![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan en intussen...
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar wacht je nog op ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Word je ongeduldig?
![]() We zijn bezig hé, Viveke, al een goede eeuw, maar we waren tot voor kort met te weinig. Sorry daarvoor hé. ![]()
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw soort is bezig met het grootste niets, buiten geklaag en gezever en de blijvende zoektocht naar zielgenoten in je eeuwige klaagzang. Het wordt hoog tijd dat je de realiteit van de verkiezingsuitslagen en de polls eens realiseert.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 mei 2012 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we dit eens bekijken: Citaat:
Als ze plots veel stemmen gaan krijgen, dan komt dat niet doordat er een eind zou gekomen zijn aan dat excuus-truus gezever, maar wel omdat "de" Vlamingen plots verzonken zijn in zelfgenoegzaamheid. Allé zeg... ![]() En dan dit: Citaat:
En met welk niets zijn wij dan wel zo onverdroten bezig? De forumdeelnemers hebben recht op jouw diepere inzichten daaromtrent, me dunkt. Enfin, en tenslotte: Citaat:
Wat mag toch in België's naam die goed verstopte realiteit zijn die onverbeterlijke zelfgenoegzamigerds als ik niet kunnen zien, VLB? Verlicht me, ik smeek u, want ik wil in mijn levensavond toch nog een streepje licht zien.
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @E. Gidius
De verkiezingsuitslag en de polls leren ons dat de N-VA de grootste partij is en dat ze samen het het Vlaams Belang de grootste familie van zielverwanten vormen. Het heeft dus geen zin meer om je beklag te blijven herhalen over beleid van vorige decennia want deze vormen niet meer de macht uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de anderen zijn nog steeds te groot, nietwaar? Daar hopen wij in oktober iets ingrijpends aan te doen. Span de kar niet voor het paard, asjeblief! Citaat:
Indien wel: verlicht me. Citaat:
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @E. Gidius
Het Vlaams Belang is net als de N-VA een zuilloze partij die niet door deelname aan het beleid geperverteerd is. Nu dat geduld hebben tot 2010, 2012, 2014 is juist een uiting van de keuze om de macht niet in handen te nemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebt u in 2010, met uw ontoombare ongeduld, voor één van deze partijen gestemd?
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb in 2010 een strategische stem op PVDA+ uitgebracht.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 mei 2012 om 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een w�*t ?
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... en sindsdien stelt u, op dit forum, al uw verwachtingen om uw politieke problemen op te lossen in hoofdzakelijk de N-VA (en blijkbaar nu ook een beetje het VB).
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je stem wetens willens verloren gegooid aan een partij die gegarandeerd geen verkozenen zou hebben, zodat ze zeker niet hun verantwoordelijkheid zouden kunnen ontvluchten door niet aan regeringsonderhandelingen deel te nemen? Nu ja, als jij persé wil dat met jou stem geen rekening gehouden wordt.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch zijn al mijn vaststellingen (zie herhaling onderaan mijn post) gewoon de pure waarheid. Wat is 'vergeten' te melden was: mocht ik punten moeten geven aan ons land, dan zijn we net gebuisd. Ik kan onmogelijk een land met zo'n staatsschuld er door laten. Zelfs al zijn er vakken (vb. Vlaamse werk- en ondernemingslust) die een grootste onderscheiding behalen. En dat is het punt van mijn opbouwende kritiek: met een beetje wijziging aan de staatsstructuur, halen we met gemak een grote onderscheiding. Greepje uit mijn droge vaststellingen: - onze diepzee-staatsschuld - onze diepzee-hoge pensioenen - onze klare en overzichtelijke staatsfinanciën (lees eens de financieringswet) - onze klare en duidelijke afspraken over de taalgrens, de taalfaciliteiten, de tweetaligheid van Brussel ... - onze justitie - onze flexibiliteit in de arbeidsmarkt, de economie ... - de betaalbaarheid en dus de toekomst van onze sociale zekerheid - ons beleid inzake vreemdelingen - ... en nog duizenden andere zaken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 mei 2012 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen politieke problemen. Ik zit niet in de politiek. Het is eerder een hobby. Ik maak me ook zorgen over de inertie van de politiek om de langetermijnproblemen van onze samenleving aan te pakken. Het zijn uiteraard zij die voor de N-VA en het Vlaams Belang stemmen die mogen genieten van de vreugde van de oplossingen die er komen onder de leiding van deze partijen. Ik gun hun van harte de verkiezingsoverwinning en hun opmars in de polls.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 mei 2012 om 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 mei 2012 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs Verhofstadt pleit voor meer solidariteit en zingt bijna de internationale in het Europees parlement.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 mei 2012 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |