![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na 1 gesprek van een half uurtje. ![]() Ik was nog geen uur terug thuis en ik kreeg al een telefoontje: NN, je bent aangenomen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind een maaltijdcheque een goed idee.
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tja, ik ben totaal niet op de hoogte hoe dat ineenzit zulke stages, en zeker niet dat het onbetaald is. Ik ken wel iemand die moet gaan werken (weet niet of dat ook een stage is?) en die vrouw krijgt slecht 1 euro/uur! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij was het niet zo erg, al had ik alleen mijn dopgeld, ik bedacht dat ik thuis niet moest verwarmen als ik afwezig was en dat ik ook op water bespaarde. Maar een werkloze vrouw met kind : de week ervoor nog gewoon aan de dop, dus kon ze zelf de kinderen naar de school brengen en gaan halen en moest op niemand beroep doen of als ze nog heel klein waren er de hele dag voor zorgen. Dan komt er een cursus (inderdaad, net bij die groep waren er die de cursus enkel begonnen omdat ze moesten) en tijdens die cursus en bijbehorende stage moesten die vrouwen van de éne dag op de andere opvang organiseren! Wie geen behulpzame moeder of ander familielid in de buurt had, moest dus van een dopgeldje opvang of crèche gaan betalen. D?*t vond ik schandalig! Ik hoop dat dat nu verbeterd is want dat was een grote schande.
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maaltijdcheque idd een goed idee, al was het maar dat het symbolisch de mensen een steuntje in de rug geeft....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die stages zijn gewoon een rip-off, dat de Vdab & partners er een mooie duit aan overhouden en het tegelijkertijd hun winkel draaiende houdt wordt uiteraard verzwegen vr de cursist in kwestie, daar wordt hemel & aarde aan beloofd en die cursus voorgesteld als zijnde de gouden graal op het einde vd rit, nou mooi niet aangezien de meeste cursisten nadien op eigen houtje terug werk vinden, of zoals in mijn geval afgevoerd worden naar de psychiatrie... want vr de Vdab; enkel hun statistieken tellen, de rest ils s'en foutent
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() De vraag is natuurlijk of jij een gat op je CV had, hoe groot dat was, of je referenties had, enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En weer een bewijs dat mannen bevoordeligd worden op de arbeidsmarkt. Ik heb tenminste nog geen enkele jonge vader gekend die zich in alle mogelijke bochten moest wringen om zijn kinderen onder dak te brengen terwijl hij cursussen volgt.
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dat gat kan verantwoorden of niet. Ik had er eentje van één jaar, en kon nadien nog kiezen uit 3 jobs. En bovendien genen dag aan de dop gestaan, in het tegendeel zelfs.
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af hoeveel cursussen en of VDAB stages een mens kan doen zonder nog steeds werk te vinden.
Opnieuw bekijk zo een persoon eens als werkgever? Je ziet een lange zelfs jarenlange lijst van een werkloze dat zogenaamd nergens welkom is. Waarom? En waarom zou jij dan die persoon wel werk geven? Het is niet normaal dat jonge mensen, dikwijls toch al redelijk geschoold geen werk vinden? Is dat prettig werk of voldoende betaald dat is iets anders. Maar mocht iedereen opstappen die geen prettig werk of voldoende loon hebben ...iedereen stopt met werken. We zitten gewoon met een ganse generatie die alles graag voor niks heeft zonder zich te vermoeien omdat ze het beneden hun standing vinden. Of te lastig. Het is maar als werkgever dat je ziet hoeveel het je kost om iemand werk te geven. En dat is een fortuin op jaarbasis. Je wilt dat niet zomaar geven aan iemand die je geen vertrouwen geeft.
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iedereen heeft lange vingers hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meestal verzetten stagairs (zeker in het begin) weinig extra werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die nooit werken zorgen op hun beurt ook voor veel verkrotting en armoede in eigen omgeving.
Ze leven noodgedwongen van lage inkomsten...spenderen dus ook geen geld in de economie en lokale werkgevers waardoor ook hun inkomsten zakken. En dan solliciteren ze net bij die werkgevers die ook te weinig inkomsten hebben...door hun . Zo gaan hele regio's op de fles. Kijk naar ronse of Henegouwen en dergelijke.