Oud 17 mei 2012, 13:10   #185
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Les excuses sont faites pour s'en servir. Dat is juist de reden waarom dat excuus-truus gezever van de "Vlaamse" politiek zo weinig aanhang kreeg. Nu de Vlamingen zijn verzonken in zelfgenoegzaamheid krijgt deze politieke "laisser-faire, laisser-passer" attitude meer electorale aanhang.

Jouw soort is bezig met het grootste niets, buiten geklaag en gezever en de blijvende zoektocht naar zielgenoten in je eeuwige klaagzang.

Het wordt hoog tijd dat je de realiteit van de verkiezingsuitslagen en de polls eens realiseert.
Uw bericht heeft mijn aandacht getrokken. Interessant!

Laten we dit eens bekijken:

Citaat:
Dus als de Vlaamsgezinden weinig stemmen krijgen, dan komt dat door hun "excuus-truus gezever".

Als ze plots veel stemmen gaan krijgen, dan komt dat niet doordat er een eind zou gekomen zijn aan dat excuus-truus gezever, maar wel omdat "de" Vlamingen plots verzonken zijn in zelfgenoegzaamheid.

Allé zeg...

En dan dit:

Citaat:
Mijn soort... welke soort is dat?

En met welk niets zijn wij dan wel zo onverdroten bezig? De forumdeelnemers hebben recht op jouw diepere inzichten daaromtrent, me dunkt.

Enfin, en tenslotte:

Citaat:
Kijk, nu heb je echt mijn aandacht gewekt.

Wat mag toch in België's naam die goed verstopte realiteit zijn die onverbeterlijke zelfgenoegzamigerds als ik niet kunnen zien, VLB?

Verlicht me, ik smeek u, want ik wil in mijn levensavond toch nog een streepje licht zien.
Oud 17 mei 2012, 13:17   #186
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@E. Gidius

De verkiezingsuitslag en de polls leren ons dat de N-VA de grootste partij is en dat ze samen het het Vlaams Belang de grootste familie van zielverwanten vormen. Het heeft dus geen zin meer om je beklag te blijven herhalen over beleid van vorige decennia want deze vormen niet meer de macht uit.

Oud 17 mei 2012, 13:30   #187
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@E. Gidius

De verkiezingsuitslag en de polls leren ons dat de N-VA de grootste partij is
Correct.

Maar de anderen zijn nog steeds te groot, nietwaar?

Daar hopen wij in oktober iets ingrijpends aan te doen. Span de kar niet voor het paard, asjeblief!

Citaat:
en dat ze samen het het Vlaams Belang de grootste familie van zielverwanten vormen.
Behalve het woordje "Vlaams" in de naam lijkt dit me verder geen politieke betekenis te hebben.

Indien wel: verlicht me.

Citaat:
Het heeft dus geen zin meer om je beklag te blijven herhalen over beleid van vorige decennia want deze vormen niet meer de macht uit.
Wat betekent "vormen niet meer de macht uit"?
Oud 17 mei 2012, 13:40   #188
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@E. Gidius

Het Vlaams Belang is net als de N-VA een zuilloze partij die niet door deelname aan het beleid geperverteerd is. Nu dat geduld hebben tot 2010, 2012, 2014 is juist een uiting van de keuze om de macht niet in handen te nemen.

Oud 17 mei 2012, 13:57   #189
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@E. Gidius

Het Vlaams Belang is net als de N-VA een zuilloze partij die niet door deelname aan het beleid geperverteerd is. Nu dat geduld hebben tot 2010, 2012, 2014 is juist een uiting van de keuze om de macht niet in handen te nemen.
Hebt u in 2010, met uw ontoombare ongeduld, voor één van deze partijen gestemd?
Oud 17 mei 2012, 21:35   #190
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u in 2010, met uw ontoombare ongeduld, voor één van deze partijen gestemd?
Ik heb in 2010 een strategische stem op PVDA+ uitgebracht.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 mei 2012 om 21:36.
Oud 17 mei 2012, 21:58   #191
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
een belgicystische partij voor een belgicyst.
typisch
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 22:18   #192
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
een belgicystische partij voor een belgicyst.
typisch
Een w�*t ?

Oud 17 mei 2012, 22:20   #193
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Een w�*t ?
Een w�*t w�*t?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 22:25   #194
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw bericht heeft mijn aandacht getrokken. Interessant!

Laten we dit eens bekijken:

Dus als de Vlaamsgezinden weinig stemmen krijgen, dan komt dat door hun "excuus-truus gezever".

Als ze plots veel stemmen gaan krijgen, dan komt dat niet doordat er een eind zou gekomen zijn aan dat excuus-truus gezever, maar wel omdat "de" Vlamingen plots verzonken zijn in zelfgenoegzaamheid.

Allé zeg...

En dan dit:

Mijn soort... welke soort is dat?

En met welk niets zijn wij dan wel zo onverdroten bezig? De forumdeelnemers hebben recht op jouw diepere inzichten daaromtrent, me dunkt.

Enfin, en tenslotte:

Kijk, nu heb je echt mijn aandacht gewekt.

Wat mag toch in België's naam die goed verstopte realiteit zijn die onverbeterlijke zelfgenoegzamigerds als ik niet kunnen zien, VLB?

Verlicht me, ik smeek u, want ik wil in mijn levensavond toch nog een streepje licht zien.
Oud 18 mei 2012, 06:17   #195
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... en sindsdien stelt u, op dit forum, al uw verwachtingen om uw politieke problemen op te lossen in hoofdzakelijk de N-VA (en blijkbaar nu ook een beetje het VB).
Oud 18 mei 2012, 08:45   #196
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je stem wetens willens verloren gegooid aan een partij die gegarandeerd geen verkozenen zou hebben, zodat ze zeker niet hun verantwoordelijkheid zouden kunnen ontvluchten door niet aan regeringsonderhandelingen deel te nemen? Nu ja, als jij persé wil dat met jou stem geen rekening gehouden wordt.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 10:16   #197
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pfff. Ga mee staken met de indignato's. Het is eigenlijk een schande om zo te klagen. Degenen die met recht en rede over deze zaken kunnen beklagen zijn de Grieken, de Italianen, de Spanjaarden en de Ieren. Die hebben exact dezelfde problemen. Inclusief de problemen van Brussel, waar de Europese leiders beslissingen nemen over hun soeveriniteit in talen die zij niet verstaan.

In plaats van al dat negativisme is het beter om constructief te zijn. Niemand heeft baat bij met het neerhalen van de waarde van ons land.
Misschien klinkt mijn kritiek in jouw oren als gezaag.

Toch zijn al mijn vaststellingen (zie herhaling onderaan mijn post) gewoon de pure waarheid.

Wat is 'vergeten' te melden was:
mocht ik punten moeten geven aan ons land, dan zijn we net gebuisd.
Ik kan onmogelijk een land met zo'n staatsschuld er door laten.
Zelfs al zijn er vakken (vb. Vlaamse werk- en ondernemingslust) die een grootste onderscheiding behalen.

En dat is het punt van mijn opbouwende kritiek:
met een beetje wijziging aan de staatsstructuur, halen we met gemak een grote onderscheiding.

Greepje uit mijn droge vaststellingen:
- onze diepzee-staatsschuld
- onze diepzee-hoge pensioenen
- onze klare en overzichtelijke staatsfinanciën (lees eens de financieringswet)
- onze klare en duidelijke afspraken over de taalgrens, de taalfaciliteiten, de tweetaligheid van Brussel ...
- onze justitie
- onze flexibiliteit in de arbeidsmarkt, de economie ...
- de betaalbaarheid en dus de toekomst van onze sociale zekerheid
- ons beleid inzake vreemdelingen
- ... en nog duizenden andere zaken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 mei 2012 om 10:18.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 10:53   #198
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... en sindsdien stelt u, op dit forum, al uw verwachtingen om uw politieke problemen op te lossen in hoofdzakelijk de N-VA (en blijkbaar nu ook een beetje het VB).
Ik heb geen politieke problemen. Ik zit niet in de politiek. Het is eerder een hobby. Ik maak me ook zorgen over de inertie van de politiek om de langetermijnproblemen van onze samenleving aan te pakken. Het zijn uiteraard zij die voor de N-VA en het Vlaams Belang stemmen die mogen genieten van de vreugde van de oplossingen die er komen onder de leiding van deze partijen. Ik gun hun van harte de verkiezingsoverwinning en hun opmars in de polls.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 mei 2012 om 10:53.
Oud 18 mei 2012, 10:54   #199
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misschien klinkt mijn kritiek in jouw oren als gezaag.

Toch zijn al mijn vaststellingen (zie herhaling onderaan mijn post) gewoon de pure waarheid.

Wat is 'vergeten' te melden was:
mocht ik punten moeten geven aan ons land, dan zijn we net gebuisd.
Ik kan onmogelijk een land met zo'n staatsschuld er door laten.
Zelfs al zijn er vakken (vb. Vlaamse werk- en ondernemingslust) die een grootste onderscheiding behalen.

En dat is het punt van mijn opbouwende kritiek:
met een beetje wijziging aan de staatsstructuur, halen we met gemak een grote onderscheiding.

Greepje uit mijn droge vaststellingen:
- onze diepzee-staatsschuld
- onze diepzee-hoge pensioenen
- onze klare en overzichtelijke staatsfinanciën (lees eens de financieringswet)
- onze klare en duidelijke afspraken over de taalgrens, de taalfaciliteiten, de tweetaligheid van Brussel ...
- onze justitie
- onze flexibiliteit in de arbeidsmarkt, de economie ...
- de betaalbaarheid en dus de toekomst van onze sociale zekerheid
- ons beleid inzake vreemdelingen
- ... en nog duizenden andere zaken.
Komt er nog wat van ? Al die klaaganalyses zijn al jaren geleden gemaakt. Je gaat bovendien voorbij aan de echte problematiek. Dat de faalbaarheid van de Westerse vrije markteconomie.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 mei 2012 om 10:57.
Oud 18 mei 2012, 10:59   #200
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je stem wetens willens verloren gegooid aan een partij die gegarandeerd geen verkozenen zou hebben, zodat ze zeker niet hun verantwoordelijkheid zouden kunnen ontvluchten door niet aan regeringsonderhandelingen deel te nemen? Nu ja, als jij persé wil dat met jou stem geen rekening gehouden wordt.
Het is een strategische stem. Ik vind je uitlating trouwens weinig respectvol ten aanzien van de vaste achterban van N-VA kiezers die nog niet lang geleden een "weggesmeten stem ( jouw woorden)" uitbrachtte in kieskringen waar de N-VA niet de drempel haalde. Het staat in de sterren geschreven dat ze ooit zetels gaan halen op een "rode zondag".

Zelfs Verhofstadt pleit voor meer solidariteit en zingt bijna de internationale in het Europees parlement.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 mei 2012 om 11:21.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be