Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2013, 18:26   #201
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tip: lees het boek "Vlaanderen onafhankelijk, hoe moet dat dan ?"
ISBN 978-90-78898-06-1
NUR 740
Voor zo iets simplistisch moet je alleen bij het VB zijn
Oud 1 januari 2013, 18:55   #202
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Voor zo iets simplistisch moet je alleen bij het VB zijn
Heb je het gelezen?

Alle beetjes helpen. Het is hoog tijd dat de onafhankelijkheid terdege voorbereid wordt, of we vallen onverhoeds in de splitsingskloof
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 19:13   #203
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Vlaanderen onafhankelijk = niet enkel belgië barst maar ook uittreding uit de EU, oprichting van een Vlaamse nationale bank en een eigen Vlaamse munt + overheidscontrole over de geldcreatie.

Als dat het geval is, is onafhankelijkheid héél zeker in het voordeel van de gewone burger: arbeiders en bedienden, boeren en zelfstandigen, kleine ondernemers, gepensioneerden, werklozen en studenten.
Omdat dan de Vlaamse overheid een eigen soevereiniteit kan bezitten om een eigen beleid te voeren en beslissingen kan nemen in het belang van de Vlaamse bevolking ipvhet omzetten van EU-richtlijnen die neerkomen op pesterijen van de bevolking ten voordele van het internationale grootkapitaal.
Je veronderstelt dan dat Vlaamse richtlijnen anders en beter zijn dan Europese.
Als Vlaanderen andere verplichtingen oplecht i.v.m. douchekoppen. Dan moet dat speciaal voor Vlaanderen gemaakt worden. Dan wordt die douchekop voor de Vlaming peperduur. Dan kan ik niet meer over de grens gaan kopen.

Waar zit dat voordeel voor de Vlaamse burger?

Het is beter om zelf na te denken dan het gewouwel van politiekers na te praten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 19:41   #204
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
In Luik hielden ze in 1792 al een referendum voor aanhechting bij Frankrijk. De meerderheid van de stemgerechtigden was voor. Het idiote is dat het Prinsbisdom Luik eigenlijk nooit enige verwantschap met Frankrijk gehad heeft, en die hele beweging dus zuiver drijft op de waanzinnige idee dat de Franse taal mensen superieur maakt aan hun medemens. Het gewone volk in het noordelijke en oostelijke deel van de huidige provincie Luik sprak toen nog Platdietsch overigens.
Wat weet u concreet over Liège ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 19:49   #205
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Je veronderstelt dan dat Vlaamse richtlijnen anders en beter zijn dan Europese.
Als Vlaanderen andere verplichtingen oplecht i.v.m. douchekoppen. Dan moet dat speciaal voor Vlaanderen gemaakt worden. Dan wordt die douchekop voor de Vlaming peperduur. Dan kan ik niet meer over de grens gaan kopen.
Waar zit dat voordeel voor de Vlaamse burger?
Het is beter om zelf na te denken dan het gewouwel van politiekers na te praten.
Als ik U even mag persifleren : 'Het is beter om eens na te denken/op te zoeken vooraleer een simplistische commentaar te posten'
Ik citeer uit een energiesite :
"""Spaardouche
Je kunt niet zomaar een spaardouche op elke cv-ketel aansluiten. Een goede spaardouche verbruikt namelijk zo weinig water dat conventionele cv-ketels en VR-ketels niet aanslaan en dus geen of maar even warm water leveren.
Zogeheten modulerende cv-ketels - alle HR-ketels zijn modulerende ketels - die variëren tussen hoog en laag vermogen, kunnen zonder problemen een kleine hoeveelheid water tegelijk verwarmen. Die cv-ketels zijn dus geschikt voor een spaardouche.""""
M.a.w. door een spaardouche te VERPLICHTEN (want DAT is wat Europa van plan is) zullen er kweeniehoeveel mensen zijn die hun verwarmingsketels zullen mogen vernieuwen zonder feitelijke reden......
Als een overheid, in dit geval Vlaanderen, zelf de regels zou kunnen opstellen zou het bijv. kunnen worden "pas bij het vervangen van een verwarmingsinstallatie de verplichting opleggen om een spaardouche te installeren".....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 1 januari 2013 om 19:50.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 19:59   #206
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Als een overheid, in dit geval Vlaanderen, zelf de regels zou kunnen opstellen zou het bijv. kunnen worden "pas bij het vervangen van een verwarmingsinstallatie de verplichting opleggen om een spaardouche te installeren".....
Dat zal voor de EU niet anders zijn.
Oud 1 januari 2013, 20:12   #207
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal voor de EU niet anders zijn.
Tiens, er wel op voorhand van uit gaan dat Europa het wel goed zal doen, maar niet dat Vlaanderen het ook wel goed zou kunnen doen moest het desgevallend niet zo zijn bij Europa.....
Echter, als men van het omgekeerde uitgaat... nee, dat mag niet......
(ik raad U aan eens de Publicatiebladen van de Europese Gemeenschap in te kijken......vooral letten op de vele correcties en wijzigingen wegens fouten en verkeerde instructies.... Men zou bijna denken dat het het Belgisch Staatsblad is.... )
(laat ik dan ook maar dat gedoe over die spaarlampen aanhalen....verplicht door Europa dacht ik toch ? Van alle spaarlampen die ik de afgelopen 2 jaar heb ingedraaid is er nog precies 1 die ik nog niet heb moeten vervangen....die van op de zolder waar we maximaal 1 keer per maand moeten zijn..... Waar kan ik ook weer klacht indienen wegens bedrieglijke reclame inzake levensduur van die spaarlampen ???? Of ben ik de enige met dat probleem en moet ik misschien mijn electrische installatie vervangen ???? )

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 1 januari 2013 om 20:31.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 23:12   #208
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hem wel over verkiezingen en niet over een referendum.
Nee, het ging naast de verkiezingen wel degelijk om een referendum.
Het referendum werd afgesloten op 20 Januari 1793, en leidde ertoe dat op 17 Februari 1793 Luik de aansluiting bij Frankrijk officiëel goedkeurde. De meeste Franstalige gemeenten gingen daar in mee de Vlaamse wilden het niet.

Constitution de l'Assemblée provisoire et vote du rattachement �* la France.

Citaat:
Die "légion liégeoise" maakte toen wel deel uit van Frankrijk, niet te vergelijken met de "légion wallone" noch de "oostfronters" uit de jaren '40.
Als Luik toen bezet werd door Frankrijk en er gingen Luikenaars meevechten met de Fransen om de Franse hegemonie over heel Europa te vestigen, zijn dat dan niet gewoon collaborateurs?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 23:13   #209
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat weet u concreet over Liège ?
Alles.
Oud 1 januari 2013, 23:21   #210
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U bedoelt de Perzen?
goedzo!

jullie noemen de mensen uit antwerpen, brabant, limburg, uit de middeleeuwen en vroeger 'vlamingen'. de meeste echte vlamingen zijn nu Frans.

met dezelfde logica noem ik 'de perzen' dus iraniërs.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 1 januari 2013 om 23:22.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 23:22   #211
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks.
fixed
Oud 1 januari 2013, 23:24   #212
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dom, dom, er waren niet genoeg grotten voor al die Vlamingen. De Oude Belgen daarentegen die woonden in paalwoningen, ze dobbelden en dronken bier met sloten, en sleepten hun vrouwen aan de haren naar hun hut.
ik zei dus:

toen de 'vlamingen' hier nog in grotten wonen bouwden de 'iraniërs' al wereldwonders.

waarom je er nog en paar duizend jaar bijdoet is me een raadsel.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 1 januari 2013 om 23:24.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 23:25   #213
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In't kort samengevat : flamingantisme.
Het is wel duidelijk dat met uw geestesgesteldheid niet veel te onderhandelen valt laat staan een "terrain d'entente" te vinden.
In't kort samengevat : Belgicisme.
Het is wel duidelijk dat met die geestesgesteldheid niet veel te onderhandelen valt laat staan een "terrain d'entente" te vinden.

Dit bleek reeds van in de beginne, toen in 1830 de Belgicisten niet erg veel onderhandeld hebben.
En dit is wat sedert dan werd "wegonderhandeld":
- Brussel
- de faciliteitengemeenten
- Edingen waar de talentellingen ronduit vervalst werden.
- Komen
- Moeskroen
- De Jekervallei
- de Platdiestse streek
- het Aarler land
- diverse gemeenten in Waals-Branbant
In dat opzicht lijkt mij een zelfstandig Vlaanderen het recept om te voorkomen dat de lijst van de onderhandelingen, lees Geroofde Gebiedsdelen nog langer wordt.
Ik ben hoe langer hoe meer voor een korte krachtige staatsgreep en heb de strot vol van dat soort "onderhandelingen".
Ik durf er niet aan te denken waar we staan binnen nog eens twee eeuwen wegonderhandelen.
Op 1 punt ben ik Belgicist: mijn helden en voorbeelden zijn de putchisten en separatisten van 1830.

En mocht ik nog niet duidelijk wezen:
http://forum.politics.be/showthread....ak#post6333531

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 januari 2013 om 23:35.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 23:35   #214
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
In't kort samengevat : Belgicisme.
Het is wel duidelijk dat met die geestesgesteldheid niet veel te onderhandelen valt laat staan een "terrain d'entente" te vinden.

Dit bleek reeds van in de beginne, toen in 1830 de Belgicisten niet erg veel onderhandeld hebben.
En dit is wat sedert dan werd "wegonderhandeld":
- Brussel
- de faciliteitengemeenten
- Edingen waar de talentellingen ronduit vervalst werden.
- Komen
- Moeskroen
- De Jekervallei
- de Platdiestse streek
- het Aarler land
- diverse gemeenten in Waals-Branbant
In dat opzicht lijkt mij een zelfstandig Vlaanderen het recept om te voorkomen dat de lijst van de onderhandelingen, lees Geroofde Gebiedsdelen nog langer wordt.
Ik ben hoe langer hoe meer voor een korte krachtige staatsgreep en heb de strot vol van dat soort "onderhandelingen".
Ik durf er niet aan te denken waar we staan binnen nog eens twee eeuwen wegonderhandelen.
Op 1 punt ben ik Belgicist: mijn helden en voorbeelden zijn de putchisten en separatisten van 1830.
U bent vergeten de maan te vermelden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 23:36   #215
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
in de diepste krochtn der tijden leefden de vlamingen nog in grotten terwijl de iraniërs wereldwonders bouwden.
Nu is het net omgedraaid. Wij zijn geëvolueerd, zij zijn bergaf gegaan.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 23:37   #216
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
fixed
Je hebt geluk dat ik niet 'system' heet
Oud 1 januari 2013, 23:38   #217
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U bent vergeten de maan te vermelden.
U mag daar met uw geestesgenoten graag naartoe lopen.

Idd. een alternatief om niet meer te moeten onderhandelen.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 januari 2013 om 23:49.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 23:40   #218
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
U mag daar met uw geestesgenoten graag naartoe lopen.

Idd. een alternatief om niet meer te moeten onderhandelen.
Nee, nee, we blijven hier!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2013, 23:51   #219
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ik zei dus:

toen de 'vlamingen' hier nog in grotten wonen bouwden de 'iraniërs' al wereldwonders.

waarom je er nog en paar duizend jaar bijdoet is me een raadsel.
Bewijs mij dat er ooit een Vlaming in een grot zou gewoond hebben.
Oud 1 januari 2013, 23:57   #220
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Alle 27 lidstaten van de EU hebben ongeveer hetzelfde beleidsdoel - indien we nu enkele van deze staten "splitsen" (Spanje, België, Frankrijk, Italië, Verenigd Koninkrijk) is het enige effect dat we ipv met 27 lidstaten er met een dertigtal zitten, waarvan de invloed van de afzonderlijke kleinere staten die van de allerkleinste Malta, Cyprus enz... zullen benaderen wat in feite "het democratisch deficit" zal vergroten doordat de "grotere" staten volgens het gekende "verdeel en heers" principe zwaarder wegen in de debatten.

Het is tegenwoordig schering en inslag om zijn "buren" te verdenken van profitariaat:
& inderdaad binnen de EU zijn er staten die meer uit "de ruif" eten dn dat ze ertoe bijdragen. Ook binnen kleine en grote staten is er altijd een verschil tussen diverse provincies en gemeenten : ook in een onafhankelijk Vlaanderen zal dat niet anders zijn.

Wat de "bedreiging" van onze taal betreft - alle talen worden niet alleen bedreigd, bovendien veranderen ze radikaal na verloop van tijd. De taal die in onze gewesten de spreektaal was ca. 600 bestaat reeds lang niet meer - de allereerste Nederlandstalige auteur is eveneens de allereerste Duitstalige auteur, bevolkingsuitbreiding en verstedelijking deden de oorspronkelijke talen uiteenvallen in diverse talen, die op hun beurt in een politieke context sommige dialecten wel en andere weer niet in een kunstmatig "taalgebied" incorporeerden.

Verschillen in een natie zijn niet noodzakelijk een reden om een natie in kleinere delen op te delen : de nadelen zijn dikwijls groter dan de vermeende voordelen .

Om slechts één ding te noemen : stel dat Vlaanderen, Wallonië , Oostkantons en Brussel radikaal verschillende sociale en fiskale maatregelen nemen - op die manier ontstaat er een "fiskaal en sociaal" migratie tussen deze "nieuwe" staten tenzij we vanzelfsprekend het "vrij verkeer van goederen, diensten en personen" ook aan banden leggen m.a.w. de EU, eurozone en Schengen verlaten en bovendien voor alle landen visumplicht instellen.

Als ik u goed begrijp moeten we ons dus alleszins ook de vraag stellen of en in hoeverre er een al dan niet te verdelen Belgische natie bestaat, en of voor die al dan niet bestaande Belgische natie de EU-lidstaat "België" - meer bepaald de huidige federale constitutionele monarchie - de enige mogelijke politieke organisatiestructuur is.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be